Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 10 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 22 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
als ik een kick maak met drumazon in logic kan ik hem niet in de piano roll krijgen,
heeft iemand advies?
:P
M
Hardtraxxer
214 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Zet je noot eens op C1.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
tijntjuh120 wrote:als ik een kick maak met drumazon in logic kan ik hem niet in de piano roll krijgen,
heeft iemand advies?
dat kan ook niet het is een drum computer die hem automatisch op C# zet wanneer je hem sampled kun je hem wel in de piano roll zetten.
G
Hardtraxxer
74 posts member since 2011
last seen Sep 2012
weet iemand hoe je vocals mooi kan laten oplopen???? ik heb het geprobeerd met een cutoff maar echt mooi wordt het niet :$
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
gilux wrote:weet iemand hoe je vocals mooi kan laten oplopen???? ik heb het geprobeerd met een cutoff maar echt mooi wordt het niet :$
Geef eens een voorbeeld van wat je bedoeld, hier kunnen we vrij weinig mee ;)
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Edit: Wat hierboven staat :)
G
Hardtraxxer
last seen Sep 2012
RAW-vizion wrote:
gilux wrote:weet iemand hoe je vocals mooi kan laten oplopen???? ik heb het geprobeerd met een cutoff maar echt mooi wordt het niet :$

net zoiets als bij psyko punkz - after MF. vlak voor de melodie hoor de; the aftermother fucker.
op 1:50 hoor je dat View on YouTube
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
gilux wrote:
RAW-vizion wrote:

net zoiets als bij psyko punkz - after MF. vlak voor de melodie hoor de; the aftermother fucker.
op 1:50 hoor je dat View on YouTube
Dat kan je doen door de vocal (Reversed) in te laten faden met (veel) reverb erop!
Kwestie van oefenen, is niet heel moeilijk. :thumbup:
G
Hardtraxxer
last seen Sep 2012
sjobie wrote: Dat kan je doen door de vocal (Reversed) in te laten faden met (veel) reverb erop!
Kwestie van oefenen, is niet heel moeilijk. :thumbup:

daar kan ik wel wat mee, thanks :thumbup:
dom dat ik daar zelf eigenlijk niet aan gedacht heb, terijl ik er toch vrij lang naar opzoek ben
T
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
Case Dj wrote:
tijntjuh120 wrote:als ik een kick maak met drumazon in logic kan ik hem niet in de piano roll krijgen,
heeft iemand advies?
dat kan ook niet het is een drum computer die hem automatisch op C# zet wanneer je hem sampled kun je hem wel in de piano roll zetten.
hoe moet je hem dan samplen?, sorry ik ben nog niet zo bekend met logic :P
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 days ago
tijntjuh120 wrote:
Case Dj wrote:
heeft iemand advies?
hoe moet je hem dan samplen?, sorry ik ben nog niet zo bekend met logic :P
ik ben ook niet bekend met logic maar samplen betekend je kickdrum die je gemaakt hebt in drumazon opslaan als .wav bestand en die weer inladen in je logic of andere DAW. dan kun je hem als het goed is pitchen :)
R
Hardtraxx Veteran
heeft iemand advies?
In Drumazon Int Sec uitzetten, dan staat hij op c1 in je pianoroll ;)
Hardtraxxer
217 posts member since 2010
last seen Feb 2016
als ik een kick maak met drumazon heb ik nooit problemen in fl studio, maar mijn geduld laat te wensen over :(
T
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
ik heb mn kick al opgeslagen als .wav hoe moet ik dat bestand nu in logic/piano roll laden? :whistle:
D
Hardtraxxer
405 posts member since 2011
last seen Jun 2012
kan iemand mij helpen met een goede kick maken bij fl studio?
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 days ago
dylanhardstyle wrote:kan iemand mij helpen met een goede kick maken bij fl studio?
kijk wat tutorials op youtube iemand kan je niet even in 1 post uitleggen hoe je een kick maakt. heb je al gezocht naar tutorials trouwens? je moet die van yhimself kijken die zijn goed te volgen.

:thumbup: succes
R
Hardtraxx Veteran
tijntjuh120 wrote:ik heb mn kick al opgeslagen als .wav hoe moet ik dat bestand nu in logic/piano roll laden? :whistle:
Laadt de sample in Ultrabeat vind ik persoonlijk het fijnst, maar kan ook met de EXS24 ;)
D
Hardtraxxer
last seen Jun 2012
okee zal ik doen :thumbup:

bedankt!
D
Hardtraxxer
last seen Jun 2012
RAW-vizion wrote:
tijntjuh120 wrote:ik heb mn kick al opgeslagen als .wav hoe moet ik dat bestand nu in logic/piano roll laden? :whistle:
Laadt de sample in Ultrabeat vind ik persoonlijk het fijnst, maar kan ook met de EXS24 ;)
ohh sorry verkeerde :/
D
Hardtraxxer
last seen Jun 2012
Case Dj wrote:
dylanhardstyle wrote:kan iemand mij helpen met een goede kick maken bij fl studio?
kijk wat tutorials op youtube iemand kan je niet even in 1 post uitleggen hoe je een kick maakt. heb je al gezocht naar tutorials trouwens? je moet die van yhimself kijken die zijn goed te volgen.

:thumbup: succes
heb ik net gedaan maar bij mij op fl studio (channels) staat die er niet bij komt dat dat ik de download versie is of moet ik ergens anders kijken ?
Hardtraxx Beheerder
last seen 5 days ago
wat staat er niet bij? ik snap t niet.
D
Hardtraxxer
last seen Jun 2012
Case Dj wrote:wat staat er niet bij? ik snap t niet.
yhimself staat bij mij niet bij channels
T
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
RAW-vizion wrote:
oke dankje man! :thumbsup: weer iets geleerd :whistle:
S
Hardtraxx Newbie
42 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Vraagje aan de logic gebruikers.

Hoe pitchen jullie kick's?

Ik vind die functie in de audio editor van logic niet goed werken. Op dit moment laat ik ze pitchen in cubase door iemand anders.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Ik doe t in Windows met Wavelab :P Wavelab is er wel voor Mac, maar alleen om te pitchen vind ik t die paar honderd euro niet waard...