Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 20:28 
 
Hardtraxx Newbie

Asio4all gebruikte ik al. Wat ik wel heb gedaan is de buffersize van 512mb naar 2048 gezet. Echter dit maakt helemaal geen verschil voor de cpu? :huh:
Echter heb ik wel het probleem in het desbetreffende project gevonden, het was een nexus die liep te klooien. Toen ging de cpu van 100 opeens naar 60-70. Alleen vindt ik dat eigenlijk nog steeds te hoog. Vraag blijft dus staan: Zou een geluidskaart mij kunnen helpen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2013 14:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Denk niet dat een geluidskaart hier veel aan veranderd toch? 'T gaat om de CPU van je PC die je gebruikt. Heb je al geprobeerd je synths 'gebridged' te openen? Zag wat voorbij komen in 't forum hierover. Werkt voor mijn laptop altijd erg goed! Ik heb op m'n normale PC een gewone geluidskaart, en na het aanschaffen van een externe geluidskaart zie ik geen verschil in de CPU-load.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2013 14:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Denk niet dat een geluidskaart hier veel aan veranderd toch? 'T gaat om de CPU van je PC die je gebruikt. Heb je al geprobeerd je synths 'gebridged' te openen? Zag wat voorbij komen in 't forum hierover. Werkt voor mijn laptop altijd erg goed! Ik heb op m'n normale PC een gewone geluidskaart, en na het aanschaffen van een externe geluidskaart zie ik geen verschil in de CPU-load.


Ja ik had het in een ander topic uitgelegd :)

producers-corner/problemen-vragen-produceren-studio-hardware-software-t38194-125.html#p1301378
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2014 19:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb een probleem in de Mac OS X Crossover van FL Studio met de Access Virus TI2. FL Studio herkent de Virus TI niet.

In de MIDI section van FL Studio zie ik het volgende:

Output
    Wine midi mapper
    CoreAudio MIDI Synth 0
    Port 1
    Port 2
    SPL Crimson MIDI (mijn audio interface)
    MIDI
    Synth

Input
    Port 1
    Port 2
    Port 3
    SPL Crimson MIDI (mijn audio interface)
    MIDI
    Synth


Maar waar is de Virus? :(

Ik heb de Virus TI Installer (vst, Virus Control etc.) geïnstalleerd met de Run Command functie in de crossover van FL Studio en wanneer ik de Virus TI vst open, zie ik het volgende:
Afbeelding
(Ik heb de instructies die vermeld staan al geprobeerd)

Oplossingen zijn altijd welkom! Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2014 10:08 
 
Hardtraxxer

BvG50 schreef:
Ik heb een vraag, en ik schaam me eigenlijk dat ik dit niet weet maar ik heb het nog nooit eerder
in een nummer gebruikt, dus vandaar de vraag:
hoe laat je de reverb van een geluid steeds toenemen? (net zoals een automation clip alleen dan met reverb ipv volume/resolutie)

Dit is best simpel!
Aangezien je al weet wat automationclips zijn ben je eigenlijk al klaar.
Je kan eigenlijk bij bijna alle plugins van FL alle functies automaten.

Dus gewoon rechter muis knop op de reverb draaiknop en klik 'Create automation clip'
Als je alles over automation clips wil weten kijk dit dan maar even:
https://www.youtube.com/watch?v=sxfXB9lCvtk
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2014 13:10 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Die vraag is van november vorig jaar he :P?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2014 14:29 
 
Hardtraxx Crew

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 00:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoop voor hem dat ie 't zelf al uitgevonden had :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2014 12:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



Hey even een vraagje :)

Rond 10:30 verandert hij de pitch om de screeches wat dynamischer te krijgen. Kan dit ook zo simpel in FL Studio zoals hij dat doet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2014 14:57 
 
Hardtraxx Addict

Basscow schreef:


Hey even een vraagje :)

Rond 10:30 verandert hij de pitch om de screeches wat dynamischer te krijgen. Kan dit ook zo simpel in FL Studio zoals hij dat doet?


Ja zeker,

Meerdere manieren:

In sylenth1 kan het door middel van een automation clip op je pitchbend te zetten. (dat ding links onderin).
Of als je op je plugin klikt dan krijg je een channel settings schermpje, hier kun je een getal invoeren tot hoever hij kan pitchen en vervolgens een automation clip zetten op de pitch knop

Afbeelding

En in massive kun je bijvoorbeeld macro's linken aan de pitch.

EDIT: En in de pianoroll kun je hem op chanel pitch zetten en dan onder de noten de pitch lijn tekenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2014 20:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt voor de hulp! met de pitchbend gaat de pitch niet hoog/laag genoeg helaas. Heb wel een LFO op de pitch zelf in Massive gezet en dat gaf wel leuke resulaten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2014 23:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Is er in fruity loops ook een manier om een automation clip aan meerdere (verschillende) parameters te linken? En is er een manier waarop je je automation opnieuw aan iets anders kunt toewijzen (zodat je m niet opnieuw hoeft te maken).

En misschien dat iemand me kan helpen met het volgende: Stel je gaat over naar een nieuw systeem of je schaft een nieuwe computer aan o.i.d. en je wilt je projecten overzetten. In deze projecten gebruik je diverse samples (mp3 wav etc). Kan FL Studio al deze samples per project bij elkaar verzamelen of moet dit 'handmatig'?
Ik zie wel eens van die zip mapjes met een flp erin waarin ook alle samples bij elkaar zitten, zie het niet zo zitten dat wanneer ik overga op een nieuw OS dat er bij al mijn projectjes van alles mist!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2014 23:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jubke schreef:
Is er in fruity loops ook een manier om een automation clip aan meerdere (verschillende) parameters te linken? En is er een manier waarop je je automation opnieuw aan iets anders kunt toewijzen (zodat je m niet opnieuw hoeft te maken).

En misschien dat iemand me kan helpen met het volgende: Stel je gaat over naar een nieuw systeem of je schaft een nieuwe computer aan o.i.d. en je wilt je projecten overzetten. In deze projecten gebruik je diverse samples (mp3 wav etc). Kan FL Studio al deze samples per project bij elkaar verzamelen of moet dit 'handmatig'?
Ik zie wel eens van die zip mapjes met een flp erin waarin ook alle samples bij elkaar zitten, zie het niet zo zitten dat wanneer ik overga op een nieuw OS dat er bij al mijn projectjes van alles mist!


Over de samples moet je gewoon alle samples in een .rar bestand zetten met je flp!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2014 23:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Handmatig dus, volgens mij is daar geen functie voor om het automatisch te laten doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2014 11:29 
 
Hardtraxx Addict

IK kopieër altijd alles en zet het precies op de zelfde plek terug :P
(Samples, mixer presets , plugin presets enz..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2014 00:31 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Jubke schreef:
Is er in fruity loops ook een manier om een automation clip aan meerdere (verschillende) parameters te linken? En is er een manier waarop je je automation opnieuw aan iets anders kunt toewijzen (zodat je m niet opnieuw hoeft te maken).



meerdere parameters aan een enkele automation clip toewijzen is vrij simpel als je even weet hoe.

stel je hebt een lead die uit meerdere synths bestaat en je wilt de filters van al die synths aan 1 automation clip toewijzen, dan maak je gewoon een automation voor de filter van een van die synths, zoals je normaal zou doen.
voor de filters van de andere synths doe je dan gewoon last tweaked (deze kun je onder tools vinden) en dan link to controller. dan kun je de filter van de ene synth linken aan de automation clip van de andere. dit kun je met zoveel parameters doen als je wilt.

hoop dat dat duidelijk was :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2014 17:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

toffee schreef:

Handmatig dus, volgens mij is daar geen functie voor om het automatisch te laten doen.


Helaas, dacht het al. Dat wordt binnenkort dus even een middagje samples bij elkaar sprokkelen >.<

Sleepless schreef:

hoop dat dat duidelijk was :)


Ja denk het wel! Thx :) Snel maar even proberen dan. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 09:55 
 
Hardtraxxer

Jubke schreef:
toffee schreef:

Handmatig dus, volgens mij is daar geen functie voor om het automatisch te laten doen.


Helaas, dacht het al. Dat wordt binnenkort dus even een middagje samples bij elkaar sprokkelen >.<

Volgens mij kan je wel als je kiest voor export > Zip looped package ofzo, dan krijg je alle gebruikte samples en flp bestanden etc in een zip bestand.. kweet niet of je dat bedoelde ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 17:57 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Amazis schreef:
Jubke schreef:
toffee schreef:

Handmatig dus, volgens mij is daar geen functie voor om het automatisch te laten doen.


Helaas, dacht het al. Dat wordt binnenkort dus even een middagje samples bij elkaar sprokkelen >.<

Volgens mij kan je wel als je kiest voor export > Zip looped package ofzo, dan krijg je alle gebruikte samples en flp bestanden etc in een zip bestand.. kweet niet of je dat bedoelde ?


Dit kan idd met een zipped loop file. Al je samples worden simpelweg gekopieerd en geplakt in de zip, maar er blijft dus wel het werkje om alle projecten te zippen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2014 19:17 
 
Hardtraxxer

Hallo,

Ik heb een probleem met exporteren...

Als ik een track wil exporteren dan gaat dat volgens plan, maar als
ik dan de track wil afspelen duurt die maar 20 seconden ipv 5 minuten..

Heb het nu al een paar keer gedaan maar het probleem blijft..

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2014 19:24 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

OfficialNDR schreef:
Hallo,

Ik heb een probleem met exporteren...

Als ik een track wil exporteren dan gaat dat volgens plan, maar als
ik dan de track wil afspelen duurt die maar 20 seconden ipv 5 minuten..

Heb het nu al een paar keer gedaan maar het probleem blijft..

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!


Heb je niet perongeluk 20 seconden geselecteerd in je playlist? Also, heb je save slice markers uitstaan? Deze moet uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 13:23 
 
Hardtraxxer

Helaas zijn die dingen het probleem niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 16:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Amazis schreef:
Volgens mij kan je wel als je kiest voor export > Zip looped package ofzo, dan krijg je alle gebruikte samples en flp bestanden etc in een zip bestand.. kweet niet of je dat bedoelde ?


Held! :clap: Dit moet ik idd hebben! Thx! :thumbup:

OfficialNDR schreef:
Helaas zijn die dingen het probleem niet..


Staat die toevallig niet op pattern??
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 19:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

OfficialNDR schreef:
Helaas zijn die dingen het probleem niet..


Is dit in alle projecten? Zo niet dan ligt het waarschijnlijk aan een plugin die na 20 seconden alles mute. Heb je niks op je master staan wat daarvoor kan zorgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 21:33 
 
Hardtraxxer

Ik zit met een heel irritant probleempje. Als ik auto clips maak krijg ik nergens een hand icoontje. En de puntjes kan ik alleen deleten als ik onder de puntjes zit. En als ik op de puntjes zit krijg ik een irritant pijltje waar ik niks mee kan. Iemand hier ervaring mee? En met het potloodje het lijntje trekken zorgt voor nog veel meer puntjes en word het allemaal gepriegel.
Word er helemaal gek van. Anyone please.
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner