Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2013 08:09 
 
Hardtraxxer

Weet iemand wat van FruityLoops op een Mac? :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2013 20:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

OfficialNDR schreef:
Weet iemand wat van FruityLoops op een Mac? :thumbup:


Het is nogwel steeds een beta

http://www.image-line.com/documents/new ... 1378290309
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2013 15:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dag lui,

Ik heb weer een Virus vraagje voor de geïnteresseerde onder ons. Ik was mijn Snow aan het aansluiten en tot nu toe verliep alles goed tot dat ik alles moest gaan toewijzen aan de mixer. Ik zit met het volgende probleem ik moet alles een USB toewijzen nu kan ik de eerste twee toewijzen maar de 3e lukt niet. Het is wat vaag uitgelegd maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen misschien verduidelijkt een screenshot alles.

Afbeelding

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2013 20:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

FabienNieto schreef:
Dag lui,

Ik heb weer een Virus vraagje voor de geïnteresseerde onder ons. Ik was mijn Snow aan het aansluiten en tot nu toe verliep alles goed tot dat ik alles moest gaan toewijzen aan de mixer. Ik zit met het volgende probleem ik moet alles een USB toewijzen nu kan ik de eerste twee toewijzen maar de 3e lukt niet. Het is wat vaag uitgelegd maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen misschien verduidelijkt een screenshot alles.

Afbeelding

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen! :)


ja, die kut kaart van je verbranden ;) , nee fabien serieus.. die roland kaart is echt hopeloos.
Het grijze betekend zoveel als dat windows geen bronnen aan die usb poort wil toekennen. maar om die rede te achterhalen... ik zou het niet weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 19:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
FabienNieto schreef:
Dag lui,

Ik heb weer een Virus vraagje voor de geïnteresseerde onder ons. Ik was mijn Snow aan het aansluiten en tot nu toe verliep alles goed tot dat ik alles moest gaan toewijzen aan de mixer. Ik zit met het volgende probleem ik moet alles een USB toewijzen nu kan ik de eerste twee toewijzen maar de 3e lukt niet. Het is wat vaag uitgelegd maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen misschien verduidelijkt een screenshot alles.

Afbeelding

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen! :)


ja, die kut kaart van je verbranden ;) , nee fabien serieus.. die roland kaart is echt hopeloos.
Het grijze betekend zoveel als dat windows geen bronnen aan die usb poort wil toekennen. maar om die rede te achterhalen... ik zou het niet weten.



Haha ja Chiel ik was inderdaad al op zoek naar een andere kaart :P Nog leuke suggesties? Heb meer gezeik er mee gehad dan plezier. Toen ik de eerste 2 poorten even probeerden kwam ik ook al gauw tot de conclusie dat het eigenlijk hopeloos is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2013 15:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg in een project als ik het bpm hoger wil leggen dat tijdens dat het bpm omhoog gaat niet alle samples ed zich uitrekken in mijn werkblad/playlist?
Want als het tempo hoger ligt worden samples korter maar de positie in die "hokjes" veranderd dan ook.. Normaal doe ik dit gewoon met een automation clip op het bpm tempo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2013 19:29 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

MikezDJ schreef:
Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg in een project als ik het bpm hoger wil leggen dat tijdens dat het bpm omhoog gaat niet alle samples ed zich uitrekken in mijn werkblad/playlist?
Want als het tempo hoger ligt worden samples korter maar de positie in die "hokjes" veranderd dan ook.. Normaal doe ik dit gewoon met een automation clip op het bpm tempo.


Samples passen zich meestal automatisch aan aan het bpm in je DAW. Dit zul je moeten accepteren want er is geen optie (zover ik weet) om dat uit te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2013 22:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MikezDJ schreef:
Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg in een project als ik het bpm hoger wil leggen dat tijdens dat het bpm omhoog gaat niet alle samples ed zich uitrekken in mijn werkblad/playlist?
Want als het tempo hoger ligt worden samples korter maar de positie in die "hokjes" veranderd dan ook.. Normaal doe ik dit gewoon met een automation clip op het bpm tempo.

Lang niet meer gebruikt maar bij fl 10 was het als je je plakwerk scherm hebt :P dan links boven aan kan je op kleine vakjes ofzo klikken. 1 daarvan is een wave voor je sampels. dan kan je daar een optie aan zetten zodat ze blijven zoals ze zijn als je de bpm omhoog gooit.

hoop dat je hier wat aan hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2013 23:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kan ik in fl studio de aanslaggevoeligheid van mijn midikeyboard uitzetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2013 01:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ycon schreef:
MikezDJ schreef:
Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg in een project als ik het bpm hoger wil leggen dat tijdens dat het bpm omhoog gaat niet alle samples ed zich uitrekken in mijn werkblad/playlist?
Want als het tempo hoger ligt worden samples korter maar de positie in die "hokjes" veranderd dan ook.. Normaal doe ik dit gewoon met een automation clip op het bpm tempo.

Lang niet meer gebruikt maar bij fl 10 was het als je je plakwerk scherm hebt :P dan links boven aan kan je op kleine vakjes ofzo klikken. 1 daarvan is een wave voor je sampels. dan kan je daar een optie aan zetten zodat ze blijven zoals ze zijn als je de bpm omhoog gooit.

hoop dat je hier wat aan hebt


Nope helaas! Toch bedankt :)

@The Venator: hmm oke, hoe doen de meeste producers dit dan in een hs track met bijv een stuk dubstep erin? hier ligt het bpm ook lager
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2013 19:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

toffee schreef:
Kan ik in fl studio de aanslaggevoeligheid van mijn midikeyboard uitzetten?

Is niet meer nodig, ik heb het al gevonden
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2013 23:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

roalddb schreef:
Waarom hoor ik precies dezelfde kicksample in de playlist veel harder dan als hij in de stepsequencer staat?

Ze staan niet op een bepaalde channel ofzo, ik snap er niks van ze zouden even hard moeten klinken....

Kijk even of je niet toevallig dat sample twee keer op elkaar hebt in de playlist. Even rechts-klik op en kijken of ir blijft staan. Zo ja, ooit een keer verdubbelt (ontzettend irritant, doet ie soms als je alles geselecteerd hebt en wilt deselecteren).



Zelf ook een vraagje.
Ik heb FL10 Pro, ik gebruik ASIO4ALL (#kutlaptop), en wil een 1hr opname maken (voor een Harsh Noise ding, voor de geïnteresseerden). Al 3 keer geprobeerd.

1e keer was met Edison, die na 5 minuten vreemd begoen te doen met de waveform. Afgezet, heeft ie alleen de laatste 5 minuten opgeslagen.

2e keer nam ik op direct in de playlist. Eerste keer dat het ook een 1hr sessie was (die verrekt goed ging...). Ik zette het af, en ja hoor. Had alleen de eerste 10 minuten behouden.

3e keer had ik in de mixer dat diskette ding aangezet ("arm disk recording", watdefak moet dat ding überhaupt doen?). Weer kei goede sessie. Had alleen eerste 35 minuten behouden. Flinke (maar vage) verbeteri g, maar nog steeds geen uur. Laat staan langer (wat ik ook nog wil kunnen doen ooit).

Hoe zorg ik ervoor dat hij geen limiet geeft op opname-lengte? Onthoud dat ik ASIO4ALL gebruik (en niet zonder kan op het moment).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2013 23:39 
 
Hardtraxx Addict

Specificaties van je flaptop?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 14:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ExoBassTix schreef:
roalddb schreef:
Waarom hoor ik precies dezelfde kicksample in de playlist veel harder dan als hij in de stepsequencer staat?

Ze staan niet op een bepaalde channel ofzo, ik snap er niks van ze zouden even hard moeten klinken....

Kijk even of je niet toevallig dat sample twee keer op elkaar hebt in de playlist. Even rechts-klik op en kijken of ir blijft staan. Zo ja, ooit een keer verdubbelt (ontzettend irritant, doet ie soms als je alles geselecteerd hebt en wilt deselecteren).



Zelf ook een vraagje.
Ik heb FL10 Pro, ik gebruik ASIO4ALL (#kutlaptop), en wil een 1hr opname maken (voor een Harsh Noise ding, voor de geïnteresseerden). Al 3 keer geprobeerd.

1e keer was met Edison, die na 5 minuten vreemd begoen te doen met de waveform. Afgezet, heeft ie alleen de laatste 5 minuten opgeslagen.

2e keer nam ik op direct in de playlist. Eerste keer dat het ook een 1hr sessie was (die verrekt goed ging...). Ik zette het af, en ja hoor. Had alleen de eerste 10 minuten behouden.

3e keer had ik in de mixer dat diskette ding aangezet ("arm disk recording", watdefak moet dat ding überhaupt doen?). Weer kei goede sessie. Had alleen eerste 35 minuten behouden. Flinke (maar vage) verbeteri g, maar nog steeds geen uur. Laat staan langer (wat ik ook nog wil kunnen doen ooit).

Hoe zorg ik ervoor dat hij geen limiet geeft op opname-lengte? Onthoud dat ik ASIO4ALL gebruik (en niet zonder kan op het moment).


gebruik Audacity........... en ... klaar..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 14:56 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb een vraag, en ik schaam me eigenlijk dat ik dit niet weet maar ik heb het nog nooit eerder
in een nummer gebruikt, dus vandaar de vraag:
hoe laat je de reverb van een geluid steeds toenemen? (net zoals een automation clip alleen dan met reverb ipv volume/resolutie)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 15:34 
 
Hardtraxx Addict

Je zegt het eigenlijk zelf al. :P
Dmv een automation clip op je "mix knop" van je reverb te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2013 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb bij 1 bestandje het voor elkaar gekregen dat een channel layer elke keer op mute springt. Enig idee wat dit kan zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2013 19:20 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Ik heb bij 1 bestandje het voor elkaar gekregen dat een channel layer elke keer op mute springt. Enig idee wat dit kan zijn?


Rechtermuisknop erop > link to controller > reset. als dit het niet verhelpt is er waarschijnlijk een automation clip die hem bestuurd. verwijder deze en doe nog eens reset.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2013 21:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
mrazura schreef:
Ik heb bij 1 bestandje het voor elkaar gekregen dat een channel layer elke keer op mute springt. Enig idee wat dit kan zijn?


Rechtermuisknop erop > link to controller > reset. als dit het niet verhelpt is er waarschijnlijk een automation clip die hem bestuurd. verwijder deze en doe nog eens reset.


Ik had dit beide al gecheckt :P Het is ook niet dat hij op een vast punt op mute gaat het lijkt wel random te zijn echt super vaag. Uiteindelijk heb ik het maar op een andere gegooid en die layer verwijderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 13:26 
 
Hardtraxxer

heeft iemand enig idee hoe het komt dat mijn fl het proces ilbridge ongeveer 10 keer tegelijk opstart met een hoop geheugen? het is namelijk erg hinderlijk want hierdoor gaat mijn processor op 100% lopen en krijg ik lagg tijdens het producen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 16:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

BMG schreef:
heeft iemand enig idee hoe het komt dat mijn fl het proces ilbridge ongeveer 10 keer tegelijk opstart met een hoop geheugen? het is namelijk erg hinderlijk want hierdoor gaat mijn processor op 100% lopen en krijg ik lagg tijdens het producen


draai je fl op 32bit? alle 64bit plugins en vst wegknikkeren..
Draai je fl in 64bit?? vice versa..

Plugins die je gewoon 64/32 bit kan draaien, doen..dan moet je de files van bridge(staan waarschijnlijk in je vst map) weggooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 11:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
The Venator schreef:
mrazura schreef:
Ik heb bij 1 bestandje het voor elkaar gekregen dat een channel layer elke keer op mute springt. Enig idee wat dit kan zijn?


Rechtermuisknop erop > link to controller > reset. als dit het niet verhelpt is er waarschijnlijk een automation clip die hem bestuurd. verwijder deze en doe nog eens reset.


Ik had dit beide al gecheckt :P Het is ook niet dat hij op een vast punt op mute gaat het lijkt wel random te zijn echt super vaag. Uiteindelijk heb ik het maar op een andere gegooid en die layer verwijderd.

Unmute, rechter-klik > init track with this position
Heb ik ook soms, waarschijnlijk is dit waar je naar zoekt.

Stigmata schreef:
ExoBassTix schreef:
roalddb schreef:
Waarom hoor ik precies dezelfde kicksample in de playlist veel harder dan als hij in de stepsequencer staat?

Ze staan niet op een bepaalde channel ofzo, ik snap er niks van ze zouden even hard moeten klinken....

Kijk even of je niet toevallig dat sample twee keer op elkaar hebt in de playlist. Even rechts-klik op en kijken of ir blijft staan. Zo ja, ooit een keer verdubbelt (ontzettend irritant, doet ie soms als je alles geselecteerd hebt en wilt deselecteren).



Zelf ook een vraagje.
Ik heb FL10 Pro, ik gebruik ASIO4ALL (#kutlaptop), en wil een 1hr opname maken (voor een Harsh Noise ding, voor de geïnteresseerden). Al 3 keer geprobeerd.

1e keer was met Edison, die na 5 minuten vreemd begoen te doen met de waveform. Afgezet, heeft ie alleen de laatste 5 minuten opgeslagen.

2e keer nam ik op direct in de playlist. Eerste keer dat het ook een 1hr sessie was (die verrekt goed ging...). Ik zette het af, en ja hoor. Had alleen de eerste 10 minuten behouden.

3e keer had ik in de mixer dat diskette ding aangezet ("arm disk recording", watdefak moet dat ding überhaupt doen?). Weer kei goede sessie. Had alleen eerste 35 minuten behouden. Flinke (maar vage) verbeteri g, maar nog steeds geen uur. Laat staan langer (wat ik ook nog wil kunnen doen ooit).

Hoe zorg ik ervoor dat hij geen limiet geeft op opname-lengte? Onthoud dat ik ASIO4ALL gebruik (en niet zonder kan op het moment).


gebruik Audacity........... en ... klaar..

Tja werkt Audacity ook als ik ASIO4ALL aan heb?
(Beetje late reactie maar het probleem bestaat nog wel)

En Bas, weet niet precies welke specificaties ik zou moeten geven :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2013 12:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ExoBassTix schreef:
gebruik Audacity........... en ... klaar..
Tja werkt Audacity ook als ik ASIO4ALL aan heb?
(Beetje late reactie maar het probleem bestaat nog wel)

En Bas, weet niet precies welke specificaties ik zou moeten geven :/


ja. althans, bij mij wel. Al gebruik ik natuurlijk wel de ASIO drivers van mijn geluidskaart, en niet die 4All ellende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 17:46 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo Hardtraxxers,
Ik heb sinds kort een vervelend probleem. Wanneer ik bezig ben met een project raakt mijn CPU meter heel snel vol met haperingen als gevolg. (Een paar layers van Sylenth1 wat Nexus'tjes en de nodige effecten op de inserts.) Hier even mijn specs.

b]Rapport van Gebruiker's computer[/b]
Uitgevoerd op 20-12-2013, 16:42:26

[table=border] Afbeelding Computer|Fabrikant:|Gigabyte Technology Co., Ltd.  
 |Computermodel:|GA-770T-D3L  
 |Computernaam:|GEBRUIKER-PC (in werkgroep WORKGROUP)  
 |Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem  
 Afbeelding   
 Afbeelding Moederbord|Fabrikant:|Gigabyte Technology Co., Ltd.  
 |Model:|GA-770T-D3L  
 |BIOS Fabrikant:|Award Software International, Inc.  
 |BIOS Model:|Award Modular BIOS v6.00PG, versie F4  
 |Aansluitingen:|PCI (Vrij), PCI (Vrij), PCI Express x16 (Onbekend)  
 |Poorten:|PRIMARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB)  
 Afbeelding   
 Afbeelding Processor|Model:|AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor (Hexa Core)  
 |Kloksnelheid:|2184 MHz  
 |Socket & Cache(s):|Socket M2, 512 KB L2 Cache  
 Afbeelding   
 Afbeelding Geheugen|Grootte:|7420 MB RAM  
 |Type(s):|4096 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 4096 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)  
 Afbeelding   
 Afbeelding Hardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (E:)  
 |Grootte:|651,96 GB (465,66 GB (C:) + 186,30 GB (E:) )  
 |Vrije ruimte:|80,53 GB (69,10 GB (C:) + 11,43 GB (E:) )  
 Afbeelding   
 Afbeelding Stations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Lokale harde schijf, F: Onbekend, H: Onbekend  
 |Model(len):|C: Hitachi HDS721050CLA362 SATA Disk Device IDE, D: ATAPI iHAS122 ATA Device, E: ST3200021A ATA Device IDE, F: ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device, H: MagicISO Virtual DVD-ROM0000  
 Afbeelding   
 Afbeelding Geluidskaart|Fabrikant:|(Generic USB-audio)  
 |Model:|USB-audioapparaat  
 Afbeelding   
 Afbeelding Videokaart|Model:|AMD Radeon HD 7800 Series  
 |Beeldprocessor:|AMD Radeon Graphics Processor (0x6819)  
 |Geheugengrootte:|-2048 MB VRAM  
 |Stuurprogramma:|aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 9.12.0.0  
 Afbeelding   
 Afbeelding Beeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  
 |Model:|Algemeen PnP-beeldscherm  
 |Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)  
 |Kleurdiepte:|32-bits  
 |Frequentie:|60 Hz  
 Afbeelding   
 Afbeelding Muis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)  
 |Model:|USB-invoerapparaat  
 |Aantal knoppen:|2  
 |Aansluiting:|USB  
 Afbeelding   
 Afbeelding Toetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord  
 |Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  
 |Functietoetsen:|12  
 Afbeelding   
 Afbeelding Netwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3)  
 |Adressen:|IP: 192.168.2.4, MAC: 1C:6F:65:BE:30:26, DHCP: 192.168.2.254  
 Afbeelding   
 Afbeelding DirectX|Versie:|11.0  
 Afbeelding   
 Afbeelding Besturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium   
 |Versie:|6.1.7601  
 |Service Pack:|Service Pack 1     [/table]

Afbeelding Gegenereerd door Afbeelding [url="http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool"]Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)[/url]





Kan dit aan mijn CPU liggen? En zoja, zou ik met het kopen van een betere geluidskaart dit probleem kunnen verhelpen? (Als dat überhaupt met elkaar te maken heeft :x )
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 19:46 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Probeer eens de ASIO4ALL driver te selecteren in fl studio en de buffer length zo hoog mogelijk te zetten. Wordt het hier beter van? zoja dan ligt het aan je geluidskaart, ook kun je even kijken bij taakbeheer > processen om te zien waardoor je cpu zo snel oploopt.
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner