Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 22:08 
 
Hardtraxxer

Een vraagje:

Ik heb al een tijd last ervan dat mn DAW dermate hapert dat er bijna niet meer te werken valt aan mn projecten zodra ze wat groter worden. Mn processor is goed, 8 GB ram, (wel 32bit DAW), en een externe geluidskaart (focusrite 2i2). Nou is het wel zo dat mijn computer zelf geen geluidskaart heeft. Althans de meest standaard die je maar kan hebben (geen 5.1 aansluiting e.d.). Zou het haperen kunnen komen door een tekort hier? Zou het kunnen zijn dat het beter gaat als ik ook een interne geluidskaart in m'n pc zet? Of heeft dat geen effect?

Dank alvast!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 22:24 
 
Hardtraxx Addict

Nee, een geluidskaart in je PC gaat geen verschil maken. Dat staat er los van omdat je alleen de externe Focusrite gebruikt.

Je processor is goed. Welke processor?

Zet taakbeheer eens open en kijk bij het tabblad prestaties eens hoeveel er van je processor gevraagd wordt en hoeveel er van je werkgeheugen.

Waar staat je geluidskaart op geselecteerd in je DAW? Dit moet in ieder geval zijn: Focusrite USB 2.0 Audio Driver.

ASIO4ALL etc. is sterk afgeraden te gebruiken als je geluidskaart native ASIO ondersteund, wat de Focusrite dan ook keurig doet. Maar dan moet je het wel juist instellen, zoals in jouw geval op de Focusrite USB 2.0 Audio Driver.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 22:29 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Een vraagje:

Ik heb al een tijd last ervan dat mn DAW dermate hapert dat er bijna niet meer te werken valt aan mn projecten zodra ze wat groter worden. Mn processor is goed, 8 GB ram, (wel 32bit DAW), en een externe geluidskaart (focusrite 2i2). Nou is het wel zo dat mijn computer zelf geen geluidskaart heeft. Althans de meest standaard die je maar kan hebben (geen 5.1 aansluiting e.d.). Zou het haperen kunnen komen door een tekort hier? Zou het kunnen zijn dat het beter gaat als ik ook een interne geluidskaart in m'n pc zet? Of heeft dat geen effect?

Dank alvast!


Hoeveel ghz is je processor? en wat voor processor heb je?
Also, je hebt een optie in fl studio om plugins 'bridged' te laten werken, dus dan gebruikt hij ram geheugen inplaats van het geheugen wat in fl studio gebruikt wordt. Je plugin wordt dan zegmaar een losstaand programma:

Afbeelding

Je klikt dus op het kleine tandwiel bij bijvoorbeeld Sylenth.1 (Deze plugin neemt veel geheugen) en klikt vervolgens op processing en daarna op bridged. ilbridge.exe zal nu opstarten en je plugin wordt herladen. nu draait hij als los programma :)

Probeer dit met zoveel mogelijk plugins, bij sommige plugins is deze optie niet aanwezig omdat ze al 64bits zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 22:39 
 
Hardtraxxer

Thanks!:) Ik werk met Ableton maar dan zou het ook moeten kunnen:)

Ik heb een i5-3450 CPU met 3.10 Ghz. Al heb ik geen idee precies wat het inhoudt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 22:39 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Thanks!:) Ik werk met Ableton maar dan zou het ook moeten kunnen:)

Ik heb een i5-3450 CPU met 3.10 Ghz. Al heb ik geen idee precies wat het inhoudt..


Ja ik liet me even gaan in het helpen. in ableton heb je vast ook een bridged versie :) dat kun je eventueel googlen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 11:24 
 
Hardtraxx Addict

Dubbel
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 11:24 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Q-Dominic schreef:
Thanks!:) Ik werk met Ableton maar dan zou het ook moeten kunnen:)

Ik heb een i5-3450 CPU met 3.10 Ghz. Al heb ik geen idee precies wat het inhoudt..


Ja ik liet me even gaan in het helpen. in ableton heb je vast ook een bridged versie :) dat kun je eventueel googlen.


Mogelijk werkt ableton met jbridge. Maar bij hoeveel vst's en welke heb je er last van (ook externe plug-ins)? Ik heb namelijk een veel ouder systeem en heb er het bij grote projecten last van en gebruik dan zwaardere vst als sylenth. Sylenth valt best nog mee vind ik namelijk.

Overigens is er ook een 64 bits versie van sylenth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 17:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

allo mede producers,

Ik heb nu al een tijdje erg last van latency problemen/gekraak in Fl studio.
Ik heb iMac staan, i5 Intel Core processor, 12 gb ram geheugen en de geluidskaart M audio Fast Track Pro.
Nu heb ik sinds een tijdje geleden Bootcamp geïnstalleerd omdat ik Fl studio mistte. Het gekke is dat ik dus al na 3 vsts verschrikkelijke problemen krijg van kraken. Terwijl dit probleem zich niet voordeed toen ik nog met Logic werkte.

Wat heb ik geprobeerd?

- Ik al de nieuwste drivers geïnstalleerd voor mijn geluidskaart ( M Audio Fast Track Pro)
- Fl studio herinstalleren.
- Latency aangepast op alle mogelijkheden.
- Asio4all als Asio Driver.

Ik word er hopeloos van want ik kan dus echt onfatsoenlijk producen, niks schijnt te helpen.
Iemand die me kan helpen en meer meet?

Groeten een hopeloze jongen.. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 20:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gebruik eens de originele driver ipv Asio4all in FL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2013 20:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
Gebruik eens de originele driver ipv Asio4all in FL.

Doe ik normaal gesproken altijd.. Standaard eigenlijk maar schijnt nog niks te helpen helaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 12:28 
 
Hardtraxx Addict

Welke versie van fl draai je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 12:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Welke versie van fl draai je?

Fl studio 11( wel cracked)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 12:43 
 
Hardtraxxer

Venice13 schreef:
Phase 2 schreef:
Welke versie van fl draai je?

Fl studio 11( wel cracked)


magniehee
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2014 15:39 
 
Hardtraxx Elite

Hey,

Ik heb vandaag monitoren KRK RP5 G3 gekregen en heb ze aangesloten op mijn M-audio Fast Track geluidskaart. Na het installeren van de drivers en herstarten van mijn macbook heb ik 1x geluid maar daarna krijg ik geen geluid meer binnen. Kan iemand mij hiermee helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2014 18:23 
 
Hardtraxx Elite

Het is gelukt, ik moest mijn OS updaten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 18:27 
 

Ik zoek een werkende Nexus 1 of 2 voor Logic Pro 9, mijn iMac heeft os x Mavericks. Al uren lopen zoeken op het internet, en de Nexus 1's die je vindt werken niet op os x Mavericks.
Als iemand toevallig een goede torent heeft, kan je die dan even pm'en :$ ? Voor eeuwig dankbaar dan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 18:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Spablauw schreef:
Ik zoek een werkende Nexus 1 of 2 voor Logic Pro 9, mijn iMac heeft os x Mavericks. Al uren lopen zoeken op het internet, en de Nexus 1's die je vindt werken niet op os x Mavericks.
Als iemand toevallig een goede torent heeft, kan je die dan even pm'en :$ ? Voor eeuwig dankbaar dan!


Magnie
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2014 21:01 
 

W0uT3R schreef:
Spablauw schreef:
Ik zoek een werkende Nexus 1 of 2 voor Logic Pro 9, mijn iMac heeft os x Mavericks. Al uren lopen zoeken op het internet, en de Nexus 1's die je vindt werken niet op os x Mavericks.
Als iemand toevallig een goede torent heeft, kan je die dan even pm'en :$ ? Voor eeuwig dankbaar dan!


Magnie

Hebm al hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2014 09:53 
 
Hardtraxxer

Spablauw schreef:
W0uT3R schreef:
Spablauw schreef:
Ik zoek een werkende Nexus 1 of 2 voor Logic Pro 9, mijn iMac heeft os x Mavericks. Al uren lopen zoeken op het internet, en de Nexus 1's die je vindt werken niet op os x Mavericks.
Als iemand toevallig een goede torent heeft, kan je die dan even pm'en :$ ? Voor eeuwig dankbaar dan!


Magnie

Hebm al hoor.


magnogsteedsnie
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 14:28 
 

Ik heb een nord drum (1) gekocht, wil hem via midi de patronen die ik in FL studio maak laten afspelen, via een firefly 302 midi uitgang.

Setup:
Fl Studio>MIDI OUT VST >> op zelfde midi out kanaal als de nord drum in de midi settings van fl.
Midi out firefly>>>Midi in nord drum

Anyone?

Er zit geen usb aansluiting op.
Mijn Waldorff Rockit kreeg ikmeteen aangesloten via usb, aan de algemene midi instellingen ligt het sws niet (anders zou de rockit ook niet werken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 17:09 
 
Hardtraxxer

Ik wil een goede studio headphone kopen. Prijs rond de 150 euro. Iets meer of minder is niet erg. Iemand verstand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2014 18:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Q-Dominic schreef:
Ik wil een goede studio headphone kopen. Prijs rond de 150 euro. Iets meer of minder is niet erg. Iemand verstand?


Misschien is dit iets? http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtele ... tails.html

Citaat:
Het geluid
Doordat de KNS-8400 een gesloten koptelefoon is, zult u weinig geluid van buitenaf opvangen, zodat u zich er ook niet aan kunt storen. Deze studio hoofdtelefoon heeft een driver met een diameter van 40 mm en een frequentiebereik van 5Hz tot 23Khz. Dit in combinatie met een impedantie van 36 Ohm en 1000 mW vermogen bent u gegarandeerd van een rijk geluid met een prettige bas en een groot bereik. Kortom, de ideale koptelefoon voor DJ’s, producers en andere artiesten, maar ook voor de thuisgebruiker die wil genieten van zijn muziek.

Specificaties:
- dynamisch, gesloten hoofdtelefoon
- driver diameter: 40 mm
- frequentie bereik: 5Hz - 23 kHz
- impedantie: 36 Ohm
- 1000 mW vermogen
- verstelbare pasvorm
- volume control
- 2.5 m lange kabel
- inclusief beschermhoesje
- gewicht: 230 gram
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 13:13 
 
Hardtraxxer

Thanks voor je reactie nog :) Ben er achter gekomen dat ik de beslissing beter niet kan maken op basis van anderen. Heb zelf een paar modellen geluisterd en nog niet de perfecte tegen gekomen voor mij haha..

Ander vraagje: Iemand een idee waar ik goeie vocal samples vandaan kan halen. Iets specifieker:

Ik trance/progressive platen heb je vaak dat er door het nummer heen een vrouwelijke uithaal doorheen zit. Geen echte zang dus maar meer ''kreten''. Zijn hier packs of iets dergelijks van te koop? Of samples van afrikaans achtige zang? (acapella uiteraard). Voorbeeld : Above & Beyond - Prelude.

Thanks alvast! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 16:14 
 
Hardtraxxer

Q-Dominic schreef:
Thanks voor je reactie nog :) Ben er achter gekomen dat ik de beslissing beter niet kan maken op basis van anderen. Heb zelf een paar modellen geluisterd en nog niet de perfecte tegen gekomen voor mij haha..

Ander vraagje: Iemand een idee waar ik goeie vocal samples vandaan kan halen. Iets specifieker:

Ik trance/progressive platen heb je vaak dat er door het nummer heen een vrouwelijke uithaal doorheen zit. Geen echte zang dus maar meer ''kreten''. Zijn hier packs of iets dergelijks van te koop? Of samples van afrikaans achtige zang? (acapella uiteraard). Voorbeeld : Above & Beyond - Prelude.

Thanks alvast! :)


Het enige wat ik me nu vanaf me bureautje kan bedenken zijn shouts.. je vind ze meestal in trap packs.. althans dat is wat ik nu weet :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 20:24 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb al heel lang eigenlijk een probleempje, met FLstudio& asio4all. Als ik m op asio4all zet dan doet mijn fl het t best zonder te kraken etc. T probleem is dat als ik dan Fl aan heb staan, het geluid van bijv. mn browser of spotify het niet meer doet. Weet iemand toevallig hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt :yes:
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner