Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 10:37 
 
Hardtraxxer

Kan dit echt , en werkt het goed genoeg..

Hoor er zat over maar vind niks concreets..

Het zou ideaal zijn de makkelijkheid van fruity loops te hebben via de soundengine van cubase ?

Of werkt het niet zo? Zou graag de kwaliteit van cubase hebben.. maar overschakelen is op dit moment niet waar ik tijd voor heb..

Iemand hier ervaring mee?

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kun je inderdaad 'rewiren'.. Maar zie het dan meer als een vst in cubase.. Cubase blijft je sequencer anders krijg je nogsteeds geen voordelen uit de cubase sound-engine..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:27 
 
Hardtraxx Addict

Volgens mij krijg je precies het zelfde geluid uit FL als uit cubase.
Luister anders eens naar de tracks van de Atmozfears, klinkt allemaal erg goed en is met FL studio gemaakt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:39 
 
Hardtraxx Addict

Als het enkel om de kwaliteit gaat dan heeft het geen zin. Wat sommige producers wel doen is FL in bijvoorbeeld cubase gebruiken als sampler. Dus alle percussie en kicks maken ze in fl en via rewire gebruiken ze dat in cubase waar ze alle synths etc hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Volgens mij krijg je precies het zelfde geluid uit FL als uit cubase.
Luister anders eens naar de tracks van de Atmozfears, klinkt allemaal erg goed en is met FL studio gemaakt. :)


Dat klopt, je kunt met elke DAW het zelfde eind resultaat krijgen.
Maar Cubase heeft een betere sound engine, luister maar eens op goede monitoren de eerste preset van NEXUS in FL en in Cubase... Cubase is van zichzelf zuiverder.

In fl zul je iets meer je best moeten doen op een schone mix..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:54 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb geen Cubase meer op me PC dus kan het niet testen, maar ik denk dat het vooral komt omdat veel mensen bij FL studio de limiter op de master laten staan. (wat dus standaart op je track staat tenzij je de template verandert)
En ik heb zelf ooit eens gelezen dat iemand het zelfde geluidje in FL studio en Cubase maakte en op een of andere manier de verschillen kon testen en dat het dus wel precies het zelfde was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 12:08 
 
Hardtraxxer

iedereen heft hier zijn/haar eigen mening over denk ik xD ik vind fl goed genoeg hoor :) heb ook met cubase gewerkt maar merkte niet super veel verschil... ja het renderen is irritant en de loopt etc in lfl zijn handiger..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:11 
 
Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:
Joeyvg schreef:
Volgens mij krijg je precies het zelfde geluid uit FL als uit cubase.
Luister anders eens naar de tracks van de Atmozfears, klinkt allemaal erg goed en is met FL studio gemaakt. :)


Dat klopt, je kunt met elke DAW het zelfde eind resultaat krijgen.
Maar Cubase heeft een betere sound engine, luister maar eens op goede monitoren de eerste preset van NEXUS in FL en in Cubase... Cubase is van zichzelf zuiverder.

In fl zul je iets meer je best moeten doen op een schone mix..


Volgens mij was dat alleen bij de oude fl's, maar tegenwoordig niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 01:44 
 
Hardtraxxer

mmm . toch maar eens proberen dan..

Durf alsnog met zekerheid te zeggen dat cubase schoner eind resultaat aflevert als fl ..

ookal doen hele groote namen producties met fl veranderd dat nog niets aan de kwaliteit die standaard uit fl of cubase komt ofcourse...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2012 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Ik heb geen Cubase meer op me PC dus kan het niet testen, maar ik denk dat het vooral komt omdat veel mensen bij FL studio de limiter op de master laten staan. (wat dus standaart op je track staat tenzij je de template verandert)
En ik heb zelf ooit eens gelezen dat iemand het zelfde geluidje in FL studio en Cubase maakte en op een of andere manier de verschillen kon testen en dat het dus wel precies het zelfde was.


Die een of andere manier is denk ik Invert Audio geweest, kan bvb in Audacity, dan haalt ie alles weg, behalve de verschillen in het audiosignaal.
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner