Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 16:51 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
hij legt toch echt het beste uit hoe je moet layeren, echt essentieel voor een goeie kick

Layeren is imo echt niet essentieel. Vind het dramatisch werken om eerlijk te zijn. Verder vind ik het eind resultaat bij frontliners tutorial totaal niks, en bij die van audiofreq wel. Maar goed iedereen zo zijn eigen maniertjes en smaak natuurlijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 02:59 

Hardtraxxer

@Troxogy ik zou een paar downlifters enzo gebruiken zoals wanneer de melodie erin komt, dat geeft altijd wat extra effect en vult het ook nog op. Verder klinken de vocals heel laag gepitched, mag van mij wel wat natuurlijker (dat is smaak natuurlijk<----) En bij die soort van pitch bend uplifter zou ik dat aan het einde dat de lfo steeds sneller gaat weglaten en hem gewoon smooth verder laten oplopen. Sorry voor die hele slechte grap net btw.

Zelf is een keer Hardcore gaan maken, ik luister er al vrij lang naar, maar ik dacht laat ik dit ook eens proberen. Het bevalt me goed, lekker aan het kloten enzo. Die soort van scream is een experiment voor onder die mid-intro dus Use or Lose?

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 11:27 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
Zelf is een keer Hardcore gaan maken, ik luister er al vrij lang naar, maar ik dacht laat ik dit ook eens proberen. Het bevalt me goed, lekker aan het kloten enzo. Die soort van scream is een experiment voor onder die mid-intro dus Use or Lose?

Lose zoals hij nu is. Misschien wat meer detune / distortion om mijn gedachte naar Use te brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 15:03 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
@Troxogy ik zou een paar downlifters enzo gebruiken zoals wanneer de melodie erin komt, dat geeft altijd wat extra effect en vult het ook nog op. Verder klinken de vocals heel laag gepitched, mag van mij wel wat natuurlijker (dat is smaak natuurlijk<----) En bij die soort van pitch bend uplifter zou ik dat aan het einde dat de lfo steeds sneller gaat weglaten en hem gewoon smooth verder laten oplopen. Sorry voor die hele slechte grap net btw.

Klinkt zeker niet gek!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 15:14 

Hardtraxxer

Thanks voor de feedback ik ga eraan werken
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 15:32 

Hardtraxxer

@Antergy
Lekkere kick!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 16:29 

Hardtraxxer

Rayne schreef:
@Antergy
Lekkere kick!

Thanks XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 17:51 

Hardtraxxer

@Troxogy, Haha dat applaus aan het einde is wel grappig, verder prima synth (welke plugin heb je gebruikt? geen Nexus hoop ik?), melodie kan wel wat catchy'er. Ben benieuwd wat je kick gaat worden.

@Antergy, de melodie loopt een beetje uit de pas bij de intro. Opbouw naar de climax is wel echt lekker, goeie stilte ook voor ie erin klapt met die vocals en dan die meesterlijke kick. Erg goed gedaan man!

Zelf een hardcore/rawstyle nummer afgemaakt waarvan ik een beetje zit met de samenhang van de track:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 18:32 

Hardtraxxer

@ Antergy
Supervetter kick + screech! zorg wat voor kick effectjes en wat effecten op die screech
ik vind jou opbouw met piano wat minder vergleken met de climax! hoop dat daar verandering in komt!
Ga zo door!!!!!!!!!

@ Evasive
Lekkere kick en sounds heb je op bouw is ook goed, de melodie mog er eigelijk wel bij de laatste climax :$
over melodie gesproken hij is leuk,, maar hij stottert op de verkeerde momenten naar mijn idee luistert niet fijn
maar kwa track zeker wel vet!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 21:58 

Hardtraxxer

@evasive
Zoals ik al eerder heb gezegd, vind ik hem supervet klinken! Kicks komen prima over en in combinatie met die screech vind ik hem helemaal mooi! Meer van dit graag!! :thumbup:

Heb zelf een tooltje gemaakt voor Hardbass, ben benieuwd wat julie er van vinden! :thumbsup:

Moet er wel bij zeggen dat 'ie niet helemaal perfect afgewerkt is.. maargoed. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2015 22:47 

Hardtraxxer

@Hardstylegeneration klinkt goed man! Ik snap dat het een Hardbass tool is maar om het nou in bijna elke overgang te gooien vind ik net iets too much, verder klinkt het wel nice!

Paar kleine aanpassingen in mijn eigen project, beetje scherpere screech met wat meer variatie erin, piano vervangen door pluck wat ik persoonlijk iets minder vind.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 00:14 

Hardtraxxer

@Antergy Lekkere kick! :thumbup: En idd vind ik ook de piano beter dan de pluck, zou er sowieso ook wat meer reverb/delay op gooien, hij klinkt nu nogal aan de droge kant :P En misschien een paar kleine aanpassingen in je screech que melodielijn? :x zoals hij op 0.46 is zegmaar met die 2 noten snel achter elkaar vind ik wat minder :P

@hardstylegeneration klinkt wel leuk :P verder niet echt iets waarbij je productief gezien wat op verbeterd kan worden aangezien het knippe/plakke is :x :P

@Evasive wat een brutale kick zeg :drool: je kan de punch wel nog wat beter maken :thumbup: wat hardere tock / wat meer hogere frequenties erbij, verder is je screech een beetje weg getrokken naar de rechter kant :whistle: vette vocals verder, opbouw naar de climaxen zijn dik in orde :thumbup:

Heb me vorige opzet een beetje verder uitgewerkt / aangepast, zit er alleen nog over te twijfelen of ik hem laat zoals hij was, of dat het een remix wordt van starlight,,, :/

Huidige:

Starlight versie:
[zippy]http://www74.zippyshare.com/v/bD2IcboI/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 13:19 

Hardtraxxer

klinkt gaaf hierboven!
https://soundcloud.com/affectivesoul/preview[/soundcloud]

Climax met Kick

https://soundcloud.com/affectivesoul/raw-part-preview[/soundcloud]
raw

https://soundcloud.com/affectivesoul/mi ... eechy-test[/soundcloud]
nog meer raw

https://soundcloud.com/affectivesoul/chillstep-idea
en wat chillstep, totaal iets anders als normaal maar wou het eens proberen, gewoon losgaan wat er in je opkomt en zo min mogelijk een bepaalde stijl.

Al weer even geleden hoor maar wil graag feedback hierop!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 14:54 

Hardtraxx Addict

Venice13 schreef:
klinkt gaaf hierboven!

[Tracks]

Wil graag feedback hierop!

Sorry maar ik noem dit geen feedback geven...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 14:57 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Venice13 schreef:
klinkt gaaf hierboven!

[Tracks]

Wil graag feedback hierop!

Sorry maar ik noem dit geen feedback geven...

Blijf me soms verbazen hoor.. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 16:26 

Hardtraxx Elite

@Venture
Zou nog terug komen op je track (beetje laat ik weet het, maar beter laat dan nooit :$ ). Op mn monitoren klinkt ie nog beter! Ben echt benieuwd naar het eind resultaat! Ik hoor bij je kick wel iets een ruis achtig geluid? Ik weet niet of dat de bedoeling is? Ben er zelf niet z'n fan van maar dat is echt maar een klein dingetje.

@Stigmata
Ook hier beetje later reactie maargoed.. :whistle: Kick klinkt lekker! Goeie bass erin :). Als je ervoor kiest om een vocal in je track te doen zou ik er alleen wel voor zorgen dat ie duidelijk is anders is het niet echt een toevoeging en kun je hem er beter uit laten. Je screeches zijn een beetje iel vind ik maar dat kan smaak zijn. Verder zeer lekkere track! :)

@90sFreak
Geniaal!! Echt briljant! :D Die drums, kick en lead passen precies in die oldschool style, heel vet gedaan!

@AvixDJ
Leuk hoor! Die wooow vocal is wel een beetje afgezaagd maar past er wel goed bij. Wat je misschien zou kunnen proberen is om wanneer die HiHat erin komt nog iets van een extra layer op je lead te zetten die de hoge frequenties dekt om hem iets breder te krijgen? Verder leuke track, ga zo door! :) (Ik vind de huidige leuker dan de starlight versie)

@Rumpfy
Ik vind m niet zo geweldig. Alles klinkt heel erg dun. De melo die er rond 20s bij komt is amper te horen. Rest van je sounds klinken ook gewoon heel erg dun en afwezig. Het idee is wel leuk en hier is zeker iets van te maken maar de uitwerking is wat minder.

@venture (deze keer die 140 bpm track)
Build is leuk. Lekker duister! Vocal is niet goed genoeg te verstaan, zoals ik ook bij stigmata zei: als je een vocal doet zorg dat ie er echt uitspringt en goed te verstaan is anders kun je hem beter weg laten. Het idee van de track is verder wel echt vet en ik vind hem ook goed uitgewerkt tot de kick erin komt. Die kick verpest imo de track :x Het is gewoon teveel noise achter en er zit niks geen punch in. Als er nou een goeie sub bass onder zou zitten die doordreunt is hij misschien wel leuk maar zo vind ik hem niks, sorry :x

@Socializers
Leuk! Classic stijltje :D . Kick mag je nog even naar kijken want deze pitched nog niet helemaal lekker. Op 1:24 wanneer die extra geluiden erin komen wordt het ook te rommelig vind ik. Verder zeer leuk gedaan, ben benieuwt naar het resultaat ^^

Berg schreef:
DJ_Tim schreef:
hij legt toch echt het beste uit hoe je moet layeren, echt essentieel voor een goeie kick

Layeren is imo echt niet essentieel. Vind het dramatisch werken om eerlijk te zijn. Verder vind ik het eind resultaat bij frontliners tutorial totaal niks, en bij die van audiofreq wel. Maar goed iedereen zo zijn eigen maniertjes en smaak natuurlijk :)

Audiofreq gebruikte een bestaande kick en liet zien hoe deze gemaakt is (waar die al uren in had zitten). Fronliner begon from scratch en deed maar ff wat om het duidelijk te krijgen. Niet echt eerlijk om die te vergelijken he ;). Met 1 kick is het echt extreem lastig om een beetje goed geluid te krijgen. Wanneer je gaat layeren heb je dit al veel sneller, nadeel is dat je sneller ongewenste frequenties krijgt.

@Antergy
Vet!! Stuk beter dan dingen die je hiervoor hebt geplaatst! Is dat een eigen kick? Klinkt wel netjes :) Screech is ook erg leuk gedaan :thumbup:

@evasive
Klinkt weer lekker zoals altijd :) niks op aan te merken eigenlijk :)

@hardstylegeneration
Dit is een mashup hea ;) Zoals Antergy al zei, te vaak HARD BASS.

@Venice13
Jij krijgt feedback als je zelf geeft, zeggen dat iets gaaf klinkt is geen feedback natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 17:32 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Audiofreq gebruikte een bestaande kick en liet zien hoe deze gemaakt is (waar die al uren in had zitten). Frontliner begon from scratch en deed maar ff wat om het duidelijk te krijgen.

Klopt inderdaad, toch kom je uiteindelijk wel op een kick die vet zou moeten klinken. Wat mijn punt ook is, audiofreq (en ook headhunterz) layert niet en krijg imo een net zo dikke kick als frontliner op zijn manier. Ook maakte frontliner zijn tutorial met cubase terwijl hij normaal zijn kicks maakt met logic, zoals hij ook aangeeft. Ik vraag me uberhaupt af of hij met logic ook layert. Maar goed, als layeren werkt waarom het niet gebruiken, en als je juist niet layert en het werkt ook, waarom zou je dat dan niet gebruiken. Gewoon kiezen wat het beste werkt voor jou :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 17:43 

Hardtraxxer

Berg schreef:
DJ_Tim schreef:
Audiofreq gebruikte een bestaande kick en liet zien hoe deze gemaakt is (waar die al uren in had zitten). Frontliner begon from scratch en deed maar ff wat om het duidelijk te krijgen.

Klopt inderdaad, toch kom je uiteindelijk wel op een kick die vet zou moeten klinken. Wat mijn punt ook is, audiofreq (en ook headhunterz) layert niet en krijg imo een net zo dikke kick als frontliner op zijn manier. Ook maakte frontliner zijn tutorial met cubase terwijl hij normaal zijn kicks maakt met logic, zoals hij ook aangeeft. Ik vraag me uberhaupt af of hij met logic ook layert. Maar goed, als layeren werkt waarom het niet gebruiken, en als je juist niet layert en het werkt ook, waarom zou je dat dan niet gebruiken. Gewoon kiezen wat het beste werkt voor jou :)

Ik denk dat hier bedoelt wordt met ''layeren'' het layeren van meerdere bestaande kicks naar 1 'nieuwe' kick..
Dit gebeurt ook, en levert soms aparte kicks op..
Het maken van een kick vanuit enkel een drumsample vereist ook zowieso layeren.. Alleen layer je daar met het resultaat van distortion, eq, distorion, eq etc. tot het gewenste resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 19:58 

Hardtraxxer

Punthoofd schreef:
Het maken van een kick vanuit enkel een drumsample vereist ook zowieso layeren.. Alleen layer je daar met het resultaat van distortion, eq, distorion, eq etc. tot het gewenste resultaat.

Hoezo sowieso. Je hoeft namelijk niet te layeren om een goed resultaat te krijgen. Het is niet zo dat je zonder te layeren alleen maar dramatische kicks maakt. Ik layer niet omdat ik het gehele resultaat wil horen, als ik layer maak ik layers die op zichzelf geen goede kick vormen. Als ik dan deze verschillende layers layer en er komt nog steeds geen goed resultaat uit doe ik al het werk voor niks. Het enige dat ik 'layer' (als je het al zo wil noemen) is de bass omdat ik die later pas invoeg ivm strakheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 20:04 

Hardtraxx Elite

Berg schreef:
Punthoofd schreef:

Hoezo sowieso. Je hoeft namelijk niet te layeren om een goed resultaat te krijgen. Het is niet zo dat je zonder te layeren alleen maar dramatische kicks maakt. Ik layer niet omdat ik het gehele resultaat wil horen, als ik layer maak ik layers die op zichzelf geen goede kick vormen. Als ik dan deze verschillende layers layer en er komt nog steeds geen goed resultaat uit doe ik al het werk voor niks. Het enige dat ik 'layer' (als je het al zo wil noemen) is de bass omdat ik die later pas invoeg ivm strakheid.

waarom maak je dan geen layers die zelf als goede kicks vormen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 20:27 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
waarom maak je dan geen layers die zelf als goede kicks vormen?

Dit kan je doen maar als ik een goede kick maak, gebruik ik deze vervolgens niet als layer. Het heeft mij nog nooit een veel beter resultaat gegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 21:54 

Hardtraxxer

Guys, misschien niet het juiste topic hiervoor maaaar: ik ben opzoek naar een goede vst voor choirs, iemand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 21:55 

Hardtraxx Elite

TimoGhijsens schreef:
Guys, misschien niet het juiste topic hiervoor maaaar: ik ben opzoek naar een goede vst voor choirs, iemand?

EWQL :loving:

volgende keer is dit topic: http://www.hardtraxx.nl/forum/producers-corner/problemen-vragen-produceren-studio-hardware-software-t38194-450.html#p1451615 wss handiger ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2015 22:41 

Hardtraxx Addict

Tim :worship: Mensen en ik ook kunnen aan voorbeeld aan jou nemen.
Thanks voor je feedback! over die 1e heb je gelijk wat betreft de kick er zit een klein kraakje in, het was niet de bedoeling dus ik zal er is naar kijken!

Wat betreft die 2e track zit er idd wat meer kraak achter de kick om het maar zacht uit te drukken xd Het was best wel de bedoeling om een noisy kick te maken met korte tail en korte baslijn te maken, maar het is idd iets te veel noise, ik zal er nog lekker aan gaan sleutelen :thumbsup: Volgens mij had Stigmata het ook al beetje uitgelegd maar wat bedoelen jullie nou precies met een sub bass?

Nogmaals thanks voor je feedback man en leuk dat je het vet vindt!! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 00:17 

Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
TimoGhijsens schreef:

EWQL :loving:

volgende keer is dit topic: http://www.hardtraxx.nl/forum/producers-corner/problemen-vragen-produceren-studio-hardware-software-t38194-450.html#p1451615 wss handiger ;)

Aah oke thanks! :yay:
Vorige  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner