Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 00:28 

Hardtraxx Elite

Ventrue schreef:
Tim :worship: Mensen en ik ook kunnen aan voorbeeld aan jou nemen.
Thanks voor je feedback! over die 1e heb je gelijk wat betreft de kick er zit een klein kraakje in, het was niet de bedoeling dus ik zal er is naar kijken!

Wat betreft die 2e track zit er idd wat meer kraak achter de kick om het maar zacht uit te drukken xd Het was best wel de bedoeling om een noisy kick te maken met korte tail en korte baslijn te maken, maar het is idd iets te veel noise, ik zal er nog lekker aan gaan sleutelen :thumbsup: Volgens mij had Stigmata het ook al beetje uitgelegd maar wat bedoelen jullie nou precies met een sub bass?

Nogmaals thanks voor je feedback man en leuk dat je het vet vindt!! :thumbup:

Haha geen probleem!

met sub bass bedoel ik gewoon de aller laagste frequenties. Wat je het beste kunt doen (denk ik) is om een nieuwe 909 te pakken en hier de bass van een kick mee te maken. Begin gewoon met wat distortion en EQ. Deze heeft veel minder distortion nodig dan je andere kick. Zorg ervoor dat je hem enorm strak en dreunend krijgt. Daarna cut je alle mid en high eraf en cut je de low uit je andere kick en voeg je ze samen. In frontliner's kick tutorial laat hij ook goed zien hoe dit moet. Succes!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 10:57 

Hardtraxxer

Berg schreef:
DJ_Tim schreef:
waarom maak je dan geen layers die zelf als goede kicks vormen?

Dit kan je doen maar als ik een goede kick maak, gebruik ik deze vervolgens niet als layer. Het heeft mij nog nooit een veel beter resultaat gegeven.

Daarom zei ik al, layeren wordt hier op 2 manieren opgevat.. Layeren zoals ik bedoelde is 2 bestaande (volledige) kicks knippen/plakken/bewerken tot een nieuwe kick.
Ik had het niet over het layeren met eigen materiaal (vanuit een drumsample)

En wat betreft dat layeren van de sublaag, dat kan je idd op die manier doen dat je 2 samples hebt, 1) enkel sublaag, 2) dezelfde kick zonder sublaag..
Alleen heb ik bij veel tracks dat je gewoon overduidelijk hoort dat het op die manier is gedaan, en het resultaat van de 2 lagen samengevoegd irriteert dan behoorlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 11:30 

Hardtraxxer

Ventrue schreef:
Volgens mij had Stigmata het ook al beetje uitgelegd maar wat bedoelen jullie nou precies met een sub bass?

Alles onder de 80Hz!! sub.. (en per defenitie mono) 80Hz-125Hz subbie (afhankelijk van type en sounddesign of het wel of njet mono moet). 125Hz and above, stereo! :whistle: :whistle:

Ik heb een afbeelding in elkaar gebakken die misschien wat verduidelijking geeft. LET OP!!!! DIT IS NIET ALTIJD VAN TOEPASSING!! HET GEEFT ALLEEN EEN BEELD!!
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 11:47 

Hardtraxxer

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 13:15 

Hardtraxx Elite

@Stigmata netjes! Zo zit het idd in elkaar :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 13:40 

Hardtraxx Newbie

Danku :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2015 20:57 

Hardtraxxer

Antergy schreef:
@Hardstylegeneration klinkt goed man! Ik snap dat het een Hardbass tool is maar om het nou in bijna elke overgang te gooien vind ik net iets too much, verder klinkt het wel nice!

Paar kleine aanpassingen in mijn eigen project, beetje scherpere screech met wat meer variatie erin, piano vervangen door pluck wat ik persoonlijk iets minder vind.

knetter lekkere kick godverdomme. wel echt een kut screech ofzo. > : o

ik heb zelf een beetje rond zitten scharrelen met mijn kicks en heb nu dit gekregen.
http://www55.zippyshare.com/v/561PTBx5/file.html

(als je op de link klikt heb je een zippyshare player ding)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2015 22:56 

Hardtraxxer

@Joegoslaaf Je lead klinkt nog erg droog en op de achtergrond, gebruik een compressor, dit helpt vaak al wat om de sound wat strakker/meer naar de voorgrond te krijgen, ook zou ik hem wat meer eq'en bij de hoge frequenties (5000+). Je kick heeft al aardig wat vorm! :thumbup: Maar ook die zou je nog wel wat kunenn verbeteren in het opzicht van, layeren, eq'en, compressors etc.. maar is zeker al op de goeie weg :thumbup:

Heb zelf "Look Right Through" in een nieuw jasje gestoken :P

Ook ben ik verder gegaan met een eerder geposte snippert :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2015 14:56 

Hardtraxxer

AvixDJ
Look Right trough is super vet gedaan
super chille deep house

je andere snippet is ook vet alleen heb het idee dat de lead iets te hard staat

zo verder gaan!! :thumbsup:

Aan melbourne Bounce riedeltje begonnen
[zippy]http://www34.zippyshare.com/v/7CbrmJle/file.html[/zippy]

en nog wat aan introtje geklooit
[zippy]http://www18.zippyshare.com/v/BPKFJeJY/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2015 15:49 

Hardtraxxer

@AvixDJ

Track 1: Klinkt leuk, ik zou alleen in de break nog wat instrumenten toevoegen, het klinkt nu wat leeg...

Track 2: Weinig op aan te merken, je zou het nog wat kunnen opleuken met hier en daar effectjes.

(ik heb btw geen verstand van het genre, dus hoop dat je er iets aan hebt...)

@rumpfy

Track 1: leuk idee, lekker zomers, alleen je melodie loopt her en der niet helemaal soepel vind ik...

Track 2: sounds klinken prima, misschien iets meer de hoge frequenties boosten. De kick heeft nog wel wat karakter nodig, waarbij de punch ook wel wat voller mag (bijvoorbeeld door layeren met verschillende soorten percussie).

Zelf luister ik zo af en toe Drum 'n bass (en dan t liefst de ietwat duistere/hardere kant), dus heb ik zelf ook eens wat geprobeerd. Ben benieuwd wat jullie er van vinden :) : (even op de link klikken als ie het niet doet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 16:47 

Hardtraxxer

@Awethority erg vet, alleen rond 0:09 gaat die bass heel erg laag en dan begint i een beetje te kraken (of te clippen maar ik denk door de lage toon dat i gaat kraken). Maar verder echt heel goed!

@Rumpfy die lead klinkt een beetje dof heb ik het idee, even gewoon wat scherper eq-en (de highs enzo).

Ik heb weer eens iets met euphoric gedaan, nadat een raw kick die ik aan het maken was toch verdacht veel op iets euphorics ging lijken en toen dacht ik, ik maak er wel een euphoric kick van. Punch is beetje raw achtig, maar niet een standaard euphoric punch.

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 21:03 

Hardtraxx Elite

@AvixDJ

1e track: Heerlijk (L) Misschien kun je nog iets wat variatie toevoegen maar hij is zo ook al erg lekker!
2e track: Vind deze iets minder. Sound design en ook de hele opbouw van de track komt beetje saai en makkelijk over.

@Rumpfy

1e track: Idee is erg leuk! Melodie is leuk met die slide noten, kick en bass klinken ook wel aardig maar je mist, zeker in je synth, nog power. Als je daar nog wat aan doet zodat de hele track meer energie krijgt wordt ie denk ik een stuk beter. Ook je kick en bass mogen wel iets energieker overkomen als je begrijpt wat ik bedoel maar leuk idee!

2e track: Klinkt goed, nog wat leeg maar gewoon ok :)

@Awethority

Vet! Ik hou ook erg van die drum en bass! Je bass mag misschien iets duidelijk in de mix naar voren komen (dit kun je doen door in de kick/snare een klein dipje met een lage q te maken waar de bass het meeste kracht heeft) maar hij klinkt al erg nice!

@Antergy
Je kick klinkt wel lekker :) Je synth heeft nog wel een boel werk nodig. Hij klinkt nu nog heel leeg en dun. Probeer iets meer met layers en effecten te werken. De melodie doet me ook teveel denken aan Accelerate.

Ik had hier laatst een house track gedropt waar ik mee bezig was en flink wat positief commentaar op gekregen dus ik ben ermee verder gegaan :) Hij is nu bijna af (op mixdown na) dus ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2015 21:58 

DJ_Tim schreef:

Ik had hier laatst een house track gedropt waar ik mee bezig was en flink wat positief commentaar op gekregen dus ik ben ermee verder gegaan :) Hij is nu bijna af (op mixdown na) dus ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden ^^

de track klinkt leuk alleen ik hoor de kick (of hoe dat ook heet in house) nauwelijks, er mist een hele hoop bass
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 00:16 

Hardtraxxer

@DJ_Tim teveel aan Accelerate? Ik vind hem er helemaal niet op lijken

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iM-M_dt77Dg[/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 04:02 

Hardtraxx Elite

Antergy schreef:
@DJ_Tim teveel aan Accelerate? Ik vind hem er helemaal niet op lijken

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iM-M_dt77Dg[/youtube]

Sorry, bedoelde together we are
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 11:09 

Hardtraxxer

1ste climax lijkt op geck-e - hit me with those laser beams! (niet heel erg :) )
2de climax vind ik heeel erg simpel maar wel op een of andere manier tof!
de bass mis ik een beetje maar dat komt goed in de mixdown!
al met al lekker trackje hoop binnekort op gemixte/gemasterde versie!

het valt me wel op dat hier best veel mensen house aan het maken zijn!? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 13:12 

Hardtraxxer

AvixDJ schreef:
Heb zelf "Look Right Through" in een nieuw jasje gestoken :P

Ook ben ik verder gegaan met een eerder geposte snippert :D

Ik had persoonlijk bij Look Right Through voor een andere kick gekozen, een wat rustigere. Die deep house synth moet ook imo wat meer op de voorgrond.

De lead in je tweede snippet staat voor mijn gevoel ook wat te hard maar klinkt wel strak. Misschien iets minder resonant eq'en wel.

Awethority schreef:

Ik vind de bassline in z'n geheel niet lekker klinken, de noten zijn voor me gevoel veel te laag waardoor je de hele sound eigenlijk kapot maakt. De noten omhoog of een andere synth maken dus.

Antergy schreef:

De kick is niet mijn stijl maar klinkt technisch volgens mij wel redelijk goed. Ik vind alleen ook dat de melodie veel lijkt op Together We Are. Is opzich niet zo'n probleem maar kan je wel veel commentaar op verwachten, dus hou daar rekening mee. Als je er voor kiest om de melodie toch te gebruiken zou ik in ieder geval het einde aanpassen want die behoud de 'relaxte' sfeer van het begin van de melodie niet.

DJ_Tim schreef:

De kick hoor je in het begin heel lekker alleen bij de drop echt nauwelijks zoals Jeffrey ookal zei. Vind de hele drop, de eerste en de tweede, eigenlijk niks. Dat is vooral smaak maar vind toch dat het stuk daarvoor een betere drop verdiend. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 14:55 

Hardtraxxer

@DJ_tim

Bij het begin hoor de je kick heel goed en bij de drop wat minder. De laser sounds(?) :P in de drop klinken wel leuk haha :P

Zelf de lead van Code Black - Pandora proberen na te maken op deze rustige zondag.. Verveling he :p

[zippy]http://www63.zippyshare.com/v/MMOYzd0m/file.html[/zippy]

of: http://www63.zippyshare.com/v/MMOYzd0m/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 15:17 

Hardtraxx Elite

jeffrey2107 schreef:
de track klinkt leuk alleen ik hoor de kick (of hoe dat ook heet in house) nauwelijks, er mist een hele hoop bass

Ik ga eraan werken, deze week vakantie dus ga me flink op de mixdown storten! Bedankt!

Rumpfy schreef:
1ste climax lijkt op geck-e - hit me with those laser beams! (niet heel erg :) )
2de climax vind ik heeel erg simpel maar wel op een of andere manier tof!
de bass mis ik een beetje maar dat komt goed in de mixdown!
al met al lekker trackje hoop binnekort op gemixte/gemasterde versie!

het valt me wel op dat hier best veel mensen house aan het maken zijn!? :D

Klopt vond die track zo vet en heb em onderbewust denk ik een beetje als inspiratie gebruikt maar toch mn eigen draai aan gegeven :). 2e drop kwam ook heel raar tot stand ja, probeerde met alleen een oude 303 sound een vette drop te krijgen en tja... hij klinkt anders :) fijn dat je hem tof vind! Mixdown ga ik deze week aan werken ^^ Bedankt voor je feedback!

Berg schreef:
De kick hoor je in het begin heel lekker alleen bij de drop echt nauwelijks zoals Jeffrey ookal zei. Vind de hele drop, de eerste en de tweede, eigenlijk niks. Dat is vooral smaak maar vind toch dat het stuk daarvoor een betere drop verdiend. :P

Bedankt voor je feedback :) Ja dit is echt zn style die je vet moet vinden, heb al vaak gehoord dat mensen die lasers of juist wel of juist niet vet vonden :) Mixdown ga ik aan werken!

Re-amp schreef:
@DJ_tim

Bij het begin hoor de je kick heel goed en bij de drop wat minder. De laser sounds(?) :P in de drop klinken wel leuk haha :P

Zelf de lead van Code Black - Pandora proberen na te maken op deze rustige zondag.. Verveling he :p

Bedankt!!

Lead klinkt leuk! Misschien iets te staccato maar je zit best dicht bij het originele geluid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2015 23:07 

Hardtraxxer

@Re-Amp ik vind de lead synth nog een beetje droog klinken, ook heb je een beetje teveel saw in je synth, de sound die pandora heeft is voornamelijk een square lead met pitch envelopes :P maar dit is zeker wel een synth die je op de achtergrond kan gebruiken, alleen zou ik er nog een square lead hard bovenop gooien :thumbup:

@DJ_Tim ik zou wat meer gaan sidechainen, dan komt je kick wat meer naar voren en heeft die meteen wat meer kracht, ik zou aanraden om is te kijken naar de Kickstart plugin van Nicky Romero, ik heb deze ook aangeschaft en voor house is dit toch wel een handige plugin naast een sidechain compressor :P verder een originele drop die me wel aanspreekt :thumbup: lekker mee verder gaan zou ik zeggen!

@Antergy lekker kick ! alleen staat je punch wat te hard tegenover de tail, ook je synth klinkt nogal dun maar ik denk dat je voornamelijk de kick belangrijk vind in deze snippet :P die zit namelijk voorderest wel goed in elkaar!

@Awethority Ik ben niet bepaald van de drum & bass, maar ik vind je kickdrum een beetje hol klinken, ook kan de snare wat hogere frequenties gebruiken om wat meer naar voren te komen, verder heb je leuke sounds ! ook de soort scream die in het 2de deel van de climax erbij komt is vet gedaan :thumbup:

Ik ben weer verder gegaan met de remix van me vorige snippert :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2015 00:53 

Hardtraxx Elite

Bedankt! Sidechain ga ik dus ook nog ff naar kijken! Ik gebruik zelf LFO Tool veel, zelfde principe alleen veel meer mogelijkheden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2015 13:11 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:
@DJ_tim

Pitch envelope is imo te veel aanwezig bij deze. Wat je eigenlijk wil creëren is de sound die je nu hebt maar dan niet zo heel duidelijk aanwezig. Dus nog wat tweaken met de pitch envelope :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2015 19:38 

Hardtraxxer

Berg schreef:
Re-amp schreef:
@DJ_tim

Pitch envelope is imo te veel aanwezig bij deze. Wat je eigenlijk wil creëren is de sound die je nu hebt maar dan niet zo heel duidelijk aanwezig. Dus nog wat tweaken met de pitch envelope :)

Heb helemaal geen pitch envelope gebruikt :P

Thanks voor de feedback anyways haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2015 20:00 

Hardtraxxer

Re-amp schreef:

Oh dat is balen want dan weet ik niet waar het vandaan komt haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2015 22:51 

Hardtraxxer

Berg schreef:
Re-amp schreef:

Oh dat is balen want dan weet ik niet waar het vandaan komt haha

O nevermind, ik doe weer eens dom. xD je doelde op de Mod env 1 & 2. Ik zat even in de war met automation clips xD
Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner