Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 14 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 17 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
soundstreamer wrote:
@Phase2 Ik heb gekeken naar de de-esser van fabfilter maar ik vind 149 euro voor zo'n plugin toch wel erg veel wanneer je het alleen af en toe bij vocals gebruikt als hobbyist.
Download je hem toch gewoon illegaal.
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
Phase 2 wrote:
soundstreamer wrote:
@Phase2 Ik heb gekeken naar de de-esser van fabfilter maar ik vind 149 euro voor zo'n plugin toch wel erg veel wanneer je het alleen af en toe bij vocals gebruikt als hobbyist.
Daar heb ik al voor gekeken maar kan hem niet vinden. Die van waves schijnt ook erg goed te zijn maar ook die kan ik niet vinden helaas.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Heb je een Mac?
S
Hardtraxxer
95 posts member since 2011
last seen Aug 2014
Nee, ik zoek er 1 voor windows. Vanavond nog eens kijken.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
Phase 2 wrote:
soundstreamer wrote:
:whistle:
Hardtraxxer
103 posts member since 2013
last seen Nov 2014
The Venator wrote:
Phase 2 wrote:
soundstreamer wrote:
:whistle:
Voor OSx/Mac/Logic vaak makkelijker gezegd dan gedaan, just saying haha :$
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
Ik ben al tijden lang op zoek naar goeie progressive/trance vocalen, iemand van jullie hier goeie tips waar die vandaan te halen?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
W0uT3R wrote:Ik ben al tijden lang op zoek naar goeie progressive/trance vocalen, iemand van jullie hier goeie tips waar die vandaan te halen?
Zelf maken.
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
W0uT3R wrote:Ik ben al tijden lang op zoek naar goeie progressive/trance vocalen, iemand van jullie hier goeie tips waar die vandaan te halen?
Wat bedoel je precies? een beetje zweverig zegmaar? :D
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
toffee wrote:
Wat bedoel je precies? een beetje zweverig zegmaar? :D
Yup!
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
Kirsty Hawkshaw heeft goede vocals die van pas zouden kunnen komen, en op deze site heb je packs, maar die heb ik zelf niet uitgeprobeerd.
Ik ben zelf ook al lange tijd op zoek naar zulk soort vocals, maar ik denk dat veel tranceproducers ze zelf laten inzingen, en dus niet zo te vinden op internet.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
toffee wrote:Kirsty Hawkshaw heeft goede vocals die van pas zouden kunnen komen, en op deze site heb je packs, maar die heb ik zelf niet uitgeprobeerd.
Ik ben zelf ook al lange tijd op zoek naar zulk soort vocals, maar ik denk dat veel tranceproducers ze zelf laten inzingen, en dus niet zo te vinden op internet.
Ja je laat ze zelf inzingen. Dat is ook gewoon de manier. Je wilt ook geen track met standaard vocalen lijkt mij. Kirsty heeft zeker goede stem. Heeft ook veel bekende trance platen gedaan.
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 9 days ago
Weet iemand waar je goeie duistere vocalen vandaan kunt halen? Ik hoor regelmatig dezelfde duistere vocals in verschillende tracks van verschillende producers terugkomen (bijvoorbeeld E-force - Crucifix en Kodex - Soul Eater). Ik vroeg me af of hiervoor dus misschien bepaalde packs te krijgen zijn, ikzelf heb ze in ieder geval nog niet echt kunnen vinden...
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Awethority wrote:Weet iemand waar je goeie duistere vocalen vandaan kunt halen? Ik hoor regelmatig dezelfde duistere vocals in verschillende tracks van verschillende producers terugkomen (bijvoorbeeld E-force - Crucifix en Kodex - Soul Eater). Ik vroeg me af of hiervoor dus misschien bepaalde packs te krijgen zijn, ikzelf heb ze in ieder geval nog niet echt kunnen vinden...
Deel1
http://www.soundstosample.com/info/Soun ... _Dark/3673#

Deel2
http://www.soundstosample.com/info/Soun ... ark_2/6793

(na wat zoeken kun je ze gratis vinden..)
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 9 days ago
Thanks!
Hardtraxxer
273 posts member since 2013
last seen Jun 2017
Awethority wrote:Weet iemand waar je goeie duistere vocalen vandaan kunt halen? Ik hoor regelmatig dezelfde duistere vocals in verschillende tracks van verschillende producers terugkomen (bijvoorbeeld E-force - Crucifix en Kodex - Soul Eater). Ik vroeg me af of hiervoor dus misschien bepaalde packs te krijgen zijn, ikzelf heb ze in ieder geval nog niet echt kunnen vinden...
SWTOR - imp side.

OKeeeeeeeeeeeeeeeee..... het heeft wat tijd nodig om er bij te komen.. maar heilige poep, wat zitte daar een dikke dialogen in
Hardtraxx Addict
1049 posts member since 2011
last seen Apr 2024
Ik ben op zoek naar wat vocal samples van de serie Psych, maar kan ze nergens vinden. Iemand die misschien wat weet of hoe ze ik het best kan rippen uit de serie? :)
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Met Audacity kan je opnemen wat er op je computer af speelt. Kan je ook stukjes eruit knippen enzo. Je weet me te vinden voor uitleg. :D Moet je wel even dat beeldmateriaal zien te bemachtigen.
Hardtraxx Addict
last seen Apr 2024
Bas wrote:Met Audacity kan je opnemen wat er op je computer af speelt. Kan je ook stukjes eruit knippen enzo. Je weet me te vinden voor uitleg. :D Moet je wel even dat beeldmateriaal zien te bemachtigen.
Hebben we het zaterdag dan even over :D
Hardtraxx Elite
2202 posts member since 2013
last seen Jan 2026
cb92 wrote:Ik ben op zoek naar wat vocal samples van de serie Psych, maar kan ze nergens vinden. Iemand die misschien wat weet of hoe ze ik het best kan rippen uit de serie? :)
Jij bent een held, omdat Psych :loving:
R.I.P.
Hardtraxx Addict
last seen Apr 2024
Fluxion wrote:
cb92 wrote:Ik ben op zoek naar wat vocal samples van de serie Psych, maar kan ze nergens vinden. Iemand die misschien wat weet of hoe ze ik het best kan rippen uit de serie? :)
Jij bent een held, omdat Psych :loving:
R.I.P.
Hihi, geniale serie :loving: Maar ben voor de Suck ittttttttt & WAIT FOR ITTTTTTTTT nodig haha :D
Hardtraxxer
170 posts member since 2013
last seen Oct 2016
Iemand die me kan helpen?

Voor een nieuwe plaat ben ik op zoek naar cleane vocals van dit https://www.youtube.com/watch?v=adBj5_lXngE geen idee of dat met een programma oid kan worden gedaan?
Hardtraxxer
103 posts member since 2013
last seen Nov 2014
henkfct wrote:Iemand die me kan helpen?

Voor een nieuwe plaat ben ik op zoek naar cleane vocals van dit https://www.youtube.com/watch?v=adBj5_lXngE geen idee of dat met een programma oid kan worden gedaan?
Om vocals uit een plaat of wat dan ook te filteren, heb je dezelfde track nodig maar dan zonder vocals. Zo kun je de vocal er met phase inversion uit halen. Weet niet precies hoe het in z'n werk gaat, maar stel je een sinus geluidsgolf voor + de exact zelfde sinus maar dan omgekeerd. Ze heffen elkaar op, waardoor je geen geluid meer overhoudt.

Natuurlijk kun je ook gaan prutsen met EQ etc, maar geef je nu al op een briefje dat dat niet het gewenste resultaat op gaat leveren.
Hardtraxxer
226 posts member since 2012
last seen Jul 2016
henkfct wrote:Iemand die me kan helpen?

Misschien de game zelf aanschaffen en vervolgens kijken of er in de installatiemap mappen staan zoals "audio" of iets staat, in veel games is dit wel dus heb je als t ware al een "acapella"
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Heeft iemand de acapella van "Adje - Hele Meneer"?