Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 00:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Volgends mij is er nog niet een echt centrale plek voor het bespreken van locatie's.

In dit topic kan je gewoon alles kwijt wat te maken heeft met een locatie.
Zoals het delen van nieuwe/onbekende locaties, of meningen geven van plekken en vragen beantwoorden.

Ook handig om info te vinden/geven over plekken.

Bij voorbaat excuses als er al zo iets is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 00:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb zelf gister deze locatie ontdekt in Amsterdam genaamd "Warehouse"
http://www.elementenstraat.nl/

Locatie:
Elementenstraat 25
1014AR
Amsterdam

Maps
https://www.google.nl/maps/place/Isolat ... 255ffb4fbb
Over
Het is een oude loods met een super dikke raw sfeer. Er zijn 2 grote zalen.

Zaal 1 heeft 2 barren, één in het midden, en één aan de zijkant.
Daarnaast is er nog een groot rook hok rechts.

Zaal 2 heeft 1 bar (achteraan).

Er zijn ook heel veel lockers aanwezig.

Na dat de plek voor 20 jaar dicht is geweest, is het nu weer open.


Qua geluid klonk het super dik toen ik tijdens de sound check nog aanwezig was.

Paar foto's die ik heb gemaakt van de plek:

Afbeelding
(Zaal 1)

Afbeelding
(Bar bij zaal 1 (links is ook nog een bar) )

Afbeelding
(Rookhok dat uitkijkt over zaal 1)

makkelijk te bereiken met het OV!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 00:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Outdoor: Airport Weeze (Q-Base)
Indoor: Gashouder (Awakenings)
(geluid indoor: Hedon Zwolle)

Iig beste die ik ben tegen gekomen :P

Wel een goed topic trouwens, handig ook voor informatie over locaties die je zelf nog niet kent, in feesttopics wordt er vaak niet naar gekeken
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 01:02 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Gaat niks boven Airport Weeze natuurlijk, daar zou ik zelfs heen willen als er een heavy metal festival werd gehouden. In Nederland vind ik de HMH toch wel het fijnst, combinatie van geluid/show/grootte/bereikbaarheid etc.

Wat ik echt een dramatische locatie vind is de NDSM werf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 10:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Energiehal - Rotterdam (Nightmare in Rotterdam)
Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... -HMH.dhtml

Kan niet wachten op dit :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 12:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Beste locatie vond ik die tunnel in Horst. Belachelijk goed geluid voor zo'n locatie.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2014 12:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indoor absoluut de HMH. Ziggo dome krijgt het niet voor elkaar om zulk dik geluid te produceren en ook de grootte vind ik perfect: het is altijd vol zonder absurd druk te zijn. Klein minpuntje is de bierprijs die altijd vrij hoog ligt daar en het feit dat de treinen pas om half 8 gaan, maar goed.

Outdoor vind ik het vrij moeilijk. Ik ben nooit naar Q-Base geweest, dus dat terrein ken ik niet. Ik vind zelf het Mysteryland terrein (Floriadepark) altijd erg leuk met die gekke eilandjes en overal is daar wel iets te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na dit weekend, gashouder uber allesch. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Outdoor sowieso Airpoort Weeze. Indoor nog niet veel geweest, maar die Tunnel wat Lyst zegt was ook wel erg gaaf geluid vorig jaar. En ik woon er nog naast ook :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 15:23 
 
Hardtraxxer

Was een plaatje van mijn favoriete locatie (Maassilo) aan het zoeken dat ik op de site van SFX de volgende tekst tegen kwam:

''Known for the intensity of sound for the Raw Hardcore style, Loudness has been going twice a year since 2003 in Maassilo, Rotterdam and Klokgebouw, Eindhoven. With a typical event size of over 10,000 per event and average age of 18-24years, this event is among the more popular hardcore events in The Netherlands.'' - SFX (http://sfxii.com/sfx-entertainment-comp ... /loudness/)

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goeie zaak dat SFX :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 19:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gashouder > alles
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2014 22:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gashouder en Airport Weeze, geen discussie mogelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 00:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Gashouder en Airport Weeze, geen discussie mogelijk.

Eensch
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 15:34 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ik ben er zelf nooit geweest, maar zou de Gashouder ook geschikt zijn voor hardstyle feesten? Of passen de sfeer en dergelijken daar niet bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 15:51 
 

Pommer schreef:
Ik ben er zelf nooit geweest, maar zou de Gashouder ook geschikt zijn voor hardstyle feesten? Of passen de sfeer en dergelijken daar niet bij.


Tuurlijk is het geschikt voor hardstyle feesten. Het is echter een eeuwenoude heilige techno tempel, en die techno fanaten laten liever niet hun heilige grond ontheiligen door voetafdrukken van eckte hardstylers.

Daarnaast zouden er natuurlijk ook contractuele dingetjes kunnen spelen tussen de locatiebeheerder en awakenings.

Zou in de toekomst verandering in kunnen komen nu SFX alles overneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Youri! schreef:
Was een plaatje van mijn favoriete locatie (Maassilo) aan het zoeken dat ik op de site van SFX de volgende tekst tegen kwam:

''Known for the intensity of sound for the Raw Hardcore style, Loudness has been going twice a year since 2003 in Maassilo, Rotterdam and Klokgebouw, Eindhoven. With a typical event size of over 10,000 per event and average age of 18-24years, this event is among the more popular hardcore events in The Netherlands.'' - SFX (http://sfxii.com/sfx-entertainment-comp ... /loudness/)

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:


Holy shit, daar klopt echt helemaal niks van :-/
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 16:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Silverdome en HMH zijn voor mij de ideale locaties
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ik ben er zelf nooit geweest, maar zou de Gashouder ook geschikt zijn voor hardstyle feesten? Of passen de sfeer en dergelijken daar niet bij.


Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo goed zou werken. Het geluid daar wil nog wel eens galmen, wat bij techno prima werkt maar in veel andere stijlen niet. De sfeer is denk ik minder een probleem.

stefaneke schreef:
Daarnaast zouden er natuurlijk ook contractuele dingetjes kunnen spelen tussen de locatiebeheerder en awakenings.


Fundamental heeft een monopolie op de Gashouder. Hier moeten ze wel veel feesten tegenover zetten, aangezien het geen goedkoop contract is, daarom ook regelmatig meerdere per weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Pommer schreef:
Ik ben er zelf nooit geweest, maar zou de Gashouder ook geschikt zijn voor hardstyle feesten? Of passen de sfeer en dergelijken daar niet bij.


Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo goed zou werken. Het geluid daar wil nog wel eens galmen, wat bij techno prima werkt maar in veel andere stijlen niet. De sfeer is denk ik minder een probleem.

Eens, denk dat dan kicks heel raar gaan klinken etc.

Steffnov schreef:
stefaneke schreef:
Daarnaast zouden er natuurlijk ook contractuele dingetjes kunnen spelen tussen de locatiebeheerder en awakenings.


Fundamental heeft een monopolie op de Gashouder. Hier moeten ze wel veel feesten tegenover zetten, aangezien het geen goedkoop contract is, daarom ook regelmatig meerdere per weekend.

Fundamental is nu van SFX he, ik weet niet hoe het dan dus zit met dit soort contracten. En volgens mij (geen echte bron voor), huurt fundamental gewoon de Gashouder voor een paar dagen, en is de huur voor die paar dagen ontzettend hoog, waardoor ze meerdere feesten per weekend doen om uit de kosten te kunnen komen, niet vanwege een langlopend contract.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Durf het niet te zeggen. Het zal in ieder geval vast geen toeval zijn dat Momumental (hoe komen we ook alweer bij Fundamental? xd) de enige is die er de laatste 3 jaar feesten heeft gehad. Er worden wel nog regelmatig beursen enzo gehouden, maar qua feesten is Momumental de enige.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 16:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Indoor groot : HMH
Indoor klein : Sans Souci

Outdoor is altijd anders, zal Q-Base wel wezen, ookal ben ik er nog niet geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 16:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor mij toch echt de lottoarena in antwerpen.
Wát een geluid :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2014 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De Gashouder, echt verkocht door die locatie. Hopelijk wordt de Ferro Dome in Rotterdam ongeveer hetzelfde. :cool:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen