Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2019 18:04 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

The Sitdown is een podcast waarbij er diepte interviews gedaan wordt met o.a. artiesten. In deze podcast spelen de fans ook een rol!
Bij The Sitdown krijgen de fans de kans om vragen in te sturen die ik tijdens het opnemen van de aflevering stel aan de artiest.

De afleveringen tot nu toe op een rijtje:

#1 Adaro:
In deze aflevering hebben we het o.a. over de hit 'Bella Ciao', zijn band met Ran-D en over de periode dat hij geen muziek kon maken.


#2 Bass Modulators
In deze aflevering hebben we het o.a. over het begin van hun carrière, de invloed van een Defqon.1 anthem en hoe de samenwerking met Noisecontrollers tot stand is gekomen.


#3 MC DL
In deze aflevering hebben we het o.a. over een uit de hand gelopen hobby, zijn favoriete DJ om mee te werken, over de hokjes binnen de Hardstyle en hoe hij zijn eerste boeking op Defqon.1 heeft gevierd.


#4 Evil Activities
In deze aflevering hebben we het o.a. over de nieuwe muziek die in 2019 gaat komen, de rotatie snelheid van de sound in de Hardcore in vergelijking met Hardstyle, dat de artiesten binnen de Hardstyle meer buiten de lijntjes mogen kleuren en over de perfecte formule voor een goede collab.


#5 MC Tellem
In deze aflevering hebben we het o.a. Q-dance radio, de uitstraling van de hardstyle, openlijk praten over mental issues en jezelf herontdekken.


Ook te beluisteren via Spotify & iTunes:
Spotify: https://open.spotify.com/show/3DQPpn20U ... ay4LzC0xYw
iTunes: https://itunes.apple.com/nl/podcast/the ... 97801?mt=2

Ik wil de podcast in een topic houden, omdat ik andere topics ermee vol gooi en dat vind ik zelf minder prettig.

Ook te volgen via de volgende kanalen:
Facebook: http://www.facebook.com/thesitdownnl/
Instagram: http://www.instagram.com/thesitdownnl/
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCxpmn2 ... 5Ue1HT3iVg

Feedback over de afleveringen is altijd welkom! Dit kan je gewoon via een persoonlijk berichtje naar mij sturen. Ik wil mezelf namelijk altijd kunnen verbeteren en ontwikkelen :-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2019 18:07 
 
Hardtraxx Newbie

MC Tellem is de gast voor aflevering 5!
Hij presenteert de Top 40 Hardstyle op Q-dance radio, heeft afgelopen zomer tijdens Defqon de presentatie mee gedaan en staat als MC op het podium!

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 10:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat MC Tellem een beetje een valse start is voor dit topic, over het algemeen zijn mensen op Hardtraxx niet de grootste fans van MC's. Voor mezelf sprekend kan ik ook zo 1, 2, 3 geen vraag verzinnen voor MC Tellem.

Ga dit topic in de gaten houden, als er een (voor mij) interessante artiest langs komen zal ik wat vraagjes droppen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 10:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat bedoel je met 'rotatie snelheid' van hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Keihard rondjes lopen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 11:30 
 
Hardtraxx Newbie

THArdstyler schreef:
Denk dat MC Tellem een beetje een valse start is voor dit topic, over het algemeen zijn mensen op Hardtraxx niet de grootste fans van MC's. Voor mezelf sprekend kan ik ook zo 1, 2, 3 geen vraag verzinnen voor MC Tellem.

Ga dit topic in de gaten houden, als er een (voor mij) interessante artiest langs komen zal ik wat vraagjes droppen :)


Daar heb je een punt. Ik heb ook pas sinds kort Hardtraxx ontdekt. Anders had ik het al veel eerder gedaan haha
TiMOTHYb schreef:
Wat bedoel je met 'rotatie snelheid' van hardstyle?

E-Life had in de aflevering met Evil Activities een sterke mening over de rotatie snelheid van de hypes binnen de muziek in Hardstyle. Dat het langer duurt tot het vernieuwd in tegenstelling tot Hardcore
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 11:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

mijnjaskwijt schreef:
E-Life had in de aflevering met Evil Activities een sterke mening over de rotatie snelheid van de hypes binnen de muziek in Hardstyle. Dat het langer duurt tot het vernieuwd in tegenstelling tot Hardcore


Ik wil niet veel, maar Uptempo en kermisfrenchcore is al veel te lang een hype, langer dan welke hardstyle hype dan ook (5 jaar sinds Peacock en Partyraiser ineens populair werden), Dat TiH stijltje is nog steeds aanwezig bij Neophyte Records en Traxtorm/Dogfight records (7 jaar) en heel MoH kopieert en plakt nog steeds alles van Angerfist, al sinds 2010.

Geen enkele hardstyle hype (psy kicks, gearbox, dubstyle, alles anticlimax enter, pop platen remixen) heeft het zo lang volgehouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 12:06 
 
Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
mijnjaskwijt schreef:
E-Life had in de aflevering met Evil Activities een sterke mening over de rotatie snelheid van de hypes binnen de muziek in Hardstyle. Dat het langer duurt tot het vernieuwd in tegenstelling tot Hardcore


Ik wil niet veel, maar Uptempo en kermisfrenchcore is al veel te lang een hype, langer dan welke hardstyle hype dan ook (5 jaar sinds Peacock en Partyraiser ineens populair werden), Dat TiH stijltje is nog steeds aanwezig bij Neophyte Records en Traxtorm/Dogfight records (7 jaar) en heel MoH kopieert en plakt nog steeds alles van Angerfist, al sinds 2010.

Geen enkele hardstyle hype (psy kicks, gearbox, dubstyle, alles anticlimax enter, pop platen remixen) heeft het zo lang volgehouden.


Het zijn de uitspraken van E-Life die gedaan zijn in podcast en die ik uitleg. Ik doe hier zelf vrij weinig tot geen uitspraken over, omdat ik niet tot in details verstand van heb om hier op muzikaalgebied over te praten. Voor mijn podcast hoef ik dat gelukkig ook niet te doen, omdat het vooral gericht is op de artiest en de persoon die erachter zit en niet om de muziek die die artiest maakt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 12:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vind het vreemd dat hij dat zegt, voor iemand die in beide scene's zit.

Je ziet duidelijk het tegenovergestelde juist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 13:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Even in het algemeen: ik vind het persoonlijk altijd wel fijn als een interviewer kritische en inhoudelijke vragen stelt. Als dat niet het geval is zit je gedurende het interview en erna namelijk steeds met vragen of opmerkingen over zaken die door de geïnterviewde worden beweerd, maar niet kloppen of thans niet duidelijk zijn. Je wil echter ook weer niet te betweterig overkomen en je moet natuurlijk inhoudelijk weten waar je het over hebt. Ik denk dat als je de balans daarin kunt vinden, het je als interviewer veel goed zal doen.

Ga nu die met EA luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 13:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Voorbeeldjes:

E-Life schreef:
Wars van kaders waar hardcore-producers zich al jaren in voegen (?), dus ik zeg dingen en dan krijg ik als antwoord: "ja, maar dat kan niet" wedervraag: waarom niet? Ja is nooit gebeurd etc etc.

Ik zou het als luisteraar dan lekker vinden om een voorbeeldje mee te krijgen. Nu blijft het zo'n vaag verhaal over kaders en 'dingen' waar ik weinig chocola van kan maken. Het liefste wil je hier gewoon horen, weet je nog dat vage geluidje in Broken steeds? Dat was mijn idee!!!

E-Life schreef:
Raar verhaal over dat feesten als Tijdmachine, VWAB (en ook Resonate doelt ie volgens mij duidelijk op) het equivalent zouden zijn aan Back to the 90s party's en daarmee commerciële bende.

E-Life ziet liever vernieuwen, maar niet vernieuwen om het vernieuwen.

M'n bek viel gewoon open toen ik dit hoorde. :lol: Geen idee waar deze sneer richting "retro" voor nodig is?

In de huidige (mainstream) hardcore scene gebeurt er echt geen ene klote. Je kaart het zelf notabene nog aan tijdens het begin van het interview: de laatste EA plaat is alweer uit 2017. Er is dus helemaal geen sprake van vernieuwing. Bovendien is er blijkbaar een grote groep mensen die nog eens classic hardcore wilde horen, wat notabene uit een tijd kwam die verre van commercieel was.

Dat E-life zelf innovatie blijkbaar bovenaan zijn agenda zet is verder van geen enkele invloed op een gehele scene. Er is gewoon veel te weinig goede mainstream hardcore uitgekomen en ik ben overigens ook van mening dat ook dit van grote invloed is geweest op de ontploffing van uptempo en frenchcore.

Rest eigenlijk weinig commentaar op. Vind dat je het goed doet, een aantal verbeterpuntjes daargelaten. Besef me wel dat het dan wellicht wat dieper gaat dan jij eigenlijk zou willen, maar goed ik heb maar gewoon tijdens het luisteren opgeschreven wat ik ervan vond (en BB waarschijnlijk ook)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 13:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Precies, ik snap dat als je niet alle ins en outs van de scene's over de jaren heen weet je niet echt een goede tegenvraag kan stellen of discussie kan starten. Echter wat Tim noemt: wat E-Life zegt zet veel vraagtekens neer, want sommige dingen die hij zegt slaan echt kant nog wal. Mening daargelaten, dat moet hij zelf weten, maar een beetje uitleg en tegengas is geen ramp :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2019 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toen ik zag staan "de rotatie snelheid van de sound in de Hardcore in vergelijking met Hardstyle" dacht ik juist meteen dat er bedoeld werd dat Hardstyle juist veel sneller verandert. Overigens niet alleen maar in vergelijking tot Hardcore, ook vergeleken bij veel andere muziekstijlen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2019 21:44 
 
Hardtraxx Newbie

Ook is het allereerste nieuwsartikel online gegaan bij The Sitdown :clap:

https://thesitdown.nl/2019/01/21/your-s ... meshock-2/
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 10:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Ze zijn samen ware meesters in het combineren van rawstyle elementen met euforische elementen.


:/ Niet doen hoor..

Verder vind ik het ook niet lekker weglezen.. Ik wil niet zeggen dat het grammaticaal niet klopt maar je manier van schrijven is niet mijn ding merk ik :) Geen idee of meer mensen dat hebben maar mocht dat zo zijn, lees het eens na en kijk waar je wat kan verbeteren, andere woorden kunt gebruiken, enz
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 10:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Merk het ook wel, sommige hoofdletters missen bij artiesten, veel gebruik van uitroeptekens. Eveneens de Bombsquad periode die ze hebben gehad staat er niet tussen. Het is meer een opsomming kleine feitjes dan een verhaal over Primeshock en hun feest, als je weet wat ik bedoel, het mist wat samenhang en het is nog niet echt een journalistiek verhaal dat een lezer vasthoudt.

Dat rawstyle vind ik ook een beetje raar, sowieso hoor ik echt geen raw elementen terug in Primeshock hun platen, zit meer een 2008 feel in hun platen dan raw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 11:49 
 
Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
Merk het ook wel, sommige hoofdletters missen bij artiesten, veel gebruik van uitroeptekens. Eveneens de Bombsquad periode die ze hebben gehad staat er niet tussen.


Dit hebben ze zelf vermeld dat dit niet vernoemd hoefde te worden :)

DonnyD schreef:
Verder vind ik het ook niet lekker weglezen.. Ik wil niet zeggen dat het grammaticaal niet klopt maar je manier van schrijven is niet mijn ding merk ik :) Geen idee of meer mensen dat hebben maar mocht dat zo zijn, lees het eens na en kijk waar je wat kan verbeteren, andere woorden kunt gebruiken, enz


Ik zal het doorgeven aan mijn redacteur
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 12:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wel props dat je hen een podium geeft. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 20:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Idd wat Broken Balance zegt, er mist samenhang. Het leest als los staande zinnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2019 22:28 
 
Hardtraxx Newbie

Hier het nieuwste artikel:

https://thesitdown.nl/2019/01/22/master ... -violence/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2019 09:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Leest al iets beter weg maar zinnen zoals:

Citaat:
Warface komt op MoH met een bijzondere live act genaamd ‘Heavy Artillery’. Dit wordt sowieso een set waarbij het dak eraf gaat.


Citaat:
Dit kan niet anders dan een dik feest worden waar je helemaal uit je plaat kan gaan!


laat ze lekker weg ;) Voegt niks toe.. Mits je reclame maakt oid dan kan ik het me nog voorstellen! Tevens had ik de volledige line-up per area onder het artikel gezet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2019 09:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ziet er inderdaad meer uit als een reclamestuk dan een artikel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2019 21:16 
 
Hardtraxx Newbie

Kom maar door met de feedback

https://thesitdown.nl/2019/01/26/loads- ... -line-ups/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2019 00:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

- Je artikel gaat over Line-ups van feesten maar vervolgens laat je geen één Line up zien..?

-
Citaat:
Manic Museum zal bestaan uit de bijzondere live act ‘Heavy Artillery’ van Warface. Ook zullen Act of Rage en Radical Redemption beide een eigen live act neerzetten

Drie acts dus?

- The qontinent stukje: niet relevant aangezien er nog geen Line up is
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2019 09:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
..de verbazingwekkend grote line-up van Supersized Kingsday Fesitval, de harde line-up van Phoenix Festival


Deze typefouten zijn nergens voor nodig als je de tekst ff naleest.. :/ Verder lijkt het wederom of het door een puber geschreven is.. De verbazingwekkend grote line-up... de harde line-up van Phoenix enz.. Voegt allemaal niks toe en ziet er kinderachtig uit imo ;)

En dit:

Royvn_ schreef:
- Je artikel gaat over Line-ups van feesten maar vervolgens laat je geen één Line up zien..?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen