Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 21:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Aangezien ik veel mensen zie die steeds nieuwe topics aanmaken voor vocals, omdat er nog niet echt een soort gelijk topic voor is.

In dit topic kun je de volgende dingen vragen/plaatsen

Vragen:
- Vragen naar bepaalde vocals (in verschillende stijlen en tempo's)
- Teksten voor vocals (Zelf geschreven of ergens gevonden)
- Vragen naar een vocalist
- Vragen naar een tekstenscrhijver
- Tips en tricks over vocal processing in verschillende DAW's

Plaatsen:
- Vocals die je gevonden hebt en wilt delen met anderen
- Teksten die jij zelf, of anderen geschreven hebben (denk hierbij wel om de rechten voor de geschreven teksten van anderen)
- Tips en tricks over vocal processing in verschillende DAW's
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 00:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hét topic waar ik naar op zoek was, bedankt Kees!

Waarde vrinden,

Wij lopen keihard vast op het schrijven van lyrics. Een goede vocalist regelen is geen probleem, maar ook zij schrijft nooit lyrics. Mogelijk kent het Hardtraxx forum enkele zwaar ondergewaardeerde poëten die hun diepste gevoelens op papier kunnen en willen zetten voor ons? Mag overal over gaan, liefst twee coupletten oid, voor 2 breaks. Liefst in de stijl van Legacy of Never say goodbye, lekker commercieel dus!

Onze dank is bij voorbaat al enorm!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 08:41 
 
Hardtraxx Elite

top!:)

Ik zoek zelf ook al een tijdje naar vocals of lyrics voor mijn track maar kan niks vinden en ben ook niet goed in het schrijven van lyrics.. Dus als iemand zou willen helpen, graag :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 10:21 
 
Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
top!:)

Ik zoek zelf ook al een tijdje naar vocals of lyrics voor mijn track maar kan niks vinden en ben ook niet goed in het schrijven van lyrics.. Dus als iemand zou willen helpen, graag :)


Het is meestal wel fijn om een stukje van de track te horen voordat iemand losgaat met ze pen ;) :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2014 13:58 
 
Hardtraxx Elite

Amazis schreef:
DJ_Tim schreef:
top!:)

Ik zoek zelf ook al een tijdje naar vocals of lyrics voor mijn track maar kan niks vinden en ben ook niet goed in het schrijven van lyrics.. Dus als iemand zou willen helpen, graag :)


Het is meestal wel fijn om een stukje van de track te horen voordat iemand losgaat met ze pen ;) :whistle:

klpt, als ik mn track ver genoeg af heb zal ik hem posten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 15:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet niet of dat een vereiste is. De woorden/zinnen hoeven wat mij betreft niet passend gemaakt te worden voor mijn muziek, die vrijheid wil ik mijn beeldschone vocaliste graag geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 16:41 
 
Hardtraxxer

Bushman schreef:
Ik weet niet of dat een vereiste is. De woorden/zinnen hoeven wat mij betreft niet passend gemaakt te worden voor mijn muziek, die vrijheid wil ik mijn beeldschone vocaliste graag geven.


Klopt ook wel, alleen soms kan een vocalist/-e een beter gevoel geven als het geheel van de track en de bedoeling van sfeer van een track een boost :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 16:51 
 
Hardtraxx Elite

Amazis schreef:
Bushman schreef:
Ik weet niet of dat een vereiste is. De woorden/zinnen hoeven wat mij betreft niet passend gemaakt te worden voor mijn muziek, die vrijheid wil ik mijn beeldschone vocaliste graag geven.


Klopt ook wel, alleen soms kan een vocalist/-e een beter gevoel geven als het geheel van de track en de bedoeling van sfeer van een track een boost :)

en wanneer er half gezongen wordt moet dat natuurlijk wel op toon ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 17:03 
 
Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Amazis schreef:
Bushman schreef:
Ik weet niet of dat een vereiste is. De woorden/zinnen hoeven wat mij betreft niet passend gemaakt te worden voor mijn muziek, die vrijheid wil ik mijn beeldschone vocaliste graag geven.


Klopt ook wel, alleen soms kan een vocalist/-e een beter gevoel geven als het geheel van de track en de bedoeling van sfeer van een track een boost :)

en wanneer er half gezongen wordt moet dat natuurlijk wel op toon ;)


Of je heet Wil.i.am en vervormt elke vocal zo dattie wel in de track past :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 17:16 
 
Hardtraxx Elite

haha dat kan ook XD

Maar dan kun je toch ook gewoon die Fruity Loops speech plugin gebruiken?? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 17:19 
 
Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
haha dat kan ook XD

Maar dan kun je toch ook gewoon die Fruity Loops speech plugin gebruiken?? :)


xd xd :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 18:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De vocalist die onze track gaat inzingen, heeft 0,0 autotune nodig! Puur op zoek naar lyrics. Geen complete vocal :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 18:32 
 
Hardtraxx Elite

een vocalist die alleen lyrics schrijft??
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 21:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nee, ik ben opzoek naar lyrics/woorden/tekst. Van wie dan ook. Mogelijk een poëet van Hardtraxx. Via het conservatorium ken ik een zangeres met een dijk van een stem, die gaat de lyrics inzingen. Excuses als ik niet duidelijk was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 21:07 
 
Hardtraxxer

Wat is de juiste manier om vocals goed de de-essen. Wat voor plugins gebruik je en in welke volgorde voordat je ze gaat bewerken met andere effecten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 23:06 
 
Hardtraxx Elite

soundstreamer schreef:
Wat is de juiste manier om vocals goed de de-essen. Wat voor plugins gebruik je en in welke volgorde voordat je ze gaat bewerken met andere effecten?

Ik gebruik gewoon standaard logic De-Esser. Ik ben hier zeker geen held in, werk ook niet zo vaak met vocals, maar k pruts gewoon een beetje tot het redelijk klinkt. Logic De-Esser heeft toch niet zo heel veel knoppen dus je zit als snel redelijk goed:) Verder is de-essen ook niet zo heel extreem vind ik. Gewoon dat kleine beetje om je vocal net iets fijner in het gehoor te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 08:50 
 
Hardtraxxer

Ik gebruik cubase ipv logic, maar de de-esser daarin klinkt niet fijn. De hele vocal gaat daarmee al snel minder klinken. Als je dan je vocal omlaag pitcht klinken de s-klanken al snel irritant. Ik heb het ook al geprobeerd met eq en een multiband compressor maar kom daarmee nog niet helemaal tot het juiste resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 10:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

EQ, EQ, EQ ;) de-Essen kan je voor een deel doen met de-essers, maar hou er rekening mee dat je naderhand flink moet EQ'en.. Kan je overigens aanraden om je vocals na het de-Essen (niet te agressief mrt de instellingen zijn, verlies je te veel!) te samplen en daarna te gaan pitchen. Het pitchen zelf zorgt ervoor dat er een ander signaal in de de-esser komt waardoor de klank totaal anders kan worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 10:31 
 
Hardtraxx Addict

soundstreamer schreef:
Ik gebruik cubase ipv logic, maar de de-esser daarin klinkt niet fijn. De hele vocal gaat daarmee al snel minder klinken. Als je dan je vocal omlaag pitcht klinken de s-klanken al snel irritant. Ik heb het ook al geprobeerd met eq en een multiband compressor maar kom daarmee nog niet helemaal tot het juiste resultaat.


Fabfilter heeft een de-esser. Gebruik het zelf nooit maar kwaliteit van fabfilter is altijd goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 10:44 
 
Hardtraxxer

Bushman schreef:
Nee, ik ben opzoek naar lyrics/woorden/tekst. Van wie dan ook. Mogelijk een poëet van Hardtraxx. Via het conservatorium ken ik een zangeres met een dijk van een stem, die gaat de lyrics inzingen. Excuses als ik niet duidelijk was.


Lijkt me toch wel dat een zangeres van het conservatorium genoeg inspiratie/motivatie heeft om eigen lyrics/woorden/tekst te schrijven..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 12:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Amazis schreef:
Bushman schreef:
Nee, ik ben opzoek naar lyrics/woorden/tekst. Van wie dan ook. Mogelijk een poëet van Hardtraxx. Via het conservatorium ken ik een zangeres met een dijk van een stem, die gaat de lyrics inzingen. Excuses als ik niet duidelijk was.


Lijkt me toch wel dat een zangeres van het conservatorium genoeg inspiratie/motivatie heeft om eigen lyrics/woorden/tekst te schrijven..



Ik ken haar via het conservatorium. Ze doet zelf geen zangopleiding. Overigens is het ook niet zo dat iedereen die klassiek dan wel lichte zang studeert op het conservatorium zich per definitie bezig moet houden met songwriting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 14:03 
 
Hardtraxxer

Bushman schreef:
Amazis schreef:
Bushman schreef:
Nee, ik ben opzoek naar lyrics/woorden/tekst. Van wie dan ook. Mogelijk een poëet van Hardtraxx. Via het conservatorium ken ik een zangeres met een dijk van een stem, die gaat de lyrics inzingen. Excuses als ik niet duidelijk was.


Lijkt me toch wel dat een zangeres van het conservatorium genoeg inspiratie/motivatie heeft om eigen lyrics/woorden/tekst te schrijven..



Ik ken haar via het conservatorium. Ze doet zelf geen zangopleiding. Overigens is het ook niet zo dat iedereen die klassiek dan wel lichte zang studeert op het conservatorium zich per definitie bezig moet houden met songwriting.


klopt alleen zeg jij een zangeres met dijk van een stem, en mij lijkt wanneer je echt een dijk van een stem hebt daar wel mee bezig houdt. En het schrijven van lyrics is niet het zelfde als songwriting hé ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 15:19 
 
Hardtraxx Addict

Amazis schreef:
Bushman schreef:
Nee, ik ben opzoek naar lyrics/woorden/tekst. Van wie dan ook. Mogelijk een poëet van Hardtraxx. Via het conservatorium ken ik een zangeres met een dijk van een stem, die gaat de lyrics inzingen. Excuses als ik niet duidelijk was.


Lijkt me toch wel dat een zangeres van het conservatorium genoeg inspiratie/motivatie heeft om eigen lyrics/woorden/tekst te schrijven..


Als je goed kan zingen hoef je nog niet goed teksten te kunnen schrijven. Op conservatorium wordt je volgens mij ook niet tot tekstschrijver opgeleid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 22:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Amazis:

Weet niet waar je dat precies op baseert, zeker omdat je ook nog eens benadrukt dat songwriting niet hetzelfde is als het schrijven van lyrics. :P

Edit: Maar goed, niemand die me aan lyrics kan helpen dus?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 22:17 
 
Hardtraxxer

@TakkU Ik heb het geprobeerd met eq en de standaard de-esser in Cubase maar krijg echt niet het juiste resultaat. Denk dat ik het met deze vocal toch met een gate of iets dergelijks moet doen, maar krijg nog niet het gewenste resultaat. Ik zal nog eens wat tutorials opzoeken.

@Phase2 Ik heb gekeken naar de de-esser van fabfilter maar ik vind 149 euro voor zo'n plugin toch wel erg veel wanneer je het alleen af en toe bij vocals gebruikt als hobbyist.
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner