Bij de eerste 2 wedstrijden zat ik met ergernissen te kijken. Een zwaar benadeeld Kroatië dat door arbitraire hulp verliest tegen een matig Brazilië (gastland of niet, dit was een aanfluiting). Een benadeeld Mexico dat godzijdank alsnog terecht wint van Kameroen. Jongens.. wordt het weer zo'n wk?
Ik had weinig vertrouwen, maar toch begon er een klein beetje hoop op te borrelen dat Nederland misschien toch voor een kleine verrassing kon zorgen. Maar dat vervloog al snel, in de 26ste minuut van de wedstrijd om precies te zijn. Een kleine troost voor me was dat ik 3-1 voor Spanje had voorspeld, en dat leek er nu wel in te zitten. Maar man, wat zat ik ernaast en wat speelden ze geweldig! Tuurlijk, Spanje liet echt gigantisch veel steken vallen, en Casillas leek meer op een Kenneth Vermeer uit de bekerfinale. Maar het waren echt niet alleen Robben en van Persie die ons de overwinning hebben bezorgd. Dit was echt een teamprestatie om trots op te zijn.
Het lijkt er toch op dat we een leuk WK voorgeschoteld gaan krijgen. Costa Rica dat met 3-1 van Uruguay wint, ook weer tegen alle verwachtingen in, heerlijk daar hou ik van! En Engeland-Italië was ook erg vermakelijk, jammer dat de spelers aan het eind zo last leken te hebben van vermoeidheid, met name door de hitte. Overigens stond Kuipers een prima wedstrijd te fluiten, kunnen die tjappies met een zwak voor toneel en drama een voorbeeld aan nemen!