Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit is geen Eredivisie, Champions League of buitenlandse competitie dus dit verdient wel een eigen topic :)

Hoe denken jullie dat Nederland het gaat doen dit jaar?

Hier alvast het 1e persbericht over de 36 namen die ons dit jaar het kampioenschap zouden moeten opleveren :)

Citaat:
Bert van Marwijk heeft 36 namen bekendgemaakt die kandidaat zijn voor deelname aan het EK. De in Nederland en Duitsland spelende spelers worden uitgenodigd voor de eerste trainingsstage van Oranje, op 14 en 15 mei in Hoenderloo. Voor 17 mei zal deze groep teruggebracht worden tot ongeveer 27 spelers. De bondscoach heeft voor de eerste trainingsstage onder meer Stefan de Vrij, Jetro Willems en Nick Viergever opgeroepen.

Meer opvallende namen in de selectie zijn de keepers Erwin Mulder en Jasper Cillessen van Feyenoord en Ajax en AZ-speler Adam Maher. Cillessen is tweede doelman bij Ajax en Maher weet nog niet of hij voor Marokko of Nederland wil spelen, maar is er nu in ieder geval bij. Opvallende afwezigen zijn Ryan Babel en Edson Braafheid en de topscorer van de Eredivisie, Bas Dost. De definitieve selectie moet op dinsdag 29 mei om 12.00 uur binnen zijn bij de UEFA.

Volgens Van Marwijk is de trainingsstage vooral bedoeld om spelers eens wat beter te kunnen bekijken. “Wij hebben binnen de technische staf intensief overlegd om tot een zo evenwichtig mogelijke samenstelling van de groep te komen”, zei hij. “Je hebt immers in deze fase van de voorbereiding nog te maken met de Nederlandse play-offs, de buitenlandse competities en bekerfinales, alsmede de eindstrijd van de Champions League. Bovendien zijn er nog spelers aan het terugkomen van blessures. Mede daarom heb ik enkele talentvolle voetballers die we al langer volgden, voor deze tweedaagse trainingsstage opgeroepen; een mooie gelegenheid om deze spelers van dichtbij mee te maken.”

De volledige lijst op alfabetische volgorde:

Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart) Wilfred Bouma (PSV), Jasper Cillessen (Ajax), Urby Emanuelson (AC Milan), John Heitinga (Everton), Klaas Jan Huntelaar (Schalke´04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Hedwiges Maduro (Valencia), Adam Maher (AZ), Joris Mathijsen (Málaga), Erwin Mulder (Feyenoord), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal), Erik Pieters (PSV), Arjen Robben (Bayern München), Stijn Schaars (Sporting), Wesley Sneijder (Inter), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Feyenoord), Michel Vorm (Swansea City), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Georginio Wijnaldum (PSV), Jetro Willems (PSV).
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is wél een buitenlandse competitie...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 15:11 
 
Hardtraxx Veteran

Als ze door de poule komen geef ik ze een goede kans. Samen met Spanje de beste selectie. Alleen Duitsland kan flink wat roet in het eten gooien in de poulefase.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Het is wél een buitenlandse competitie...

Als het EK in Nederland was, was het dan een binnenlandse competitie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Favo opstelling:

------------------------------------- Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04)

Robin van Persie (Arsenal) ----------------------------------------------- Arjen Robben (Bayern München)
--------------------------------------------- Wesley Sneijder (Inter) ------------------------------------------

------------------------ -Mark van Bommel (AC Milan) ---- Nigel de Jong (Manchester City)------

Anita (Ajax) ----- John Heitinga (Everton) --- Ron Vlaar (Feyenoord) --- Gregory van der Wiel (Ajax)

----------------------------------- Maarten Stekelenburg (AS Roma) ----------------------------------------


Van Persie moet om Huntelaar heen spelen, waardoor de tegenstander al 2 man kwijt is om die 2 te dekken. Sneijder kan dan van links of rechts opkomen vanaf het middenveld aanvankelijk van aan welke kant Robben staat.
De rest spreekt natuurlijk voor zich. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 15:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Chukkels schreef:
Het is wél een buitenlandse competitie...

Als het EK in Nederland was, was het dan een binnenlandse competitie?


Als het in Friesland was niet.
Robert :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 15:25 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Als de belangrijke spelers fit blijven (Sneijder, Robben, Huntelaar, v. Persie) dan hebben ze kans om door te gaan naar de volgende ronde. Van Duitsland winnen ze niet, Portugal wordt weer een groot kaarten/schopfestijn en Denemarken moet te doen zijn. Daarna is er van alles mogelijk, maar toch zie ik Spanje en Duitsland als grootste kanshebbers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 15:38 
 

Finale: Spanje - Duitsland
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jammer dat vertonghen geen nederlander is

anders had je met vlaar en vertonghen niemand meer nodig achterin :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien even een apart subforum voor het EK maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 18:57 
 
Hardtraxx Veteran

Gewoon kampioenen :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 19:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meestal doen ze het een stuk beter dan ik van tevoren denk, maar met deze verdediging kan je toch niet ver geraken zou je zeggen. Toch, als we door de lastige poule komen kan er van alles gebeuren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 19:24 
 
Hardtraxx Addict

Knap hoor dat Adam Maher op zijn 18e gewoon al in de voorselectie zit van het Nederlands elftal. Echt ontzettend knap. Maar man oh man wat heeft Nederland er toch een paar geweldige spelers erbij zitten :drool:
Robben, eindbaas van Bayern Munchen. Huntelaar, topscorer van Duitsland en Nederlands elftal op dit moment. Van Persie, topscorer van Engeland. Sneijder, ondanks dat hij het niet fantastisch doet bij Inter is hij bij Nederland een van de belangerijkste vedettes. Van der Vaart, balkunstenaar. Van Bommel, ervaring die van onschatbare waarde is. Ibrahim Afellay, zit niet voor niets bij Barcelona natuurlijk, wat ie ervan bakt na die lange blessure, ik ben benieuwd. Vorm, Krul en Stekelenburg, geweldige keepers. Emanuelson, je hoort er niet heel veel van maar om op de nummer 10 positie bij AC Milan te mogen spelen moet je wat kunnen lijkt mij. Luciano Narsingh 18 assists in de Eredivisie gegeven. Verdediging is niet heel denderend, maar met mannen als Boulahrouz, Vlaar, Heitinga en Van der Wiel heb ik er wel vertrouwen in :) Ik gok op een tweede plaats in de poule. Wat dan gebeurd, wie weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 19:26 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

1. Duitsland
2. Spanje
3/4. Italië / Nederland

Zo verwacht ik het. Maar eerlijk gezegd zou het me niks verbazen als we de poule niet eens doorkomen ;)

Favo opstelling:
Stekelenburg
Vd wiel - Mathijssen/Maduro - Heitinga - Emanuelson
Van Bommel - De Jong
Robben - Van Persie - Sneijder
Huntelaar

Maarja je hebt zo veel mogelijkheden, ik zou van Persie & Huntelaar ook wel naast elkaar willen zien, met Robben en Affelay aan de zijkanten en dan Sneijder + De Jong/van Bommel op het middenveld (Wel een beetje erg aanvallend maar ja :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 21:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Stekelenburg
Van der Wiel, Mathijssen, Heitinga, Willems
Nigel, Mark
Robben, Sneijder, Van Persie
Huntelaar

De voorste 4 draaien toch constant om elkaar heen.
Willems zit meer potentie in dan Buttner (op de lange termijn) en is op dit moment even goed tbh.
(kijk veel wedstrijden van Vitesse, naast alle wedstrijden die ik van PSV kijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 21:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mathijssen is nog steeds geblesseerd he, dus ben benieuwd of die wel op tijd fit is om mee te spelen. Daarnaast is het wel leuk om te zien, dat het middenveld + aanval een redelijk makkelijke keuze lijkt, alleen de verdediging wordt nog een zware klus voor Bertje. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 21:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Willems heb je daar liever staan dan Anita :huh: ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 23:03 
 
Hardtraxx Veteran

Denk dat Willems beter een man (Ronaldo etc) kan uitschakelen dan Anita.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2012 23:23 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Je kan het Willems niet aandoen om hem daar nu al neer te zetten, en jezelf eigenlijk ook niet, dat wordt helemaal niks :P Lekker Emanuelson daar neer zetten imo. Of anders nog eerder Anita of Buttner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 02:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Urby heeft al 2,5 jaar niet op die plek gespeeld. Buttner is van mindere kwaliteit dan Willems.
Daarnaast heeft Willems meer body dan zowel Buttner als Urby.

Urby heeft wel veel meer ervaring op hoog niveau. Maargoed hij speelt al 2,5 jaar #10.. :P

Anita vind ik echt een pannekoek :P Leuk dat ie het de laatste paar uitloopwedstrijden tof heeft gedaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 08:52 
 
Hardtraxxer

Mol schreef:
Urby heeft al 2,5 jaar niet op die plek gespeeld. Buttner is van mindere kwaliteit dan Willems.
Daarnaast heeft Willems meer body dan zowel Buttner als Urby.


:lol: Willems meer body als Buttner en Urby komop zeg, Buttner is 23 en heeft toch echt wel meer ervaring en power dan Willems, hij is nog gewoon A-junior! en Urby speelt in de serie A... als je daar geen body hebt zit gewoon lekker op de bank. Dus qua body is Willems denk ik toch echt wel de minste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 09:00 
 
Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
Favo opstelling:

----------------------------------


ziet er toch wel lekker uit :drool:

wie zitten allemaal in de poule?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Oxbow schreef:
Favo opstelling:

----------------------------------


ziet er toch wel lekker uit :drool:

wie zitten allemaal in de poule?

Lol


Denk dat ned wel halve finales haalt, miss finale. Maar gok dat ze m niet winnen -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 09:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
Misschien even een apart subforum voor het EK maken?

Beter wel, is zat animo voor en best leuk om een thema forum te hebben. Ik wil het wel modden. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Anita vind ik echt een pannekoek :P Leuk dat ie het de laatste paar uitloopwedstrijden tof heeft gedaan..

Die speelt ongeveer het hele seizoen al erg sterk. Erg ondergewaardeerde speler.
Hoe die is gegroeid in een jaar tijd is niet normaal.
1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic