Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:23 

Kraak... Piep...

Ik denk zelf

-------------------------Cilessen------------------------------
Janmaat--------Vlaar-----------Martins Indi-----------Blind

-------------------------Schaars------------------------------

-----------Sneijder-----------------------Fer-----------------

Robben---------------------------------------------------Lens

------------------------Van Persie-----------------------------

Louis Van Gaal had aangegeven dat ze met de punt naar achter gingen spelen.
Omdat ze niet genoeg tijd hadden om te trainen op de punt naar voren.
Nu speelde ze dit wel tegen Frankrijk maarja, zie daar het resultaat.
Imo kunnen ze dan beter twee aanvallende middenvelders pakken en een verdedigende.
Dan heb je Van Der Vaart en Sneijder als sterke aanvallende basis en De Jong als sterke verdediger. Dan zou je eventueel Robben en Lens ook nog wat verder terug kunnen laten komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:26 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Overigens misschien handig om een WK topic aan te maken?

Gewoon dit topic hernoemen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:27 

Kraak... Piep...

@ Khadber, kan je de naam van dit topic niet gewoon veranderen?

En Emanuelson speelt niet echt geweldig bij milaan.
Ik zie liever De Guzman erbij en Lens gewoon blijven staan.
Affelaay heeft te weinig gespeelt en dan heb je de volgende spelers die daar kunnen

Ola John, Eljero Elia, Royston Drenthe, Memphis Depay en JP Boëtius.

John is een ramp bij HSV net als Elia bij Werder. Drenthe heb ik geen idee van hoe die speelt bij Reading. Depay heeft wel een kansje en Boëtius wil ook wel maar speelt nog niet op niveau.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:28 

Hardtraxx Elite

Steffnov schreef:
Khadber schreef:

Ik had die zin van Khadber serieus nog niet gelezen :$ Nu is er al een nieuw toppa. Ik zal er wat informatie aan toevoegen.

Edit: voor in de OP

Groep A:
Brazilië
Kroatië
Mexico
Kameroen

Groep B:
Spanje
Nederland
Chili
Australië

Groep C:
Colombia
Griekenland
Ivoorkust
Japan

Groep D:
Uruguay
Costa Rica
Engeland
Italië

Groep E:
Zwitserland
Ecuador
Frankrijk
Honduras

Groep F:
Argentinië
Bosnië-Herzegovina
Iran
Nigeria

Groep G:
Duitsland
Portugal
Ghana
USA

Groep H:
België
Algerije
Rusland
Zuid-Korea
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:32 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Khadber schreef:

Ook een mogelijkheid

Persoonlijke voorkeur:
-----------------Vorm
vd Wiel -- Vlaar -- van Dijk -- Blind
------------- Fer -- De Jong ----------
Robben ---------------------Emanuelson
-------- Huntelaar -- V Persie

Vind 433 niet zo heilig eigenlijk, zie liever spelers in hun eigen favoriete systeem spelen. Ik vind Sneijder heel goed, maar hij zal moeten verdedigen en dat houdt hij niet vol denk ik. Mag echter wel mee samen met vd Vaart. Van Dijk/Vorm/Blind kunnen van mij ook prima omgewisseld worden als iemand beter in vorm is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:36 

Bierkoning

We overleven de poule niet eens denk ik. En ik gok zelf op Brazilie als winnaar, met Spanje, Duitsland en Portugal als gevaarlijkste outsiders.

Hoe ik overigens zou spelen:

---------------Vorm-----------------
VD Wiel - Van Dijk - Vlaar - Emanuelson
-------N. De Jong------Strootman (maar door de blessure De Guzman of Fer)
Robben---Sneijder of V Persie---Lens of Depay
----------Huntelaar of V Persie
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:38 

Kraak... Piep...

Ik denk dat je met zo'n opstelling een te groot gat in het middenveld laat. Waar Oranje over het algemeen veel speelt, ze drukken altijd eerst een heel stuk naar voren voordat ze over de flanken gaan. Als ze tegen een team moeten met 4 middenvelders en ze raken de bal kwijt word de verdediging al snel overrompeld.

Imo zouden ze 4-1-4-1 moeten spelen of als je het technisch bekijkt 4-1-2-2-1
Dan heb je tijdens de verdediging iig 5 achter staan en tijdens de aanval 5 aanvallend. En op het middenveld staan er dan ook 5 als je een beetje in het midden gaat spelen.
Plus nederland heeft veel opzich goeie aanvallende middenvelders (Sneijder, De Jong, Van Der Vaart, Maher, Wijnaldum, Emannuelson)

------------x------------
-x-------x----x-------x-
-------x---------x-------
--x-------------------x--

Zoiets dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:40 

Hardtraxx Elite

Een 4-4-2 formatie lijkt mij nu de beste optie. Al zal een 4-1-2-1-2 ook wel werken denk ik, alleen wat lastig op het middenveld. Want dan moet er met Fer & De Guzman op het middenveld gespeeld worden. Op 10 staat Sneijder, Robben als rechterspits en V. Persie of Huntelaar als linkerspits (ik denk V. Persie want die is wendbaarder). Al lijkt me die opstelling niet heel voor de hand liggend.

Met de 4-4-2 opstelling wil ik Emanuelson wel op linksmid zien spelen. Doet het bij Milan aanvallend erg goed moet ik zeggen. Verdedigend is het een groot drama, met man-op-man verdedigen faalt hij en als er ook nog wat tactiek aan te pas komt gaat alles fout. Sommige landen straffen dat genadeloos af.

Maar Van Gaal kennende wordt het een 'best of Eredivisie'.

Pommer schreef:
We overleven de poule niet eens denk ik. En ik gok zelf op Brazilie als winnaar, met Spanje, Duitsland en Portugal als gevaarlijkste outsiders.

Spanje en Duitsland zijn toch gewoon kanshebbers en geen outsiders? Onder outsiders versta ik Portugal, Italië, Chili, Frankrijk en dat soort landen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 14:01 

Hardtraxx Elite

Kan zeggen wat je wil over Hansie Kraay, maar hij snapt het wel!
Tenminste allemaal jongens die wel in fatsoenlijke competities spelen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 14:27 

Hardtraxxer

De Schotse competitie is nog 10x zo slecht als de Nederlandse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 14:33 

Hardtraxx Veteran

Hunto schreef:

oke
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 14:38 

Hardtraxx Veteran

Hunto schreef:

Gelukkig zit driekwart van de Premier League achter hem aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 16:37 

Hardtraxx Veteran

Net zoals het Belgische elftal dus… Denk dat er 3-4 spelers geselecteerd worden uit de belgische competities. Het overgrote deel speelt in engeland.

ff een lijstje van de spelers die 99% zeker meegaan naar Brazilië (dik gedrukt vind ik dat in de basis moeten spelen)

Keepers:
Courtois (atl. madrid) - Mignolet (Liverpool)

Verdediging:
Vertonghen (Tottenham) - Kompany (man. city) - Alderweireld (atl. madrid) - Van buyten (bayern munchen) - lombaerts (zenit st. petersburg) - pocognoli (Hannover 96)

Middenveld:
Fellaini (Man. utd) - Witsel (zenit st petersburg) - De Bruyne (Wolfsburg) - Defour (fc Porto)- Simons (Club Brugge) - Dembélé (Tottenham)

Aanval:
Mertens (Napoli) - Hazard (Chelsea) - Benteke (Aston Villa) - Lukaku (Everton) - Mirallas (Everton) - Chadli (Tottenham)

*Ook even zeggen als Belg dat ons landje het meest overrated team van het wk gaat zijn. Iedereen zit hier maar te zeggen halve finale… geloof ik dus geen zak van. We hebben veel individueel talent maar geen ijzersterke ploeg of diepe spits van wereldklasse. Ander probleem is dat mertens en hazard jammer genoeg op dezelfde positie staan :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 16:55 

Hardtraxx Veteran

schat de kansen van belgie iig velen malen hoger in dan dat van NL :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 17:01 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:

Begin je te twijfelen als ik zeg dat de we de laatste 3 wedstrijden niet meer gewonnen hebben? :P Verloren van Japan en Columbia. Gelijk tegen ivoorkust :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 17:04 

Hardtraxx Veteran

nielstil schreef:
AniThing schreef:

Begin je te twijfelen als ik zeg dat de we de laatste 3 wedstrijden niet meer gewonnen hebben? :P Verloren van Japan en Columbia. Gelijk tegen ivoorkust :/

nopes geen twijfel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 17:17 

Hardtraxx Veteran

nielstil schreef:
AniThing schreef:

Nee, jullie selectie is echt gewoon vele malen beter, op 2/3 spelers na zijn de Belgische internationals gewoon op een hoger niveau dan de Nederlandse. Verwacht ook dat Nederland net/net niet de groepsfase overleven, om er dan/de volgende ronde erna uit te liggen.

Verder vind ik ook, als Ajacied zijnde ja, dat Veltman ook een plek verdient in het Nederlands elftal. Blind gewoon verdedigend op het middenveld, aanvallende middenvelders hebben we voor de rest genoeg natuurlijk. Verder moet Cillessen gewoon in de goal en Sneijder moet altijd spelen. Al bij al kom ik dan op zo'n opstelling:

---------------------------------Cillessen------------
Emanuelson----Vlaar/Van Dijk----Veltman----Janmaat (Janmaat vind ik niet Nederlands elftal waardig)
------------------------------Blind--------------------
-------------------Sneijder--------Van Persie-------
Robben--------------------Huntelaar--------------Depay (Depay vind ik ook niet Nederlands elftal waardig)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 17:25 

Hardtraxx Veteran

Emanuelson op rechts en Janmaat op links? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 17:26 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Emanuelson op rechts en Janmaat op links? :lol:

Verrek, andersom natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 17:33 

Hardtraxx Veteran

Daarnaast zou ik Van Der Wiel op RB neerzetten. Die speelt toch op een wat hoger niveau dan met alle respect Janmaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 17:35 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Daarnaast zou ik Van Der Wiel op RB neerzetten. Die speelt toch op een wat hoger niveau dan met alle respect Janmaat.

Jup, vind Janmaat inderdaad ook niet veel maar ben benieuwd of Van der wiel het zoveel beter gaat doen, alhoewel die de laatste tijd natuurlijk beter speelt. We zullen het allemaal wel zien in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 18:19 

Hardtraxx Elite

HardstyleForEvah schreef:
Chukkels schreef:

Jup, vind Janmaat inderdaad ook niet veel maar ben benieuwd of Van der wiel het zoveel beter gaat doen, alhoewel die de laatste tijd natuurlijk beter speelt. We zullen het allemaal wel zien in ieder geval.

Cillessen i.p.v Krul? Veltman mee naar het wk? Geen Nigel De Jong (die het uitstekende doet bij Milan)?
Zet je Ajax bril heel gauw af, Cillessen, Veltman horen geen basis te staan. Blind alleen op de linksback positie want Nigel is gewoon een klasse beter. ;) Verder zoals gezegd Gregory op rechts. Depay eventueel voor Lens, maar ik ken de situatie van Lens niet zo goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 18:23 

Hardtraxx Veteran

Het liefst staat er geen Ajax speler in, zijn ze allemaal fit volgend seizoen hoor ;). Ben totaal geen fan van Nigel De jong, dus vandaar, Cillessen keept gewoon uitstekend en vind ik de beste keus. Veltman mee naar het WK ja, en beargumenteer maar waarom hij dat niet zou moeten, doet het namelijk uitstekend (ook in Europees verband) en er is gewoon geen betere keus vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 18:38 

Hardtraxx Elite

HardstyleForEvah schreef:
Het liefst staat er geen Ajax speler in, zijn ze allemaal fit volgend seizoen hoor ;). Ben totaal geen fan van Nigel De jong, dus vandaar, Cillessen keept gewoon uitstekend en vind ik de beste keus. Veltman mee naar het WK ja, en beargumenteer maar waarom hij dat niet zou moeten, doet het namelijk uitstekend (ook in Europees verband) en er is gewoon geen betere keus vind ik.

Nigel De Jong speelt dit seizoen niet iedere wedstrijd, maar hij pakt heel veel ballen op het middenveld. Daarbij komt ook nog zijn hoge percentage aan goede passes die hij dit jaar heeft, zowel lange als korte ballen komen vaak goed aan. Ik denk dat hij meer kan brengen dan bijvoorbeeld Blind. Blind is voetballend misschien wel net iets beter, toch weet hij mij daar niet te overtuigen en mist een stuk ervaring. Aangezien we in verdedigend opzicht niet heel sterk zijn kan een bal afpakker beter van pas komen dan een goed voetballende cvm.

Cillessen keept inderdaad best goed dit seizoen, maar zet daar een Krul of Vorm tegenover en vergelijk dat eens. Die spelen beide wekelijks op het hoogste niveau en vooral Krul doet het daar erg goed. Hij straalt ook veel meer klasse en leiderschap uit dan zo'n jong knaapje. Cillessen mag zeker mee, alleen niet als eerste keeper vind ik.

Ik snap niet wat iedereen in Veltman ziet. Met man-op-man verdedigen is hij wel goed. Maar als het op tactisch-verdedigen aan komt maakt hij veel fouten. De laatste weken vind ik hem ook helemaal niet scherp en levert bijvoorbeeld vaak de bal in bij de tegenstander Ik zie liever Van Dijk of Ron Vlaar die echt hun man uit kunnen schakelen maar voetballend wat beperkter zijn. Tegen technische / behendigde teams kan Veltman misschien wel van waarde zijn, aangezien in dat soort wedstrijden veel gelopen wordt. Al zie ik dan niet waarom Veltman mee zal gaan en geen random andere Eredivise verdediger. Hij springt voor mij niet veel boven De Vrij, Indi, Gouweleeuw etc. uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 18:42 

Hardtraxx Veteran

Krul is onomstreden bij Newcastle en staat in de belangstelling van grotere clubs. Dat is mij meer waard dan Cillissen, ondanks dat die het prima doet bij Ajax. Steek is voor mij ook geen optie meer, ooit vaste eerste keeper maar staat nu wekelijks de schutteren bij Fulham.

Veltman is wel een lachtertje. Maakt nog steeds elke week fouten en is fysiek ook niet de sterkste. Zie daar het liefst Van Dijk en Vlaar staan, heb je nog enigszins verdedigers met power staan (en ervaring ermee). Veltman komt er vast wel, maar is er zeker nog niet.

De Jong en Blind vergelijken is natuurlijk appels met peren vergelijken (beide middenvelders tegenover beide fruit). Maar met onze verdediging heb je een draver nodig die de gaten dichtloopt, en daarin is De Jong gewoon veel beter.

Van Persie moet natuurlijk ook niet op het middenveld. Dan maar 4-4-2 oid, maar op het middenveld rendeert hij niet, net zoals het bij Man U niet loopt als hij met Welbeck in de spits speelt.

Rechtsback heb ik liever Van Der Wiel dan Janmaat vanwege de internationale ervaring, en basis bij PSG is toch geen gemakkelijke opgave. Weet alleen niet hoe fit deze is.
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic