Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 09:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat een wedstrijd joh.. heb 't op Canvas gekeken ook en die beleving is wel echt 10x zo goed dan in NL. Het commentaar bij de wedstrijd was echt perfect. Gewoon een beetje ala Jack v. Gelder maar dan op TV. Naarmate de wedstrijd vorderde kroop die commentator er helemaal in gewoon; bij elke kans een lange uithaal tot uiteindelijk de twee goals.

Vervolgens overschakelen naar de studio, waar ze 100 Belgen in een studio hebben gepropt die ze eerst 2 minuten laten zingen om vervolgens over te schakelen naar de pleinen waar ze een commentator laten zingen omdat dat schijnbaar geluk brengt.. (zal wel vlaams bijgeloof zijn). Pleinen weer helemaal vol (hingen grote schermen), en politie staat high fives uit te delen aan 't publiek.

Vergelijking met NL: 9 punten uit 3 wedstrijden, door lelijk spel maar eerlijk is eerlijk zonder dat spel hadden we die 9 punten nooit gehaald en waren we er naar alle waarschijnlijkheid tegen Brazilië uitgevlogen. Wij hebben praatprogramma's waar de gasten variëren van Nico Dijkshoorn (die een betoog van een half uur heeft zitten houden om duidelijk te maken dat hij liever wil dat Duitsland WK wordt met mooi spel, dan NL met lelijk spel) tot Giel Beelen die met een Rode Duivels shirt aan tafel plaatsneemt. In Nederland is het onmogelijk om op het grootste plein van het land met alle mensen die dat willen voetbal te kijken, en een overwinning te vieren omdat de overlast voor de omwonenden de groot is, van der Laan heeft aangekondigd dat de laatste keer dat het Museumplein daarvoor gebruikt is in de groepsfase was.

Wat een trieste trieste bedoening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 09:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oh nog even feitelijk over de wedstrijd; wat een krachtmeting. Ook gewoon 120 minuten lang voetbal van spelers die elkaar respecteren. 50 schoten op doel, en twee (!!!!) gele kaarten over gehele wedstrijd. Ik heb niemand op de grond zien liggen, bijna niemand zien zeuren om kaarten. De Bruine tikt de 0-1 erin, schopt 2 min later een Amerikaan via een bal KO en helpt hem weer overeind. Resultaat: bijna 120 minuten lang pure speeltijd, en niet 20 minuten lang geouwehoer over wel/niet overtreding. Een fantastisch genomen vrije trap; en dus in vredesnaam niet wat we gister van Duitsland hebben gezien (wat een wanvertoning).

België had het in de reguliere speeltijd allang moeten beslissen, maar verzaakte het af te maken. Er zaten echt drie 100% kansen tussen. Uiteindelijk twee minuten in de blessure tijd Lukaku bereid de 1-0 prachtig voor, 10 minuten later schiet hij zelfs de 2-0 erin. Echt een heerlijke pot voetbal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 10:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Amen Tim. Ook op Canvas gekeken, helemaal stuk gegaan om die commentator, briljant wassie xd beginnen over dat België de doodsteek moest geven en dat dat dan terecht was omdat ze in de VS de doodstraf nog hadden, wtf :lol:

En bij VI zijn het gewoon een stel azijnpissers geworden die het kunnen verkroppen dat Nederland er nog steeds in zit en ze dus collectief ongelijk hebben gehad. Geen tijd aan dat programma meer besteden.

Kan hier op de oude markt overigens gewoon kijken, dus laat dat museumplein maar zitten :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 11:16 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Tegen Howard. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 12:28 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ik kijk sowieso elke wedstrijd op Canvas, op die van Oranje na. Man wat loop ik me dood te ergeren aan die commentatoren van de NOS (alleen die Frank Wielaert geloof ik gaat wel). Daarnaast zijn de analisten ook een drama (vooral Adriaanse) en is er ook veel meer reclame dan op Canvas. Daarnaast is het commentaar zelf daar altijd ook gewoon goed.

VI kijk ik idd ook amper, man wat een negatief gezeik daar alleen maar. En dan nog die Hans Kraay die alleen maar loopt te schreeuwen en te blèren...

Over de wedstrijd: Wat een heerlijke pot zeg! Belgie speelde eindelijk naar z'n kunnen (ook doordat VS veel ruimte weg gaf). Ik zie Argentinie niet van ze winnen als ze dit volhouden. Halve finale Nederland - Belgie zit er dus dik in :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ik kijk sowieso elke wedstrijd op Canvas, op die van Oranje na. Man wat loop ik me dood te ergeren aan die commentatoren van de NOS (alleen die Frank Wielaert geloof ik gaat wel). Daarnaast zijn de analisten ook een drama (vooral Adriaanse) en is er ook veel meer reclame dan op Canvas. Daarnaast is het commentaar zelf daar altijd ook gewoon goed.

VI kijk ik idd ook amper, man wat een negatief gezeik daar alleen maar. En dan nog die Hans Kraay die alleen maar loopt te schreeuwen en te blèren...

Over de wedstrijd: Wat een heerlijke pot zeg! Belgie speelde eindelijk naar z'n kunnen (ook doordat VS veel ruimte weg gaf). Ik zie Argentinie niet van ze winnen als ze dit volhouden. Halve finale Nederland - Belgie zit er dus dik in :D


met nederland - belgie gaat nederland gewoon onderuit en kunnen ze naar huis :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind Adriaanse juist 1 van de enige die echt verstand van zaken heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:15 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
Ik vind Adriaanse juist 1 van de enige die echt verstand van zaken heeft.

Zo komt ie over ja, maar inhoudelijk slaat het vaak nergens op wat ie zegt. Laatst ook toen stond Ramires erin bij Brazilie ipv Hulk. Zegt ie: Ja nu Ramires erin staat hebben ze er nog een creatieve speler bij. >.<

Sorry maar dan weet je gewoon echt niet waar je over praat. En zo waren er nog wel wat voorbeelden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Met de NOS heb ik me nog geen enkel groot toernooi kunnen identificeren. De VI Oranje compilatie van 2010 heb ik grijsgedraaid. Dit jaar valt echt ontiegelijk tegen. Klote gasten, alles is gesponsord (inclusief gasten / wat ze dragen), er is geen eendracht en er zit continu volk wat niets met Oranje van doen heeft. Noem t dan ook niet zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:25 
 
Hardtraxx Veteran

Met het spel wat ze gisteren laten zien hebben is Argentinië zeker te kloppen. Zeker als ze Messi uit de wedstrijd kunnen houden. Maar je gaat niet anders zien dat ze juist dan zo'n kutmatch gaan spelen en er zo uit vliegen. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:31 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

België heeft het geluk om een geweldige keeper en behoorlijke verdedigers te hebben, waardoor ze niet zo snel een doelpunt tegen zullen krijgen, maar voorin mag het allemaal wel 10x effectiever. 39 pogingen en 2 doelpunten xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:31 
 
Hardtraxx Elite

Qlown schreef:
Met het spel wat ze gisteren laten zien hebben is Argentinië zeker te kloppen. Zeker als ze Messi uit de wedstrijd kunnen houden. Maar je gaat niet anders zien dat ze juist dan zo'n kutmatch gaan spelen en er zo uit vliegen. xd

Argentinië is echt geen klapklote waard tot nu toe. België speelt ook niet zo goed als ze hadden verwacht, maar ze zijn wel veel stabieler en dreigender. Ik hoop dat de Belgen doorgaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
En bij VI zijn het gewoon een stel azijnpissers geworden die het kunnen verkroppen dat Nederland er nog steeds in zit en ze dus collectief ongelijk hebben gehad. Geen tijd aan dat programma meer besteden.


Geweldig programma en net of jij wel verwachte dat we met dit elftal zover zouden komen? Nou ik in ieder geval en ieder weldenkend mens die de opstellingen van Spanje en Chili tegenover die van Nederland zou leggen komt toch echt tot dezelfde conclusie denk ik. Verder zijn 't geen 'azijnpissers' ze vinden 't namelijk allemaal prima wat 't wordt (net als ik), maar jullie verwachten DENK IK van ons dat we maar mooi mee juichen met de menigte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
België heeft het geluk om een geweldige keeper en behoorlijke verdedigers te hebben, waardoor ze niet zo snel een doelpunt tegen zullen krijgen, maar voorin mag het allemaal wel 10x effectiever. 39 pogingen en 2 doelpunten xd


Nu is Tim Howard totaal geen koekenbakker. Is 1 van de beste keepers dit WK gebleken. Maar met 39 doelpogingen tussen de palen zou je wel wat meer mogen scoren ja, dat is wel waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toch blijf ik VI Oranje kijken. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 13:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

HardstyleForEvah schreef:
Verder zijn 't geen 'azijnpissers' ze vinden 't namelijk allemaal prima wat 't wordt (net als ik), maar jullie verwachten DENK IK van ons dat we maar mooi mee juichen met de menigte.

Ik verwacht geen tering van je. Het is alleen maar ronduit belachelijk een programma te hosten, het VI Oranje te noemen, te laten sponsoren door allerlei oranje georiënteerde bedrijven waardoor er om de 5 minuten een sponsoritem doorheen wordt gejast en dan vervolgens gaan zitten klagen en zaniken dat het volk erachter gaat staan en dat het allemaal zo overdreven is.

Dat je zelf niet mee juicht en enthousiast bent moet je zelf weten, maar waarom kritisch zijn op mensen die verrast zijn door die 9 punten en nu op het beste hopen. Wat mij betreft ben je dan gewoon een azijnzeiker, en dan heb ik het nog niet eens over de grootste lamlul van de Nederlandse televisie: Nico Dijkshoorn. Die zeikt het niet alleen, die zuipt t vervolgens ook nog op.

V/d week ook met dat item over van Praag; neemt keurig stelling in een niet-bobo achtige setting en toevallig in oranje omdat het een speeldag was en Wim Kieft gaat een kwartier zitten zaniken over dat hij het onvolwassen en ongepast vindt en dat hij dat maar lekker niet moet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HardstyleForEvah schreef:
Steffnov schreef:
En bij VI zijn het gewoon een stel azijnpissers geworden die het kunnen verkroppen dat Nederland er nog steeds in zit en ze dus collectief ongelijk hebben gehad. Geen tijd aan dat programma meer besteden.


Geweldig programma en net of jij wel verwachte dat we met dit elftal zover zouden komen? Nou ik in ieder geval en ieder weldenkend mens die de opstellingen van Spanje en Chili tegenover die van Nederland zou leggen komt toch echt tot dezelfde conclusie denk ik. Verder zijn 't geen 'azijnpissers' ze vinden 't namelijk allemaal prima wat 't wordt (net als ik), maar jullie verwachten DENK IK van ons dat we maar mooi mee juichen met de menigte.


Natuurlijk had ik ook deze resultaten niet verwacht, maar moet je daarom je frustratie maar uiten en beweren dat je toch maar gelijk had en de realiteit belachelijk is, ipv toe te geven dat ze misschien tóch wel iets beter zijn dan tevoren verwacht? Dat het misschien tóch niet allemaal zo'n ramp is als beweerd?

Ik was ooit vaste VI kijker, maar vond dat ze het afgelopen jaar al belachelijke zeikers geworden zijn. Het was al niet leuk meer om naar te kijken, maar met VI Oranje is het alleen maar dieper gezakt. Het hoeft van mij echt allemaal niet hosanna ofzo, maar gelukkig zit er nog een hele ruimte tussen hosanna en zuurpuim. Daarnaast vind ik hun kennis van zaken wat betreft spelers soms ook ruim onder de maat (voorbeeldje wat ik toevallig nog heb gezien: collectief beweren dat de rechtsback van Chili een complete nobody is (en Kuyt dus niet nodig was), terwijl dat (Isla) juist 1 van de 3 Chilenen is die juist wél bij een grote club zitten)

Nee, laat maar lekker zitten, maar ieder zijn eigen ding he :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 15:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik vind het sowieso bedroevend, dat ik als niet voetballer soms nog meer van voetbal af weet dan iemand die op televisie en andere media het podium krijgt om er zijn mening over te geven en er ook nog eens voor betaald wordt ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 15:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Toch wel grappig dat jullie voetbalkennis meteen koppelen aan het kennen van spelers. Net alsof je veel tracks bij naam moet weten om verstand van het genre te hebben. Echte voetbalkennis bouw je op in het profvoetbal dus wij leken moeten ons mondje houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke. :thumbup:

Maar wat is een topic zonder tekst?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 15:40 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ook dat is onderdeel van voetbalkennis. Als je zoals Steffnov aangaf zegt dat de linksbackpositie niet veel uitmaakt, omdat de directe tegenstander er niets van bakt, nou dan kun je 20 jaar profvoetballer zijn geweest, maar dan kom je nog wel gewoon flink in de problemen. En het gaat overigens wel wat verder dan alleen het kennen van de namen. Ik vind dat je ervoor betaald wordt, je jezelf wel wat beter mag voorbereiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 15:46 
 
Hardtraxx Elite

harryv schreef:
Toch wel grappig dat jullie voetbalkennis meteen koppelen aan het kennen van spelers. Net alsof je veel tracks bij naam moet weten om verstand van het genre te hebben. Echte voetbalkennis bouw je op in het profvoetbal dus wij leken moeten ons mondje houden.

Je moet de spelers wel kennen voordat je er een mening over kan vormen. VI (Oranje) is tegenwoordig geen voetbalprogramma meer maar een semi-comedyshow waar ze zoveel mogelijk mensen moeten afkraken. Verder zijn die uitspraken die ze aan tafel doen NOOIT onderbouwd en lullen ze in de rondte.

Verder is VI wel een vermakelijk programma, maar het is niet iets wat je serieus moet nemen. Aan tafel weten ze ook wel dat ze af en toe wat onzin verkondigen, maar dat is het doel van VI tegewnoordig, vermaken i.p.v. informeren. Sommige vinden het een goede en andere een slechte.

Wat ik nog erger vind zijn FOXsports en Sport 1 die heel serieus zijn en dan nog de verkeerde informatie verschaffen. Het meest hatelijk zijn die zogenaamde 'competitiekenners' die alles van een bepaalde competitie weten. Dikke lulkoek, want Emile Schelvis en al die andere zitten vaak mijlenver langs de waarheid en kennen alleen de drie grootste clubs een beetje. Zo kan ik ook wel een kenner worden.

Lyst schreef:
Ook dat is onderdeel van voetbalkennis. Als je zoals Steffnov aangaf zegt dat de linksbackpositie niet veel uitmaakt, omdat de directe tegenstander er niets van bakt, nou dan kun je 20 jaar profvoetballer zijn geweest, maar dan kom je nog wel gewoon flink in de problemen. En het gaat overigens wel wat verder dan alleen het kennen van de namen. Ik vind dat je ervoor betaald wordt, je jezelf wel wat beter mag voorbereiden.


Het is niet mogelijk om van ALLE voetbalspelers verstand te hebben, dat is heel begrijpelijk want anders moet je meer dan 20 uur per dag voetbal kijken en je informeren over bepaalde clubs etc.
Het meest ergerlijke is dat Gijp, Johan Derksen e.d. doen alsof ze overal verstand van hebben terwijl het niet kan. Ze kijken vaak alleen maar naar de topclubs en de eredivisie. Ik kan mensen heel veel vertellen en bijbrengen over de Serie A van de afgelopen 5 jaar, want dat heb ik intensief gevolgd. Maar als iemand mij naar informatie over de Portugese competitie vraagt, bijvoorbeeld welke talenten er bij Sporting Lissabon spelen haal ik mijn schouders op. Bij VI zullen ze heel bijdehand antwoorden met een naam die ze 1x hebben zien voetballen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 15:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ook dat is onderdeel van voetbalkennis. Als je zoals Steffnov aangaf zegt dat de linksbackpositie niet veel uitmaakt, omdat de directe tegenstander er niets van bakt, nou dan kun je 20 jaar profvoetballer zijn geweest, maar dan kom je nog wel gewoon flink in de problemen. En het gaat overigens wel wat verder dan alleen het kennen van de namen. Ik vind dat je ervoor betaald wordt, je jezelf wel wat beter mag voorbereiden.

Dat hebben ze gezegd omdat ze tijdens die wedstrijd waarnemen dat die speler er niets van bakte. Hoe hij heet of waar hij speelt en de publieke opinie is totaal niet belangrijk. Het gaat echter wel om het kunnen inschatten van de kwaliteiten en daar kunnen profvoetballers beter over oordelen dan wij. 'Wij' doen toch meestal niet meer dan het overnemen van de meningen van commentatoren/analisten. Daar ben ik zeker van.

VI is gewoon heel realistisch en de mannen blijven bij hun standpunt ondanks de incidenten die zich voordoen. Wat is er mis met aan je standpunt blijven vasthouden als het tegendeel nog niet is bewezen? Nederland is namelijk nog niet kampioen en is daar niet goed genoeg voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 16:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

harryv schreef:
Nederland is namelijk nog niet kampioen en is daar niet goed genoeg voor.


Ze liggen er ook nog steeds niet uit. Lekker negatief blijven joh, kun je als ze dan een keer verliezen zeggen: "Zie je nou wel?" (Zo waren er tijdens NED - MEX 2 mensen in de kroeg binnen mijn gehoorveld die dat rond de 80ste minuut zeiden/riepen :') )

Maar je kunt analyseren wat je wil, het blijft gewoon niet te voorspellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 16:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Ze liggen er ook nog steeds niet uit. Lekker negatief blijven joh, kun je als ze dan een keer verliezen zeggen: "Zie je nou wel?" (Zo waren er tijdens NED - MEX 2 mensen in de kroeg binnen mijn gehoorveld die dat rond de 80ste minuut zeiden/riepen :') )

Maar je kunt analyseren wat je wil, het blijft gewoon niet te voorspellen.

Daar heb je gelijk in: het is niet te voorspellen. Ik neem zelf dan ook het standpunt in dat de prestaties heel knap zijn maar dat het niet goed genoeg is voor de top maar we gaan zien hoe het afloopt. Dat zit een beetje tussen positief en negatief in.
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic