Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2014 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HardstyleForEvah schreef:
Broken Balance schreef:
HardstyleForEvah schreef:
Word idd wel moe van dat gehype rond het Nederlands elftal. Ik ben blij als we weer beginnen met het clubvoetbal ^^.

Ja ik weet dat dit hier niet hoort..


Ga jij maar lekker sip op de bank liggen dan als we toch opeens wereldkampioen worden of in de finale belanden.
Is toch mooi dat iedereen in feestelijke stemming achter het elftal staat en vertrouwen in ze heeft, nadat ze voor het WK bijna helemaal afgebrand werden.


Nee hoor, ik ben blij voor de mensen die 't helemaal geweldig vinden, maar daar hoor ik niet bij :thumbup:. Verder sluit ik me zo'n beetje volledig aan bij Van Der Gijp (om ook maar ergens bij te horen ^^).

(https://www.youtube.com/watch?v=DlZCGcl ... Z1uIAVhJcm is bijvoorbeeld een goed voorbeeld)

Edit: Maar ben jij het er niet mee eens dat het juist irritant is dat iedereen die normaal aankomt met 'jij weer met je voetbal..' nu precies weet (zogenaamd) wat er fout is gegaan in de wedstrijd Nederland-Mexico?


mensen hebben met een EK/WK altijd commentaar op wedstrijden van het NL Elftal, of je nou al jaren voetbal kijkt ofniet.....wees blij dat nu iedereen achter 1 team staat ipv elkaar de hersens in trappen met clubvoetbal....als je er niet van houdt ga je maar lekker tennissen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2014 19:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed, laten we nu niet doen alsof ook maar 1 van de favorieten zijn gebruikelijke vorm haalt. Zal ongetwijfeld aan de omstandigheden te maken hebben ook. Resultaat halen is al lastig genoeg, hebben Spanje en Italië bijvoorbeeld bewezen. Denk dat Nederland, ondanks het spel maar ook dankzij de tactiek en het aanpassingsvermogen dat Van Gaal erin heeft geslepen, de beste kans in decennia heeft om wereldkampioen te worden, ook meer dan 2010, toen vooraf Spanje toch wel torenhoog favoriet was, ondanks dat je de finale haalt. Dit jaar zijn er geen torenhoge favorieten. Resultaat is de sleutel, en dat halen we tot nu toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2014 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toch ben ik bang dat we zonder De Jong sneuvelen in de halve finale, hopelijk herstelt hij ervoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2014 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
als je er niet van houdt ga je maar lekker tennissen


Waaaaaatttttttttttt? :lol: :lol:. Als er hier wel 1 iemand (te veel, 't maakt of het breekt namelijk mn stemming) om voetbal geeft ben ik 't toch wel.. Maarja, omdat ik niet van 't wk houd (bijvoorbeeld die poppenkast op de tribune) moet ik maar gaan tennissen?

Citaat:
mensen hebben met een EK/WK altijd commentaar op wedstrijden van het NL Elftal, of je nou al jaren voetbal kijkt ofniet


Ohja omdat 't al jaren is mag ik er niet meer over klagen?

Citaat:
wees blij dat nu iedereen achter 1 team staat ipv elkaar de hersens in trappen met clubvoetbal.


Juist.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2014 23:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hebbie honger? Je hapt zo lekker stevig :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 00:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo jammer Algerije :cry: Respect voor ze
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 00:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inderdaad, hebben het Duitsland zeer lastig gemaakt en sterk gestreden, zonde! Hup Frankrijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 03:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Allemaal leuk en aardig die Oranje hype. Het grappige is dat iedereen meelult maar totaal niet weet waar die het over heeft. Het is allemaal nergens op gebaseerd. Nederland heeft buiten Spanje (dat helemaal niet zichzelf is) nog geen echt goede tegenstander gehad. Daarbij komt nog dat de manier waarop het resultaat wordt gehaald en dan heb ik het nog niet eens over het mijns inziens lelijke spel, lang niet overtuigt en niet getuigt van kwaliteit maar eerder dat het een beetje mee zit. Ok, het is knap dat de halve finale waarschijnlijk bereikt wordt maar dat is ook echt het maximaal haalbare en dat terwijl dit team nog niet eens echt op de proef is gesteld tegen een tegenstander van formaat.

Want dat is nog zoiets. Het systeem van Van Gaal, dat al sinds de middeleeuwen gebruikt wordt, functioneert helemaal niet goed. Nederland komt altijd achter en moet dan gaan herstellen. Dat getuigt niet bepaald van een tactisch meesterbrein. Ja, de ingrepen die daarna volgden bleken goed uit te pakken, maar een degelijke tegenstander had de wedstrijd dan al lang beslist. Verder wordt er op deze manier een hoop verbloemd, vooral in de verdediging. Allemaal leuk en aardig Kuyt op linksback, maar denk maar niet dat deze verdediging op de been blijft tegen tegenstanders die serieuze druk uit kunnen oefenen (op dit moment Argentinie, Brazilie, Frankrijk, Duitsland en Colombia).

Het is echt volkomen naief om te denken dat Van Gaal een mirakel heeft verricht met zijn tactische meesterbrein. Et is roeien met de riemen die je hebt en gewoon een logische keuze zoals er gespeeld wordt. Het blijft voor mij echter een prestatie op middelmatig niveau. Het is echter wel knap dat spelers als De Vrij, Vlaar, Janmaat, Blind enzovoorts op de been blijven tegen normale tegenstanders als Chili en Mexico omdat ik dat niet eens had verwacht. Daar kun je Van Gaal en het team wel een compliment voor geven. Alleen jammer dat iedereen dan meegaat in de euforie megaat en vooral de prestaties gaat overschatten en extrapoleren naar wereld niveau.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 03:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk verhaal zo om half 4 's nachts op de maandagnacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 08:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed verhaal, lekker kort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 08:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
Hebbie honger? Je hapt zo lekker stevig :lol:


Juist :corn:....
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 09:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HardstyleForEvah schreef:
AniThing schreef:
Hebbie honger? Je hapt zo lekker stevig :lol:


Juist :corn:....

Je weet dat heel nederland zo is met een ek/wk en dan nog zo reageren :D

En gekke harry...ik heb liever dat ze kut spelen en winnen dan iedereen van het veld spelen en verliezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 10:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Algerije :worship:
Götze alleen is al bijna net zoveel waard als de gehele Algerijnse selectie en dan het Duitsland toch nog zo moeilijk kunnen maken. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Algerije :worship:
Götze alleen is al bijna net zoveel waard als de gehele Algerijnse selectie en dan het Duitsland toch nog zo moeilijk kunnen maken. ^^


ik heb echt genoten gister van algerije
achteraf wel jammer dat ik niet bij me oom heb gekeken (die komt uit algerije) en die was m tegen rusland echt zenuwachtig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

harryv schreef:
Allemaal leuk en aardig die Oranje hype. Het grappige is dat iedereen meelult maar totaal niet weet waar die het over heeft. Het is allemaal nergens op gebaseerd. Nederland heeft buiten Spanje (dat helemaal niet zichzelf is) nog geen echt goede tegenstander gehad. Daarbij komt nog dat de manier waarop het resultaat wordt gehaald en dan heb ik het nog niet eens over het mijns inziens lelijke spel, lang niet overtuigt en niet getuigt van kwaliteit maar eerder dat het een beetje mee zit. Ok, het is knap dat de halve finale waarschijnlijk bereikt wordt maar dat is ook echt het maximaal haalbare en dat terwijl dit team nog niet eens echt op de proef is gesteld tegen een tegenstander van formaat.

Want dat is nog zoiets. Het systeem van Van Gaal, dat al sinds de middeleeuwen gebruikt wordt, functioneert helemaal niet goed. Nederland komt altijd achter en moet dan gaan herstellen. Dat getuigt niet bepaald van een tactisch meesterbrein. Ja, de ingrepen die daarna volgden bleken goed uit te pakken, maar een degelijke tegenstander had de wedstrijd dan al lang beslist. Verder wordt er op deze manier een hoop verbloemd, vooral in de verdediging. Allemaal leuk en aardig Kuyt op linksback, maar denk maar niet dat deze verdediging op de been blijft tegen tegenstanders die serieuze druk uit kunnen oefenen (op dit moment Argentinie, Brazilie, Frankrijk, Duitsland en Colombia).

Het is echt volkomen naief om te denken dat Van Gaal een mirakel heeft verricht met zijn tactische meesterbrein. Et is roeien met de riemen die je hebt en gewoon een logische keuze zoals er gespeeld wordt. Het blijft voor mij echter een prestatie op middelmatig niveau. Het is echter wel knap dat spelers als De Vrij, Vlaar, Janmaat, Blind enzovoorts op de been blijven tegen normale tegenstanders als Chili en Mexico omdat ik dat niet eens had verwacht. Daar kun je Van Gaal en het team wel een compliment voor geven. Alleen jammer dat iedereen dan meegaat in de euforie megaat en vooral de prestaties gaat overschatten en extrapoleren naar wereld niveau.


Ik zou wat minder VI kijken, jij bent net zo goed een kuddediertje
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Harryv heeft een goed punt. NL kon in de eerste helft geen een kans creeren. Pas nadat ze achter staan lijkt er meer felheid in het team te komen en gebeurt er wat. Gelukkig gaat dit tegen Mexico net goed maar tegen Argentinië is het niet vol te houden. Weinig mensen zullen verwacht hebben dat je wss de halve finale gaat halen. Dat is wel knap met dit team. Maar goed voetbal en echte overtuiging heb ik alleen nog maar in de teeede helft tegene Spanje gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

harryv schreef:
Nederland heeft buiten Spanje (dat helemaal niet zichzelf is) nog geen echt goede tegenstander gehad.

Hou op heey, wat een gelul.
Voor het WK was ik ook sceptisch, maar Nederland is in mijn ogen een titelkandidaat geworden.

Chili was 1 van de outsiders dit toernooi (dat heeft bewezen dat het de op papier 2 beste ploegen van de wereld gruwelijk moeilijk kan maken) en Nederland heeft de beste nummer 2 uit alle poules geloot. Mexico had tot dan toe 1 doelpunt tegen gekregen, en dat was nota bene pas toen ze al zeker waren van winst. Tegen Brazilië was het ook een 50/50 wie er ging winnen. Dan kun je misschien zeggen dat Brazilië niet geweldig is tot nu toe, waar ik het mee eens ben, maar Kroatië is ook geen misselijke ploeg.

Niet altijd zijn de grootste namen de besten. Kijk hoe een Duitsland gister eigenlijk helemaal overrompeld werd door Algerije, terwijl Algerije eigenlijk ook geen fuck hoort voor te stellen. Frankrijk was een helft slechter dan Nigeria. Argentinië heeft nog geen moment overtuigd. Brazilië heeft 2 wedstrijden wel redelijk goed gespeeld, maar heeft ook op geen moment dominantie uitgestraald.
harryv schreef:
Want dat is nog zoiets. Het systeem van Van Gaal, dat al sinds de middeleeuwen gebruikt wordt, functioneert helemaal niet goed. Nederland komt altijd achter en moet dan gaan herstellen. Dat getuigt niet bepaald van een tactisch meesterbrein.

Afbeelding
Een wedstrijd duurt 90 minuten, geen 45. Als je het elke keer weet te presteren om bij het laatste fluitsignaal meer gescoord te hebben dan de tegenstander, dan heb je het gewoon verdomd goed gedaan. Die eerste 45 minuten laat Nederland de tegenstander komen, Nederland zorgt er wel voor dat de tegenstander zich kapot speelt in het eerste bedrijf van de wedstrijd. En geloof mij, tot 2-0 achter in het eerste deel van de wedstrijd laat Nederland het niet zomaar komen.
Maar kijk dan ook eens hoe Nederland elke 2e helft gruwelijk gedomineerd heeft, dit getuigt mijn inziens van een briljant plan. Aanvallen wanneer de tegenstander op zijn zwakst is & verwarring creëren bij de coach van de tegenstander zodat er moeilijk geanticipeerd kan worden op de veranderingen die Van Gaal aanbrengt in de ploeg. Wanneer de tegenstander steekjes laat vallen kan Nederland creativiteit in de vorm van Depay in de ploeg brengen, snelheid in de vorm van Lens, hoogte, een neusje voor de goal en balvastigheid in de persoon van Huntelaar en kan het hele systeem veranderd worden. Wat ook elke keer gebeurt, en ELKE wedstrijd hebben de wissels goed uitgepakt. Geen enkele keer een fout. Probeer mij nog eens te vertellen dat Van Gaal geen tactisch meesterbrein is geweest dit toernooi :P

harryv schreef:
Alleen jammer dat iedereen dan meegaat in de euforie megaat en vooral de prestaties gaat overschatten en extrapoleren naar wereld niveau.

Winnen van Chili, Spanje en Mexico. Just another day at the office.

Het zou best kunnen dat Nederland gaat verliezen in de komende ronde(n), maar met het spel dat ze de afgelopen wedstrijden hebben laten zien gaat dat niet gebeuren. Tegen Costa Rica moet Nederland winnen, en als je dan Argentinië tegenkomt kan het nog zijn dat je verliest. Als die aanval in vorm is van Argentinië dan ben je natuurlijk vrij kansloos met deze verdediging. Maar aan de andere kant heeft Argentinië ook een probleem in de verdediging en daar kan Nederland dan weer van profiteren.

Het enige probleem voor Nederland is dat De Jong geblesseerd is geraakt, dit kan wel eens het verschil gaan maken tussen wereldkampioen worden of er daarvoor al uit liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Ik zou wat minder VI kijken

Haha echt hé.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 11:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Ik zou wat minder VI kijken, jij bent net zo goed een kuddediertje

Ik ben het helemaal eens met wat Johan Derksen zegt. Dat doe ik niet omdat ik bij hem wil horen, maar omdat die man op een heel realistische en nuchtere manier kijkt naar de prestaties van Oranje. Daar komt veel meer nuance bij kijken dan bij demagoog Wilfred die zomaar roept dat we wereldkampioen worden zonder enige redenering.

Het is inderdaad zo dat ik voor de kudde van Johan Derksen kies. Het gaat mij echter om dat je nadenkt over je mening en niet zomaar meegaat in de euforie. Maar goed, misschien zijn die mensen ook wel echt overtuigd van dit Oranje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

harryv schreef:
Maar goed, misschien zijn die mensen ook wel echt overtuigd van dit Oranje.

Of misschien is het zo dat 'die mensen' ook kijken naar andere ploegen en zien dat dat allemaal niet veel voorstelt.

EDIT: ik zie nu weer die vrije trap van Duitsland waar Müller eerst viel :lol: :lol: Wat was dat joh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou harry, bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
harryv schreef:
Maar goed, misschien zijn die mensen ook wel echt overtuigd van dit Oranje.

Of misschien is het zo dat 'die mensen' ook kijken naar andere ploegen en zien dat dat allemaal niet veel voorstelt.

EDIT: ik zie nu weer die vrije trap van Duitsland waar Müller eerst viel :lol: :lol: Wat was dat joh.



whahahaha een erg mislukte ingestudeerde vrije trap :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 13:34 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik zie nederland ook nog steeds niet als titelfavoriet. En tuurlijk, de rest van de landen speelt ook niet goed, maar toch geef ik een Duitsland ofzo een veel grotere kans om de titel te pakken dan nederland. Over de gehele breedte van de groep gewoon een sterkere selectie.

Wat nederland zelft betreft; ik ga er van uit dat het 'geluk' een keer op is bij nederland. Ik ben het met v Gaal eens om met deze selectie op deze manier te voetballen. Maar om telkens in de 70e minuut naar 4-3-3 te switchen als het niet lukt, geeft geen zekerheid dat het goed blijft gaan. Mooie woorden allemaal, dat 'rustig blijven' en 'op de kansen wachten'. Maar je krijgt gewoon nog een wedstrijd waarbij ie niet gaat vallen. Zeker nu ook nog De Jong wegvalt. Met De Jong en Strootman als controlerend blok had ik ze een veel grotere kans gegeven. Nu stranden ze in de halve finale en gaat het kampioenschap naar of Duitsland of Brazilië.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 15:50 
 
Hardtraxxer

Harry heeft wel een punt hoor. Als je namelijk nu beweert dat Nederland heel goed is/speelt kijk je volgens mij niet helemaal goed.

Tegen Spanje -> Spanje gruwelijk uit vorm, Chili won ook gewoon van hen. Spanje was echt heel slecht.
Tegen Australië -> Moet je eigenlijk gewoon dik winnen, niet eens een goal tegen krijgen en toch was het kantje boord.
Tegen Chili -> Gewonnen maar tot laatste halfuur amper gevoetbald.
Tegen Mexico -> Pas gaan voetballen toen we achter kwamen.

Veel mensen zien het veel te positief in allemaal, wacht maar tot we tegen een team komen dat goed is en in vorm (is bijna niemand, maar oké). De reden dat niemand echt in vorm is maakt ons misschien titelkandidaat. Niet dat wij zo fantastisch spelen, eerder dat de rest zo belabberd is. En nee, ik ben geen pessimist, dit is gewoon realistisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We zien wel op de 13e
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic