Beste finalisten,Het spel zit erop! Ik heb alle drie de ingevulde testen mogen ontvangen en dus is de winnaar bekend, evenals de twee onfortuinlijke verliezers die bij het scheiden van de markt alsnog hun overwinning in rook zien opgaan. Het was een lange weg, met pieken en dalen, maar altijd was er die strijd gaande. Die strijd tegen die onzichtbare plaag, die constant poogde de opdrachten te saboteren, de ene keer met meer succes dan de andere keer. De vraag is of jullie deze plaag hebben kunnen identificeren. Je zou denken van wel, immers hoe zijn jullie anders zo ver gekomen? Zo moeilijk kan het niet zijn. Echter is het credo van het spel niet voor niets ‘Niets is wat het lijkt’, zelfs als je denkt dat je er bent, ben je er nog niet. Velen zijn er op de verkeerde mol gesneuveld, wellicht werd jij zelf wel als mol aangezien door menig kandidaat, en heb je juist daarom de finale?
Genoeg gebrabbel voor nu, laten we overgaan op hetgeen nu het meest van belang is: Wie is de winnaar, en wie … is de mol?
Grappig feitje is dat
alle drie de finalisten de verkeerde mol hebben opgegeven! Ongelooflijk! Dit betekent een bijzonder sterke prestatie van de mol. De overwinning komt dus terecht bij diegene met het meeste fortuin. En deze persoon, is de winnaar.
De winnaar, van Wie is de Mol – Hardtraxx 2012, is geworden ….
Christian Timmer!!!Gefeliciteerd! De pot, die 3400 euro bedraagt, komt jou toe. De pot gedeeld door 1000, en vervolgens afgerond, komt neer op het aantal muntjes dat ik jou eens op een feest mag overhandigen. Dit komt dus neer op 3.5 munten.
Dan nu de volgende vraag die komt oprijzen. Wie is de mol? Laten we eerst eens kijken wat de oud-deelnemers op dit moment denken wie de mol is:
Joris/wootum: Mandy
Davey/DaveyTL: Christian
Patrickjeb/Patrick: Mandy
Robert/roberttt: Christian
Thijs/Socialicerz:Christian
Jurre/Pommer: Christian
Jurrien/Jurheinen: Mandy
Julian/Black Sunrise: Christian
Zoals jullie zien een stuk minder verdeeldheid dan onder de finalisten! Christian is topfavoriet volgends de oud-deelnemers, maar ook Mandy scoort hoog.
Laten we het maar gewoon bekend maken.
De mol, is,
MANDY!Nee Christian, het was niet Arnold. Nee Arnold, het was niet Christian. Nee Steven, het was niet Christian! Het is die dekselse Mandy! Zij heeft jullie gedurende het spel erg veel geld gekost en naaide jullie graag daar waar kon een oor aan. Ik weet zeker dat zij graag zelf verteld wat ze jullie in de opdrachten zoal geflikt heeft, ondertussen zal ik vast alle hints uit de doeken doen die ik gedurende het spel gegeven heb en die leiden naar het molschap van Mandy.
Hint 1: TestvragenAllereerst zat er een herhalende hint in elke test die jullie onder ogen zijn gekomen. Bij elke test begonnen de eerste twee vragen namelijk met de letter ‘M’. Twee keer M maakt Mandy Maas. Simpel toch?
Hint 2: Tracks opdracht 8 Bij opdracht kreeg elke kandidaat een bundeltje van 5 tracks die geraden moesten worden, inclusief samenhangend thema. Mandy had 5 tracks van Australisch makelaardij, waardoor Australië logischerwijs het thema was. Australië wordt ook wel ‘Down Under’ genoemd, en wat leeft er down under? Juist.
Hint 3: WIDM-set Lionstyle RadioArnold organiseerde een leuke radioshow gewijd aan deze editie van Wie is de Mol. Een prima gelegenheid om jullie van een extra hint te voorzien. In mijn set was aan het begin een intro te horen. Een riedeltje gespeeld door een piano. Uiteraard geen toeval. Jullie hoorden een stukje uit de instrumentale versie van ‘Mandy’ van Westlife!
Hint 4: BannerGedurende deze editie van Wie is de Mol werd er gebruik gemaakt van een banner die boven elke nieuwe opdracht(uitslag) en test stond. Een bekend baken in de uitgebreide zee. Omdat het zo vaak gebruikt werd, is het vast zo geweest dat jullie er op een gegeven moment niet meer naar om keken. Daar heb ik gebruik van gemaakt. Ik citeer de volgende tekst uit opdracht 14:
Citaat:
Wellicht kunnen jullie het ware gezicht van de mol ontmaskeren middels deze opdracht.
Deze zin mocht redelijk letterlijk genomen worden. Kijk namelijk maar eens naar de banner die boven de opdracht staat. Rechts naast de letter ‘L’ staat een vrouwelijk silhouet jullie lief toe te lachen. Of uitlachen, dat is misschien meer op zijn plaats.
Hint 5: Op organisator leunenEen kleine hint. In de post van mij van de Pimpampet-opdracht is de volgende zin te lezen:
Citaat:
Bij twijfel kan de mol gerust leunen op de organisator, maar er is ook absoluut creatieve vrijheid.
Dat leunen had betrekking op een foto op mijn facebook, waarop de mol met haar arm op de rug/schouder van de organisator leunt.
Hint 6: M-O-L DoolhofopdrachtIn de doolhofopdracht zat ook een hint verstopt. Laten we het schema van Mandy er eens bij pakken.

Zien jullie ‘Molhint’ staan? Als je goed kijkt zie je dat de ‘M’ lichtelijk is dikgedrukt. Hetzelfde geldt voor de ‘O’ in ‘joker’ en de ‘L’ in ‘willekeurig’. M+O+L maakt MOL.
Hint 7: De MolhintBij voorgaand besproken opdracht viel dus een molhint te verdienen. Arnold, Patrick en Steven waren de gelukkige. De molhint was ‘Make you my sinner.’
Welnu, inhoudelijk had dit niks met de mol te maken. Des te meer zat het ‘em in de woordkeuze. Kijk eens naar de eerste letter van elk van de 4 woorden.
Make
You
My
Sinner
Mand
Y Maa
SHint 8: MuzieknootIn opdracht 13 moesten jullie cryptische omschrijvingen linken aan leden van Hardtraxx. In het inleidende verhaaltje was te lezen dat Mandy een liedje zong. Daarbij werd gebruik gemaakt van muziektekens. Dit waren echter geen normale muziektekens maar zorgvuldig uitgekozen exemplaren: ♭ 'This is the train, to nowhere!'♭
Deze tekens worden in de muziekwereld een ‘mol’ genoemd, wellicht komt het bekend voor uit de muzieklessen van vroeger. Zoniet, hier een kleine bijscholing:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mol_(muziek)
Hint 9: SenoritaIn de laatste opdracht kwam het mediatype Soundcloud voorbij. Op mijn Soundcloud stond een hint gericht op Facebook, namelijk een track van Justin Timberlake. De tracknaam is ‘Senorita’, lijkt me een passende titel bij deze editie van Wie is de Mol

.
Dit waren de hints die ik als organisator voor jullie in petto had. Mandy heeft ook nog enkele hints gebruikt, en zal jullie ook vast graag vertellen hoe ze opdrachten gesaboteerd heeft. Daarnaast zijn er ook nog allerlei andere vragen die beantwoord kunnen worden: Wat was de reden dat Davey eruit ging? Waarom zat Christian niet op Mandy als mol? Wie was volgens Arnold absolúút niet de mol? En waarom besloot Steven juist met de finaletest het roer drastisch om te gooien? Kom maar op met de antwoorden!!
Ik wil jullie, deelnemers van WIDM, dan nu hartelijk bedanken voor het participeren in dit spel! Jullie waren allen zeer gedreven en dat maakte het spel leuk om te organiseren. Ik kan denk ik wel zeggen dat het geslaagd was, al duurde het betrekkelijk lang. Ik heb genoten, ik hoop jullie ook, en wellicht komt er nog wel eens een soortgelijk spel op het forum!
Tabee.