Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 00:33 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Daveytl schreef:
GVD, dat smerige geluk deed me de das om :(

Heeft mij waarschijnlijk gered. Anders was ik eruit gegaan ipv jou :P Want had je alle vragen 100% op mij ingevuld?

Jep, volgens mij wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 01:48 

Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Chukkels schreef:
Daveytl schreef:
GVD, dat smerige geluk deed me de das om :(

Heeft mij waarschijnlijk gered. Anders was ik eruit gegaan ipv jou :P Want had je alle vragen 100% op mij ingevuld?

Jep, volgens mij wel.

Ah, die test had mij wss sowieso niet genekt trouwens toen jij eruit ging zie ik net. Ik had 6 antwoorden gerelateerd aan Mandy toen. Was de laatste test dat ik nog beetje ging spreiden met een paar antwoorden. Test 5 heb ik geluk gehad, toen had ik maar 2 antwoorden op Mandy gezet. Die test heb ik jou als mol gezet haha :P Had toen 9 antwoorden op Arnold gezet en 10 op jou.
Echter had ik volgens mij meeste geluk bij de test voor de finale. Toen had ik ook maar 2 antwoorden op Mandy gezet. Dus kan haast niet anders dat die ronde een gelijkspel was geworden, aangezien de eerste vraag door de rest met "nee"is beantwoord en door mij met "ja" (wat dus fout was).

Ik moet zeggen dat ik in de finale wel enorm twijfelde, nadat Mandy mij zo goed hielp.
Maar uiteindelijk toch gebleven bij mijn keus voor Arnold, vanwege de volgende dingen:

WIDM Finale: Goede dingen gedaan voor de pot:

Arnold:
- Heeft Italië geopperd bij de eerste opdracht
- 3 goede opdrachten in opdracht 5
- Makkelijk verhaaltje verzonnen bij opdracht 7
- Alles goed bij opdracht 8

Mandy:
- Makkelijk verhaaltje verzonnen bij opdracht 7

Steven:
- Alles goed bij opdracht 8
- Gooit -200 euro weg bij opdracht 9

WIDM Finale – Molstreken:

Arnold:
- Repte Griekenland zomaar uit het niets bij opdracht 2
- 100 euro weggegooid bij opdracht 9
- 3x 100 euro ‘verloren’ bij opdracht 10
- -200 euro gepakt bij opdracht 11
- Stelde een vraag vlak voor de deadline en gaf een antwoord direct nadat er antwoord werd gegeven door Bas bij opdracht 11
- 2 foute antwoorden gegeven bij opdracht 13
- Vermoeden van 1000 euro gepakt bij de mandjesopdracht.

Mandy:
- Gaat met mij mee in de actie om de USA te kiezen in opdracht 2
- 3 goed in de 8e opdracht, waardoor er 200 euro uit de pot ging.
- 200 euro misgelopen bij opdracht 9
- 500 euro weggegooid bij opdracht 9
- 100 euro verloren bij opdracht 10
- -500 euro gepakt bij opdracht 11

Steven:
- 100 euro misgelopen bij opdracht 9

Toen ik dit allemaal zat, ging ik enorm neigen naar Mandy, wat gezien de pot de meest logische keus zou zijn. Maar aangezien niks is wat het lijkt, plus het feit dat ik ervan overtuigd was dat Davey op Mandy zat na de inzage van de test en ik 2x dus (onwetend) door het oog van de naald ben gekropen door in 2 testen maar 2 opties op Mandy te zetten, was ik er heilig van overtuigd dat Arnold het was.

Nu ook nog even een aantal dingen die ik heb gedaan om mensen op het verkeerde been te zetten, waardoor ze mij gingen verdenken:

Pre-test 1:
Ik weet van mezelf dat ik niet de mol ben, maar ik hoop dat mijn tactiek uit de eerste ronde geslaagd is. Als Robert niet de mol is, hoop ik dat hij een beetje mijn contact met hem naar buiten brengt. Na de eerste opdracht heb ik namelijk contact met Robert opgezocht en hem mijn tactiek min of meer uitgelegd. Ik wilde mezelf verdacht maken. Een standpunt maken dat niet logisch was. Italië had ik totaal niet gezocht, maar toen Arnold met zijn driehoek kwam, wist ik eigenlijk wel zeker dat hij het bij het goede eind had. Ik probeerde Robert over te halen om met mij mee te gaan op Amerika en dat lukte in eerste instantie ook, totdat hij om onduidelijke redenen switchte naar Italië. Ik stond er dus alleen voor. En dat was eigenlijk best gunstig. Omdat het in je eentje moeilijker is om de rest over te halen, wist ik eigenlijk dat ik koppigheid moest blijven tonen en vol op Amerika moest blijven gaan, ondanks dat ik wist dat het antwoord fout was. Lukte het en liepen we 1000 euro mis, dan was dat jammer, maar nu het niet is gelukt is het alleen maar mooi. Nu hebben we namelijk geld, wat ik kan winnen als niet-mol-zijnde én ik heb de schijn tegen. Ik heb goede hoop dat mensen mij nu verdenken en als ze op mij gaan in de test, hebben ze mooi een fout antwoord. Mocht ik de test doorkomen, is mijn missie geslaagd.

- In de detective opdracht heb ik 2 vragen gesteld waarvan ik wist dat die totaal niet relevant waren voor het onderzoek.

- Bij opdracht 6 probeerde ik nog een schip te verplaatsen, om het andere team jokers te 'gunnen'. Dit heb ik gedaan zonder overleg, waardoor het misschien verdacht zou overkomen. Echter wist ik al dat dit niet was toegestaan.

In opdracht 8 heb ik het eigenlijk zelf een beetje onbewust verpest. Ik had 0 goed. Ik wist er al 3 of 4, maar was nog druk op zoek naar de laatste(n). Echter vergat ik de deadline en daardoor had ik niks ingeleverd. Dat was absoluut niet mijn bedoeling, maar pakte achteraf wel goed uit. Ondanks dat het 300 euro kostte.

In opdracht 9 had ik dus het geluk dat ik 2 vrijstellingen pakte. Davey vond dat verdacht, dat was mooi. Verder hoopte ik mezelf nog verdachter te maken door vrijwillig een vrijstelling weg te gooien. Met een aantal leugens heb ik Jurre mooi een oor aangedraaid, waarna ik hoopte dat hij de verdachte actie deelde met de rest. Ik heb er gelukkig een vrijstelling en één joker aan overgehouden.

In opdracht 10 speelde ik tegen Arnold en hij was echt heel erg snel, maar ik deed ook niet echt serieus. Toen ik al 2-0 achterstond, wilde ik met 5-0 verliezen, aangezien ik al doorhad dat ik hem toch niet kon verslaan. Uiteindelijk kwam er een stilte van ruim een minuut over een biermerk met een bepaalde letter en koos ik toch voor een punt. De overige vragen beantwoorde ik met onzin-dingen die niet bestonden, zodat het me verdacht maakte. Helaas pakte deze tactiek minder goed uit dan ik had gehoopt, aangezien meerdere mensen kansloos verloren in dit spel. Dus viel mijn nederlaag totaal niet op. Deze opdracht gaf mij echter wel de bevestiging dat Arnold voor 90% zeker de mol was.

In de 11e opdracht bespeelde ik Davey. Ik had hem en hij had mij. Ik liet hem eerst een route voor mij uitvogelen. Ik volgde zijn oordeel. Toen dat voorbij was, vertelde ik hem dat ik hem ook had en hij dus ook meteen kon lopen. Jurre had hierdoor geen kans meer om Davey van advies te voorzien. Ik stuurde hem meteen naar een foute richting door hem een foute testvraag te geven, waarna ik hem de keuze liet tussen het geld. Met een beetje omgekeerde psychologie koos hij uiteindelijk gelukkig voor de goede, namelijk de 500 euro, maar deze routebegeleiding maakte me wel meer verdacht. Ik heb expres ervoor gekozen om niet iemand anders te begeleiden.

In de opdracht voor de finale speelde ik onder één hoedje met Arnold. Ik was ervan overtuigd dat hij de mol was, dus ik deed voor deze opdracht goed mijn best om de pot te spekken, alhoewel ik in het begin wel met opzet een aantal onzinantwoorden gaf om zo verwarring te veroorzaken. Na afloop beschuldigde ik hem van alles en nog wat en dat hij ervoor gezorgd heeft dat we een aantal antwoorden fout hadden. Dit deed ik allemaal in PM. Mocht ik ernaast zitten dat hij de mol was, dan zou hij misschien kunnen denken dat ik hem op een verkeerd spoor had gezet.

In de finale-opdracht speelde ik samen met Mandy. Ik wist immers dat de mol uit zichzelf de opdracht moest uitvogelen (thanks daarvoor Arnold). Na lang aandringen heb ik met Mandy afgesproken dat zij de jokers mocht hebben en de test dus als eerste in zou leveren, als er maar 2 andere personen voorbij de 6e vraag waren. Ik en nog iemand. Na een tijdje had ik de opdracht af. Ik kon nu 2 dingen doen. Mandy (die ik als concurrent zag) een oor aan naaien en toch maar de opdracht in te leveren, waarna ik 4 jokers voorsprong zou hebben. Of ik zou voor een extra verdenking kunnen zorgen door vrijwillig 2 jokers 'af te staan' en de antwoorden tegelijkertijd met het inleveren van de antwoorden van Mandy aan de anderen te laten zien. Arnold zei toen al tegen mij van dat ik me verraden had als molzijnde door die tactiek te spelen en dus kan achteraf gezegd worden dat deze tactiek uitermate succesvol was. Op het moment zelf dacht ik nog altijd dat Arnold de mol was, dus hechtte ik geen waarde aan die uitspraak.

Verder heb ik op Facebook nog behoorlijk wat 'onrust' veroorzaakt door de ene keer overdreven te reageren als kandidaat en me de andere keer een beetje lay-back-molachtig op te stellen. Uit gesprekken met anderen bleek dit ook goed te zijn gelukt. :)

__________________________________________________________________________________

Nou, dit was een hele lap tekst, maar ik hoop dat jullie nu een beetje inzicht hebben gekregen over hoe ik het spel gespeeld heb. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2012 13:58 

Hardtraxx Veteran

Nice :) goed gespeeld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2012 16:25 

Hardtraxx Elite

Met heel veel plezier mee gelezen met elke opdracht.
Vanavond iedereen's verhaal uit dit topic nog maar even na lezen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 04:53 

Hardtraxx Veteran

vet om te lezen hoe die hints erin verstopt zaten en hoe iedereen gespeeld heeft! heb het niet altijd even goed gevolgd maar wel een tof spel hoor :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2012 11:42 

Hardtraxx Veteran

Thx D-verze :P
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic