Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 21:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik ga weer carbid schieten. dit jaar met 30 bussen.
Wel een andere locatie nu omdat we een ijsbaan gekregen hebben in het dorp, wat tevens ook leuk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 00:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit jaar weer wat in Duitsland halen, de echte pyrodagen zijn voorbij voor mij. Mijn pa kwam wel thuis met 2 pakken "Cobratrate" nitraatjes, heb nog nooit van die dingen gehoord en kan er vrij weinig over vinden (iig op avp) qua kruitinhoud enzo.

Leuk trouwens om die diss jegens Wout te lezen, hahaha had iemand hem mooi tuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 01:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Mijn pa kwam wel thuis met 2 pakken "Cobratrate" nitraatjes, heb nog nooit van die dingen gehoord en kan er vrij weinig over vinden (iig op avp) qua kruitinhoud enzo.

Zijn aardige klappers, weet niet of er meerdere versies van zijn maar die ik gehoord heb gingen toch wel gelijk aan een Fenix FP3 (2012 versie).
Zit als ik het goed heb 5 gram in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 03:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

M-arijn schreef:
Broken Balance schreef:
Gewoon naar duitsland mooie cakes en mortieren en pijlen halen.
Wat is er nou aan aan Nitraten en vlinderbommen en ander knalvuurwerk enzo.
je hebt er een seconde van geluid lol aan met een wolkje rook.

Mortieren in Duitsland :') Of vind je het heel bijzonder om daar buizen te halen?


Nee die mortiertjes haal ik eigenlijk hier altijd, had ik er bij moeten zeggen. Maar de rest wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weer met een man of 7 rondlopen en 'geld verspillen', verwacht dat we vuurwerk twv +/- 1000 euro (met zijn alle) hebben, waarvan ongeveer 100 euro Nederlands vuurwerk, ik heb er weer zin in :)

@Raven, zijn inderdaad vette klappers. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zonne grote vuurbal jonge, BAM!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 15:46 
 

Granaat verliest het van flinke vuurwerkbom

Een granaat verliest het van een flinke vuurwerkbom. Dat zegt Vuurwerkexpert Ad Nieuwdorp van de Nationale Politie, die wel eens vuurwerk tegenkomt met 165 gram kruit: de kracht van drie handgranaten.

"Stel je voor dat iemand op de Dam een mortierbom afsteekt. Er vallen dan zo tien doden", zegt hij in de Volkskrant.

Vuurwerk

Explosieven
Het wordt elk jaar weer een stukje gevaarlijker. Ook dit jaar zien de politie en de Explosieven Opruimingsdienst steeds zwaarder vuurwerk uit China, zeggen ze in de Volkskrant en het AD.

"Het mag eigenlijk geen vuurwerk meer heten", vertelt Ad Nieuwdorp. "Er zit ook geen kruit meer in, maar flitspoeder. Het zijn echt massaexplosieven."

Flitspoeder?
Flitspoeder is een verzamelnaam van allerlei verschillende poeders, legt Nieuwdorp uit. Daarmee krijg je zowel een lichteffect als een knal. "Maar het is een massaexplosief, geen buskruit. Het verschil is dat het ook makkelijker andere dingen aansteekt."

Het belangrijkste waar je op moet letten bij het vuurwerk is de gebruiksaanwijzing, zegt Nieuwdorp. "Kijk even of die in het Nederlands is." Meer informatie van de politie over vuurwerk vind je hier.


Bron: NOS
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alleen schieten er bij zo'n vuurwerkbom geen tig metaalscherven meters ver weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
"Stel je voor dat iemand op de Dam een mortierbom afsteekt. Er vallen dan zo tien doden", zegt hij in de Volkskrant.

Als iemand die 0,0 verstand van vuurwerk heeft een shell afsteekt daar (als je een shell in een woonwijk/de dam/whatever afsteekt heb je sowieso 0,0 verstand, niet alleen van vuurwerk), heb je een grote kans op doden ja. Als iemand die weet waar hij bezig mee is een shell afsteekt dan vliegt dat ding de lucht in en is er niks aan de hand.
Als iemand in zijn auto met volle vaart door een drukke winkelstraat rijdt vallen er ook zo 10 doden.

Nerazzurro93 schreef:
"Het mag eigenlijk geen vuurwerk meer heten", vertelt Ad Nieuwdorp. "Er zit ook geen kruit meer in, maar flitspoeder. Het zijn echt massaexplosieven."

Flash kruit zit ook in Belgisch vuurwerk en het knalt gewoon net wat harder, maar is verder niet gevaarlijker of zo.

Nerazzurro93 schreef:
Flitspoeder is een verzamelnaam van allerlei verschillende poeders, legt Nieuwdorp uit. Daarmee krijg je zowel een lichteffect als een knal. "Maar het is een massaexplosief, geen buskruit. Het verschil is dat het ook makkelijker andere dingen aansteekt."

Gooi maar eens een nitraat in een struik of een grondbloem in een struik, sowieso dat die struik van de grondbloem in de fik vliegt als het niet vochtig is en van die nitraat niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Raven schreef:
Mijn pa kwam wel thuis met 2 pakken "Cobratrate" nitraatjes, heb nog nooit van die dingen gehoord en kan er vrij weinig over vinden (iig op avp) qua kruitinhoud enzo.

Zijn aardige klappers, weet niet of er meerdere versies van zijn maar die ik gehoord heb gingen toch wel gelijk aan een Fenix FP3 (2012 versie).
Zit als ik het goed heb 5 gram in.

Waarvan 2g wel vlam zullen zijn. En heb vandaag 3 cobra's gekocht, heb ik die ook een keer gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 18:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt dit is ook weer zo'n typisch voorbeeld van een afschrikkend bericht. Ik heb zo'n hekel aan dat soort berichten he >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 18:15 
 

Neemt niet weg dat het alsnog levensgevaarlijk is en dat er mafkezen rondlopen met nul verstand met zulke bommen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Fuzzylogic schreef:
Raven schreef:
Mijn pa kwam wel thuis met 2 pakken "Cobratrate" nitraatjes, heb nog nooit van die dingen gehoord en kan er vrij weinig over vinden (iig op avp) qua kruitinhoud enzo.

Zijn aardige klappers, weet niet of er meerdere versies van zijn maar die ik gehoord heb gingen toch wel gelijk aan een Fenix FP3 (2012 versie).
Zit als ik het goed heb 5 gram in.

Waarvan 2g wel vlam zullen zijn. En heb vandaag 3 cobra's gekocht, heb ik die ook een keer gehad.

Let wel op met die dingen trouwens, gaan verrekte snel af.

Nerazzurro93 schreef:
Neemt niet weg dat het alsnog levensgevaarlijk is en dat er mafkezen rondlopen met nul verstand met zulke bommen.

Er kruipen ook mensen zonder rijbewijs achter het stuur en er lopen ook mensen zonder wapenvergunning met vuurwapens rond.
Ik ben het wel met je eens hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 20:34 
 
Hardtraxx Elite

Mijn vrienden hebben allemaal vuurwerk, dus ik hoef zelf niet zoveel te kopen. Ik vind het afsteken ook niet echt geweldig en heb die tijd wel gehad. Alleen voor in de avond wat siervuurwerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Granaat verliest het van flinke vuurwerkbom

Een granaat verliest het van een flinke vuurwerkbom. Dat zegt Vuurwerkexpert Ad Nieuwdorp van de Nationale Politie, die wel eens vuurwerk tegenkomt met 165 gram kruit: de kracht van drie handgranaten.

"Stel je voor dat iemand op de Dam een mortierbom afsteekt. Er vallen dan zo tien doden", zegt hij in de Volkskrant.

Vuurwerk

Explosieven
Het wordt elk jaar weer een stukje gevaarlijker. Ook dit jaar zien de politie en de Explosieven Opruimingsdienst steeds zwaarder vuurwerk uit China, zeggen ze in de Volkskrant en het AD.

"Het mag eigenlijk geen vuurwerk meer heten", vertelt Ad Nieuwdorp. "Er zit ook geen kruit meer in, maar flitspoeder. Het zijn echt massaexplosieven."

Flitspoeder?
Flitspoeder is een verzamelnaam van allerlei verschillende poeders, legt Nieuwdorp uit. Daarmee krijg je zowel een lichteffect als een knal. "Maar het is een massaexplosief, geen buskruit. Het verschil is dat het ook makkelijker andere dingen aansteekt."

Het belangrijkste waar je op moet letten bij het vuurwerk is de gebruiksaanwijzing, zegt Nieuwdorp. "Kijk even of die in het Nederlands is." Meer informatie van de politie over vuurwerk vind je hier.


Bron: NOS


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 22:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

morgen om 4:00 opstaan, om daarna naar duitsland te gaan met me neef om vuurwerk te halen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 01:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Ik ga weer carbid schieten. dit jaar met 30 bussen.
Wel een andere locatie nu omdat we een ijsbaan gekregen hebben in het dorp, wat tevens ook leuk is.

Je gaat bij jullie in het dorp schieten? Heb ook jaren meegedaan maar heb het wel een beetje gehad. Ga misschien wel even bij wat vrienden langs om te kijken, maar moet toch bijna de hele dag werken. Vroeger altijd rugzakje vol strijkers, nitraat en vlinders, maar tegenwoordig geef ik het geld in de avond maar uit aan drank :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 01:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Berenburg schreef:
The Venator schreef:
Ik ga weer carbid schieten. dit jaar met 30 bussen.
Wel een andere locatie nu omdat we een ijsbaan gekregen hebben in het dorp, wat tevens ook leuk is.

Je gaat bij jullie in het dorp schieten? Heb ook jaren meegedaan maar heb het wel een beetje gehad. Ga misschien wel even bij wat vrienden langs om te kijken, maar moet toch bijna de hele dag werken. Vroeger altijd rugzakje vol strijkers, nitraat en vlinders, maar tegenwoordig geef ik het geld in de avond maar uit aan drank :P


Je kunt er beide dood van gaan ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 01:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

provehito schreef:
morgen om 4:00 opstaan, om daarna naar duitsland te gaan met me neef om vuurwerk te halen!


Zo vroeg al? Wij vertrekken gewoon rond een uur of 11:00
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 05:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
provehito schreef:
morgen om 4:00 opstaan, om daarna naar duitsland te gaan met me neef om vuurwerk te halen!


Zo vroeg al? Wij vertrekken gewoon rond een uur of 11:00


Vorig jaar ging me broer mee met me neef, gingen ze om 7:00 was toen al superdruk, toen ze aan de beurt waren was al veel uitverkocht,

Maar ligt denk ik ook aan waar je heen gaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 12:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Stond om half 9 in Duitsland, iets verder doorgereden en kon de Reno's zo inladen, geen Nederlander gezien :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat The Indicator zegt is sowieso een hele goede tip, gewoon een goed kwartier, 20 minuutjes verder doorrijden dan de grensplaatsen. Bij de plaatsen aan de grens stikt het van de Hollanders die winkelwagens vol gooien waardoor heel veel al (zo goed als) op is, maar iets verderop lopen alleen een paar Duitsers die een pijlenpakketje of een potje komen halen.
Daarnaast gaan trouwens de meeste mensen heel vroeg of in ieder geval in de ochtend omdat ze denken dat alles anders op is, maar twee jaar terug toen ik voor het laatst ben geweest ging ik pas halverwege de middag en toen was alles net weer bijgevuld en geen hond in de winkels te zien :P
Zelf ga ik maandag waarschijnlijk nog even kijken.

Wat hebben jullie allemaal gescoord vandaag? Collectiefoto's misschien? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 15:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wij gaan elk jaar naar Emlichheim wat aan de grens met Coevorden (Drenthe) ligt. Ze hebben inderdaad niet altijd alles meer (Posten Börse) maar toch genoeg spul waar ik me mee kan vermaken. Nu voor 35 euro ook weer 3 grote cakes + wat kleine cakejes en 2 paketten met pijlen e.d.

En natuurlijk de getränken winkel waar ik voor 13 euro een fles Amaretto, Berentzen, Cider, Mummelman en Coca Cola vanille kon halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 16:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wij gaan naar kranenburg, dat is net over de grens richting nijmegen. Vanochtend om 6:00 waren we er, zelfs toen al mensen met karretjes vol. Sommige waren van die busjes in aan het laden niet normaal.
Gelukkig konden we gelijk doorlopen, bonnetje afgeven, kar ophalen en afrekenen. 7:00 weer terug in grave.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 16:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ging normaal altijd naar Kaldenkirchen, meteen over de grens bij Venlo, maar toen ik daar met 100 man stond te wachten tot dat vrouwtje met het karretje aan kwam lopen en alles er al uit was voordat ze het rek kon vullen hebben we maar besloten om inderdaad verder te rijden. Ik hoefde vanmorgen geen bestellijsten in te vullen, kon van alles zeker 10 stuks meenemen, is ook veel relaxter ;)

Hebben bij de Kaufland Voodoo Star, Evil Lights, Morpheus, Bloody Mary en Black Arrow gehaald. Bij de Aldi Reno's, Monte Carlo, Sydney Pijlen, Excalibur en een of andere fontijn xD.

Moet de 30ste nog een x in Nederland een paar potten ophalen van Rubro ;)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic