JeftaElachouri wrote:Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.
Ik heb nog nooit een sigaret aangeraakt, ondanks de mega groepsdruk. Best wel trots op
JeftaElachouri wrote:Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.
Mega groepsdruk? Zitten ze jou dan op te naaien? ''Sander neem 'n sigaret. Sander je bent echt een mietje, rook een sigaret''sandervanbruggen wrote:JeftaElachouri wrote:Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.![]()
![]()
Ik heb nog nooit een sigaret aangeraakt, ondanks de mega groepsdruk. Best wel trots op
Ja zoiets maar ik zal niet bezwijkenYouri! wrote:Mega groepsdruk? Zitten ze jou dan op te naaien? ''Sander neem 'n sigaret. Sander je bent echt een mietje, rook een sigaret''sandervanbruggen wrote:JeftaElachouri wrote:Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.![]()
![]()
Super vervelend, ben je op een feest wil iedereen gaan roken, blijf je met 1 of 2 en soms zelfs niemand achter._theon_ wrote:Ja. Vanaf 14 t/m 16 jaar ben ik bijna doodgegooid met "neem nou een hijsje, één maar". Nooit gedaan en ben er blij mee.
Zoals al eerder gezegd, gruwelijk irritant als iedereen aan het chillen is en de halve kiet loopt leeg om te roken. Aan de andere kant mogen ze hier ook niet meer binnen roken. Hele huis stinkt twee weken naar de rook als ze een avond hier zitten.
Om welke andere reden dan groepsdruk (zowel direct als indirect) zou je gaan roken, wetende dat het ontzettend slecht is voor je gezondheid, het duur is en je er ook nog gemakkelijk verslaafd aan raakt? Dat sommige mensen gevoelig zijn voor groepsdruk en erbij willen horen kan ik nog in komen, maar ik blijf het hoe dan ook dom vinden dat mensen vandaag de dag nog beginnen met roken.Youri! wrote:Mega groepsdruk? Zitten ze jou dan op te naaien? ''Sander neem 'n sigaret. Sander je bent echt een mietje, rook een sigaret''sandervanbruggen wrote:JeftaElachouri wrote:Stoppen met roken is niet zo moeilijk. Heb het al heel vaak gedaan ondertussen.![]()
![]()
Ik zelf ben toentertijd begonnen toen ik (geloof ik) 14 was. Ineens gingen heel veel mensen om mij heen beginnen met roken, waarna ik ging denken "als zo veel mensen het doen, zal het vast wel iets hebben". Ik heb toen op een dag puur per toeval een pakje sigaretten gevonden waar het plastic nog omheen zat. Dat pakje heb ik snel opgeraapt en in mijn jaszak gestopt. Na school naar een bos hier in de buurt gefietst om er zeker van te zijn dat niemand me zou zien, en daar mijn eerste sigaret aangestoken (niet eens over m'n longen natuurlijk). Ik vond de smaak best wel prima eigenlijk en ik vond het gewoon een grappig idee dat ik rook uit kon blazen. Ik heb dat zeker een aantal weken voor alles en iedereen (incl vrienden die rookten) verborgen gehouden, puur omdat ik me ervoor schaamde. Van groepsdruk was dus niet echt sprake (ja natuurlijk werd ik wel beïnvloed, zoals je door alle gebeurtenissen in je leven wordt beïnvloed, maar zeker niet bewust aangespoord zoals hierboven beschreven wordt). Het was toen nog niet zo duur, de schadelijkheid onderschatte ik en ik was van mening dat ik toch niet verslaafd zou raken - nou, wel dus.Lyst wrote:Om welke andere reden dan groepsdruk (zowel direct als indirect) zou je gaan roken, wetende dat het ontzettend slecht is voor je gezondheid, het duur is en je er ook nog gemakkelijk verslaafd aan raakt? Dat sommige mensen gevoelig zijn voor groepsdruk en erbij willen horen kan ik nog in komen, maar ik blijf het hoe dan ook dom vinden dat mensen vandaag de dag nog beginnen met roken.
_theon_ wrote: Zoals al eerder gezegd, gruwelijk irritant als iedereen aan het chillen is en de halve kiet loopt leeg om te roken.
Dit!sandervanbruggen wrote: Super vervelend, ben je op een feest wil iedereen gaan roken, blijf je met 1 of 2 en soms zelfs niemand achter.
Is natuurlijk ook niet gezellig. Vorm van cognitieve dissonantie.Delt-A wrote:_theon_ wrote: Zoals al eerder gezegd, gruwelijk irritant als iedereen aan het chillen is en de halve kiet loopt leeg om te roken.Dit!sandervanbruggen wrote: Super vervelend, ben je op een feest wil iedereen gaan roken, blijf je met 1 of 2 en soms zelfs niemand achter.
En dan noemen ze roken ook nog eens "Gezellig"Blij dat er in mijn vriendengroep niet gerookt wordt maar op feestjes waar 'andere groepen' bij zijn gebeurt het wel.
Fuzzylogic wrote:Sinds dinsdag met flinke griep en koorts plat op de bank en sindsdien ook niet meer gerookt. Was het eigenlijk niet van plan, maar dit is wel een mooie gelegenheid om even door te zetten en te stoppen. Ik ga m'n best doen

Chroman wrote: 50 euro
wutChroman wrote: een CD
haha ik krijg beetje een beeld van die South Park afleveren met die workout voor vrouwen dat apparaatYouri! wrote:Chroman wrote: 50 eurowutChroman wrote: een CD
DitDJ_Tim wrote:Ik rook dr heel af en toe wel eens eentje als k dronken ben, vind t dan best lekker maar meer hoeft voor mij echt niet.
Heb niet het gevoel dat er veel gecontroleerd wordt door de politie/andere ambtenaren (of wie dat ook mag doen), maar doordat er blijkbaar wel een aantal boetes zijn uitgedeeld hameren de kroegbazen zelf er wel erg op om in het rookhok te gaan staan. Zekere voor het onzekere.Peperkoek wrote:DitDJ_Tim wrote:Ik rook dr heel af en toe wel eens eentje als k dronken ben, vind t dan best lekker maar meer hoeft voor mij echt niet.
Edit: @ Pommer wordt er echt gecontroleerd? Want ik ga elk weekend kroeg en was die regel alweer vergeten, bij ons in het dorp wordt er niet op gecontroleerd voor zover ik weet dus. Althans nog nooit iemand aangesproken zien worden die in de kroeg rookte.
chicken wrote:Zelfde hier Kevin. Rook al sinds m'n 15e (ekte stoere boii enzo). Ben nu 22 en zit doordeweeks nog steeds op 1 sigaret per dag, op de terugweg van werk.