Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Bump. Vorige week donderdag begonnen aan een nieuwe poging en gaat (tot nu toe) nog goed. Ook op 2 feestjes niet de behoefte gehad om te roken. Hoop op een beter resultaat dan vorige keer.
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Succes er mee! Hoop dat het dit keer dan beter gaat ;)
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Joey wrote:Bump. Vorige week donderdag begonnen aan een nieuwe poging en gaat (tot nu toe) nog goed. Ook op 2 feestjes niet de behoefte gehad om te roken. Hoop op een beter resultaat dan vorige keer.
Die feestjes zijn echt killend gewoon, zodra het eerste pilsie open gaat is een peuk gewoon niet weg te denken :(
Hardtraxx Veteran
Tik morgen de 50 dagen zonder roken aan. :) Deze week is wel echt killing omdat ik zo achterlijk veel moet doen voor school en een rustmomentje met een sigaretje toch echt wel even zou helpen voor m'n gevoel, maar gelukkig nog niet gedaan. Heb zelfs al dromen waarin ik rook, zo erg is het gesteld momenteel. xd

Die app QuitNow is trouwens wel tof. Heb inmiddels al €163,- bespaard blijkbaar en 2 dagen & 2 uur bespaard aan tijd die ik anders gebruikt zou hebben om te roken. Had er eerst echt totaal niet bij stilgestaan hoeveel tijd ik eigenlijk per dag kwijt was aan roken. :oh:
Hardtraxx Veteran
4724 posts member since 2009
last seen 2 days ago
Joey wrote:Tik morgen de 50 dagen zonder roken aan. :) Deze week is wel echt killing omdat ik zo achterlijk veel moet doen voor school en een rustmomentje met een sigaretje toch echt wel even zou helpen voor m'n gevoel, maar gelukkig nog niet gedaan. Heb zelfs al dromen waarin ik rook, zo erg is het gesteld momenteel. xd

Die app QuitNow is trouwens wel tof. Heb inmiddels al €163,- bespaard blijkbaar en 2 dagen & 2 uur bespaard aan tijd die ik anders gebruikt zou hebben om te roken. Had er eerst echt totaal niet bij stilgestaan hoeveel tijd ik eigenlijk per dag kwijt was aan roken. :oh:
hoe berekent die app dat? bedoel als ik een sigaret op steek terwijl ik naar de supermarkt wandel zou ik geen tijd besparen door geen sigaret te roken :P
T
Begin er niet aan, gaat toch niet lukken.
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Tharec wrote:Begin er niet aan
Hoef je ook niet te stoppen. :thumbup:

Heb dat überhaupt nooit begrepen, zoveel mensen die proberen te stoppen, zoveel mensen die er aan dood zijn gegaan, het kost belachelijk veel geld en dan nog begin je eraan.
T
Daar bedoelde ik het stoppen met roken mee...
702 posts member since 2010
last seen Jan 2018
Distinctive wrote:
Joey wrote:Tik morgen de 50 dagen zonder roken aan. :) Deze week is wel echt killing omdat ik zo achterlijk veel moet doen voor school en een rustmomentje met een sigaretje toch echt wel even zou helpen voor m'n gevoel, maar gelukkig nog niet gedaan. Heb zelfs al dromen waarin ik rook, zo erg is het gesteld momenteel. xd

hoe berekent die app dat? bedoel als ik een sigaret op steek terwijl ik naar de supermarkt wandel zou ik geen tijd besparen door geen sigaret te roken :P
Je vult in wat je gemiddeld per dag rookt(e) en op basis daarvan berekent de app hoeveel je niet gerookt hebt. En hoeveel je dus bespaart hebt.
Hardtraxx Veteran
4914 posts member since 2015
Maar niet iedere sigaret is dus tijdverspilling :P Ik rook alleen soms op feesten of op het terras af en toe, als ik bier of andere drugs op heb. Dan bespaar ik geen tijd om iets anders te doen mocht ik daarmee stoppen :P
Hardtraxxer
948 posts member since 2014
last seen Aug 2017
Lyst wrote:

Heb dat überhaupt nooit begrepen, zoveel mensen die proberen te stoppen, zoveel mensen die er aan dood zijn gegaan, het kost belachelijk veel geld en dan nog begin je eraan.
Dit geldt voor drugs in het algemeen
Hardtraxx Addict
1506 posts member since 2014
last seen Oct 2016
Frenchkicks wrote:
Lyst wrote:

Dit geldt voor drugs in het algemeen
Niet elke drugs kost 'belachelijk veel geld'.
Hardtraxxer
948 posts member since 2014
last seen Aug 2017
SAIN7 wrote:
Niet elke drugs kost 'belachelijk veel geld'.
Een pakje peuken kost ook niet 'belachelijk veel geld'.
Het is relatief, je weerlegging is in den beginnen dus al fout
Hardtraxx Veteran
4914 posts member since 2015
Het gaat pas belachelijk veel geld kosten zodra het een verslaving wordt. Of het nu een nicotine alcohol of andere drugs verslaving is maakt in deze niet uit.
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Als je dan gaat stoppen en dat geld ook echt wil besparen zou je eigenlijk elke keer als je een nieuw pakje sigaretten zou halen (bijvoorbeeld 1x per dag) dat geld in een potje doen. Anders geef je het waarschijnlijk alleen maar weer 'extra' uit aan dingen als eten/extra biertje met uitgaan/nieuwe kleding of zo etc.
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Na een ruime tijd frequent geblowd te hebben nu sinds half december ongeveer er nog maar twee keer eentje gerookt :D Totaal geen moeite gehad verrassend genoeg, terwijl ik met stoppen met roken echt heel veel moeite heb. Nu ik er zo over nadenk rookte ik eigenlijk ook altijd m'n jointjes puur ter ontspanning, niet omdat ik 'moest' blowen o.i.d.
Hardtraxx Veteran
Goed bezig!

Over 2 dagen ben ik een half jaar gestopt met roken en in die tijd geen enkele sigaret aangeraakt. Flinke drang om er gewoon schijt aan te hebben op feestjes want heb er echt zin in, maar dat zou echt heel erg zonde zijn omdat ik weet dat ik dan weer vast ga roken. Struggles.
Hardtraxx Veteran
last seen Dec 2025
Joey wrote:Goed bezig!

Over 2 dagen ben ik een half jaar gestopt met roken en in die tijd geen enkele sigaret aangeraakt. Flinke drang om er gewoon schijt aan te hebben op feestjes want heb er echt zin in, maar dat zou echt heel erg zonde zijn omdat ik weet dat ik dan weer vast ga roken. Struggles.
Misschien werkt het om op zo'n moment tegen een maat te zeggen 'maat ik heb zin om te roken maar ik ga het niet doen!'

Want dan heb je het hardop gezegd, is het makkelijker om er aan vast te houden. Heb ik tenminste ;)
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Nu ook 4 maanden gestopt en op de feestjes heb ik er altijd zin in idd.
Hardtraxxer
311 posts member since 2015
last seen Apr 2019
Heb van mn 13e tot mn 24e gerookt. Cold Turken gestopt, nu 5 maanden geen peuk meer gerookt! De eerste 2 dagen met stoppen waren enorm kut. Een goeie stok achter de deur om niet weer te beginnen!
Hardtraxx Veteran
last seen Dec 2025
Crippled wrote:Cold Turken
Nominatie voor mooiste typo van de maand :lol:

Verder: goed bezig jung :)