Bij mij is het wel heel complex...
Sinds ik klein was, laat ik meestal de mensen lachen om trucjes, stommiteiten, ongewone bewegingen of wat dan ook.
Blijkbaar vonden ze het in het middelbaar zonodig om mij daarvoor met alles uit te schelden, te beroven, af te persen en soms geweld te gebruiken.
Meestal vocht ik wel trug, maar alleen tegen 5 man die twee jaar hoger zaten en in feite bijna allemaal 4 jaar ouder waren, werd het meestal niks...
Behalve in het 4e en 6e jaar, dan had ik er weinig of geen last van.
Sinds die tijden verloor ik veel vrienden (andere school, vrienden gingen met andere mensen om die ik niet mocht...), nu heb ik nog maar 4 a 5 echt goeie vrienden.
Alle anderen moeten blijkbaar niks van mij weten, steeds als ik probeer contacten te leggen met wie dan ook. Is er GVD ALTIJD iemand die het onderwerp verneukt en mij opeens begint lastig te vallen met wat dan ook. (vragen wat ik hier doe, spontaan uit te schelden, of idiote opmerkingen over mijzelf..)
Wanneer dit dan gebeurt, reageert de persoon of personen met wie ik aan het praten was, maar is toch afgeleid en uiteindelijk loopt iedereen of deze enkele persoon weg met de kloot*** die het zonodig vond mij lastig te vallen.
Steeds als dit gebeurt, kan ik ieder moment ontploffen en naar die persoon (die mij lastig viel) naar de keel vliegen of hem de kop inslaan. Jammer genoeg heb ik het lef niet om dat uit te halen...
Zelfs nu... Voelt het of ik mijn echte vrienden langzaam aan het kwijtraken ben. Ik weet niet waarom, maar het voelt net zo, terwijl we het deze tijd vrij goed hebben (meestal toch).
Ik weet niet of ik dat nog wel tolereer... Moest dat echt gebeuren, sluit ik mijzelf echt op en ga enkel nog buiten om te werken of sporten (alleen), of mss om boodschappen.
Sinds vorig jaar begint alles wat harder tegen te steken. Ik probeer mij er niets van aan te trekken, maar ik kan het niet ontkennen dat het net lijkt of ik vervloekt ben ofzo...
Dat terzake, heb ik door de jaren heen ook nooit een vriendin gehad, nooit niet. Meestal probeer ik geen contact te maken, want het is net alsof ik weet dat ze mij toch afwijzen of negeren of het meest logische: uitlachen en mij belachelijk maken door allerlei leugens over mij door te vertellen.
En die enkele keren dat ik het echt probeerde, probeerden ze naar mij te luisteren, maar meestal werd hun aandacht weer afgeleid en deden ze weer wat anders.
Ook al waren er soms leuke momenten, wanneer ik ze een volgende keer sprak was hun reactie alsof ze mij niet kenden wanneer ik tegen hen praatte.
Dat heb ik ook al bijna opgegeven, ben wss toch altijd kansloos, maar mocht het ooit zijn dat ik iemand ontmoet waarmee ik écht fatsoenlijk naartoe kan luisteren en mee praten, dan zal ik het niet opgeven (hopelijk...)
Het feit is dat ik steeds meer en meer vertrouwen in mensheid verlies, waarom kom ik altijd de slechte mensen tegen, waarom willen er gewoonweg bijna geen mensen met mij omgaan ???
Misschien ben ik degene wel die de negatieve energie ofzo uitstraalt, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat zo is. Heb altijd respect voor iedereen (behalve voor de slechte mensen in mijn ogen), ben altijd vriendelijk tegen onbekenden, help mijn vrienden in nood, ben vrijgevig en wat dan ook...
Dat doet er nu minder toe, maar ik ben bang voor wat de toekomst brengt...
Maar zolang ik mijn 2 dromen nooit vergeet en hiernaar streef, geef ik nooit de moed op.
Typ dit toch omdat ik mij weer depressief voel, ook al kan ik het tegen mijn vrienden zeggen, ik wil niet dat zij hun daarover zorgen maken of hun energie er moeten insteken.
Heb al meerdere malen op fora mijn gedachten uitgetypt, en ik moet zeggen dat het toch iets oplucht... Ik zie dat ik nog niet al te veel tekst heb, maar ik denk dat dit het zowat samenvat