Lyst wrote:Skedoedelefloeps wrote:Dit systeem wel ja.. maar het ruilmiddel niet
het kapitalistische systeem is niet foutloos nee, maar geld is niks anders dan een ruilmiddel.
Oftewel nu koop jij een heel brood voor 2 euro, ipv het te ruilen voor een bloemkool (zoals vroeger).
Alleen vroeger was er nog geen wereldhandel. Je zit met problemen dat er een redelijke bevolkingsgroei is, waardoor er bij een vaste hoeveelheid geld, iedereen steeds minder geld krijgt. En als je er geld bij wilt maken zit je al aan dingen als inflatie vast. Dus geld alleen als ruilmiddel is niet echt mogelijk meer tegenwoordig en dus ook niet los te zien van het omliggende systeem.
Wat wil je dan? Dat we wereldhandel stopzetten?! Beetje aparte gang van zaken om geld te verbannen en wereldhandel stop zetten. Je weet dat je ons dan gewoon duizenden jaren terug in de tijd stuurt he. Geld als ruilmiddel faalt niet, ik heb nog niets gezien waarvan ik bij jullie zeg "idd, dat is een fout in het systeem van geld."
Geld is officieel bedoelt als betekenis dat je zoveel goud in je bezit hebt, alleen is er een fout van de mens dat ze meer willen en het meeste geld nu gebakken lucht is. Je hoeft niet geld bij te drukken, ik zou niet weten waarom ruilhandel met schapen en kaas beter zou werken dan geld.