Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Geld?!
Geld is niet perfect, maar het is het beste wat we de komende 200 jaar zullen hebben. 31%  31%  [ 18 ]
Er zit geen toekomst meer in ons geldsysteem, we moeten nu nadenken over een nieuw systeem. 9%  9%  [ 5 ]
Ik zie niet in waarom we op een ander systeem moeten overgaan. 45%  45%  [ 26 ]
Er zijn betere systemen, maar de overgang daar naar is te groot. 16%  16%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 58
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 19:18 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ok dan zijn we het min of meer eens dat een dergelijk systeem er ooit zou kunnen komen. :D

Wat ik dus interessant vind is dat als er zo'n systeem moet komen, wat voor nieuwe problemen dat allemaal zou opleveren en hoe je die problemen zult moeten oplossen. Het vereist namelijk nogal veel out-of-the-box thinking. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 19:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ok dan zijn we het min of meer eens dat een dergelijk systeem er ooit zou kunnen komen. :D

Wat ik dus interessant vind is dat als er zo'n systeem moet komen, wat voor nieuwe problemen dat allemaal zou opleveren en hoe je die problemen zult moeten oplossen. Het vereist namelijk nogal veel out-of-the-box thinking. ^^

True that! :P

Haha, ja, dat is het leuke.
Imagination! :D
Schitterend iets...net als kids, zo simpel doch zo effectief.
Skedoedelefloeps schreef:
Geld heeft nooit gefaald. Gaat ook niet gebeuren, de enige reden waardoor er problemen zijn qua economie heeft te maken met het systeem waarin geld functioneert. Geld als ruilmiddel faalt niet, de mensen falen.

Al ben ik hier ook mee eens. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 19:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat is net zoiets als zeggen dat je niet tegen moslims bent maar alleen tegen de islam, alleen dan andersom :P

Geld als ruilmiddel alleen, zonder enig ander monetair systeem gaat ook niet meer werken in de huidige tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 19:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dat is net zoiets als zeggen dat je niet tegen moslims bent maar alleen tegen de islam, alleen dan andersom :P

Geld als ruilmiddel alleen, zonder enig ander monetair systeem gaat ook niet meer werken in de huidige tijd.

Ik zei het toch :P
Dat ik veel verschillende meningen heb waarin ik mij kan vinden. :P

Ook sluit ik mij niet aan bij een politieke partij, maar vind ik iedere politieke partij goede punten hebben!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 20:24 
 
Artiest

Lyst schreef:
Dat is net zoiets als zeggen dat je niet tegen moslims bent maar alleen tegen de islam, alleen dan andersom :P

Geld als ruilmiddel alleen, zonder enig ander monetair systeem gaat ook niet meer werken in de huidige tijd.


geld functioneert al duizenden jaren prima, zou niet in zien waardoor het niet meer zou kunnen werken.
Alleen omdat mensen falen met geld betekend niet dat geld faalt. Je vergelijking met de islam is weer een beetje nutteloos... het is simpel: geld een briljant concept is als ruilmiddel, alleen de economie zoals wij die eromheen hebben gebouwd is dat niet, verre van. Ik ken geen moment in de geschiedenis waarvan ik zeg dat geld heeft gefaald als een ruilmiddel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Het is bewezen dat er betere manieren zijn om te motiveren dan geld ja, maar ik heb nooit beweerd dat het de beste manier was. :thumbup:
Punt is dat geld wel degelijk als motivatie werkt... want wat dat filmpje ook zegt is GENOEG betalen zodat ze werken... dus het is wel degelijk motivatie, want betaal te weinig betekend dus dat het ten koste gaat van het werk en idd teveel zou averechts kunnen werken.


Wat voor een wereld zie je voor je zonder geld?


Ik beweer volgens mij toch ook nergens dat je dat zegt, indien je het wel zo opvat is er dus iets fout gegaan bij mijn stuk tekst;was oorspronkelijk niet de boodschap wat ik wilde geven of het je eigen invulling geweest aan mijn tekst, omdat je verwachtte dat ik dat ging zeggen.

Filmpje zegt dit -> conclusie -> het is waar :D Overigens heb ik het filmpje niet gekeken, maar dit viel mij op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 20:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Hebberigheid is onlosmakelijk verbonden met waarde. Mensen die hebberig zijn kopen geen 1000 zakken erwten, omdat ze dan heel veel erwten hebben. Men koopt dure dingen, zodat ze kunnen laten zien dat ze meer waarde in huis hebben dan andere mensen. Zonder geld is er ook geen waarde meer en zal hebberigheid uiteindelijk als een soort idiotie beschouwd worden denk ik.

Overal zit een waarde aan. 2 zakken met erwten zijn nog altijd meer dan 1 zak met erwten.
En er blijven dus mensen die overal het meeste van willen hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 20:33 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nee want 2 zakken met erwten zijn net zo makkelijk te verkrijgen als 1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 20:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk eens even aan het moment dat we besluiten dat geld geen waarde meer heeft en we op iets anders overstappen. De ecomische crisis die daaruit zal volgen is niet te overzien. De meest extreme inflatie ooit zal beginnen, want wie verkoopt er nog iets voor iets dat toch geen waarde heeft. Geld heeft enkel waarde omdat er in gelooft wordt, is dat geloof weg dat hebben er niks meer aan en valt alles in elkaar. Probleem is dan ook de overgangsfase, waardoor het eindoel mij niet reëel haalbaar lijkt. Het is en blijft gewoon een Utopie, leuk om over te fantaseren of een spannend boek over te schrijven maar meer niet.

En nee ik ben geen extreem conservatief persoon, maar sta gewoon met beide benen op de grond. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Nee want 2 zakken met erwten zijn net zo makkelijk te verkrijgen als 1.

Dus als geld weg is, is het zo dat iets niet op kan?

Het gaat hier niet per sé om die zak met erwten, maar ook om huizen.
Iedereen wil toch wel in een groot huis wonen?
Iedereen wil toch wel een mooie auto?
Etc. etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 22:49 
 

We zien wel waar de vrijmetselaars en/of de Bildenburg groep mee komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 23:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Denk eens even aan het moment dat we besluiten dat geld geen waarde meer heeft en we op iets anders overstappen. De ecomische crisis die daaruit zal volgen is niet te overzien. De meest extreme inflatie ooit zal beginnen, want wie verkoopt er nog iets voor iets dat toch geen waarde heeft. Geld heeft enkel waarde omdat er in gelooft wordt, is dat geloof weg dat hebben er niks meer aan en valt alles in elkaar. Probleem is dan ook de overgangsfase, waardoor het eindoel mij niet reëel haalbaar lijkt. Het is en blijft gewoon een Utopie, leuk om over te fantaseren of een spannend boek over te schrijven maar meer niet.

En nee ik ben geen extreem conservatief persoon, maar sta gewoon met beide benen op de grond. ;)

Zoals we net al zeiden, de situatie is het meest reëel als het huidige systeem faalt, op dat moment is geld al niets meer waard. Overigens als je geld etc. afschaft is er geen economie meer en dus ook geen economische crisis :P De overgang is inderdaad immens, maar ik denk wel dat we ooit een keer moeten, want dit systeem is gewoon een ballon die op knappen staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 23:32 
 
Artiest

Dit systeem wel ja.. maar het ruilmiddel niet :P
het kapitalistische systeem is niet foutloos nee, maar geld is niks anders dan een ruilmiddel.
Oftewel nu koop jij een heel brood voor 2 euro, ipv het te ruilen voor een bloemkool (zoals vroeger).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 00:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geld zorgt ervoor dat de mensheid als geheel zoveel kan bereiken. In je eentje kun je niks bereiken, je bent van zoveel mensen afhankelijk, je kunt niet met al die mensen ruilhandel bedrijven. Zonder geld valt het hele systeem uit elkaar. Het geldsysteem zoals dat nu is, is niet perfect maar het werkt min of meer. Niet het idee van geld is gefaald maar de politiek en de hebzucht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 09:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als jij een beter systeem weet, let me know.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 10:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Als jij een beter systeem weet, let me know.


Het ouderwetse ruilsysteem invoeren! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 10:59 
 
Hardtraxx Veteran

Squirrie schreef:
Mol schreef:
Als jij een beter systeem weet, let me know.


Het ouderwetse ruilsysteem invoeren! :D


Juist jij betaalt even elektronisch met 4 olifanten? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 11:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ramirez schreef:
Squirrie schreef:
Mol schreef:
Als jij een beter systeem weet, let me know.


Het ouderwetse ruilsysteem invoeren! :D


Juist jij betaalt even elektronisch met 4 olifanten? :P


In het ouderwetse systeem werkten ze nog niet elektronisch! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 11:08 
 
Artiest

In het oude systeem veegde mensen ook hun bruine ster af met hun handen..
Let's all do that too :D
faal systeem :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
In het oude systeem veegde mensen ook hun bruine ster af met hun handen..
Let's all do that too :D
faal systeem :P


nee hoor:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 11:31 
 
Hardtraxx Veteran

Dit topic verdient wel een nominatie voor faaltopic 2011
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 11:32 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Dit systeem wel ja.. maar het ruilmiddel niet :P
het kapitalistische systeem is niet foutloos nee, maar geld is niks anders dan een ruilmiddel.
Oftewel nu koop jij een heel brood voor 2 euro, ipv het te ruilen voor een bloemkool (zoals vroeger).

Alleen vroeger was er nog geen wereldhandel. Je zit met problemen dat er een redelijke bevolkingsgroei is, waardoor er bij een vaste hoeveelheid geld, iedereen steeds minder geld krijgt. En als je er geld bij wilt maken zit je al aan dingen als inflatie vast. Dus geld alleen als ruilmiddel is niet echt mogelijk meer tegenwoordig en dus ook niet los te zien van het omliggende systeem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 12:09 
 

Hoofdcoach schreef:
Dit topic verdient wel een nominatie voor faaltopic 2011

nu al ja.. tis pas alverwege 2011 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 12:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Tja ik had ook geen discussietopic moeten starten tussen al deze inhoudsloze topics >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 12:21 
 
Artiest

Lyst schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Dit systeem wel ja.. maar het ruilmiddel niet :P
het kapitalistische systeem is niet foutloos nee, maar geld is niks anders dan een ruilmiddel.
Oftewel nu koop jij een heel brood voor 2 euro, ipv het te ruilen voor een bloemkool (zoals vroeger).

Alleen vroeger was er nog geen wereldhandel. Je zit met problemen dat er een redelijke bevolkingsgroei is, waardoor er bij een vaste hoeveelheid geld, iedereen steeds minder geld krijgt. En als je er geld bij wilt maken zit je al aan dingen als inflatie vast. Dus geld alleen als ruilmiddel is niet echt mogelijk meer tegenwoordig en dus ook niet los te zien van het omliggende systeem.


Wat wil je dan? Dat we wereldhandel stopzetten?! Beetje aparte gang van zaken om geld te verbannen en wereldhandel stop zetten. Je weet dat je ons dan gewoon duizenden jaren terug in de tijd stuurt he. Geld als ruilmiddel faalt niet, ik heb nog niets gezien waarvan ik bij jullie zeg "idd, dat is een fout in het systeem van geld."
Geld is officieel bedoelt als betekenis dat je zoveel goud in je bezit hebt, alleen is er een fout van de mens dat ze meer willen en het meeste geld nu gebakken lucht is. Je hoeft niet geld bij te drukken, ik zou niet weten waarom ruilhandel met schapen en kaas beter zou werken dan geld.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic