Ik vind het een interessant onderwerp en vind het leuk om al die verhalen van mensen te horen.. maar ik geloof er niets van.. Vroeger vaak zulke dingen 'opgezocht' enz maar nooit echt wat gebeurd.. Overal is tot nu toe een logische verklaring voor, ook alle verhalen die hier staan! Ik denk dat mensen er graag in 'willen' geloven en daardoor eerder iets meemaken, maar het is allemaal bedrog.., gewoon natuurlijke fenomenen:
Huizen kraken, en ja ook zonder wind (hout)
Lichten knipperen soms, kan meerdere redenen hebben
glazen kunnen uit zichzelf over de tafel bewegen door vochtigheid en trillingen
Gezichten zien in dingen komt omdat je hersenen dat graag willen.. ze interpreteren vormen zo dat het een gezicht lijkt
Ik heb ook welleens mijn naam horen roepen toen ik in bed lag, waarschijnlijk gewoon half aan het slapen en een droom gehad, als je dan wakker wordt is het moeilijk te beoordelen of je het 'echt' gehoord heb of in je droom
In een huis leven miljoenen insecten, deze kunnen ook geluid maken!
Om er even een aantal te noemen, verder zorgen toevalligheden er ook voor dat je eerder erin geloofd.. daarnaast zijn dingen die gebeurde toen je klein was niet echt betrouwbaar.. als volwassenen je zelfs wijs kunnen maken dat 's nachts een bebaarde man over het dak rijd op een paart en zwarte mensen door de schoorsteen komen en cadeautjes in je schoenen stoppen, dan is een 'geestverschijning' ook wel makkelijker te geloven natuurlijk..
Maar toch: I want to believe