Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 12:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Zuur bier is zo godsgruwelijk ranzig. Heb een keer Geuzen bier gehad, stonk naar poep en smaakte naar pis.

:lol: Ja je moet er wel van houden en leren drinken. Als je iets van Cantillon of 3 Fonteinen tegenkomt moet je het gewoon meenemen en nogmaals proberen. :D

Steffnov schreef:
Die drie brouwers zijn geen enkel probleem om aan te komen (al ben ik van Emelisse nog geen white label tegen gekomen voor zover ik me herinner), zal eens een oogje open houden ervoor.

Top! Ja er komt binnenkort een nieuwe reeks van White Labels. Is maar 1 keer in 't jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 13:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik bedankt vriendelijk :P

Ben meer fan van fruitige lichte biertjes en donkere zoete biertjes.

elroyce schreef:
Bijv de pecan mud cake is heel apart, smaakt ook echt naar een desert van chocola, caramel, marshmallow en pecannoten.

Dit lijkt me dan wel weer erg lekker. Waar zijn deze te verkrijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 13:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

elroyce schreef:
Daarnaast zijn zo’n beetje alle white labels van Emelisse top. Bij deze serie heeft het basisbier op allerlei soorten vaten gelegen. Echter is de brouwmeester naar De Molen gegaan, dus weet niet zeker of de kwaliteit van dit komende jaar hetzelfde is als het gebrouwde bier van vorig jaar


De nieuwe brouwmeester van Emelisse (Jens) schijnt, volgens een aantal kenners uit de buurt, dit heel goed op te kunnen pakken, dus ben benieuwd. Wel grappig: de Emelisse brouwerij zit op zo'n 2 minuten rijden van mijn werk vandaan en de brouwerij van Slot Oostende (het bier dat de nieuwe brouwmeester van Emelisse daarvoor al maakte en nu steeds groter wordt) zit bij mij in de straat. Op een bierfestival in Goes eerder dit jaar stond hij ook nog met zijn andere merk (Bad Hair Brewings) en had hij speciaal een Eisbock van 23% gebrouwen (Beyond The Darkside). Nondeju pittig biertje was dat, haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 14:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Speciaalbiertoppa :thumbup:

Ik drink voornamelijk Sour / Gose of IPA. Op Untappd heet ik RemiAnthonise. Ik zit inmiddels op 867 unieke biertjes sinds ik er 2 jaar geleden mee ben begonnen. Laatste weken even rustig geweest maar voor Defqon weer het één en ander ingeslagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 14:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik heb echt niks met IPA's merk ik alweer. Heb onbekendere merken geprobeerd maar ook bekende zoals een LaChouffe/Duvel IPA. Zijn me vaak veel te bitter.

Ik ben toch meer van de weizen/bruin, en de dubbel/tripel/quadrupel
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 15:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
elroyce schreef:
Daarnaast zijn zo’n beetje alle white labels van Emelisse top. Bij deze serie heeft het basisbier op allerlei soorten vaten gelegen. Echter is de brouwmeester naar De Molen gegaan, dus weet niet zeker of de kwaliteit van dit komende jaar hetzelfde is als het gebrouwde bier van vorig jaar

De nieuwe brouwmeester van Emelisse (Jens) schijnt, volgens een aantal kenners uit de buurt, dit heel goed op te kunnen pakken, dus ben benieuwd. Wel grappig: de Emelisse brouwerij zit op zo'n 2 minuten rijden van mijn werk vandaan en de brouwerij van Slot Oostende (het bier dat de nieuwe brouwmeester van Emelisse daarvoor al maakte en nu steeds groter wordt) zit bij mij in de straat. Op een bierfestival in Goes eerder dit jaar stond hij ook nog met zijn andere merk (Bad Hair Brewings) en had hij speciaal een Eisbock van 23% gebrouwen (Beyond The Darkside). Nondeju pittig biertje was dat, haha.

Ja ook benieuwd naar en heb er wel vertrouwen in. Haha ja dat tikt wel aan. Wil binnenkort zelf ook 'ns gaan eisbocken.

Daveytl schreef:
elroyce schreef:
Bijv de pecan mud cake is heel apart, smaakt ook echt naar een desert van chocola, caramel, marshmallow en pecannoten.

Dit lijkt me dan wel weer erg lekker. Waar zijn deze te verkrijgen?

Oa hier wel. https://www.hopt.nl/flessen-bier/7483-o ... -cake.html

Sowieso heeft hopt.nl goed en veel verschillende soorten bier. Is een vrij nieuwe site en onderdeel van saveur biere, wat opgekocht is door ab inbev (grootste bierconcern ter wereld). Dit heeft echter wel als voordeel dat je er bijv een Founders - Kentucky Breakfast Stout (ong beste stout die er is) kunt kopen, welke eerder alleen maar te verkrijgen was als je naar de USA ging of ging traden met een amerikaan. Nu dus gewoon op je deurmatje: https://www.hopt.nl/flessen-bier/26906- ... stout.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2017 22:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik was in de veronderstelling dat Amigo bier bij de Ali een soort Desperado was. Nope, gewoon goedkoop Aldi pils :x xd geen aanrader
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2017 12:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Speciaalbier :thumbsup:
Zit over de 500 bieren op untappd, ben toch een beetje verslaafd :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2017 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb vanaf 16:00 tot 21:00 geslapen vandaag om nog bij te komen van Defqon, maar nu klaarwakker. Drink nu mijn 2e duveltje om zo lekker te kunnen slapen. Smaakt echt heerlijk! (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2017 17:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

(indien je het gedronken hebt..)

Wat vinden jullie van die ongefilterde bieren, die zo troebel zijn dat je er niet door heen kan kijken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2017 03:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekkerste tripel die ik gehad heb :beer:
https://untappd.com/b/brouwerij-corsend ... -10/860361
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2017 03:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Ik was in de veronderstelling dat Amigo bier bij de Ali een soort Desperado was. Nope, gewoon goedkoop Aldi pils :x xd geen aanrader


Oneens. Gewoon mega koud zetten en buiten mega heet. Desperados is zo de prijs niet waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2017 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
klapstoel schreef:
Ik was in de veronderstelling dat Amigo bier bij de Ali een soort Desperado was. Nope, gewoon goedkoop Aldi pils :x xd geen aanrader


Oneens. Gewoon mega koud zetten en buiten mega heet. Desperados is zo de prijs niet waard.


Ik doel op de normale Amigo bier. Daarnaast heb je ook Amigo Tequila, ik dacht dat ik die dronk, maar het was de normale versie, een soort goedkope Corona. Die tequila versie lijkt me erg lekker, net als Jumbo Dors tequila
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2017 14:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Jordi schreef:
klapstoel schreef:
Ik was in de veronderstelling dat Amigo bier bij de Ali een soort Desperado was. Nope, gewoon goedkoop Aldi pils :x xd geen aanrader


Oneens. Gewoon mega koud zetten en buiten mega heet. Desperados is zo de prijs niet waard.


Ik doel op de normale Amigo bier. Daarnaast heb je ook Amigo Tequila, ik dacht dat ik die dronk, maar het was de normale versie, een soort goedkope Corona. Die tequila versie lijkt me erg lekker, net als Jumbo Dors tequila


Ik kan er niets aan doen, maar toch vind ik dat minder lekker (zal wel in m'n hoofd zitten ofzo).. kan niet tippen aan de real desperados en corona's. Maar daar betaal je je weer scheel aan een paar flesjes!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2017 16:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:


De Paix Dieu blijft toch echt mijn favo tripel, zeker van de tap :loving:

En @ de Stouts discussie met Elroyce laatst, ik heb je aanbeveling tijdelijk in de wind geslagen omdat ik er paar andere tegen ben gekomen van de Estse brouwer Põhjala: de Öö, Pime Öö en Öö XO (Cellar series), waar de rating mij erg nieuwsgierig maakte. Ga ze vanavond open maken, erg benieuwd. Zware jongens ook, vooral die Pime Öö xd

Edit: pure dood in een flesje, maar ergens toch behoorlijk chill. Favoriet was toch de Pime Öö, toch een net iets fijnere smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2017 23:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Haha prima toch, en Pohjala maakt ook goed bier :D. Vind zelf de cellar serie van hun ook goud (oa Odravein bourbon BA en de Porridge Bullet zijn baas)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2017 03:00 
 
Hardtraxx Elite

Krat Becks Gold gehaald, licht van smaak, maar drinkt lekker weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2017 12:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dit topic maar eens in de gaten houden, ik houd van speciaalbier, maar heb er nog relatief weinig gehad. Wil er dus wel meer proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2017 19:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben nog een leek op gebied van speciaal bier, maar vind het de laatste tijd echt fijn. Laatst weer eens Karmeliet Tripel gehad, wat een heerlijk biertje blijft dat toch. En gister een Bavaria 8,6. Ook prima te doen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2017 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als 'starter' zou ik gewoon lekker de supermarktbieren er bij pakken. Beetje ontdekken wat je lekker vindt: blond, tripel, dubbel, IPA etc. Tegenwoordig staat er genoeg in de supermarkten.
Zo ben ik een aantal jaar geleden ook begonnen en vanzelf ontdek je je smaak. Uiteindelijk weet ik hierdoor precies wat ik lekker vind en zit ik vaak wel goed wanneer ik wat koop of bestel. Ook proberen we wel een aantal maal per jaar een leuk bierfestival te bezoeken. Ik hoop volgende maand Oedipus Bierfestival in Amsterdam weer te bezoeken, was vorig jaar erg toch.

Enige 'vervelende' van het ontdekken van speciaalbier is dat je verwend raakt. Een 'simpele' Leffe kan ik nu bijvoorbeeld al saai vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 14:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vrijdag een texelsche schuumkoppe gehad.. prima pilsje :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spitta schreef:
Vrijdag een texelsche schuumkoppe gehad.. prima pilsje :cool:


Texels vind ik erg fijne biertjes maken ja, ook een fan van hun Springtij, Goudkoppe en Stormbock.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2017 19:14 
 
Hardtraxxer

Hoi, ik ben met name van de APA/IPA's. Iemand nog tips? En tips voor bierwinkels in het zuiden des lands (omg. Eindhoven)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2017 20:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vind de verschillende (d)ipa's van Brewski top. Ga eens langs bij de bierbrigadier in Eindhoven, die heeft ze wss wel (en ander goed spul). Voorderest kun je bij Van Moll in eindhoven ook goed bier tenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2017 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Spitta schreef:
Vrijdag een texelsche schuumkoppe gehad.. prima pilsje :cool:


Texels vind ik erg fijne biertjes maken ja, ook een fan van hun Springtij, Goudkoppe en Stormbock.

Skuumkoppe en Springtij idd goud ^^ Oerkroeg hier heeft ze op de tap, donders fijne pilsies.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic