Steffnov schreef:
elroyce schreef:
Een speciaalbier topic zonder sours en stouts is geen speciaalbier topic.
Een tijdje terug
deze gehad, maar heb toch meermaals gecheckt of dat ding niet over de datum was, en of dat zurige nou echt hoorde. Dus...nee, niet mijn ding gok ik.
Qua stouts heb ik eigenlijk alleen ervaring met de Schelde Oesterstout (die ik goed vond) en de Jopen Extra Stout (die ik wat slapjes vond), toevallig wat makkelijk te halen aanraders?
Ja bedoelde meer de russian imperial stouts, dus het zware zwarte type waar ze nu de A2 mee aan het asfalteren zijn.
Als je aan De Molen kunt komen, deze heeft echt een paar toppers. Volgens mij kun je Hel & Verdoemenis en Rasputin van de Molen wel halen bij de Mitra, of via de site bestellen en dan kun je het bij de dichtstbijzijnde mitra ophalen. Ook heeft De Molen allerlei andere toppers op het gebied van barrel aged bier, maar daarvoor zul je naar de (betere) slijter moeten.
Daarnaast zijn zo’n beetje alle white labels van Emelisse top. Bij deze serie heeft het basisbier op allerlei soorten vaten gelegen. Echter is de brouwmeester naar De Molen gegaan, dus weet niet zeker of de kwaliteit van dit komende jaar hetzelfde is als het gebrouwde bier van vorig jaar
Ook heeft Brouwerij Kees goeie stouts. Bijv. de Caramel Fudge Stout of zijn Barrel project serie bevat ook goeie stouts.
Als je van deze drie brouwers die bieren drinkt, heb je al wereldtop in handen. Maar er zijn nog tal van buitenlandse opties, zoals Struise brouwers uit Belgie. Ook redelijk verkrijgbaar, en behoren tot de beste brouwers. Als je outside the box wil drinken, kan ik bier van Omnipollo aanraden. Bijv de pecan mud cake is heel apart, smaakt ook echt naar een desert van chocola, caramel, marshmallow en pecannoten. Het bier van omnipollo is redelijk duur, maar is wel een ervaring opzich en je kunt altijd een flesje delen met een kameraad.