Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 17:42 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Dit weekend met m'n chickie naar Antwerpen, aanraders?? Welke kroeg moet ik heen??


Biercentral vond ik erg leuk, 300 speciaalbieren op fles en meer dan 25 op de tap..

Heb zelf bij het Deliriumcafé werkt in Amsterdam, zit vlakbij het CS. Daar hebben ze er meer dan 720!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Biercentral moet je zeker eens doen. Ligt vlak naast het station en je hebt een enorm grote keuze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Biercentrale inderdaad een aanrader. 2 jaar geleden daar gaan voordrinken voor Reverze. We hadden niet meer veel alcohol nodig tijdens het feest zelf. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 22:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Biercentrale inderdaad een aanrader. 2 jaar geleden daar gaan voordrinken voor Reverze. We hadden niet meer veel alcohol nodig tijdens het feest zelf. xd


Om 2 uur onder de tribune zeker? :lol:

Last world ook ooit een keer geweest en ontdekte dat je daar een speciaal bier bar had... Onmeunig veel tripels lopen harken met een maat van mij. Mij kon je om 7 uur gewoon afvoeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hou zelf eigenlijk alleen van blond speciaalbier. :$
Donker vind ik meestal niet lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Ik hou zelf eigenlijk alleen van blond speciaalbier. :$
Donker vind ik meestal niet lekker.

Weizen wel eens geprobeerd? Is wel enigszins vergelijkbaar naar mijn mening, maar Weizen is nog iets lichter/fruitiger. Vind ik persoonlijk helemaal top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weizen is mijn go-to terras biertje tegenwoordig, heerlijk :drool:

Binnenkort eens over de grens een paar kratten van op de kop tikken voor de zomer, kost geen drol :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 11:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tip, doe Franziskaner Hefe-Weisse Dunkel of Weihenstephaner Hefe-Weissbier
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Tip, doe Franziskaner Hefe-Weisse Dunkel of Weihenstephaner Hefe-Weissbier


Franzis Kaner haal ik idd altijd, vriend van me heeft er standaard paar in de koelkast liggen. Voordeel van bij de grens (lees: praktisch in Duitsland) wonen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 11:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Broken Balance schreef:
Tip, doe Franziskaner Hefe-Weisse Dunkel of Weihenstephaner Hefe-Weissbier


Franzis Kaner haal ik idd altijd, vriend van me heeft er standaard paar in de koelkast liggen. Voordeel van bij de grens (lees: praktisch in Duitsland) wonen.


Heerlijk inderdaad, op vakantie nog bij hun brouwerij in München geweest. Toen bij zo'n biergarten bij hun zo'n dunkel gehad, imo nog een slag beter dan de gewone.

Sowieso een heerlijk gebied daar om bier te drinken, beetje in de alpen in de zon. Daar schenken ze ook bijna alleen maar Weizens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2017 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg leuke kroeg gevonden waar we op het terras zijn gaan zitten, de 11 geboden (ofzoiets) vlak naast de cathedraal in Antwerpen, gebouw zat onder de klimop. Heerlijk gezeten en obscure biertjes gedronken waar ik de naam niet van onthouden heb. Op 1 biertje na allemaal super lekker :love:

Heerlijke stad is het :thumbsup:

Wat me ook opviel is dat ik letterlijk geen onaardige mensen heb gezien, ik mag die Belgen wel ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2017 14:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Erg leuke kroeg gevonden waar we op het terras zijn gaan zitten, de 11 geboden (ofzoiets) vlak naast de cathedraal in Antwerpen, gebouw zat onder de klimop. Heerlijk gezeten en obscure biertjes gedronken waar ik de naam niet van onthouden heb. Op 1 biertje na allemaal super lekker :love:

Heerlijke stad is het :thumbsup:

Wat me ook opviel is dat ik letterlijk geen onaardige mensen heb gezien, ik mag die Belgen wel ^^


Daarvoor moet je iets meer naar het zuiden naar de buren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2017 15:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Van de week de grote Tequilabier test gedaan
24 despo, 24 corona, 24 claro en 24 tequito...

Weet er niet veel meer van, maar het was wel gezellig. Geluk dat de corona en despo 24st 25eu waren. Was een tijdelijke actie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2017 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Van de week de grote Tequilabier test gedaan
24 despo, 24 corona, 24 claro en 24 tequito...

Weet er niet veel meer van, maar het was wel gezellig. Geluk dat de corona en despo 24st 25eu waren. Was een tijdelijke actie.


Geen geld, was bij groothandel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2017 20:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja in Helmond..

50eu voor 48 flessen plezier... de dag erop ook nog... net als de hele nacht. Hadden ons (8 personen) behoorlijk klem gedronken (okay, erna kwam bacardi kijken).

Kitsen gvd.... en een flinke kater
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2017 23:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft elke Belgische woonplaats zijn eigen speciaalbier? xd
Afgelopen weekend in België geweest en genoten van het aanbod daar
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 01:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een speciaalbier topic zonder sours en stouts is geen speciaalbier topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 08:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

elroyce schreef:
Een speciaalbier topic zonder sours en stouts is geen speciaalbier topic.


Een tijdje terug deze gehad, maar heb toch meermaals gecheckt of dat ding niet over de datum was, en of dat zurige nou echt hoorde. Dus...nee, niet mijn ding gok ik.

Qua stouts heb ik eigenlijk alleen ervaring met de Schelde Oesterstout (die ik goed vond) en de Jopen Extra Stout (die ik wat slapjes vond), toevallig wat makkelijk te halen aanraders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 08:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zuur bier is zo godsgruwelijk ranzig. Heb een keer Geuzen bier gehad, stonk naar poep en smaakte naar pis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 09:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb laatst een fles gulden draak op die whiskey vaten had gelegen. Dat was echt geweldig. 10,5% maar drinkt weg als een licht blond biertje. Zeer riskant.

Verder voor de echte tripel liefhebbers. Weldenbrouck tripel is oprecht het lekkerste biertje wat ik ooit op heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 09:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Ik heb laatst een fles gulden draak op die whiskey vaten had gelegen. Dat was echt geweldig. 10,5% maar drinkt weg als een licht blond biertje. Zeer riskant.


Brewmaster Edition, top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 11:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Erg leuke kroeg gevonden waar we op het terras zijn gaan zitten, de 11 geboden (ofzoiets) vlak naast de cathedraal in Antwerpen, gebouw zat onder de klimop. Heerlijk gezeten en obscure biertjes gedronken waar ik de naam niet van onthouden heb. Op 1 biertje na allemaal super lekker :love:

Heerlijke stad is het :thumbsup:

Wat me ook opviel is dat ik letterlijk geen onaardige mensen heb gezien, ik mag die Belgen wel ^^


Haha hier ben ik ook wel eens geweest met mn ouders. Dat is dat rare café met al die beeldjes toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 12:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
elroyce schreef:
Een speciaalbier topic zonder sours en stouts is geen speciaalbier topic.


Een tijdje terug deze gehad, maar heb toch meermaals gecheckt of dat ding niet over de datum was, en of dat zurige nou echt hoorde. Dus...nee, niet mijn ding gok ik.

Qua stouts heb ik eigenlijk alleen ervaring met de Schelde Oesterstout (die ik goed vond) en de Jopen Extra Stout (die ik wat slapjes vond), toevallig wat makkelijk te halen aanraders?

Ja bedoelde meer de russian imperial stouts, dus het zware zwarte type waar ze nu de A2 mee aan het asfalteren zijn.

Als je aan De Molen kunt komen, deze heeft echt een paar toppers. Volgens mij kun je Hel & Verdoemenis en Rasputin van de Molen wel halen bij de Mitra, of via de site bestellen en dan kun je het bij de dichtstbijzijnde mitra ophalen. Ook heeft De Molen allerlei andere toppers op het gebied van barrel aged bier, maar daarvoor zul je naar de (betere) slijter moeten.

Daarnaast zijn zo’n beetje alle white labels van Emelisse top. Bij deze serie heeft het basisbier op allerlei soorten vaten gelegen. Echter is de brouwmeester naar De Molen gegaan, dus weet niet zeker of de kwaliteit van dit komende jaar hetzelfde is als het gebrouwde bier van vorig jaar

Ook heeft Brouwerij Kees goeie stouts. Bijv. de Caramel Fudge Stout of zijn Barrel project serie bevat ook goeie stouts.

Als je van deze drie brouwers die bieren drinkt, heb je al wereldtop in handen. Maar er zijn nog tal van buitenlandse opties, zoals Struise brouwers uit Belgie. Ook redelijk verkrijgbaar, en behoren tot de beste brouwers. Als je outside the box wil drinken, kan ik bier van Omnipollo aanraden. Bijv de pecan mud cake is heel apart, smaakt ook echt naar een desert van chocola, caramel, marshmallow en pecannoten. Het bier van omnipollo is redelijk duur, maar is wel een ervaring opzich en je kunt altijd een flesje delen met een kameraad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die drie brouwers zijn geen enkel probleem om aan te komen (al ben ik van Emelisse nog geen white label tegen gekomen voor zover ik me herinner), zal eens een oogje open houden ervoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 12:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic