Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Zaterdag naar Burg Bieren in Ermelo :D


Vorige week vrijdag ook weer geweest. :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Volgende week ook weer even een avond Oblomov in Grunn (elk flesje speciaalbier 3,50/4,00, elk speciaaltje van de tap 3,00 tussen bepaalde tijden)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Volgende week ook weer even een avond Oblomov in Grunn (elk flesje speciaalbier 3,50/4,00, elk speciaaltje van de tap 3,00 tussen bepaalde tijden)


Dat is niet verkeerd! :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 21:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Volgende week ook weer even een avond Oblomov in Grunn (elk flesje speciaalbier 3,50/4,00, elk speciaaltje van de tap 3,00 tussen bepaalde tijden)


De Graaf in Apeldoorn heeft ook zo iets. Mooi wark
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 00:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is hier inmiddels toch alweer een tijdje stil, tot mijn spijt. Heb de laatste tijd toch erg lekkere biertjes gehad, met als hoogtepuntjes de Pohjala Pime Öö PX en de La Trappe Quadruppel Oak Barrel Aged (Batch 30). Zeker die eerste wist me echt weg te blazen, had al een aantal bieren gehad die op PX vaten hadden gelegen maar dit was echt bijzonder.

Zojuist (oa... :whistle: ) van Gulden Draak hun Calvados Barrel Aged gehad, toch bijzonder om een bier te hebben dat is gelagerd op brandy vaten. Apart en zeker niet verkeerd. Komt helaas niet in de buurt van de Brewmaster maar dat is dan misschien mijn favoriet, dus was moeilijk om bij in de buurt te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 08:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier ook een tijdje stil. Had mezelf voorgenomen om een maand niet te drinken en dat is bijna klaar. met mijn verjaardag weer zuupn :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 09:20 
 
Hardtraxx Veteran

Afgelopen zaterdag een Westvleteren 8 op die 5 jaar heeft gerijpt bij een vriend thuis, hele bijzondere ervaring was dat :D De geur van rode druivensap was heel sterk aanwezig, het bier had wat zoetigs en niet het bittertje van een verse Westvleteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 09:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Afgelopen zaterdag een Westvleteren 8 op die 5 jaar heeft gerijpt bij een vriend thuis, hele bijzondere ervaring was dat :D De geur van rode druivensap was heel sterk aanwezig, het bier had wat zoetigs en niet het bittertje van een verse Westvleteren


Wow dat klinkt echt top! Binnenkort eens 5 flessen halen om die te laten rijpen en dan elk jaar er 1 open trekken om het smaakpatroon te volgen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 09:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wil dat ook al een tijdje doen. Orval, St. Bernardus 12, La Trappe Quad, Rochefort 10 en nog wat andere kopen en laten staan voor 2 jaar. Kijken of er verschil is
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Orval vinden sommigen dan juist weer vers het lekkerst.
Overigens is 2 jaar niet bijzonder lang om bier te laten rijpen. Mocht je in de gelegenheid zijn dit in een donkere, koele ruimte weg te zetten, zoals kelder of gangkast, dan zou ik dit wel wat langer doen. Veel bieren zijn met +- 4 jaar wel op hun top, als ik de recensies zo mag geloven.

Zelf heb ik nog een Malheur 12 en een HJ Grand Prestige staan, respectievelijk 5 en 3 jaar oud. Chimay Bleue pasgeleden open gemaakt en die had zo'n 4 jaar gestaan, wat daarvoor ook aangeraden wordt. Koolzuur was er deels wel uit maar was extreem zacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 10:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb nog 3 of 4 La Trappe Quadrupels van 4 jaar geleden staan. Staan helaas al wel 4 jaar lang in de koelkast, dus weet niet of dit de smaak ten goede is gekomen. Iemand die hier meer over weet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 10:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het belangrijkst is dat de temperatuur constant is, dat de plaats donker is en dat je het rechtop bewaart. Dus in principe kan een koelkast prima, alhoewel ik wel overal lees dat een temperatuur van 10 - 15 graden het best is.

Citaat:
Wilt u dat de smaak van het bier traag evolueert, dan is de beste bewaarplaats een koele kelder (4 tot 10 °C) waar de eventuele derde gisting traag verloopt en de oxydatie langer wordt uitgesteld.

Wat ik hier uit opmaak is: des te lager de temperatuur des te trager er ontwikkeling plaats vindt. Maar dit is dus niet erg.

Je hebt die La Trappe zeker nog van je housewarming? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb recentelijk wel e.e.a. ingecheckt vanwege vakantie, maar ik heb daar weinig pareltjes gedronken. Met name vlakke lagers en IPA's en saaie stouts. Morgen richting Düsseldorf voor een vrijgezellenfeest, daar zullen we wel wat lokaal Altbier drinken in de Altstadt.
Ik probeer volgend weekend hier nog wel een bierproeverij bij de slijter mee te pakken. Via Social Deal voor 11 euro de volgende proeverij gekocht:

Uiltje - Pineapple Weizen
De Bebaarde Brouwer - Mosaic Moustache
Big Belly Brewing - Smooth Louis
Moersleutel - je moer op de koffie
Laugar - Block Tovarisch
La Pirata - Liquid Fear
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

btw, op Hopt zijn er nu mooie aanbiedingen. Inclusief heel wat bieren van Founders :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 11:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Het belangrijkst is dat de temperatuur constant is, dat de plaats donker is en dat je het rechtop bewaart. Dus in principe kan een koelkast prima, alhoewel ik wel overal lees dat een temperatuur van 10 - 15 graden het best is.

Citaat:
Wilt u dat de smaak van het bier traag evolueert, dan is de beste bewaarplaats een koele kelder (4 tot 10 °C) waar de eventuele derde gisting traag verloopt en de oxydatie langer wordt uitgesteld.

Wat ik hier uit opmaak is: des te lager de temperatuur des te trager er ontwikkeling plaats vindt. Maar dit is dus niet erg.

Je hebt die La Trappe zeker nog van je housewarming? :lol:


Yes, was een housewarming cadeau haha. Jammer dat het donker moet, want in mijn koelkast brandt natuurlijk altijd licht (bewijs is als ik de deur open maak).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 12:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb ook nog een La Trappe Quadrupel staan die sinds vorige maand over datum is. Botteljaar is dus 2015. Wanneer zou ik deze het beste drinken? Jaartje wachten nog? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Heb ook nog een La Trappe Quadrupel staan die sinds vorige maand over datum is. Botteljaar is dus 2015. Wanneer zou ik deze het beste drinken? Jaartje wachten nog? :D


Ik zou nog een jaartje wachten. Overigens is het bier niet over de datum, maar de fles haha. Toen ik bij het klooster van la trappe was vertelde ze dat in ieder geval. Iemand stelde ook wel een goede vraag daar. Die man was aan het vertellen dat een quadrupel die over de datum is veel lekkerder is dan een verse quadrupel. En toen zei een man: "waarom verkopen jullie dan geen bier wat over de datum is?". Maar dat heeft dus puur met voedsel en waren autoriteit te maken die in de weg zit daarmee. Vond het best interresant om
Te horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 13:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Oh nice, heb ook nog een Grand Prestige die dus bijna over de datum gaat. Zal die ook nog even laten staan.

Misschien een domme vraag maar kun je hem het beste gewoon in een kast laten staan of in de koelkast (waar hij nu staat)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoals voor elk soort voedsel en drank zijn grote temperatuurschommelingen niet goed. In principe zal het geen kwaad kunnen als je hem uit de koelkast haalt en verplaatst naar een kast (verschil is misschien 10 / 15* maar dit warmt langzaam op). Doe je dit nou elke dag dan zou ik dat niet aanraden.

Het is in principe net wat je zelf wilt. Als je plek in de koelkast wilt maken zet je hem in de kast. Maar ik zou hem niet een jaar lang elke dag van koelkast naar kast verhuizen en vice versa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 14:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nee precies, dan zet ik hem mooi in de kast.

Recentelijk ook even alvast een voorraad Lentebockjes en Lentebiertjes gehaald. Standaard en minder standaard.

Brand Lentebock
HJ Lentebock
Gulpener Lentebock
Jopen Lentebock
Grolsch Lentebock
Alfa Lentebock
LaChouffe Soleil :love:
Texels Springtij
T' IJ PaasIJ
Budels Lentebock
HB Maibock
Altenmünster Maibock
Flensburger Fruhlingsbock

Nog mensen die verder aanraders hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2018 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Van de week ern Orval van 3,5jaar oud gedronken. Wat een verschil met een verse.

In de garage ook een voorraad staan met briertjes die er staan om te rijpen. Zou eigenlijk een kelder moeten hebben, maar helaas. In de winter is het er wat kouder en de zomer wat warmer, maar dagelijks schommelt de temperatuur er niet echt heb ik het idee. O.a. Grand prestige, st. Bernardus abt 12, Orval en Gouden carolus indulgence '15 '16 '17. Mooi is dat er op de fles zelfs een t.h.t. datum op zit van 10 jaar.
Dus elk jaar maar een nieuw flesje halen en na 10jaar er jaarlijks eentje open tjoepen.
Ook een fles Chimay Grande Réserve 3L gehaald, mag ook zeker wat jaartjes blijven staan.

Maar nu eerst nog even pasen doorkomen met wat winter/kerstbiertjes die laatst nog gehaalt had, erg veel zin in :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2018 15:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dinsdag de vatgerijpt collectie van HJ maar aanschaffen :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 10:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Van het weekend de Many Faced Got B.A. op Rode Wijn gehad. Enorm aparte smaak, Gewoon gerookt bier met rode wijn en een soort van met Sinaasappels oid. Apart, lekker maar niet zo bombastisch als de meeste Barrel Aged.

Heb wel een Lervig Barley Wine B.A. gevonden, krijgt een 4.3 op Untappd dus ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb over die Lervig B.A. toevallig gisteren wat goede verhalen gelezen. Paar lui op een forum waren er ook enthousiast over, ja.

Zaterdag richting Rebirth maar wat lichte IPA's uitzoeken. Moet wel rijden maar misschien dat op de heenweg iemand anders rijdt. Met dat lekkere weer gaan wat fruitige IPA's er wel in. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 12:06 
 
Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Heb over die Lervig B.A. toevallig gisteren wat goede verhalen gelezen. Paar lui op een forum waren er ook enthousiast over, ja.

Zaterdag richting Rebirth maar wat lichte IPA's uitzoeken. Moet wel rijden maar misschien dat op de heenweg iemand anders rijdt. Met dat lekkere weer gaan wat fruitige IPA's er wel in. :thumbup:


Ben zelf fan van de IPA in blik van Brand :)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic