Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 26 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 14 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 hour ago
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Remi wrote:Bierfestivals altijd dikke prima :thumbup:

Rowan, goed je best gedaan zag ik. Is je schoonpa trouwens Tapperijke?
Tapperij de Keizer is mijn schoonpa, klopt. Die is ook goed bezig.

Het leukste café vond ik toch wel de Trollekelder. Heerlijk gezeten op een bank en wat een gezelligheid! Veel keuze en heb ook het Westvleteren 8 biertje gehad. Prima te doen.. :beer:
Hardtraxxer
874 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Steffnov wrote:
elroyce wrote:
RomanAnthony wrote: hopt.nl.
CBS besteld? ^^
Ik wel in ieder geval :whistle: Had een tijd terug al de KBS gehad en die was erg goed, dus ik ben erg benieuwd.
Nice! Ben er wel benieuwd naar, heb hem ook staan. Wellicht te hoge verwachtingen :P

Ratebeer Best Awards is deze week ook uitgekomen:
https://www.ratebeer.com/ratebeerbest/
Hardtraxx Veteran
3418 posts member since 2014
last seen Oct 2024
Selectie voor dit weekend :)

Scheldebrouwerij Hop Ruiter (Tripel IPA)
Scheldebrouwerij Zeezuiper (Tripel)
Brewdog Punk IPA
De Leckere Blauwe Bijl (Gerstewijn)
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 1 day ago
klapstoel wrote:De Leckere Blauwe Bijl (Gerstewijn)
Heb daar ooit een barrel aged versie van gehad (deze), mij toch een stuk te zuur...
Hardtraxx Veteran
5693 posts member since 2015
last seen Feb 2026
Dit weekend er ook weer eens invliegen. Straks wat biertjes halen en proeven maar! :)
Hardtraxx Veteran
5460 posts member since 2012
last seen 3 days ago
Deze vrijdag is het eindelijk zo ver :love: . 40 dagen zonder alcohol zitten er op. Meteen een paar goede kletsers naar binnen op vrijdag en dan zaterdag richting Karnaval. Zal er zonder wel weer klaar mee zijn :lol: .
Hardtraxx Veteran
5113 posts member since 2017
last seen 3 days ago
Remi wrote:Deze vrijdag is het eindelijk zo ver :love: . 40 dagen zonder alcohol zitten er op. Meteen een paar goede kletsers naar binnen op vrijdag en dan zaterdag richting Karnaval. Zal er zonder wel weer klaar mee zijn :lol: .
Is het de eerste keer dat je alcohol vrije maand hebt gehad? Vorig jaar 2 maanden gedaan en kon op de zondag van Rebirth weer zuipen... Kortom: Kotsen tegen de tentpilaar :lol:
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Nee, doe dat elk jaar wel 1 of 2 keer. Gaat op zich altijd wel goed. Alhoewel: vorig jaar ook nog een maandje tussen Defqon en Fatality gedaan en heb toen inderdaad moeten kotsen ja :lol: . Maar deze vrijdag thuis alvast wat pinten doen om er weer een beetje in te komen he.
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
De achterstand is na 40 dagen wel ingehaald. Geloof dat ik voor elke dag dat ik niet heb gedronken dit weekend wel een biertje heb gedaan. :)
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
De eerste biertjes, op vrijdagavond:
Image

Zaterdag richting Karnaval Festival nog +- 10 biertjes (deels geshared) in de bus gedaan, met name wat lichter spul en IPA's.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Na de zeer geslaagde 2017 reeks, komt Hertog Jan in 2018 (zoals eigenlijk wel verwacht) met een nieuwe weeks Vatgerijpt. Helaas van de 2017 versie nooit een cognac versie kunnen vinden, de andere drie waren een stuk makkelijker.
Hardtraxx Veteran
3118 posts member since 2012
last seen Sep 2024
Zit nu op 84 verschillende, maar ben niet zo heel intensief er mee bezig. Binnenkort een naar de bier speciaal zaak gaan hier om de hoek en wat inslaan. Heb nu de Hertog Jan Arcener Tripel, is godverdomme een lekker pilsje godverdomme.
Hardtraxx Veteran
5693 posts member since 2015
last seen Feb 2026
stefan_helmond wrote:Zit nu op 84 verschillende, maar ben niet zo heel intensief er mee bezig. Binnenkort een naar de bier speciaal zaak gaan hier om de hoek en wat inslaan. Heb nu de Hertog Jan Arcener Tripel, is godverdomme een lekker pilsje godverdomme.
Hoho, niet al het bier is pils :list: :list:
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Lekker, Indy. Wijs man. :thumbup:
Al het pils is bier, maar niet al het bier is pils.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Gister de Brewdog Hop Shot (20%, 200 IBU) gehad. Quadruppel IPA / Eisbock, wat een bommetje is dat zeg xd maar wel lekker, had van mij wel in een groter flesje gemogen
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Klinkt goed wel xd mijn vriendin heeft mij de Brewdog Jack Hammer gegeven. IPA met 250 IBU, erg benieuwd :innocent:
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Gister bij Streken in Breda een Fles laten vullen door een Brawler fust. Dit was Sour, not sorry (LOC brewery). Super gaaf initiatief door steeds een eigen fles te kopen die je zelf ook kan schoonmaken en daar weer kan laten vullen met een ander bier.
Het bier zelf was vrij zuur en fris (beetje richting de Geuze bieren aan). Het moet een Sour meets Berliner Weisse. De verkoper vertelde dat het eigenlijk een soort IPA had moeten worden, maar werd het toch niet.

Kennen jullie nog meer plekken waar ze zo'n Brawler apparaat hebben voor verschillende bieren?
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Job, je moet even zoeken op growler. Bij jou in de buurt (relatief) kun je bij Frontaal in Breda een growler vullen. Bij steeds meer brouwerijen kan dit. Goede zaak.
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Steffnov wrote:Gister de Brewdog Hop Shot (20%, 200 IBU) gehad. Quadruppel IPA / Eisbock, wat een bommetje is dat zeg xd maar wel lekker, had van mij wel in een groter flesje gemogen
klapstoel wrote:Klinkt goed wel xd mijn vriendin heeft mij de Brewdog Jack Hammer gegeven. IPA met 250 IBU, erg benieuwd :innocent:
Ik hou ook erg van hopbommen, maarrrrr: het schijnt dat alles boven IBU 110 (+-) niet meer goed door ons geproefd kan worden. Korte quote van een forum:
Het meeste extreem voorbeeld was het Dense (gebrouwen bij De Proef Brouwerij in Belgie) Mikkeller ’1000 IBU’ bier die in werkelijkheid 96 IBU had. Ik ben van mening dat boven de 60 (werkelijk) IBU’s het niet meer uit maakt omdat alle bitter smaakreceptoren in de smaakpapillen zwaar overbelast worden en geen verschil meer waar kunnen nemen. Het gaat om de geur/smaak en drinkbaarheid en niet om de getallen. Geloof niet alles wat je leest!
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Remi wrote:Job, je moet even zoeken op growler. Bij jou in de buurt (relatief) kun je bij Frontaal in Breda een growler vullen. Bij steeds meer brouwerijen kan dit. Goede zaak.
Ow ik dacht dat het een Brawler heette haha. Top! Frontaal is een mooie brouwerij ja! Ga ik daar eens een keer langs!
Hardtraxx Veteran
3118 posts member since 2012
last seen Sep 2024
Indy wrote:
stefan_helmond wrote:Zit nu op 84 verschillende, maar ben niet zo heel intensief er mee bezig. Binnenkort een naar de bier speciaal zaak gaan hier om de hoek en wat inslaan. Heb nu de Hertog Jan Arcener Tripel, is godverdomme een lekker pilsje godverdomme.
nou en
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Remi wrote:
Het meeste extreem voorbeeld was het Dense (gebrouwen bij De Proef Brouwerij in Belgie) Mikkeller ’1000 IBU’ bier die in werkelijkheid 96 IBU had. Ik ben van mening dat boven de 60 (werkelijk) IBU’s het niet meer uit maakt omdat alle bitter smaakreceptoren in de smaakpapillen zwaar overbelast worden en geen verschil meer waar kunnen nemen. Het gaat om de geur/smaak en drinkbaarheid en niet om de getallen. Geloof niet alles wat je leest!
Moet ook zeggen dat ik hem lang niet zo hoppig vond als verwacht. Wel lekker, maar ik heb IPA's gehad die veel hoppiger waren. Zoals de Go West IPA van Anchor
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2013
last seen Jul 2026
stefan_helmond wrote:
Indy wrote:
nou en
Een gevalletje Noisecontrollers is mijn favoriete hardcore DJ.
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Weer wat toppers gehad de afgelopen week:
- De Molen Mout & Mocca (Russian Imperial Stout)
- Jopen Heavy Cross (Triple IPA)
- Westvleteren 8 (cadeau van de gf :loving: )
- To Øl Black Ball (Imperial Porter)
- De Struise Rio Reserva 2012 (donker sterk/quad)

Vooral de porter was verrassend lekker! Mocht je ooit in Alkmaar zijn, ga dan naar Bierwinkel Alkmaar :love:
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Zaterdag naar Burg Bieren in Ermelo :D