Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 19:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben geen speciaalbier kenner of iets maar afgelopen weekend o.a. een Kwaremont van de tap op. Was een heerlijk biertje zeg. :drool:

Dit wou ik even delen gr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2018 14:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Heb over die Lervig B.A. toevallig gisteren wat goede verhalen gelezen. Paar lui op een forum waren er ook enthousiast over, ja.

Zaterdag richting Rebirth maar wat lichte IPA's uitzoeken. Moet wel rijden maar misschien dat op de heenweg iemand anders rijdt. Met dat lekkere weer gaan wat fruitige IPA's er wel in. :thumbup:


Als je een (hele) grote Jumbo in de buurt hebt die veel speciaalbieren verkoopt, dan heeft die ze waarschijnlijk, waren in een speciale stelling bij Jumbo Groningen. Maar dat is dan de grootste Jumbo van NL geloof ik, hebben daar twee gigantische schappen vol met speciaalbier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2018 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, dat heb ik dus ook gelezen op dat forum. Die kwam volgens mij ook uit (de buurt van) Groningen. Ik begreep al dat die heel veel speciaalbier hebben. Hier zit nog wel een goede slijter in de stad dus kan daar wel even binnen lopen.

ErikZ schreef:
Ben zelf fan van de IPA in blik van Brand :)

Ik heb nog wel e.e.a. aan (dubbel of triple) IPA in de schuur staan, net zoals wat lichte saison en sour bieren. Die maak ik eerst wel even op. Recent groot bij Hopt.nl met leuke korting ingekocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2018 15:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Afbeelding

Dit is een van de twee Jumbo's in Groningen die dat heeft.

Die in de Euroborg is echter nog een slag groter, dat is deze.
Hier zie je het biertje zelfs liggen :P

Afbeelding

Afbeelding

Die onderste foto moet je nog even 3 keer de lengte nemen van die stelling, en dan zie je in die bovenste foto nog een deeltje, en dat loopt om de hoek ook nog een stuk terug met allemaal speciaalbieren en ook gewoon veel buitenlandse pilsners.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2018 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

en dat in de supermarkt :drool: :drool: heb je mooi geluk mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2018 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:love: :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2018 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen supermarkt, maar dit op 10 minuutjes rijden bij mij vandaan, ben ik ook niet ontevreden mee :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2018 23:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In de tussentijd is Põhjala toch wel uitgegroeid tot mijn favoriete brouwerij denk ik. De laatste tijd weer een aantal geweldige bieren van hun gehad, met als uitschieters de Pime Öö PX ( :love: ) en de Sajand. Daar waar veel brouwerijen meestal de balans niet helemaal kunnen vinden met hun barrel ages (vooral bourbon barrel aged bieren hebben daar nog wel eens last van), hebben zij dat echt geweldig in de vingers naar mijn smaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen zaterdag nog wat biertjes gedronken, waarvan er twee met kop en schouders bovenuit staken! Straffe Hendrik Heritage 2016 en de Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Imperial Dark. Beide biertjes ontzettend lekker! :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 14:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

sjoerdd96 schreef:
Van de week een Orval van 3,5jaar oud gedronken.


Vorige week weeral overtroffen met een Orval van 12 jaar oud :thumbsup: Niet verwacht dat die nog zo goed zou zijn. Smaak niet veel anders, maar wel ontzettend goed en speciaal.

[quote="Indy"]Straffe Hendrik Heritage 2016 en de Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Imperial Dark. quote] Was genieten, 2 van die klappers na elkaar en in grote flessen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vanmiddag voor het eerst een gueuze gehad (Timmermans Oude Gueuze 2017). Tering, wat is dat zuur zeg xd doet me denken aan champagne maar dan zuurder
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 14:57 
 
Hardtraxxer

Gister Frontaal Juice Punch V4 op, blijf echt enorm fan van (NE)IPA's.
Vooral als het nu zo'n lekker weer wordt (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Casey schreef:
Gister Frontaal Juice Punch V4 op, blijf echt enorm fan van (NE)IPA's.
Vooral als het nu zo'n lekker weer wordt (L)


Frontaal sowieso wel leuke brouwerij. Zit in Breda dacht ik. Binnenkort eens heen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2018 20:21 
 
Hardtraxx Newbie

ErikZ schreef:
Remi schreef:
Heb over die Lervig B.A. toevallig gisteren wat goede verhalen gelezen. Paar lui op een forum waren er ook enthousiast over, ja.

Zaterdag richting Rebirth maar wat lichte IPA's uitzoeken. Moet wel rijden maar misschien dat op de heenweg iemand anders rijdt. Met dat lekkere weer gaan wat fruitige IPA's er wel in. :thumbup:


Ben zelf fan van de IPA in blik van Brand :)

Hmm die zou ik met 7% zelf niet onder de 'lichte' bieren zetten. Maar goed Brand heeft nu ook een Session IPA van 3,5 (Grolsch ook trouwens). Die allerbei nog niet geproefd, dus kan niet zeggen of het aanraders zijn. Wel Aan Lager Wal van Gulpener (samenwerking met De Prael) gehad, met 4,5% niet té licht en ook hoppig (mag ook wel als dryhopped lager).

MelvinFR schreef:
Ben geen speciaalbier kenner of iets maar afgelopen weekend o.a. een Kwaremont van de tap op. Was een heerlijk biertje zeg. :drool:

Dit wou ik even delen gr.

Kwaremont is wat mij betreft ook een prima blond biertje. :) Afgelopen zondag zelf ook nog gehad (vanwege Parijs-Roubaix :P ).


Gisteravond Hertog-Jan Enkel op, ook een mooi licht en hoppig biertje. Vandaag maar ff alcoholvrij dagje, met bij het eten 0.0 Weizen van Brand (niet echt van onder de indruk - maar ben ook niet echt een weizenfanaat), en vanavond aan een van de Big Drop bieren (Pale Ale of Stout - vooral van de laatste wel benieuwd hoe die smaakt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2018 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Holy shit. Caramel Fudge Stout van Brouwerij Kees :love: :love: :drool: wat een onmeunig lekker gerstenatje is dat zeg :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2018 01:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

godverdikkie, bij een feest van de plaatselijke sportvereniging hadden ze Grand Prestige op de tap :love: goed te voelen nu :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2018 11:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
godverdikkie, bij een feest van de plaatselijke sportvereniging hadden ze Grand Prestige op de tap :love: goed te voelen nu :lol:


Grand Prestige van de tap is inderdaad echt ontzettend lekker zeg! Nog veel beter dan uit de fles imo. Overigens vanmiddag met o.a Sjoerd naar een bierproeverij hier een dorp verder. Erg benieuwd! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2018 09:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

^ :lol:
Hoop voor Ferket dat 'ie er beter aan toe is dan jij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2018 09:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha, zoiets kan natuurlijk nooit normaal :lol: Uiteraard een gezelllige middag gehad en veel geproefd. Er waren voornamelijk onbekendere brouwerijen aanwezig, wat ik opzich wel interessant vind omdat die vaak hele lekkere bieren hebben. De absolute uitblinkers waren toch wel de bieren van Lux Brewery. De Luxe Quadrupel, Hallo Geen Licht (porter met lekkere koffiesmaak) en de R'eye Of The Storm (barleywine met lichte honingsmaak) waren ontzettend lekker! Ook de Mareklop Oak Barrel Aged mocht er zijn. :D De rest was gewoon prima tot lekker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2018 12:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Remi schreef:
^ :lol:
Hoop voor Ferket dat 'ie er beter aan toe is dan jij.

Topfit jaa! Onverwachts uitval van alle lessen, dus dat zit wel goed vandaag :thumbup:

Indy schreef:
Hahaha, zoiets kan natuurlijk nooit normaal :lol: Uiteraard een gezelllige middag gehad en veel geproefd. Er waren voornamelijk onbekendere brouwerijen aanwezig, wat ik opzich wel interessant vind omdat die vaak hele lekkere bieren hebben. De absolute uitblinkers waren toch wel de bieren van Lux Brewery. De Luxe Quadrupel, Hallo Geen Licht (porter met lekkere koffiesmaak) en de R'eye Of The Storm (barleywine met lichte honingsmaak) waren ontzettend lekker! Ook de Mareklop Oak Barrel Aged mocht er zijn. :D De rest was gewoon prima tot lekker!

Maar eens vaker naar dit soort festivals gaan! Veel unieke biertjes en leuk om met de brouwers zelf wat over bier te lullen :lol:
De meeste brouwers hadden zelf ook geen professionele brouwerij en laten hun biertjes voor de verkoop ook ergens anders brouwen.
Luxe Quadrupel toch wel de uitblinker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2018 23:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De Molen Rasputin ^^ begin deze brouwerij nu echt te waarderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2018 09:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sjoerdd96 schreef:
Maar eens vaker naar dit soort festivals gaan! Veel unieke biertjes en leuk om met de brouwers zelf wat over bier te lullen :lol:
De meeste brouwers hadden zelf ook geen professionele brouwerij en laten hun biertjes voor de verkoop ook ergens anders brouwen.

Dat is mooi he, als je dan lekker half lam bent beetje slap ouwehoeren met die mannen. Zo heb ik ook al behoorlijk wat uren doorgebracht op menig bierfestival.
Paar jaar geleden waren we op de NDSM bij Oedipus Bierfestival en half de middag waren we zo lam als een tak. Overal was zuur bier te proeven, wat ik echt chill vind, en ik was écht overtuigd dat dat de komende jaren de hype ging worden. Dus dat heb ik echt bij elke brouwer, Nederlands of buitenlands, lopen verkondigen nadat ik weer zo'n zure rakker in mijn handen had. Die hype hadden die mannen natuurlijk al lang zelf in de gaten, maar leverde wel mooie dingen op.

O ja, tip voor het vervolg: als je ergens 'duurdere' bieren kunt drinken voor 2 of 3 munten werkt de volgende truc altijd: doen alsof je nog maar 1 munt hebt en of je dan misschien een half glaasje kan krijgen omdat je hun bier 'echt heel graag zou willen proeven'. Werkt het beste tegen het einde van de dag als die mannen zelf ook een glaasje op hebben. Krijg je vaak gewoon nog volle glazen en heb je weer wat mooie gesprekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2018 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
sjoerdd96 schreef:
Maar eens vaker naar dit soort festivals gaan! Veel unieke biertjes en leuk om met de brouwers zelf wat over bier te lullen :lol:
De meeste brouwers hadden zelf ook geen professionele brouwerij en laten hun biertjes voor de verkoop ook ergens anders brouwen.

Dat is mooi he, als je dan lekker half lam bent beetje slap ouwehoeren met die mannen. Zo heb ik ook al behoorlijk wat uren doorgebracht op menig bierfestival.
Paar jaar geleden waren we op de NDSM bij Oedipus Bierfestival en half de middag waren we zo lam als een tak. Overal was zuur bier te proeven, wat ik echt chill vind, en ik was écht overtuigd dat dat de komende jaren de hype ging worden. Dus dat heb ik echt bij elke brouwer, Nederlands of buitenlands, lopen verkondigen nadat ik weer zo'n zure rakker in mijn handen had. Die hype hadden die mannen natuurlijk al lang zelf in de gaten, maar leverde wel mooie dingen op.

O ja, tip voor het vervolg: als je ergens 'duurdere' bieren kunt drinken voor 2 of 3 munten werkt de volgende truc altijd: doen alsof je nog maar 1 munt hebt en of je dan misschien een half glaasje kan krijgen omdat je hun bier 'echt heel graag zou willen proeven'. Werkt het beste tegen het einde van de dag als die mannen zelf ook een glaasje op hebben. Krijg je vaak gewoon nog volle glazen en heb je weer wat mooie gesprekken.


Hahahaha dat inderdaad. Als je Sjoerd's laatste check-in bij 'Zwarte Jef' kunt vinden op Untappd weet je genoeg :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2018 12:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

O ik wist niet dat dat een brouwer was. :lol:
Was 'ie ook een beetje teut?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2018 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet donderdag naar Nijmegen, iemand ervaring met de Bierhouder daar als bierwinkel? Of misschien een andere winkel met wat bijzondere dingetjes?
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic