Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2018 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Ik ben geen kenner dus kan het moeilijk uitleggen. Hij is vol, maar ook nog wel subtiel met de zoetheid. Eigenlijk de perfecte verhouding. En de zwaarte valt ook nog wel mee, dus je wordt niet overdonderd door de 10%


Ja klopt. Dat volle gevoel in de mond van het bier is echt heerlijk!

Heb nu net een 75 cl fles van Leffe Royale Houblon-Hop Mapuche geopend. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2018 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee, Lambieken / Geuzen zijn ook absoluut niet mijn ding. Heb sowieso niets met zure bieren eigenlijk, zelfs ooit wel een zure gerstewijn (wat normaal wel mijn ding is) geprobeerd en dat was het ook niet. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik pass ervoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2018 17:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het duurt toch enorm lang om lambieken en geuzen te brouwen? Zou aardig zonde zijn om het niet lekker te vinden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2018 00:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De laatste tijd best veel aan het alcohol-vrij bier gezeten. Sorry voor de misdaad tegen de bierheid alvast. :P

Die biertjes van Budels kan ik best smaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2018 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb altijd wel respect voor alcoholvrijbierdrinkers :P Dan doe je het puur voor de smaak, dan ben je wel een echte fanaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2018 14:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Heb altijd wel respect voor alcoholvrijbierdrinkers :P Dan doe je het puur voor de smaak, dan ben je wel een echte fanaat.


Wij hadden laatst op het werk van die heineken 0.0% gekregen om te proeven. Beetje flauw, maar wel gewoon een lekker fris drankje voor in de zomer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2018 14:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MeneerEend schreef:
Wij hadden laatst op het werk van die heineken 0.0% gekregen om te proeven. Beetje flauw, maar wel gewoon een lekker fris drankje voor in de zomer.

Ik vond alcoholvrije biertjes altijd zo'n vieze bijsmaak hebben, maar dat heeft die van Heineken echt bijna niet. Prima vervanger, ik drink hem net zo graag als ik nog moet rijden ofzo. Alleen wel jammer dat ik hem in de cafe's nog niet ben tegengekomen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2018 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb toevallig Heineken 0.0 gehad tijdens Club r_AW in de P60. Vond het nog steeds wel wat duf overkomen, maar dat heb ik ook met standaard Heineken. Overstappen naar Paulaner 0.0 was wel weer boven verwachting goed te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2018 21:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
De laatste tijd best veel aan het alcohol-vrij bier gezeten. Sorry voor de misdaad tegen de bierheid alvast. :P

Die biertjes van Budels kan ik best smaken.


Nep Belg :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die Heineken 0.0 is van het alcoholvrije bier wel mijn favoriet, denk ik. Best goed te doen.

Lambieken / Geuzen zijn zo ongeveer mijn meest favoriete bieren. Heerlijk. Hoe zuurder, hoe beter. Zeker op een warme, zonnige dag is dat echt heel goed te doen.
Terwijl ik bijvoorbeeld champagne niet erg lekker vind.

Ik heb het al eerder gepost maar heb deze maand dry january, en die trek ik zelfs nog even door tot een stukje in februari. Het beviel me dit weekend in ieder geval best goed, wakker worden zonder brak te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 11:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Heeft iemand hier Lambiek/Geuze bieren gehad? Zo ja, ervaringen?


Heerlijk. Afgelopen weekend met de vrouw naar Valkenburg geweest en hier in café De Grendelpoort gezeten (aanrader als je speciaalbier wilt drinken daar). Onder andere de Boon Geuze Mariage Parfait gedronken. Zijn ook wat grotere flessen (37,5 cl) dan normaal, maar had voor mij minstens nog eens het dubbele mogen zijn. Mijn vriendin vond het daarentegen niet te zuipen.

Die avond afgesloten met de Berging Russian Imperial Bourbon Stout. :drool: :drool: . Zo blij dat ik dit soort bieren ben gaan waarderen. Heerlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
klapstoel schreef:
Heeft iemand hier Lambiek/Geuze bieren gehad? Zo ja, ervaringen?


Heerlijk. Afgelopen weekend met de vrouw naar Valkenburg geweest en hier in café De Grendelpoort gezeten (aanrader als je speciaalbier wilt drinken daar). Onder andere de Boon Geuze Mariage Parfait gedronken. Zijn ook wat grotere flessen (37,5 cl) dan normaal, maar had voor mij minstens nog eens het dubbele mogen zijn. Mijn vriendin vond het daarentegen niet te zuipen.

Die avond afgesloten met de Berging Russian Imperial Bourbon Stout. :drool: :drool: . Zo blij dat ik dit soort bieren ben gaan waarderen. Heerlijk.


Goed bezig. Merk ook aan mezelf dat ik donker bier en stouts steeds meer ga waarderen. Gisteren een Urthel Samaranth gehad en die was ook echt heerlijk. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 15:00 
 
Hardtraxx Veteran

klapstoel schreef:
Het duurt toch enorm lang om lambieken en geuzen te brouwen? Zou aardig zonde zijn om het niet lekker te vinden :P


Waarin denk je dat dat langer duurt? Een lambiek wordt een lambiek doordat ze de ketel oplaten, waardoor de vele soorten gisten (die alleen in die streek in België voorkomen) in de ketel komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
klapstoel schreef:
Het duurt toch enorm lang om lambieken en geuzen te brouwen? Zou aardig zonde zijn om het niet lekker te vinden :P


Waarin denk je dat dat langer duurt? Een lambiek wordt een lambiek doordat ze de ketel oplaten, waardoor de vele soorten gisten (die alleen in die streek in België voorkomen) in de ketel komen.


Las ik in een boek over speciaalbier. Zit nu op stage dus kan het er niet bij halen. Het was volgens mij niet brouwen wat lang duurt maar dat ze de lambiek 2 tot 3 jaar laten rusten
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 17:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andere vraag: bestellen jullie wel eens pakketten of houden jullie het bij losse flesjes (supermarkt/slijterij/café)?
Zo ja, over welke site zijn jullie te spreken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 20:54 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Andere vraag: bestellen jullie wel eens pakketten of houden jullie het bij losse flesjes (supermarkt/slijterij/café)?
Zo ja, over welke site zijn jullie te spreken?

Omdat ik net begonnen ben (36 uniek atm) bestel ik soms pakketten van beerwulf, erg over te spreken, hebben ook leuke pakketten altijd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2018 21:43 
 
Hardtraxxer

klapstoel schreef:
Andere vraag: bestellen jullie wel eens pakketten of houden jullie het bij losse flesjes (supermarkt/slijterij/café)?
Zo ja, over welke site zijn jullie te spreken?


Heb sinds 3 maanden een abbonement bij hopt.nl, waarbij je 7 bieren + 1 glas krijgt met een foldertje met uitleg voor €23 per maand (incl. verzendkosten). In die 3 maanden heb ik 1 bier in het pakket gehad die ik al had gehad (600+ uniek @untappd). Leuk omdat je ook bieren krijgt die je normaliter niet zo snel zou kiezen en dus drinken.

Voor de rest rij ik 's zaterdags wel eens naar een slijterij met een vriend. Telkens een andere. Spoedig eens een keer naar België koekeloeren denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2018 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mocht je aan de grensstreek wonen, in de regio Roosendaal / Breda, dan zou ik zeker naar de Caigny gaan. Niet duur, zeker in vergelijking met Nederland door de lage accijnzen op alcohol, en een groot assortiment. Ruime parking en lekker op het gemakje met het karretje de winkel door. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van veel Belgische bieren / biersoorten dus sla vaak de lokale drankenhandels over. Mocht je wel fan zijn van tripels enzovoorts ( cc Indy ) dan kun je eigenlijk overal in België wel je slag slaan.

Een bierabonnement neem ik overigens zelf niet. Dit omdat ik:
- het leuk vind om zelf in winkels te kijken
- ik zelf graag bepaal wat ik drink
- we sinds kort hier ook een goede bierspeciaalzaak hebben zitten en die eigenaar gun ik het meer.

Ga je voor gemak etc. dan zou ik het geloof ik wel aanraden. Ik ben er alleen nog niet over uit of het goedkoop / goedkoper is of niet. Ik kan me voorstellen dat een (online) winkel wat korting geeft op zo'n box omdat ze groter in kunnen kopen en meer flesjes tegelijk verkopen, zeker met zo'n adventskalender.

* edit: nog 31 dagen en dan loopt mijn periode van droogte af :cry: . Ik kan nu al uitkijken naar dat eerste biertje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2018 11:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Mocht je aan de grensstreek wonen, in de regio Roosendaal / Breda, dan zou ik zeker naar de Caigny gaan. Niet duur, zeker in vergelijking met Nederland door de lage accijnzen op alcohol, en een groot assortiment. Ruime parking en lekker op het gemakje met het karretje de winkel door. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van veel Belgische bieren / biersoorten dus sla vaak de lokale drankenhandels over. Mocht je wel fan zijn van tripels enzovoorts ( cc Indy ) dan kun je eigenlijk overal in België wel je slag slaan.

Een bierabonnement neem ik overigens zelf niet. Dit omdat ik:
- het leuk vind om zelf in winkels te kijken
- ik zelf graag bepaal wat ik drink
- we sinds kort hier ook een goede bierspeciaalzaak hebben zitten en die eigenaar gun ik het meer.


Ga je voor gemak etc. dan zou ik het geloof ik wel aanraden. Ik ben er alleen nog niet over uit of het goedkoop / goedkoper is of niet. Ik kan me voorstellen dat een (online) winkel wat korting geeft op zo'n box omdat ze groter in kunnen kopen en meer flesjes tegelijk verkopen, zeker met zo'n adventskalender.

* edit: nog 31 dagen en dan loopt mijn periode van droogte af :cry: . Ik kan nu al uitkijken naar dat eerste biertje.


Precies dit hier in Grunn ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2018 10:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
klapstoel schreef:
Heeft iemand hier Lambiek/Geuze bieren gehad? Zo ja, ervaringen?


Heerlijk. Afgelopen weekend met de vrouw naar Valkenburg geweest en hier in café De Grendelpoort gezeten (aanrader als je speciaalbier wilt drinken daar). Onder andere de Boon Geuze Mariage Parfait gedronken. Zijn ook wat grotere flessen (37,5 cl) dan normaal, maar had voor mij minstens nog eens het dubbele mogen zijn. Mijn vriendin vond het daarentegen niet te zuipen.

Die avond afgesloten met de Berging Russian Imperial Bourbon Stout. :drool: :drool: . Zo blij dat ik dit soort bieren ben gaan waarderen. Heerlijk.


Jouw vriendin ziet ook af he. Eerst moet ze onvrijwillig mee naar headhunterz, waar ze vervolgens ook nog word gedrogeerd. Vervolgens moet ze een heel seizoen mee, omdat ze je anders gewoon niet ziet in het weekend. Ga je weekendje weg, zit ze opgesloten in zon kut speciaalbier cafe. t arme schaap
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2018 12:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MeneerEend schreef:
RomanAnthony schreef:
klapstoel schreef:
Heeft iemand hier Lambiek/Geuze bieren gehad? Zo ja, ervaringen?


Heerlijk. Afgelopen weekend met de vrouw naar Valkenburg geweest en hier in café De Grendelpoort gezeten (aanrader als je speciaalbier wilt drinken daar). Onder andere de Boon Geuze Mariage Parfait gedronken. Zijn ook wat grotere flessen (37,5 cl) dan normaal, maar had voor mij minstens nog eens het dubbele mogen zijn. Mijn vriendin vond het daarentegen niet te zuipen.

Die avond afgesloten met de Berging Russian Imperial Bourbon Stout. :drool: :drool: . Zo blij dat ik dit soort bieren ben gaan waarderen. Heerlijk.


Jouw vriendin ziet ook af he. Eerst moet ze onvrijwillig mee naar headhunterz, waar ze vervolgens ook nog word gedrogeerd. Vervolgens moet ze een heel seizoen mee, omdat ze je anders gewoon niet ziet in het weekend. Ga je weekendje weg, zit ze opgesloten in zon kut speciaalbier cafe. t arme schaap


En haar moeder die telkens maar zegt dat we zo'n leuk stel zijn samen.

:bomb: .

Waarschijnlijk ontmoet je haar op Rebellious (vriendin dus, niet schoonmoeder). Misschien maar niks tegen haar zeggen wat betreft HHZ :whistle: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2018 16:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik hou braaf mijn mond, geloof ik wel dat jullie een leuk stel zijn hoor :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2018 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Morgen high beer doen :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2018 10:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MeneerEend schreef:
Ik hou braaf mijn mond, geloof ik wel dat jullie een leuk stel zijn hoor :whistle:

En ze zijn samen nog zo verliefd. Kusjes geven als ze elkaar zien enzo :love: . Dat prille geluk nog, fantastisch (L) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2018 10:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
MeneerEend schreef:
Ik hou braaf mijn mond, geloof ik wel dat jullie een leuk stel zijn hoor :whistle:

En ze zijn samen nog zo verliefd. Kusjes geven als ze elkaar zien enzo :love: . Dat prille geluk nog, fantastisch (L) .


Hihi.

On-topic jongens. Nogmeerbierdrink'n.

Afbeelding
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic