Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 08:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zie (vrijwel) alleen maar voordelen:
- een blikje is vetter aan te kleden (visueel)
- een blikje laat geen licht en lucht door i.t.t. glas wat de kwaliteit van je bier ten goede komt
- blik is lichter
- flesjes moeten naar de glasbak, blik gooi je zo weg (9 van de 10x kun je de flessen die ik drink nergens voor statiegeld inleveren en dat doe ik over het algemeen toch niet)
- de ecologische voetafdruk van blik is kleiner dan die van glas
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 08:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

IPAs zijn beter vers te houden in blik (vooral vanwege het uitsluiten van licht) en dat heeft de massa eindelijk ook bereikt, waardoor fles-IPAs veel minder verkopen. Het is dus gunstiger om die bieren in blik te verkopen, en laat IPA nu een erg populaire stijl zijn waar kleinere brouwerijen op scoren. Deze hebben vaak niet het geld voor een fles én een blik bottle installatie (of willen dit er gewoon niet aan uitgeven), dus kiezen ervoor om al hun bieren in blik te verkopen.

Daarnaast de punten die Remi aangeeft. Ook bijvoorbeeld transport is veel makkelijker te regelen aangezien blikken te stapelen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 10:31 
 
Hardtraxx Veteran

Laat maar, is al 69x uitgelegd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 10:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ah. Dat is aardig te verklaren.

Mocht het zover komen dat de blikken voortaan een standaard gaan worden bij de speciaalbieren, dan vind ik dat wel erg jammer. Momenteel bestaat de collectie speciaal bier flessen uit iets meer dan 1500 flessen (and counting). Een beetje uit de hand gelopen hobby dus

Even een foto ter verduidelijking (is van 2017. Augustus)
Afbeelding

De dozen zaten destijds ook nog vol en had nog diverse kratten staan die erbij moesten. (ben heel blij dat mijn oom de garage beschikbaar stelt.. :beer:)

Mooiste in de collectie is toch een Corsendonck op het glas gebrand in kleur. Zijn er overigens ook niet heel veel van. Idem dito voor Westvleteren 12 fles gebrand
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ook wat lege flessen (zelfs kratten!) Heineken in de schuur staan. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Holy shit :lol:

Wat zijn je plannen ermee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 13:15 
 
Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Holy shit :lol:

Wat zijn je plannen ermee?


Statiegeld! Is nu betere investering dan rente bij je bank
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 13:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik weet het nog niet. Mijn oom vind het nogal goed zo, zolang het de garage niet uitkomt... Maar denk er nog 200 bij te kunnen en dan is het over.

Wellicht iemand die er interesse in heeft of een bier museum. En anders is het jammer maar helaas... De mooiste bewaren en de rest de glasbak / flessen automaat in
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is een hele beste verzamling ja :lol: Ik bewaar zelf ook regelmatig wel flesjes en blikken maar niet alles. Ik bewaar ook alles op mijn boekenkast die tevens al vol zat met boeken. Veel ruimte is daar inmiddels ook niet meer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik verzamelde ook altijd mijn flesjes. Ik had er slechts iets van 300 uitgestald staan op het hoogtepunt. Maar ik had er op een gegeven moment wel genoeg van toen het wel heel vol begon te staan allemaal en ik geen zin had om nog meer ruimte in die kamer ervoor te creëren. Toen alles maar weggedaan. Een deel van die flesjes staat overigens nog steeds in een paar verhuisdozen opgeslagen, moet ik ook nog maar eens uitzoeken en weggooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Ah. Dat is aardig te verklaren.

Mocht het zover komen dat de blikken voortaan een standaard gaan worden bij de speciaalbieren, dan vind ik dat wel erg jammer. Momenteel bestaat de collectie speciaal bier flessen uit iets meer dan 1500 flessen (and counting). Een beetje uit de hand gelopen hobby dus

Even een foto ter verduidelijking (is van 2017. Augustus)
Afbeelding

De dozen zaten destijds ook nog vol en had nog diverse kratten staan die erbij moesten. (ben heel blij dat mijn oom de garage beschikbaar stelt.. :beer:)

Mooiste in de collectie is toch een Corsendonck op het glas gebrand in kleur. Zijn er overigens ook niet heel veel van. Idem dito voor Westvleteren 12 fles gebrand


:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen zaterdag een behoorlijke run gehad, 25 check-ins op Untappd telde ik de dag er na. :lol: . Voelde me gisteren, en vandaag nog steeds trouwens, niet heel best.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gek hè, strijder :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 14:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Afgelopen zaterdag een behoorlijke run gehad, 25 check-ins op Untappd telde ik de dag er na. :lol: . Voelde me gisteren, en vandaag nog steeds trouwens, niet heel best.


Drink je dan 25 volle biertjes of deel je dat met iemand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig de meeste flesjes wel gedeeld: 33cl, 44cl of 50cl met 2 of 3 man. Maar goed, om 4 uur 's nachts nog een 33 cl van 12% wegwerken nadat je er al 24 hebt weggezet is natuurlijk vragen om problemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Barrel Aged Kokostopp, Tiramisumo Twins, Hazedalic Daydream, Heavyweight, Achlys, Birthday Punch waren overigens allemaal erg goed te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2020 11:59 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Proef je überhaupt nog wat van de, pak en beet, laatste 10 bieren dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2020 12:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Magnetron schreef:
Proef je überhaupt nog wat van de, pak en beet, laatste 10 bieren dan?

Waarom denk je dat hij ze niet rate :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2020 13:53 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Mega zonde van het bier dus :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2020 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fijn dat jullie dat voor een ander in kunnen vullen!
We hebben zo'n 12 uur gezeten dus redelijk lang(zaam) opgebouwd. En je werkt van pak 'm beet 3% of 4% alcohol op naar 15%. Beetje eten tussendoor, glaasje water. Waarom niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2020 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet zo ̶h̶a̶p̶p̶e̶n̶ slikken joh :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2020 14:43 
 
Hardtraxx Veteran

Net deze 5 besteld: https://www.littlebeershop.nl/utrecht/s ... ur-locals/

Support Your Locals!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2020 23:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb 6 75cl flessen Gulden Draak Cuvee Special BA Laphraoig besteld. Hopen dat ze op tijd binnen zijn voor de verjaardag van ons pa, kan ik er 2 cadeau geven aan hem en 4 mooi op rijping leggen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 00:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Oeh.. Ik heb gehoord dat die heel goed moet zijn. Maat van mij heeft hem al geproefd en die was zeer tevreden. Benieuwd wat die op rijping doet.


Net na aantal pils en Skype gesprek met vriendengroep besloten om een bier instagram pagina aan te maken. De Prooster (herkenbaar aan de 2 proostende flessen in het blauwe logo). Een leuke opwelling en zien wel wat het gaat brengen.

Gaan proberen onze liefde voor bier, en dan met name speciaalbier uit te drukken in een pagina vol feitjes, foodpairing en smaak reportjes. En natuurlijk waar we die hebben geproefd en hoe duur die was. Beetje het bier gedeelte van snackspert (ook een genot om te volgen).

Dus ehm... Volgers? :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 09:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Magnetron schreef:
Proef je überhaupt nog wat van de, pak en beet, laatste 10 bieren dan?

Waarom denk je dat hij ze niet rate :whistle:


:lol:
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic