Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 10:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Oeh.. Ik heb gehoord dat die heel goed moet zijn. Maat van mij heeft hem al geproefd en die was zeer tevreden. Benieuwd wat die op rijping doet.


Net na aantal pils en Skype gesprek met vriendengroep besloten om een bier instagram pagina aan te maken. De Prooster (herkenbaar aan de 2 proostende flessen in het blauwe logo). Een leuke opwelling en zien wel wat het gaat brengen.

Gaan proberen onze liefde voor bier, en dan met name speciaalbier uit te drukken in een pagina vol feitjes, foodpairing en smaak reportjes. En natuurlijk waar we die hebben geproefd en hoe duur die was. Beetje het bier gedeelte van snackspert (ook een genot om te volgen).

Dus ehm... Volgers? :x


Kan leuk zijn. Maar, no offence, ik ben niet echt geïnteresseerd in de bieren die ik je soms zie posten.
Voorbeeld:

rakkietakkie schreef:
Biertjes van de Heidebrouwerij zijn een aanrader.
Everzwijn en Oehoe als absolute topper
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 10:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

We gaan ook verder dan dat kijken. Die andere is bijv wel meer van de uniekere bieren.
We gaan daarom ook kijken voor een gezonde mix tussen uniek, limited, common en horeca.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Doe op 1 april AH Basic Pilsener, Pitt en Schultenbräu,
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 11:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Doe op 1 april AH Basic Pilsener, Pitt en Schultenbräu,

Heerlijk zo'n blik Pitt!
We hebben 2019 versie, anderhalf jaar gerijpt op blik in de garage, klaargezet voor deze proeverij.
Hij is eigenlijk al 'over datum', maar kenners weten dat dit bij deze editie niets uitmaakt en nog prima gedronken kan worden, sommige zeggen zelfs dat ie er alleen maar beter op wordt!
Voor de echte Pitt ervaring drink je hem rechtstreeks uit het blik.
De optimale drink temperatuur is 6 a 7 graden, maar de echte kenners durven het ook lauwwarm aan: ''Bier is bier, niet zo zeuren''.
De smaken van de hop en mout die ze voor deze editie versie gebruikt hebben knallen door je mond, de afdronk is lekker zacht.

Prijs: 10/10
Smaak: 10/10
Afdronk: 9/10
Design blik: 10/10

Untappd rating: 4,56
Zelf vinden we dit nog wel aan de lage kant, wat ons betreft een dikke 5!!

Conclusie, koop gerust een treetje, kost niet veel, en het is elke cent waard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2020 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog even in de magnetron zetten voor de extra bite :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2020 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Of zondagmiddag in je tentje op Defqon drinken terwijl het al 3 dagen 30+ graden is en je al 2 nachten wakker bent. Dat geeft ook een bijzonder effect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2020 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Of zondagmiddag in je tentje op Defqon drinken terwijl het al 3 dagen 30+ graden is en je al 2 nachten wakker bent. Dat geeft ook een bijzonder effect.


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2020 12:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Of zondagmiddag in je tentje op Defqon drinken terwijl het al 3 dagen 30+ graden is en je al 2 nachten wakker bent. Dat geeft ook een bijzonder effect.


Been there, done that. Vis je uit een zijvakje nog ergens een halve liter pils op. Laat je je verdomme ook niet kennen zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2020 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vandaag of morgen even de BottleShop in Den Bosch binnen lopen, eens kijken wat voor lekkers we voor de komende weekenden aan kunnen schaffen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2020 14:06 
 
Hardtraxx Veteran

Vraag over IPA's: Heb daar namelijk een ''probleem'' mee, ik vind ze echt allemaal hetzelfde smaken tenzij ze echt een heel uitgesproken extra maak hebben (Dead Pony van Bulldog bijvoorbeeld).

Had gisteren een New England IPA met hull melon Citra van VandeStreek (FFWD 2021). Smaakt e helaas als elke andere IPA..

Ligt dat aan mij of zijn de verschillen zo subtiel dat het kan dat ik het mis?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2020 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Remi schreef:
Of zondagmiddag in je tentje op Defqon drinken terwijl het al 3 dagen 30+ graden is en je al 2 nachten wakker bent. Dat geeft ook een bijzonder effect.


Been there, done that. Vis je uit een zijvakje nog ergens een halve liter pils op. Laat je je verdomme ook niet kennen zeker.


Ja jonge, dat waren de mooiste zondagen. Vis je uit het andere zijvakje nog een ieselijke zak pep en dan ben je voor die dag weer vertrokken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2020 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Vraag over IPA's: Heb daar namelijk een ''probleem'' mee, ik vind ze echt allemaal hetzelfde smaken tenzij ze echt een heel uitgesproken extra maak hebben (Dead Pony van Bulldog bijvoorbeeld).

Had gisteren een New England IPA met hull melon Citra van VandeStreek (FFWD 2021). Smaakt e helaas als elke andere IPA..

Ligt dat aan mij of zijn de verschillen zo subtiel dat het kan dat ik het mis?


De stijl IPA is, in mijn ogen: fris, hoppig, bitter. Net zoals de stijl 'blond' of 'pils' een bepaalde stijl is en ook 'altijd hetzelfde is'. Maar binnen de stijl IPA heb je wel degelijk variatie. IPA, DIPA (double IPA) , TIPA (triple IPA), IIPA (imperial IPA) NEIPA (New England, fruitiger) DNEIPA (double NEIPA), DDHIPA (double dry-hopped) etc etc etc. Zet er eens een paar naast elkaar en kijk hoe je dat ervaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2020 08:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maten jank aub ff die barrel aged bronckhorst in je winkelwagen (virtueel of fysiek) met jamaicaanse rum (nummah 21) HOLY FUCK wat goed voor 6,50 piek DONDERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2020 09:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb daar 7,50 voor betaald :( Wel heel benieuwd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2020 17:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nieuwe biertjes gehaald
Vink lekker van bird brewery
150 watt van 100 watt brouwerij / stadsbrouwerij eindhove
Kasteel 75cl uit 1997
Tiramisumos twin van de moersleutel.

Laatste wordt mijn eerste blik special. Ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2020 21:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die is direct wel erg chill. Niet te koud drinken, trouwens. Ik vond 'm erg geslaagd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2020 21:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Plan is ook nu koelen in de koelkast. Morgen lekker rondje fietsen en hem ergens open trekken na een uurtje of 1.5
Dan is de kou er vanaf... En issie ook niet te warm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2020 21:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een eerste miwertje
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2020 23:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Die is direct wel erg chill. Niet te koud drinken, trouwens. Ik vond 'm erg geslaagd.


Vandaag was het moment daar.
Na een Lentebock 2018 van Hertog Jan, een vink lekker, kasteel rouge kwam de tiramisumo's aan de beurt.
Uurtje uit de koelkast, zonnetje op je knar. Perfect dus

Holy fuck, alsof je met je ogen dicht een flinke hap neemt uit een dessert. Wat is deze lekker. Halen.. Echt... Pwoh.

En daarna afgedaan met 3x Triple Karmeliet en een despo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2020 00:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekkere volgorde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2020 09:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Lekkere volgorde :P


Ja, dit was ook m'n eerste gedachte, haha.

rakkietakkie schreef:
Na een Lentebock 2018 van Hertog Jan, een vink lekker, kasteel rouge kwam de tiramisumo's aan de beurt.
Uurtje uit de koelkast, zonnetje op je knar. Perfect dus


Die Lentebock 2018 is overigens ook wel een eind gedaan, denk ik. Sommige bieren wil / kun je juist rijpen (stouts, quadrupels) maar witbier, ipa en ander fris spul 'vergaat' gewoon. Hop is een vers product en hoe langer je dit laat staan hoe minder de kwaliteit en smaak zal zijn. Dus in dit geval is het jaartal "2018" niet echt een toevoeging. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2020 15:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja de volgorde was behoorlijk apart.
Maar hey, prima middagje... Vandaag maar blik of 6 van tiramisumo's ingeslagen.
Die gaan vaker het wagentje in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 16:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

In quarantaine eindelijk eens wat tijd om de kast wat leger te drinken..
Vandaag de volgende besteld om de voorraad weer wat aan te vullen :drool:

Van Moll Banana Boulevard
https://www.misterhop.com/products/van- ... -boulevard
The Garden Imperial Coconut & Vanilla Stout
https://www.misterhop.com/products/the- ... illa-stout
In De Nacht Liquid Love Rum BA
https://www.misterhop.com/products/in-d ... ove-rum-ba
Dugges 15! STOUT
https://www.misterhop.com/products/dugges-15-stout
Battery Steele Marsh Mello Vibes
https://www.misterhop.com/products/batt ... ello-vibes
Bronckhorster Barrel Aged Serie No. 22 (Midnightporter Heaven Hill BBA)
https://www.misterhop.com/products/bron ... n-hill-bba

En voor de liefhebbers.. Mr. Hop heeft nog t/m woensdag op elle bieren 10% korting met code: ALLES10
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 17:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vandaag bestelling bij van Moll geplaatst met 5x Eisbocked imperial coffee & maple porter... A 18%.

Ben heel erg benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 23:08 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ben de laatste tijd ook steeds meer speciaal bier aan het drinken en heb ook maar ff dat untapped gedownload. Heb het helaas tot nu toe alleen niet echt bijgehouden. Hoe kan ik jullie die hards volgen?
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic