Ik weet niet of sneijder heel veel speeltijd moet gaan krijgen. Hoewel ie heel goed kan voetballen en veel mooie dingen heeft gedaan in het Nederlands Elftal, heeft ie dit jaar nog precies niks gepresteerd. Of ie dus in vorm is op het WK, durf ik te betwijfelen.
Verder ben ik benieuwd welke spelers er fit zijn. Robben is zeer blessuregevoelig, en daarnaast zijn Van Bommel en Van Persie wat dat betreft ook risicofactoren.
Ik ben daarentegen wel voorstander van het spelen met meer dan 1 spits. Nederland heeft nu eenmaal niet de sterkste verdediging ter wereld, maar je kan winnen door "1 goal meer te scoren dan de tegenstander". Ik denk dus dat het belangrijk is om de doelpuntenmachine aan de gang te krijgen. Dit zou kunnen door met in ieder geval Robben en Huntelaar te spelen (Man, wat voelen die twee elkaar goed aan, kijk naar Nederland-Engeland). Vandaar dat ik wel voorstander ben van een wellicht ietwat experimentele variant, een 3-5-2 opstelling
Stekelenburg
Van der Wiel - Heitinga - Pieters
Van Bommel - De Jong
Robben - Van der Vaart - Kuyt
Huntelaar - Van Persie
Je hebt dan ook het voordeel dat spelers voorin wat kunnen gaan zwerven en onderling van posities wisselen, waardoor je de verdediging van de tegenstander helemaal uit balans kunt krijgen.
Ik hoop op een finaleplaats, en vrees tegelijkertijd dat die weer verloren zal worden.
Zo, mijn verhaaltje