Danny H schreef:
Ik doel meer op de normen en waarden van de mens, dat het nu gewoon blijkbaar normaal is om bij zoiets massaal te komen terwijl je weet dat dit niet de bedoeling was van het meisje.
Nee, ze hadden er niks te zoeken. Er waren zoveel tokkies, capuchonnetjes en genetisch gehandicapten dat dit dé kans was voor de grote opruiming.
De mensen die zeggen dat de burgemeester meer aan de situatie moest doen ter voorkoming van de rellen… Het was van tevoren al bekend dat er helemaal niets georganiseerd werd in Haren en vervolgens gaan er tokkies massaal naar Haren en hier worden ze, heel verassend, geconfronteerd met het feit dat er niets georganiseerd is en dus gaan ze maar even een dorp afbreken.
Mensen die zeggen dat de burgemeester had kunnen weten wat er verwacht moest worden en dus de ‘gasten’ beter hadden moeten vermaken… Dat is hetzelfde als ik een willekeurig persoon aanwijs en tegen hem zeg dat we vanavond bij hem thuis een feest vieren met 20 man en dat hij maar beter de hapjes, drank en vermaak geregeld moet hebben, anders breken we zijn huis af.
De verantwoordelijkheid niet bij het meisje, niet bij de media die opriepen om naar Haren te komen en niet bij de politie, maar bij die rellende tokkies. Als je hier niet de schuld aan geeft dan mis je echt een deel van je hersenen waar het empathie gedeelte zou moeten zitten.
Wat ik niet aan de politie begreep was het zachte optreden. Waarom gebruiken ze niet gewoon paintball geweren? Een mooie knalgele klodder verf op je kop en je kan drie weken niet normaal over straat lopen.