Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385 ... 435  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2020 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Zit zelf ook nog te dubben tussen een gamelaptop of game PC. Het moet sowieso voor dingen als editen worden gebruikt maar dat gaat vaak wel enigzins hand en hand met gamen (alleen zijn de grafische kaarten daar vaak meer werk paarden dan echt dingen die hoge grafische shit goed draaien).

Vind persoonlijk een laptop chiller omdat ik er overal mee heen kan, maar als een PC zo veel cheaper is voor wat je krijgt dan overweeg ik liever dat. Zit zelf niet in de grafische kaarten wereld, heb er lichtelijk kennis van.

Maar qua specs moet het wel richting

2tb HDD + 512 GB SSD (kan ik er zelf nog bijbouwen als het moet bij laptops met slots er voor)
i7 of hele goede i5
16gb werkgeheugen.
Kaart die zowel grafisch de komende tijd qua games en editing vooruit kan.

Budget rond de 1000 EUR. Als men aanraders heeft..


Bouw aub zelf een systeem. Gamelaptops zijn helemaal kut. Niets aan onderdelen te verwisselen (muv ram) en ze stijgen op bij een beetje zwaar spel. Daarbij worden die krengen echt mokerwarm.

Voor 1000 kun je een prima systeem samenstellen. Intel processors zijn ingehaald door AMD zowel in prestatie als in prijs. Koop een Ryzen processor.

Grim schreef:
Afbeelding

Je PC is zo snel als je langzaamste onderdeel. Heb je snelle M2 opslag, heb je daarnaast nog een oude HDD. Zou dan eerder voor een SSD op sata gaan, die kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer.


Als je zelf een PC gaat samenstellen kun je het beter in een keer goed doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2020 11:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Broken Balance schreef:

Bouw aub zelf een systeem. Gamelaptops zijn helemaal kut. Niets aan onderdelen te verwisselen (muv ram) en ze stijgen op bij een beetje zwaar spel. Daarbij worden die krengen echt mokerwarm.

Voor 1000 kun je een prima systeem samenstellen. Intel processors zijn ingehaald door AMD zowel in prestatie als in prijs. Koop een Ryzen processor.




Dit allemaal inderdaad, desktop is op ieder gebied behalve mobiliteit superieur.
Tip: ga naar het Desktop Aankoopadvies topic op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121
Daar kun je eenvoudig een nieuw topic aanmaken waar je alleen je budget en waar je de pc voor nodig hoeft te posten. Een heel leger aan experts die er wél veel verstand van hebben adviseren je graag wat het maximaal haalbare systeem is met jouw budget :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2020 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pohh ik ben erg tevreden met m'n 1070TI maar zo'n 3070 is wel erg aantrekkelijk. Sowieso fijn deze flinke stappen en prijzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2020 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
^ Als ik zo naar reviews kijk van de CPU zou ik wel echt een losse processorkoeler erbij kopen, anders kan de temperatuur van je CPU flink oplopen.

Ik zou deze erbij doen. Blijft nog binnen het budget van €1000 en is een enorm goed ding. Vrij stil en houdt mijn CPU (i5 8600K die doorgaans vrij warm kan worden) onder de 70 graden als ik game in 1440p en stream/render in 1080p.



Ik heb zelf ook een losse processorkoeler (oude I5, PC is ondertussen al 6 jaar oud). Ik draai BOINC voor de wetenschap wat te helpen en zelfs met continue >75% CPU gebruik (3 vd 4 cores) zit mijn CPU tussen de 40-50°C :loving:

Alm1ghty schreef:
Je PC is zo snel als je langzaamste onderdeel. Heb je snelle M2 opslag, heb je daarnaast nog een oude HDD. Zou dan eerder voor een SSD op sata gaan, die kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer.

Als je zelf een PC gaat samenstellen kun je het beter in een keer goed doen.


Wat ik zo snel zag is dat SSD & NVME hetzelfde is qua prijs, vandaar dat ik die vlug aangeklikt had. Ikzelf heb ook een SSD & HDD combo. SSD = Windows, veelgebruikte programma's (Chrome/Firefox/Steam/Discord/...) en enkele games die ik op dat moment actief speel. De rest gaat allemaal op de HDD. Werkt uitstekend, vind ik!

Let ook even op dat ik deze PC op 5 minuten in elkaar geklikt heb, als het zelfs al zolang duurde. Dit was puur om BB een idee te geven.

Wanneer ik iets voor mijzelf bouw dan spendeer ik enkele weken aan onderzoek om er zo zeker mogelijk van te zijn dat alles goed samen werkt en dat ik de meeste bang for buck heb in mijn budget. ;)

@BB als het niet dringend is zou ik sowieso nog minimum enkele weken wachten. Nvidia heeft pas dikke nieuwe kaarten aangekondigd die scherp geprijst staan. Dat betekent dat de huidige kaarten in prijs gaan zakken en je dus meer waar voor je geld gaat krijgen. AMD hun aankondiging van nieuwe kaarten komt begin oktober dacht ik gelezen te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2020 23:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dank allen, dan wordt het een PC. Kan eventueel mijn laptop los er bij houden en ik moet sowieso nog even wachten.

Hoop alleen dat de laptop het volhoudt, iets begint de laatste tijd te zoemen en laat de laptop lichtelijk vibreren (niet tijdens zware taken oid). Het lijkt de ventilator te zijn maar ik snap niet echt waarom. Ding zit geen stof in (al schoongemaakt voor en na het gezoem). Het begon uit het niets. Als je ook een lichte tik op de behuizing geeft mindert hij ook maar komt meteen terug.

Kutte is alleen dat ik niet weet of het het ventilator motortje is (zou raar zijn, ik blaas alleen met de ventilator mee als ik hem schoonmaak wat prima kan), het een los stekkertje of stroom issue is of dat het iets compleet anders is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2020 11:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

M2 SSD : Windows
SATA SSD: Games
HDD: Foto's, films etc .. iets dat je niet vaak gebruikt.

SSD heeft HDD echt wel ingehaald, maar een losse HDD van pak 'm beet 2 TB is nooit vervelend om extra te hebben voor een 40 euro. M2 & Sata zijn niet even duur, M2 is wel wat duurder, maar ook weer sneller. Ander nadeel van M2 is dat je moederbord er plek voor moet hebben, goedkopere moederborden hebben maak een enkele M2 plek, terwijl er vaak zat plek is voor SATA SSD's, dit is dus iets wat je van te voren moet weten als je een keuze maakt voor moederbord.

Ik heb zelf nu:
1 x M2 SSD 240 GB voor Windows
1 X 1 TB Sata SSD voor games
1 x 500 GB SATA SSD voor games
1 x 2 TB HDD voor losse bestanden
1 x 1 TB externe USB 3.0 harde schijf voor losse bestanden.

Wel moet ik hierbij zeggen dat ik net een nieuwe PC heb gebouwd waarbij ik nog dingen aan het overzetten ben en die externe USB harde schijf dan als back up drive wordt gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2020 13:06 
 
Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
Spobbertiet schreef:
Morgen maar Tony hawk halen :drool: hoop dat 't even leuk is als vroegah


Ben benieuwd wat je er van vindt! Ik twijfel om 'm te halen omdat ik vrees dat ik het door de nostalgie er wat te veel van verwacht


Ik ben verslaafd :lol: het is ouderwetse chillheid, muziek, niet teveel knoppen, verhaal, etc. precies zoals ik 't zoek :D

Hoelang 't leuk blijft, geen idee. Maar ben nu al alle levels 100% proberen te halen dus dat zegt veel goeds voor mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2020 15:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren Portal 2 uitgespeeld.

Nu maar eens beginnen aan de Bioshock reeks met Bioshock Remastered. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2020 17:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Gisteren Portal 2 uitgespeeld.

Nu maar eens beginnen aan de Bioshock reeks met Bioshock Remastered. :thumbsup:

Die reeks is erg goed :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2020 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toch besloten om donderdag om 15:00 een RTX 3080 te bestellen in plaats van een RTX 3070 op 15 oktober. Aangezien het prima in m'n kast past en m'n voeding ruim voldoende is en ik het die €200 extra (waarschijnlijk) wel waard vind. Wordt een flinke upgrade van m'n GTX 1060. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2020 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vrijdag komt de Super Mario 3D Allstars voor de Switch binnen :D. Even legendarisch jeugd herinneringen ophalen bij Mario 64 :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2020 14:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Vrijdag komt de Super Mario 3D Allstars voor de Switch binnen :D. Even legendarisch jeugd herinneringen ophalen bij Mario 64 :woot:


Hij komt vrijdag ook binnen, overal was dat kreng uitverkocht dus uiteindelijk via Amazon.de moeten bestellen.
Kan niet wachten, die worden alle 3 keurig na elkaar uitgespeeld :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2020 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was al blij dat ze de Super Mario Bros Allstars van de SNES gratis aanboden :lol: heel het weekend gespeeld en uitgespeeld. De nostalgie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 12:32 
 
Hardtraxx Elite

Playstation 5 die overal uitverkocht is xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 12:40 
 
Hardtraxx Veteran

THPS 1 100%, TJPS nu op 50,gaat te snel :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker


:worship: :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 14:23 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

:worship: :worship: :worship:

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zag hem gisteren in de stream en was direct van 'WAT?!' en holy shit, ik wil het hebben.
De anderhalf jaar oude leaks waren dus echt: https://www.youtube.com/watch?v=u0elKGOUzYs
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 15:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Had op het begin eerst het gevoel "zit ik hier op te wachten?".
Maar ben ontzettend benieuwd wat hier uit gaat komen! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 17:17 
 
Hardtraxx Elite

Lijkt me echt gruwelijke shit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 17:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:

:worship: :worship: :worship:

Moest het even opzoeken maar pfew, komt ook uit op pc en Xbox
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 18:16 
 
Hardtraxx Veteran

Hoop dat mijn Gamemania preorder in juni me een enigszins spoedige levering kan opleveren :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 18:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou na lang proberen voor de Founders Edition toch maar voor de MSI Gaming Trio card gegaan dmv een pre-order. Zal nog wel even gaan duren voor ik die heb ben ik bang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2020 22:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:

:worship: :worship: :worship:


Ziet er super vet uit :worship:
Alleen de personen lijken wel op sims poppetjes :x


Ben overigens nog steeds aan t kijken voor een nieuwe gaming laptop.
Twijfel tussen deze:

https://www.paradigit.nl/lenovo-legion- ... oduct/3046
Goede specs voor de prijs, vind 'm persoonlijk niet heel mooi

https://www.coolblue.nl/product/861066/ ... ifications
Duurste van de 3, geen numpad, wel 144Hz scherm

https://www.alternate.nl/html/product/1 ... m=PL7HZNP5
Goedkoopste, slechts 60Hz scherm

Iemand anders nog een suggestie of aanvulling? :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2020 08:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:

:worship: :worship: :worship:



:yay: :yay:
Vorige  1 ... 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385 ... 435  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic