Bouw aub zelf een systeem. Gamelaptops zijn helemaal kut. Niets aan onderdelen te verwisselen (muv ram) en ze stijgen op bij een beetje zwaar spel. Daarbij worden die krengen echt mokerwarm.Broken Balance wrote:Zit zelf ook nog te dubben tussen een gamelaptop of game PC. Het moet sowieso voor dingen als editen worden gebruikt maar dat gaat vaak wel enigzins hand en hand met gamen (alleen zijn de grafische kaarten daar vaak meer werk paarden dan echt dingen die hoge grafische shit goed draaien).
Vind persoonlijk een laptop chiller omdat ik er overal mee heen kan, maar als een PC zo veel cheaper is voor wat je krijgt dan overweeg ik liever dat. Zit zelf niet in de grafische kaarten wereld, heb er lichtelijk kennis van.
Maar qua specs moet het wel richting
2tb HDD + 512 GB SSD (kan ik er zelf nog bijbouwen als het moet bij laptops met slots er voor)
i7 of hele goede i5
16gb werkgeheugen.
Kaart die zowel grafisch de komende tijd qua games en editing vooruit kan.
Budget rond de 1000 EUR. Als men aanraders heeft..
Voor 1000 kun je een prima systeem samenstellen. Intel processors zijn ingehaald door AMD zowel in prestatie als in prijs. Koop een Ryzen processor.
Je PC is zo snel als je langzaamste onderdeel. Heb je snelle M2 opslag, heb je daarnaast nog een oude HDD. Zou dan eerder voor een SSD op sata gaan, die kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer.Grim wrote:
Als je zelf een PC gaat samenstellen kun je het beter in een keer goed doen.