Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 5 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 18 hours ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 13 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
Hardtraxx Veteran
14311 posts member since 2011
last seen 16 hours ago
immuunm wrote:Spellen gaan ook duurder worden voor de ps5, hoorde rond de 85 euro per spel.
Bron?
I
Hardtraxx Elite
2326 posts member since 2017
last seen 9 hours ago
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 4 days ago
TkTT wrote:Reken maar dat hij een eurootje of 800/900 gaat worden. Dat vind ik echt te veel!
Uit welk internetkrocht heb je dat dan gehaald? :lol:

De speculaties in de gamemedia liggen rond de € 600,-.
Gezien de componenten is dat heel fair, en veel hoger kan ook niet als Xbox zometeen lager blijkt te liggen.

Gameprijzen kunnen idd omhoog gaan, omdat productie duurder is. Maar precieze prijzen zijn nog nergens genoemd, dus 85 euro lijkt me behoorlijk nattevingerwerk.

Heb me erg goed vermaakt met de persco. Vette sequels/remakes (Horizon 2 (L) Demon Souls) en ook interessant ogende nieuwe IP's met Project Athia en Returnal. De kracht en capabiliteiten van de PS5 kwamen gek genoeg het beste naar voren tijdens de beelden van Ratchet & Clank.
Hardtraxx Veteran
last seen 16 hours ago
Microsoft is bereid om verlies te draaien op de console om het zo goedkoper te bieden dan Sony. Geen idee waar ik dat las, volgens mij een tweet van Phil Spencer. iets over dat ze de console geen high end prices zouden geven ofzo
Ze gaan zich volledig focussen op abonnementen e.d.
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 7 hours ago
Is de console waar je op speelt voor 90% van de mensen niet al gewoon bepaald omdat je of Playstation of Xbox gewend bent? Leuk natuurlijk dat die 2 lekker met elkaar concurreren en elkaar tot grote dingen pushen. Consument is dan wel de winnaar. En ze gaan het zeker weten nog redelijk betaalbaar maken. Kleine marge of zelfs verlies op de console maar inderdaad klantenbinding doen en verdienen op andere dingen.
F
Hardtraxx Veteran
last seen 4 days ago
Nuracore wrote:Microsoft is bereid om verlies te draaien op de console om het zo goedkoper te bieden dan Sony. Geen idee waar ik dat las, volgens mij een tweet van Phil Spencer. iets over dat ze de console geen high end prices zouden geven ofzo
Ze gaan zich volledig focussen op abonnementen e.d.
Klopt, Gamepass wordt een grote target voor ze.
Desalniettemin worden consoles al generaties lang verliesgevend op de markt gebracht, die winst komt pas na een aantal jaar wanneer de productiekosten veeeelen malen lager zijn.

@ Parvuz. Jup zeker. De PS exclusives die ik de afgelopen jaren gespeeld heb, en waarvan ik de vervolgen koste wat kost wil spelen, maken dat ik niet eens voor de Xbox zou kiezen als ie 100 euro was.

Niet te verwarren met een bepaald fanboyism waardoor ik Xbox het licht in de ogen niet gun. Integendeel, ik hoop dat Xbox eindelijk eens écht goede eigen titels krijgt, ik zou ze namelijk graag aanschouwen middels let's plays op youtube.
A
Die Playstation controller is gewoon pure aids
Hardtraxxer
116 posts member since 2019
last seen Aug 2024
Red Alert 1/2
Urban Terror
Return to Castle Wolfenstein
Stratego
GTA: San Andreas (is de laatste versie die ik heb gespeeld)
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
TkTT wrote:Reken maar dat hij een eurootje of 800/900 gaat worden. Dat vind ik echt te veel!
Volledig uit je duim gezogen.

Verwacht inderdaad, zoals Firetrap zegt, maar rond de 5 of 600. Hoger gaan ze echt niet doen. Ik twijfel of ik hem direct koop of wacht tot de 'upgrade versie', maar Horizon wordt een zekerheidje. Nog steeds verliefd op deel 1 en laatst, eindelijk, aan de DLC begonnen. Het speelt zo heerlijk weg.
Hardtraxx Addict
1137 posts member since 2009
last seen 27 days ago
patrickjeb wrote:

Verwacht inderdaad, zoals Firetrap zegt, maar rond de 5 of 600. Hoger gaan ze echt niet doen. Ik twijfel of ik hem direct koop of wacht tot de 'upgrade versie', maar Horizon wordt een zekerheidje. Nog steeds verliefd op deel 1 en laatst, eindelijk, aan de DLC begonnen. Het speelt zo heerlijk weg.
Nee zeker niet, hij was op amazon gekomen voor 600 pond (is bijna 700euro) kaal. Dan weet je nog niet wat voor een pakket je wilt, spellen oid. dan loopt het al gauw op!

https://www.manners.nl/ps5-prijs-playst ... kt-amazon/
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 11 days ago
Dan heb je het over de 2TB variant wat niet de standaard variant is maar de extra uitgebreide...
Hardtraxx Veteran
last seen 16 hours ago
TkTT wrote:
patrickjeb wrote:

Nee zeker niet, hij was op amazon gekomen voor 600 pond (is bijna 700euro) kaal. Dan weet je nog niet wat voor een pakket je wilt, spellen oid. dan loopt het al gauw op!

https://www.manners.nl/ps5-prijs-playst ... kt-amazon/
Die Amazon kaarten moet je niet geloven, dit waren namelijk dummy-cards die ze gebruiken als er nog niets bekend is. Dus ook prijzen zijn gewoon random in de prijsklasse
Hardtraxxer
531 posts member since 2012
last seen 11 hours ago
Deze week The Last Of Us nog een keer uitspelen. Toch wel een van mijn favoriete spellen. Vrijdag dan eindelijk deel 2. :yay:
Hardtraxxer
516 posts member since 2019
last seen Jul 2025
TondH wrote:Deze week The Last Of Us nog een keer uitspelen. Toch wel een van mijn favoriete spellen. Vrijdag dan eindelijk deel 2. :yay:
Heb er ontzettend veel zin in. Maar ik merk al wel dat er reviews etc. op YouTube verschijnen wat behoorlijk irritant is. Ik heb zo weinig mogelijk van het drama proberen mee te krijgen, aangezien het blijkbaar nogal een shitstorm was. Erg benieuwd wat het gaat worden!
Hardtraxx Elite
2652 posts member since 2014
last seen 6 hours ago
TondH wrote:Deze week The Last Of Us nog een keer uitspelen. Toch wel een van mijn favoriete spellen. Vrijdag dan eindelijk deel 2. :yay:
Deze week voor het eerst pas uitgespeeld en ik heb spijt dat ik dat niet eerder deed :$ , ook gelijk deel 2 besteld ^^
F
Hardtraxx Veteran
last seen 4 days ago
Erg hyped, echter ga ik hem pas op de PS5 spelen. Enige drempel wordt het ontwijken van spoilers.
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
View on YouTube

Best tof!
Hardtraxx Elite
2652 posts member since 2014
last seen 6 hours ago
Ben uitgekozen om the Halo: 3 op pc te testen :D Dikke nostalgie.
M
Hardtraxx Veteran
14182 posts member since 2013
Nieuwe Skate game aangekondigd :yay: :yay: :yay:
A
MYTZE wrote:Nieuwe Skate game aangekondigd :yay: :yay: :yay:
:worship:

en tony hawk remake
Hardtraxx Veteran
last seen 16 hours ago
Cyberpunk weer uitgesteld. Release staat nu gepland op 19 november.
:cry:
Hardtraxx Elite
2619 posts member since 2015
last seen 1 day ago
Nuracore wrote:Cyberpunk weer uitgesteld. Release staat nu gepland op 19 november.
Pffff ongekend :/
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 11 days ago
Goldenstyle wrote:
Nuracore wrote:Cyberpunk weer uitgesteld. Release staat nu gepland op 19 november.
Heb je gelezen waarom of vind je het gewoon ongekend?

Vind het klasse van CPR, pas uitbrengen als het af is en zij tevreden zijn en niet eerder
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 22 hours ago
Ik baal er toch wel van :P
September is voor mij een stuk rustiger op werk dan november dus dan had ik mooi kunnen spelen.

Maar inderdaad beter een game die af is en wat langer wachten.
Hardtraxxer
590 posts member since 2016
last seen May 2025
ErikZ wrote:
Goldenstyle wrote:
Heb je gelezen waarom of vind je het gewoon ongekend?

Vind het klasse van CPR, pas uitbrengen als het af is en zij tevreden zijn en niet eerder
Exact dit man, het kerkhof met spellen die te vroeg zijn uitgebracht is gigantisch.
Ik wou dat meer studio's dit deden! Vorig jaar nog: Nintendo die na een jaar development Metroid Prime 4 gewoon helemaal schrapt en opnieuw begint met een andere studio.

Aan de andere kant van het spectrum heb je games als Warcraft Reforged, keek er een jaar naar uit maar die was nog lang niet klaar bij de release. Geen single player, geen ladder, allemaal bugs etc. Die game had nog minimaal een half jaar in ontwikkeling gemoeten maar werd gewoon gerushed.