Saartje schreef:
Broken Balance schreef:
Ja.
Minecraft is een survival game, de hoofdmodus heet zelfs survival

Kan er misschien wel staan maar iedereen weet dat het een sandbox adventure kinderspel is.
Sandbox, Survival.
Als je dood gaat raak je je shit kwijt en als je geen huis/slaapplek hebt begin je ook weer waar je eerst begon. Je kan anderen doden om hun shit af te pakken. Je kan traden en quests doen.
Er zijn zombies en wat dan ook die je achterna gaan. Je moet eten om in leven te blijven, je vind items overal. En dit allemaal in single en multiplayer. En het krijgt binnenkort ook een storymode.
Toch aardig survival niet? Want dit heb je ook allemaal in DayZ. Alleen daar zitten er voortdurend zombies achter je aan. Dat een paar dingen anders zijn of dat het er fancier uit ziet maakt het niet een ander genre.
En kinderen spelen tegenwoordig alles van Minecraft tot COD, dus van een kinderspel kun je snel spreken.
Kan begrijpen dat je het er kinderlijk uit vind zien maar de pixelstijl vind ik best leuk. Als je het er minder kinderlijk uit wil laten zien download je een texture pack of een mod.
En DayZ e.d. vallen net zo goed onder adventure survival.
Zelf speel ik Minecraft al een tijdje niet meer en de survival mode al een hele tijd niet meer. Maar heb er wel een leuke tijd mee gehad. Zat er met een maat van me nog over na te denken om DayZ of Rust te halen. Maar ze moeten eerst maar met een solide versie komen die niet bugt.
In other news.
Wie speelt er nog meer GMod. Heb het laatst aangeschaft en ben met een groep vrienden de hele tijd Prop Hunt, TTT en Death Run aan het doen, geniaal spel. En daarnaast ook nog wel in Sandbox wat lopen kloten.