Zal vanavond even het schema uploaden waar de waardes erbij staan erachterDraidy wrote:Is dit echt 3500 calorieën? kan ik me niet voorstellenKevin-Raw wrote:eetschema
.
Active topics in Off-Topic
Moderators
-
RHardtraxx Veteran
- 4240 posts member since 2010
- last seen May 2025
Wat is het voordeel van deze website?frankhardenberg wrote:leuke site om makkelijk mooie porties vlees te bestellen die je eventueel makkelijker mee zou kunnen nemen naar werk of school:
http://www.musclemeat.nl
Ja idd, koop een kg kip hier voor 5€. Snij ik het zelf wel in blokjes en kook ik het, ben ik ongeveer de helft goedkoper uit. Om nog maar niet te spreken over verzending (tijd/geld).
Hier bij de turkse slager in Delft zelfs voor 4,5 euro per kilo, heb je kip waar geen medicijnen inzitten of vocht want het moet Hallal zijn. Als ik het vraag snijd de turk het ook nog in kleine stukjes.TiMOTHYb wrote:Ja idd, koop een kg kip hier voor 5€. Snij ik het zelf wel in blokjes en kook ik het, ben ik ongeveer de helft goedkoper uit. Om nog maar niet te spreken over verzending (tijd/geld).
Eieren zijn er 2,75 voor 30stks en een kilotje biefstuk is ook rond de 10/12 euro.
Ja man ben ook op zoek naar zo'n adresje het liefst ergens in Den Haag noord ofzo. Neem nu vaak een kilo kip mee bij de jumbo naast de HHs, daar is de kip 9/10 x in de aanbieding (is in Laak haha).
Den Haag moet vol zitten met die turkse slagers, zijn vaak gewoon die turkse winkels waar veel fruit voor de deur staat. Daar zit 9 van de 10 keer ook een slager in.TiMOTHYb wrote:Ja man ben ook op zoek naar zo'n adresje het liefst ergens in Den Haag noord ofzo. Neem nu vaak een kilo kip mee bij de jumbo naast de HHs, daar is de kip 9/10 x in de aanbieding (is in Laak haha).
Dit is echt super chill.Kevin-Raw wrote: Hier bij de turkse slager in Delft zelfs voor 4,5 euro per kilo, heb je kip waar geen medicijnen inzitten of vocht want het moet Hallal zijn. Als ik het vraag snijd de turk het ook nog in kleine stukjes.
Eieren zijn er 2,75 voor 30stks en een kilotje biefstuk is ook rond de 10/12 euro.
Ik haal altijd gewoon plofkippen bij de AH
ga eeens op onderzoek uit en laat het me wetenTiMOTHYb wrote:Ja moet ff theresiastraat proberen.
-
A
Dag 1
Biceps
Triceps
Buik
Dag 2
Rug
Lats
Buiks
Dag 3
Schouders
Borst
En dan eigenlijk herhalen en op zondag rust is dit ongeveer een goed schema?? Ik kan door een gebroken enkel niks aan benen doen
Kheb sinds kort Whey Protein, Aardbei/Kiwi smaakt echt lekker 
Biceps
Triceps
Buik
Dag 2
Rug
Lats
Buiks
Dag 3
Schouders
Borst
En dan eigenlijk herhalen en op zondag rust is dit ongeveer een goed schema?? Ik kan door een gebroken enkel niks aan benen doen
Last edited by Anonymous on 24 Dec 2013 20:26, edited 4 times in total.
-
LHardtraxx Veteran
- 3475 posts member since 2013
- last seen Feb 2024
Sowieso moet je borst ernog bij doen 
-
A
ohja haha hele schema was verkeerd gekopieerd
heb hem aangepast
Heb wel dat borst moeilijk gaat door een kleine spierblessure vooraan me schouders(waarschijnlijk door fitness in de zomer...) Maar heb gelezen dat platte bench press daar heel slecht voor is/oorzaak van is
Heb wel dat borst moeilijk gaat door een kleine spierblessure vooraan me schouders(waarschijnlijk door fitness in de zomer...) Maar heb gelezen dat platte bench press daar heel slecht voor is/oorzaak van is
-
FDonateur
- 3488 posts member since 2009
- last seen Jul 2026
Ik heb ook last van een schouder blessure, en als je zwaar gaat drukken op de platte is dat indd niet goed, maar doe nu setjes van 20 x 3 en dan is het prima te doen. Gewoon lichter pakken dus. En lats en rug? Valt dat niet onder hetzelfde bij jou? Zou van lats trapezius maken dan!Anonymous wrote:ohja haha hele schema was verkeerd gekopieerdheb hem aangepast
-
A
Ja ik moest van de fysio me lats extra trainen, ik dacht dat trapezius boven rug was altijd maar is meer nek dus??
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
Zou het anders doen.Anonymous wrote:Dag 1
Biceps
Triceps
Buik
Dag 2
Rug
Lats
Buiks
Dag 3
Schouders
Borst
En dan eigenlijk herhalen en op zondag rust is dit ongeveer een goed schema?? Ik kan door een gebroken enkel niks aan benen doenKheb sinds kort Whey Protein, Aardbei/Kiwi smaakt echt lekker
Dag 1: Borst en triceps
Dag 2: rug en biceps
Dag 3: Schouders en traps en eventueel onderarmen.
Buik kun je op een van deze dagen ook nog toevoegen. Nu pak je armen apart en borst met schouders is niet echt logische verdeling. Bij mijn verdeling krijgen je schouders ook beter rust na borst. Bij borst pak je voorkant schouders namelijk al flink mee.
-
A
Dankje kga het proberen 
Last edited by Anonymous on 13 Jan 2014 10:52, edited 1 time in total.
-
FDonateur
- 3488 posts member since 2009
- last seen Jul 2026
Dag 1. Borst & Biceps + Buik
Dag 2. Rug & Triceps + Trapezius
Dag 3. Benen & Schouders + Onderarmen
Dan zou ik het zo doen.
En vergeet de benen niet. Het is minder fijn om te trainen maar het is ontzettend belangrijk!
Zo heb je bij dag 1 meer kracht voor alle spiergroepen omdat ze niet echt worden gebruikt in de onderlinge oefeningen bij dag 2 precies zo en bij dag 3 wederom precies zo en is je borst al wat extra uitgerust wat wel fijn is als je je schouders nog moet trainen omdat je dan meestal nog wel spierpijn in je borst hebt. Enige nadeel is dat als je zwaar gaat deadliften bij het rug trainen dat het wat minder fijn benen trainen is de volgende dag maar nooit echt heel veel last van gehad.
Dan zou ik het zo doen.
En vergeet de benen niet. Het is minder fijn om te trainen maar het is ontzettend belangrijk!
Zo heb je bij dag 1 meer kracht voor alle spiergroepen omdat ze niet echt worden gebruikt in de onderlinge oefeningen bij dag 2 precies zo en bij dag 3 wederom precies zo en is je borst al wat extra uitgerust wat wel fijn is als je je schouders nog moet trainen omdat je dan meestal nog wel spierpijn in je borst hebt. Enige nadeel is dat als je zwaar gaat deadliften bij het rug trainen dat het wat minder fijn benen trainen is de volgende dag maar nooit echt heel veel last van gehad.
Iemand die een push/pull routine doet?
Ik doe zelf nu:
Ma: Benen
Di: Borst
Wo: Schouders
Do: Rug
Vr: Armen
Ik doe zelf nu:
-
A
Dankjewelfrankhardenberg wrote:verhaal
-
LHardtraxx Veteran
- last seen Feb 2024
Triceps en Biceps omdraaien.frankhardenberg wrote:Dag 1. Borst & Biceps + Buik
Dan zou ik het zo doen.
Ik zou zelf Biceps & Triceps omwisselen. Daarnaast zou ik schouders verdelen over dag 1 & 2 (achterkant bij rug, boven en voorkant bij buik)frankhardenberg wrote:Dag 1. Borst & Biceps + Buik
Dit zou ik doen omdat als je benen fatsoenlijk traint, dus net zoveel oefeningen en net zo hard als de rest van je lichaam (dus als je borst en rug tot failure traint benen ook) dan heb je echt geen energie meer voor je schouders. Zo heb ik vandaag benen getraind, 2 setjes leg press, 3 sets squatten, 3 sets curls, 3 sets extensions, setje lunges en 3 sets standing en seated calf raises. Alles tot failure, nou, ik was blij toen ik klaar was.
-
SHardtraxxer
- 514 posts member since 2012
- last seen Dec 2018
Schouders na borst lijkt me niet een heel slim plan. Ook zou ik aanraden om een dag rust in te plannen na 2 trainingsdagen. Zelf doe ik:Ordinary Joe wrote:Iemand die een push/pull routine doet?
Ik doe zelf nu:
Ma:Rug
Di: Borst, triceps
Do: Benen, biceps, kuiten
Vr: Schouders, traps
Eventueel buik en onderarmen nog op gevoel
-
A
Waarom is een dag rust eigenlijk nodig?? Als je jouw schema doorzet belast je in principe de spieren niet erg snel achter elkaar...
Het is trouwens ook niet zo dat ik 7 dagen per week ga
maar staat in veel fitness adviezen dat rust moet.
Het is trouwens ook niet zo dat ik 7 dagen per week ga
Tijdens het trainen maak je eigenlijk een soort van je spieren kapot, er komen kleine scheurtjes in. Deze scheurtjes moeten herstellen en door het herstellen worden ze groter en sterker. Dus rust is daarom belangrijk en voldoende eiwitten versnellen dit proces van herstel. In het geval van Sensive ze schema is het inderdaad onnodig om een dag rust te hebben. Want hij belast op dinsdag niet de spieren die hij op maandag hebt gebruikt.
-
LHardtraxx Veteran
- last seen Feb 2024
Je moet supercompensatie kweken. Je maakt je spieren kapot, en je spieren willen dan voor de volgende keer niet kapot raken. Met rust laat je ze herstellen. Feitelijk heb je altijd een week rust voor die spiergroep als je een goed schema heb.

Zo wordt je beginsituatie steeds hoger. En wordt je dus sterker.

Zo wordt je beginsituatie steeds hoger. En wordt je dus sterker.