peejay56 wrote:iemand nog een goed trainings en voedings schema? wil afvallen en beetje spieren kweken.. ben 1.87, 80 kilo.
Dat dus. Ik weeg zelf ook 80 kg en ben even lang.Richardd wrote:Denk dat je bedoeld dat je je vetpercentage naar beneden wilt brengen ipv afvallen? Met je gewicht is niets mis.
Voor een trainingsschema zou ik naar een instructeur gaan van je sportschool. Kan wel een kleine opzetje voor je maken zoals ik het doe. Maar dan heb je namen van oefeningen en geen zicht op hoe je de oefening juist uitvoert.
Maandag, Borst en Triceps. O.a superset chestpress/peck deck, bankdrukken schuin, losse dumbels bankje schuin, superset dippen/opdrukken. Triceps gewoon 3 oefeningen. Touwtje naar beneden en op het laatst breed maken. Stokje naar beneden handen omgekeerd (van onderuit vastpakken). Dumbel achter je nek leggen en omhoog bewegen. Ellebogen op 1 plek houden.
Dinsdag, Rug en Biceps. O.a optrekken etc. Moeilijk uit te leggen zo via PC.
Woensdag, Benen. Squatten, leg press, hamstrings, kuiten
Donderdag, Schouders. Schouder press, bankje pakken leunen recht zetten zelfde doen als schouder press maar dan met dumbels, (rest weet ik ff niet meer)
Vrijdag, Full body. Alle spiergroepen behalve benen/schouder. 2 oefeningen per spiergroep
Zaterdag, RUST. (Voetbal)
Zondag, Benen en biceps.
Ik doe alles 8/6 6 weken, 12/10 2 weken en 15/12 2 weken (herhalingen)
---
Je vetpercentage moet je omlaag halen door minder ongezond te eten. Denk aan je verbranding, dus bijv. na 20:00 niks meer eten tenzij nodig. Niet snoepen