Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 6 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 17 hours ago
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Oke klinkt logisch, bedankt :)
S
Hardtraxxer
514 posts member since 2012
last seen Dec 2018
Draidy wrote:Oke klinkt logisch, bedankt :)
Als je nog meer vragen hebt, you're welcome :thumbup:
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Sensive wrote:
Draidy wrote:Waarom nemen mensen creatine eigenlijk met pauzes tussendoor? Ik ben er met google niet achter gekomen.
Creatine is een lichaamseigen stof maar komt ook voor in vlees. De reden waarom mensen pauze tussen hun cycles nemen is zodat het lichaam niet gewend raakt aan de suppletie van de gebruikelijke 5g per dag. Er zou een kans kunnen zijn dat de natuurlijke aanmaak van creatine in je lichaam daarmee wordt belemmerd. :thumbup:
Dit is een fabeltje volgens mij. Er is zo ver ik weet geen enkel fatsoenlijk onderzoek dat dit bewijst.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Er zou een kans kunnen zijn ^^

Las trouwens iets op internet over Static contraction training. Iemand hier die er ervaring mee heeft? Het klinkt erg interessant namelijk
Hardtraxx Veteran
8066 posts member since 2010
last seen Mar 2014
Phase 2 wrote:
Sensive wrote:
Draidy wrote:Waarom nemen mensen creatine eigenlijk met pauzes tussendoor? Ik ben er met google niet achter gekomen.
Creatine is een lichaamseigen stof maar komt ook voor in vlees. De reden waarom mensen pauze tussen hun cycles nemen is zodat het lichaam niet gewend raakt aan de suppletie van de gebruikelijke 5g per dag. Er zou een kans kunnen zijn dat de natuurlijke aanmaak van creatine in je lichaam daarmee wordt belemmerd. :thumbup:
Dit is een fabeltje volgens mij. Er is zo ver ik weet geen enkel fatsoenlijk onderzoek dat dit bewijst.
Een fabeltje misschien, maar het zou een logische gevolgtrekking kunnen zijn, want dit geldt namelijk voor meer lichaamseigen stoffen waarvan de aanmaak wordt verstoord door een supplement wat ook lichaamseigen stoffen aanlevert.
Hardtraxx Elite
2107 posts member since 2010
last seen Feb 2018
Dat is idd de reden dat mensen het cyclen. Weet niet of het echt waar is maar je kunt natuurlijk beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik doe altijd 6 weken creatine, 4 weken pauze.
T
Hardtraxxer
251 posts member since 2012
last seen Oct 2013
Wow jullie zijn kaolokastoe, cyclestang deadsquat alsof het niks isssssssss
Hardtraxx Veteran
8066 posts member since 2010
last seen Mar 2014
Wow, ik wou dat ik net zoveel humor had als jij.
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Ik zit nou al maanden met benchpress vast rond de 10-15 kilo per kant...
Ik doe altijd 12-10-8 reps opbouwend met gewicht.. Dus 12x 10kilo aan beide kant en dan 10x 12.5 beide kant en den 8 keer 15 elke kant

Hoe kom ik over het punt heen dat ik meer GOED aankan..?
R
Hardtraxx Veteran
4240 posts member since 2010
last seen May 2025
Eerst dumbbells pakken en dezelfde oefening doen. Je spieren eerst op een andere manier trainen.
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 6 hours ago
Ach, ik ik blijf al weken rond hetzelfde gewicht hangen met bankdrukken xd bankdrukken interreseert me echt helemaal niets.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Pak idd lekker de dumbbels dan zul je snel sprongen maken denk ik. Wat doe je nog meer allemaal voor je borst dan?
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
TiMOTHYb wrote:Pak idd lekker de dumbbels dan zul je snel sprongen maken denk ik. Wat doe je nog meer allemaal voor je borst dan?

Ik doe met dumbells flies,incline dumbel press en dumbell pullovers.
Ik doe ook altijd bankdrukken (afwisselend schuin/plat)
Ik doe cable crossovers
Ook gebruik ik 2 technogym apparaten voor het trainen van borst, maar dit doe ik meestal op het einde met mn laatste beetje kracht.

Ik moet ook zeggen dat ik echt een mooie (ecto) borstpartij heb inmiddels... Ik zou alleen graag wat meer vooruitgang in kracht willen zien.. Ik heb t gevoel dat ik zowel in kracht als omvang niet verder groei dan het punt waarop ik nu al maanden zit.

M'n borst trainingen zijn ook heel afhankelijk van mn stemming/fitheid.. de ene dag red ik t niet eens om 15kilo aan elke kant goed uit te voeren.. en andere dagen gaat dit probleemloos.
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Lager aantal reps met meer gewicht doen als je kracht wilt. 5x5 ofzo doen dan, en gewoon elke keer opbouwen met 2,5. Bankdrukken is trouwens inderdaad elke dag een ander verhaal. Ene dag druk ik 5kg lichter dan de andere terwijl ik lichamelijk (nog) niets anders gedaan heb.
Last edited by TiMOTHYb on 22 Mar 2013 12:29, edited 1 time in total.
R
Hardtraxx Veteran
4240 posts member since 2010
last seen May 2025
Kijk ook even naar je voeding.
S
Hardtraxxer
514 posts member since 2012
last seen Dec 2018
Frazyr wrote:Ik zit nou al maanden met benchpress vast rond de 10-15 kilo per kant...
Ik doe altijd 12-10-8 reps opbouwend met gewicht.. Dus 12x 10kilo aan beide kant en dan 10x 12.5 beide kant en den 8 keer 15 elke kant

Hoe kom ik over het punt heen dat ik meer GOED aankan..?
Dat kan aan 3 dingen liggen:
1. Je training (overtrainen, slechte uitvoering etc.)
2. Je voeding (te weinig koolhydraten bijv.)
3. Je rust
Hardtraxxer
last seen Oct 2015
Voeding waarschijnlijk... dat gene waar ik eigenlijk nooit mee bezig ben...
Ik ben ecto en kom heel moeilijk aan en ik ben eigenlijk te lui om me in een goed voedingsschema te verdiepen.. Ik eet wel veel, maar gewoon waar ik zin in heb.

Maargoed, dan weet ik dus waar het waarschijnlijk aan ligt...
P
Hardtraxxer
89 posts member since 2011
last seen Dec 2019
Frazyr wrote:Voeding waarschijnlijk... dat gene waar ik eigenlijk nooit mee bezig ben...
Ik ben ecto en kom heel moeilijk aan en ik ben eigenlijk te lui om me in een goed voedingsschema te verdiepen.. Ik eet wel veel, maar gewoon waar ik zin in heb.

Maargoed, dan weet ik dus waar het waarschijnlijk aan ligt...
Het kan ook zo zijn dat je gewoon een keer zwaarder moet trainen maar dan een lager aantal reps.
Je wordt alleen sterker als je spieren ook groeien ik weet niet of bankdrukken de enige oefening is voor je borst?
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Frazyr wrote:
TiMOTHYb wrote:Pak idd lekker de dumbbels dan zul je snel sprongen maken denk ik. Wat doe je nog meer allemaal voor je borst dan?

Ik doe met dumbells flies,incline dumbel press en dumbell pullovers.
Ik doe ook altijd bankdrukken (afwisselend schuin/plat)
Ik doe cable crossovers
Ook gebruik ik 2 technogym apparaten voor het trainen van borst, maar dit doe ik meestal op het einde met mn laatste beetje kracht.

Ik moet ook zeggen dat ik echt een mooie (ecto) borstpartij heb inmiddels... Ik zou alleen graag wat meer vooruitgang in kracht willen zien.. Ik heb t gevoel dat ik zowel in kracht als omvang niet verder groei dan het punt waarop ik nu al maanden zit.

M'n borst trainingen zijn ook heel afhankelijk van mn stemming/fitheid.. de ene dag red ik t niet eens om 15kilo aan elke kant goed uit te voeren.. en andere dagen gaat dit probleemloos.
Frustratie. Gewoon om de zoveel tijd van oefening wisselen. Als iets even niet lukt gewoon voor wat anders gaan.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Kan iemand hier een voorbeeld geven van wat hij op een dag (normale en trainings) bijv eet.
Hardtraxxer
585 posts member since 2009
last seen Apr 2015
100gr brinta
2,5 - 3L halfvolle melk
6 volkorenbroodjes met daarop 100gr kipfilet
3 eieren
bord rijst met 200gr kipfilet
500gr magere kwark
+ nog wat fruit =ongeveer 3600kcal
G
morgen weer sinds 3 weken fitnessen kijk mij goed bezig zijn dikke bodybuilder schema alles
Hardtraxx Addict
1244 posts member since 2012
last seen Jan 2018
mark-feyenoord wrote:100gr brinta
2,5 - 3L halfvolle melk
6 volkorenbroodjes met daarop 100gr kipfilet
3 eieren
bord rijst met 200gr kipfilet
500gr magere kwark
+ nog wat fruit =ongeveer 3600kcal
Lekker gevarieerd :P
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Olijfboompje wrote: Een fabeltje misschien, maar het zou een logische gevolgtrekking kunnen zijn, want dit geldt namelijk voor meer lichaamseigen stoffen waarvan de aanmaak wordt verstoord door een supplement wat ook lichaamseigen stoffen aanlevert.
Alleen werkt niet alles hetzelfde in het lichaam. Het klinkt misschien logisch maar dat maakt het nog niet waar.
Hardtraxxer
563 posts member since 2011
last seen Feb 2023
Heb t nu juist zo goed in de sportschool, dat ze gewoon me eigen setjes draaien daar :lol:
Traint lekker :yes: