ErikZ schreef:
Richaaard schreef:
Vraagje wbt Whey Shakes.
Ik nam eerst 2 Whey Shakes per dag een in de ochtend maar kreeg als advies van de instructeur dat dat niet heel goed is omdat je dan weer meer kans op aankomen hebt omdat je teveel eiwitten opslaat.
Maar las nu ergens dat je het wel kan doen maar dan moet je de shake als maaltijdvervanger nemen in de ochtend bv. Iemand ervaring mee? Dus dat ik in de ochtend een whey shake met 500/600mg melk neem?
Op alle verpakkingen staat altijd dat het GEEN maaltijdvervangers zijn dus ga ze ook niet zo gebruiken. Zie je shake als toevoeging en niet als vervanging.
Mijn eigen shake neem ik altijd vlak na mijn workout (15 min tot 30 min) en op een rust dag bij mijn ene laatste maal van de dag (laatste is dan mijn kwark)
Met melk erbij is het vooral om aan te komen en dan vooral volle melk, met water zoals vaak aangeven is het puur ter voeding voor je eiwitopname.
Indd, zijn absoluut GEEN maaltijd vervangers. Gezonde voeding helpt je meer als die supplementen.
Ik doe s'ochtends altijd 1 shake + ontbijt, Unleash voor ik train, Creatine na de training en s'avonds voor slapen nog 500 gram kwark + 1 shake.
Elke keer als ik weer 4 week zonder creatine/preworkout doe doe ik s'ochtends 1 shake, na de training 1 en weer voor slapen gaan + 500g kwark
Maar denk niet dat supplementen wondermiddelen zijn, dat dacht ik eerst ook maar dat is het absoluut niet. Kan alleen wel behulpzaam zijn als je al een poos traint en moeite hebt met op tijd herstellen en meer kunnen.
Kijk ook maar is op forum.dutchbodybuilding.com & check filmpjes op youtube van kanalen zoals: Strenghtcamp