Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 5 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 10 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 20 hours ago
K
Hardtraxxer
414 posts member since 2011
last seen Oct 2014
Image
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Als je zo'n bank niet hebt zou ik gewoon een decline bankje onder de smith gooien ja.
Hardtraxx Elite
2055 posts member since 2011
last seen Apr 2015
dawasiknie wrote:Als je zo'n bank niet hebt zou ik gewoon een decline bankje onder de smith gooien ja.
Hebben we hier niet, pleur wel een Incline bankje er onder en zet hem dan op decline stand. Kijken of dat gaat werken.
F
Donateur
3488 posts member since 2009
last seen Jul 2026
Kaasboer wrote:Image
Die kan ik dan wel weer 100 kg mee :D
Is eigenlijk ook veel beter als gewoon bankdrukken om dat je nu veel meer focust op het midden gedeelte ipv de pecs die je extra pakt bij plat bankdrukken
F
Donateur
last seen Jul 2026
Ik volg nu zelf trouwens dit schema:
Legs
View on YouTube
Delts & Triceps
View on YouTube
Chest & Biceps
View on YouTube
Back
View on YouTube

(Ook in de volgorde zoals ik ze heb neergezet, dat vindt ik persoonlijk het fijnst, doe niet graag de rug vlak na de benen of andersom, als je de filmpjes kijkt zie je misschien wel waarom!)

Ik heb bijna bij alle spiergroepen gewoon een week lang spier pijn terwijl ik al jarenlang hard train, heerlijk om weer is te hebben! 1e keer dat ik de benen had getraind wel helse , maar dan ook echt HELSE spierpijn gehad in de kuiten de hele week lang maar vandaag voor de 2e keer gedaan en nog nergens last van tot nu toe :D

& nog de tips van de 6-voudig Mr. Olympia!
View on YouTube
F
Donateur
last seen Jul 2026
Ook 1 van de weinigen die mij echt inspireren! (Dorian Yates)
de 'Yo Elliot' filmpjes hebben ook hele handige tips, maar dat is soms best langdradig!
F
Donateur
last seen Jul 2026
dawasiknie wrote:Bankdrukken gaat altijd minder snel dan andere oefeningen. Hangt ook een beetje van je lichaamsbouw af. Ik heb zelf hele lange dunne armen, als ik ooit de 100 kilo haal met bankdrukken mag je dat gerust een klein wonder noemen.

Mja bankdrukken is ook maar een oefening, hecht er zelf niet zoveel waarde aan :P
Ik denk dat ik ongeveer dezelfde bouw heb :P
Maar het is best mogelijk hoor!
Gewoon goed blijven trainen, variëren in je oefeningen en goed eten/slapen en altijd proberen zo hard mogelijk te trainen tot je ECHT NIET meer kunt!
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
frankhardenberg wrote:Ook 1 van de weinigen die mij echt inspireren! (Dorian Yates)
de 'Yo Elliot' filmpjes hebben ook hele handige tips, maar dat is soms best langdradig!
Die filmpjes van Strengthcamp zijn heel erg handig. Hij maakt denk ik de meest nuttige filmpjes die je maar kan verzinnen om je techniek en kracht te verbeteren (ook al is hij een powerlifter). Hij legt alles ook enorm goed uit.
F
Donateur
last seen Jul 2026
dawasiknie wrote:Die filmpjes van Strengthcamp zijn heel erg handig. Hij maakt denk ik de meest nuttige filmpjes die je maar kan verzinnen om je techniek en kracht te verbeteren (ook al is hij een powerlifter). Hij legt alles ook enorm goed uit.
Klopt, dat is ook zo'n beetje de enige die ik echt volg op youtube! Maar Dorian Yates is ook een hele grote baas!
K
Hardtraxxer
last seen Oct 2014
Interessante filmpjes, vooral die van Yo Elliot! daar heb je wel wat aan.

Over slechte filmpjes gesproken..

:') :')
View on YouTube
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2015
Tering, net pull ups met wide grip gedaan (met gewicht onder de voeten) wat ik normaal ook altijd doe, en opeens schiet het in m'n linker schouder (aan de voorkant). Het is niet dat ik echt niet meer kan maar het voelt niet lekker aan. Toen even instructeur meelaten kijken en die zei ook dat het gewoon goed was.

Iemand hier ervaring mee? Oefening om m'n schouder sterker te maken?
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
jRn wrote:Tering, net pull ups met wide grip gedaan (met gewicht onder de voeten) wat ik normaal ook altijd doe, en opeens schiet het in m'n linker schouder (aan de voorkant). Het is niet dat ik echt niet meer kan maar het voelt niet lekker aan. Toen even instructeur meelaten kijken en die zei ook dat het gewoon goed was.

Dit kan natuurlijk heel veel zijn. Het kan zijn dat je een spiertje hebt verrekt. Dan moet je even paar dagen rust houden en dan moet het over zijn. Niemand hier is er bij geweest of heeft je klacht onderzocht dus blijft het gokken voor iedereen wat het is.
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2015
Phase 2 wrote:
jRn wrote:Tering, net pull ups met wide grip gedaan (met gewicht onder de voeten) wat ik normaal ook altijd doe, en opeens schiet het in m'n linker schouder (aan de voorkant). Het is niet dat ik echt niet meer kan maar het voelt niet lekker aan. Toen even instructeur meelaten kijken en die zei ook dat het gewoon goed was.

Dit kan natuurlijk heel veel zijn. Het kan zijn dat je een spiertje hebt verrekt. Dan moet je even paar dagen rust houden en dan moet het over zijn. Niemand hier is er bij geweest of heeft je klacht onderzocht dus blijft het gokken voor iedereen wat het is.
Waren wss m'n rotator cuffs die geirriteerd waren. Gister even wat oefeningen ervoor gedaan en heb nu geen lsat meer!
P
Hardtraxxer
89 posts member since 2011
last seen Dec 2019
ook interessant
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
F
Donateur
last seen Jul 2026
jRn wrote:
Phase 2 wrote:

Waren wss m'n rotator cuffs die geirriteerd waren. Gister even wat oefeningen ervoor gedaan en heb nu geen lsat meer!
Laat daar nou net een goeie blessure preventie oefening voor bij zitten bij Chest & Biceps van Dorian Yates!
F
Donateur
last seen Jul 2026
pkadini wrote:ook interessant
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
Kijk ik binnenkort wel even! Nu geen tijd meer :P
K
Hardtraxxer
last seen Oct 2014
View on YouTube

:lol:
F
Donateur
last seen Jul 2026
Mwah mwah, die Mike O´ Hearn vindt ik altijd een beetje twijfelachtig, komt niet echt op me over van; jij snapt het!
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Afgelopen zaterdag heb ik mijn hardste borst-tricep sessie ooit gehad..
Met hard bedoel ik dat ik echt over mijn grens ben gegaan (op een goede manier).

Voelde heel goed, alleen de dag erna had ik enorme spierpijn.. O.a in mijn rug... Wat erg onprettig was..
Nu ben ik dus gisteren lekker lichtjes wat rug gaan trainen en de spierpijn was na die training helemaal weg.. :thumbsup: :thumbsup:
Hardtraxx Elite
2107 posts member since 2010
last seen Feb 2018
borst triceps trainen en dan de dag erna last van je rug? ik denk dat je toch iets fout hebt gedaan....
S
Kaasboer wrote:Interessante filmpjes, vooral die van Yo Elliot! daar heb je wel wat aan.

Over slechte filmpjes gesproken..

:') :')
View on YouTube
wat een mongool
K
Hardtraxxer
last seen Oct 2014
RobertV wrote:borst triceps trainen en dan de dag erna last van je rug? ik denk dat je toch iets fout hebt gedaan....
Dumbell pull over
Hardtraxx Elite
2107 posts member since 2010
last seen Feb 2018
Kaasboer wrote:
RobertV wrote:borst triceps trainen en dan de dag erna last van je rug? ik denk dat je toch iets fout hebt gedaan....
Dumbell pull over
van 1 oefening krijg je toch zeker geen spierpijn in die spier.... ik heb sowieso 9 vd 10x geen spierpijn in mijn rug.
K
Hardtraxxer
last seen Oct 2014
Haha nee tuurlijk niet!
Ik heb meestal wel spierpijn als ik mijn rug train. Veel varieren en veel oefeningen! en natuurlijk de deadlift en de chin-up
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Ja heeft denk ik te maken met de benchpress.. Ik denk ik bij mijn laatste setje teveel kracht uit mn rug heb gehaald.

Of het was een teken dat ik mijn rug gewoon meer moet trainen...