marsiascout schreef:
SoundTunerZ schreef:
Je bent 17(?), op die leeftijd moet je je spieren stimuleren niet laten groeien. Als je op jonge leeftijd al aan intensieve krachttraining doet krijg je daar later alleen maar last van.
Ik ben uitgegroeid, en krachttraining kan ook veel voordelen hebben op jongere leeftijd, zolang je oefeningen goed uitvoert en niet TE zwaar traint.
Uitgegroeid op je 17 is wel erg jong. Het lichaam is tot het 23e levensjaar nog aan het groeien en ook niet altijd zichtbaar. Na die tijd is het bijvoorbeeld ook veel makkelijker om dmv voeding meer massa te kweken.
Wat ik begreep is dat je in je eerste weken flink bent aangekomen. Als ik kijk naar de sportschool waar ik kom is het echt dramatisch hoeveel mensen hun oefeningen verkeerd doen. Daar zitten ook veel jongere mensen tussen die maar "gewoon wat doen". Uit jou verhalen kan ik opmaken dat je wel bewust bezig bent en weet wat je doet, dus dat scheelt alweer

Maar wees er in ieder geval wel voorzichtig mee want je zal niet de eerste zijn die de gevolgen verkeerd inschat.