Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 15:17 

Hardtraxx Addict

Kaasboer schreef:
Iemand nog leuke tips/oefeningen voor de rug? laatste tijd niet echt meer het gevoel dat ik de rug goed train en ook niet echt spierpijn. (train nu 1,5/2jaar)

Ik doe momenteel de volgende rug oefeningen:
- Lat pull down (soms breed optrekken)
- BOR onderhands
- Dumbell row met twee handen tegelijk
- Horizontal lat row

Ik doe nu vooral meer row oefeningen aangezien ik meer dikte erin wil krijgen. De wijdte gaat nogal snel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 16:42 

Hardtraxx Addict

Ik train nu fanatiek sinds het eind van afgelopen zomervakantie. Daarvoor gewoon een beetje aangekloot enzo. Toen ik fanatiek begon groeide ik in het begin heel snel. In 6 weken tijd was ik 6 kilo aangekomen.

Sindsdien is er eigenlijk niet veel meer bijgekomen. Een beetje meer vorm misschien, maar echt massa niet. Harder trainen, meer eten en meer eiwitten zijn enkele dingen die ik geprobeerd heb. Ook heb ik een korte periode zowat niet getraind.

Heeft iemand hier enig idee waar het aan zou kunnen liggen en wat ik er tegen kan doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 17:01 

Hardtraxx Veteran

Eet je wel goed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 18:20 

Hardtraxx Addict

Ramirez schreef:
Eet je wel goed?

12 tot 16 boterhammen, waarvan de meeste met kipfilet en de rest met appelstroop of spek ofzo.
2 tot 3 stuks fruit
Flink wat avondeten, met meestal 2 stuks vlees etc.
Af en toe een haffel cashewnoten
N halve kilo kwark
's ochtends bij t ontbijt n proteineshake en na elke training een (of voor de training als ik voor t avondeten ga trainen). Train ik die dag niet dan pak ik ipv de shake n glas melk.
Appelsap met creatine
Wat yogho 's ochtends
Af en toe n koekje oid
De rest van de dag drink ik gewoon water.

Dit zou toch genoeg moeten zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 19:16 

Hardtraxx Elite

marsiascout schreef:
Rampestamper schreef:
Ik weet dat je tegenovergestelde spiergroepen als buik en borst niet tegelijk moet trainen, maar werkt dat ook voor biceps en triceps?

Hangt er van af wat je schema is. Het zijn 2 kleine spiergroepen dus je zou ze gewoon bij elkaar kunnen stoppen. Maar triceps bij borst en biceps bij rug is veel fijner verdeeld vind ik omdat je ze dan al gebruikt bij het trainen van je grote spiergroepen en je naderhand minder moeite hoeft te doen om ze vol te trainen.

Plus als je de ene dag je triceps en biceps hebt getraind, kan je de andere dag geen rug of borst trainen, aangezien je je biceps of triceps dan weer gaat trainen en deze kan je dan gaan overtrainen. Rust is gewoon heel belangrijk hier in.

Ik bedoelde rug en borst overigens (post al aangepast) maar goed.

Mijn idee was om het zo te doen:

Maandag + Donderdag: Biceps, triceps, borst en buik
Dinsdag + Vrijdag: Nek, schouders, rug
Woensdag: Cardio + buik

Maar de biceps verplaats ik dan naar de dinsdag + donderdag denk ik..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 19:17 

Hardtraxx Elite

marsiascout schreef:
Ramirez schreef:
Eet je wel goed?

12 tot 16 boterhammen, waarvan de meeste met kipfilet en de rest met appelstroop of spek ofzo.
2 tot 3 stuks fruit
N halve kilo kwark
's ochtends bij t ontbijt n proteineshake en na elke training een (of voor de training als ik voor t avondeten ga trainen). Train ik die dag niet dan pak ik ipv de shake n glas melk.
Appelsap met creatine
Wat yogho 's ochtends
Af en toe n koekje oid

Dat is asociaal veel! (Vergeleken met mij :lol: )

8:30 - 2 boterhammen
11:00 - 2x Liga
12:30 - 2 tosti's
15:30 - 2x Liga
17:45 - 2 borden avondeten
22:00 - Na het trainen 2 stuks fruit

En tussendoor drink ik sap/ice tea, water en melk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 20:06 

Hardtraxx Addict

Rampestamper schreef:
Mijn idee was om het zo te doen:

Maandag + Donderdag: Biceps, triceps, borst en buik
Dinsdag + Vrijdag: Nek, schouders, rug
Woensdag: Cardio + buik

Maar de biceps verplaats ik dan naar de dinsdag + donderdag denk ik..

Dit zou ik toch wel wat aanpassen.

Je traint nu 3 dagen achter elkaar buik. En je buikspieren hebben net zoals al je andere spieren 48 uur nodig om helemaal te herstellen.

Verder zou ik biceps op maandag en donderdag weglaten en bij dinsdag en vrijdag zetten. Wanneer je je rug traint gebruik je je biceps ook flink. Je biceps heeft dan ook weer te weinig rust.

Verder ook oppassen met schouders. Ik zelf merk deze vaak ook flink te voelen aan de voorkant wanneer ik borst train. Vooral met dumbbelldrukken e.d.

Ennee.... waar zijn de benen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 20:11 

Is het ''beter'' om voor het avondeten te gaan sporten of erna? Of maakt dat niet zoveel uit? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 20:17 

Hardtraxx Elite

Echt specifiek mijn benen train ik niet. Ik loop op woensdag 10 km naar de sportschool toe en hoop hier binnenkort 20 km van te maken, d.m.v. terugweg ook te lopen. En in de sportschool zelf zit ik 20-40 minuten op de spinner.

Dan wordt het dus:

Maandag + Donderdag: triceps, borst en buik
Dinsdag + Vrijdag: Nek, schouders, rug en biceps
Woensdag: Cardio (benen)

Als ik borst train voel ik mijn schouders wel, maar van last kan ik niet spreken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 21:07 

Hardtraxx Addict

Dysphoria schreef:
Is het ''beter'' om voor het avondeten te gaan sporten of erna? Of maakt dat niet zoveel uit? :P

Voor het eten is beter lijkt me. Ten eerste is je vetverbranding hoger, doordat je bloedsuikerspiegel lager is. Na het trainen krijg je dan ook meteen de benodigde voedingsstoffen binnen. Met een volle buik trainen vinden veel mensen ook niet fijn. Ik zelf ook niet. Het is ook minder goed lijkt me, want je lichaam verteerd niet alles volle bak tegelijkertijd met het fanatieke sporten. Dit had iets met je zenuwstelsel te maken (kan zo ff niet op de precieze namen komen).

Rampestamper schreef:
Echt specifiek mijn benen train ik niet. Ik loop op woensdag 10 km naar de sportschool toe en hoop hier binnenkort 20 km van te maken, d.m.v. terugweg ook te lopen. En in de sportschool zelf zit ik 20-40 minuten op de spinner.

Dan wordt het dus:

Maandag + Donderdag: triceps, borst en buik
Dinsdag + Vrijdag: Nek, schouders, rug en biceps
Woensdag: Cardio (benen)

Als ik borst train voel ik mijn schouders wel, maar van last kan ik niet spreken..

Ja, dat je er geen last van hebt wil niet zeggen dat ze geen hersteltijd nodig hebben. Er zijn ook mensen die bijna nooit spierpijn hebben oid en toch gewoon groeien.

Je schema is nu in ieder geval al wat beter.

Maar geen benen trainen omdat je al cardio doet is onzin. Cardio is toch een totaal andere training voor je spieren. Met cardio train je doorbloeding en uithoudingsvermogen en met krachttraining kracht en massa. Dat zijn toch echt 2 totaal verschillende dingen. Van hardlopen zul je geen gespierde benen krijgen, kijk maar naar al die marathonlopers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 21:33 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Ramirez schreef:
Eet je wel goed?

2 tot 3 stuks fruit
N halve kilo kwark
Appelsap met creatine
Wat yogho 's ochtends
Af en toe n koekje oid

Je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Je kloot maar wat aan. Lees even in op DBB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 21:37 

Hardtraxx Addict

Kepro schreef:
Je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Je kloot maar wat aan. Lees even in op DBB.

Ik heb al veel rond lopen neuzen op DBB en had t idee dat dit toch wel redelijk netjes in de buurt kwam.

Kan jij dan n beetje aangeven wat ik hier fout doe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 21:56 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Kepro schreef:

Ik heb al veel rond lopen neuzen op DBB en had t idee dat dit toch wel redelijk netjes in de buurt kwam.

Kan jij dan n beetje aangeven wat ik hier fout doe?

Boterhammen zijn niet goed voor je ivm het zout gehalte wat erin zit. Nu wil ik niet zeggen dat je helemaal geen brood mag eten maar de helft minder mag zeker.

Af en toe wat cashewnoten? Probeer hier regelmaat in te hebben.\

Met de shakes kloot je simpel weg maar wat aan.

Waarom neem je creatine? Je hebt geen fatsoenlijk voedingsschema en supplementen zijn een toevoeging indien je iets te kort komt of als je lichaam op een punt zit waar je een extra duwtje in je rug nodig hebt (wat jaren duurt)

Als je had ingelezen op DBB weet je dat je eerst je energie behoefte etc moet uitrekenen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/b ... ema-68557/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/b ... fte-34649/

Ik durft te wedden dat je niet hebt ingelezen anders had je dit wel geweten. Ik denk dat de meeste hier onderschatten hoe lastig het kan zijn om een goed voedingsschema te maken en zich daaraan te houden.

Nu ben ik hier ook wel 1 van de serieuzere mensen op dit forum qua krachttraining denk ik en kan wel zeikerig /mieren neukerig over komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 22:06 

Hardtraxx Addict

Kepro schreef:
Nu ben ik hier ook wel 1 van de serieuzere mensen op dit forum qua krachttraining denk ik en kan wel zeikerig /mieren neukerig over komen.

Nee, dat vind ik juist fijn. Beter serieuze kritiek waar ik wat aan heb, dan dat niemand er iets van zegt.

En ik vind het lastig een vervanger voor brood te vinden. Ik ben nog afhankelijk van wat mn moeder kookt en op school zijn er geen mogelijkheden tot het opwarmen van iets.

De cashewnoten zal ik op gaan letten dan. Zon 50 gram per dag ongeveer.

Verder is het me niet helemaal duidelijk wat er fout is aan het shakegebruik. Ook op DBB zag ik dit regelmatig voorbij komen.

En ja, ik heb me echt wel lopen inlezen op DBB, maar die energiebehoefte berekenen, daar kwam ik nooit echt in uit. Morgen dit dan maar ns serieus proberen aan te pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 22:12 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Kepro schreef:

Nee, dat vind ik juist fijn. Beter serieuze kritiek waar ik wat aan heb, dan dat niemand er iets van zegt.

En ik vind het lastig een vervanger voor brood te vinden. Ik ben nog afhankelijk van wat mn moeder kookt en op school zijn er geen mogelijkheden tot het opwarmen van iets.

De cashewnoten zal ik op gaan letten dan. Zon 50 gram per dag ongeveer.

Verder is het me niet helemaal duidelijk wat er fout is aan het shakegebruik. Ook op DBB zag ik dit regelmatig voorbij komen.

En ja, ik heb me echt wel lopen inlezen op DBB, maar die energiebehoefte berekenen, daar kwam ik nooit echt in uit. Morgen dit dan maar ns serieus proberen aan te pakken.

Ga je al de fout in ;) lees morgen even goed in. Je behoefte uitrekenen is echt simpel met het Excel bestand. Weet je behoefte kan je ook de rest van je schema maken. Voeding kennis van producten is dan zeker handig. Ook hier kan je over inlezen op DBB.

Een shake is een toevoeging als je bijv aan je niet aan je dagelijkse eiwitten komt, dit komt vrijwel niet voor.
Shakes zijn ook verkoop praatjes en alles wat op DBB staat moet je ook niet geloven. Zelf ben ik ook tegen supplementen op een paar uitzonderingen na. Ik geloof erin dat je bijna al je behoefte uit voeding kan halen. (wat een feit is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2012 20:53 

Hardtraxx Addict

Supplementen zijn inderdaad een toevoeging op je voeding, maar je kunt niet alles uit je voeding halen. Een aantal supplementen werken echter helemaal niet, vaak de hippe test of Gh boosters (soms werken ze wel maar betaal je te veel voor de werkzame stof erin)

Wei eiwitten zijn ideaal omdat ze sneller opgenomen worden dan de langzame eiwitten die je uit het dagelijkse voedsel haalt.

@kepro: op dbb komt inderdaad ook een hoop onzin voorbij ja. Lach me daar bijna dàgelijks kapot haha.

En mensen benen trainen hoort erbij en is zo lekker. Heb ze net ook weer goed aangepakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 21:57 

Hardtraxxer

Benen trainen is zeker lekker!
Dinsdag pas voor 't eerst leg press gedaan, drukte 130kg, ging wel redelijk zwaar, is 130kg veel met leg press eigenlijk? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 22:00 

Nee 130 is voor mietjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 22:15 

Hardtraxxer

:cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 22:28 

Hardtraxx Veteran

Whey Shakes zijn verkoop praatjes? Het is toch super makkelijk om zo je eiwitten binnen te halen. Als je beetje goedkope whey heb is het nog goedkoper ook zo. Dit is overigens wel het enige supplement wat ik aanraad.
Beter dan die kwark altijd maar en die kip met rijst.

Creatine en weight gainer is wel nutteloos overigens en nog is een stuk duurder ook dan normaal voedsel.
Zelfs professionele bodybuilders kunnen gewoon 3 jaar lang naturel ga me nou niet vertellen dat jij dan die creatine nu al nodig hebt :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 22:47 

Hardtraxx Addict

mrazura schreef:

Creatine en weight gainer is wel nutteloos overigens en nog is een stuk duurder ook dan normaal voedsel.
Zelfs professionele bodybuilders kunnen gewoon 3 jaar lang naturel ga me nou niet vertellen dat jij dan die creatine nu al nodig hebt :/

Weight gainer bevat carbs en eiwitten dit is dus geen onzin. Creatine is al zo vaak in onderzoeken bewezen en is dus geen onzin.

Pro bb'ers die naturel zijn bestaan niet haha :). Overigens ben je met het gebruik van creatine nog steeds gewoon naturel hoor. Pro bb'ers gebruiken hele ladingen met supplementen en dan ook nog aas, hgh, slin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 23:04 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
mrazura schreef:

Weight gainer bevat carbs en eiwitten dit is dus geen onzin. Creatine is al zo vaak in onderzoeken bewezen en is dus geen onzin.

Pro bb'ers die naturel zijn bestaan niet haha :). Overigens ben je met het gebruik van creatine nog steeds gewoon naturel hoor. Pro bb'ers gebruiken hele ladingen met supplementen en dan ook nog aas, hgh, slin.

Waarom een Weight gainer pakken als je ook gewoon normaal voedsel kan eten? Laat mij is een Weight gainer met weinig suikers voor een redelijke prijs zien? Naturel was misschien een wat ongelukkig woord maar wat ik bedoel is waarom heb je in die 3 jaar al dat zetje nodig? Ik betwist het gebruik van creatine niet, ik betwist alleen het gebruiken van creatine in de eerste 3 jaar dat je traint. Dat deze pros hele ladingen pakken van supplementen is ook gewoon onzin, ik ken er een aantal en zij gebruiken niet meer dan whey en visolie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 23:20 

Hardtraxx Addict

mrazura schreef:
Phase 2 schreef:
mrazura schreef:

Waarom een Weight gainer pakken als je ook gewoon normaal voedsel kan eten? Laat mij is een Weight gainer met weinig suikers voor een redelijke prijs zien? Naturel was misschien een wat ongelukkig woord maar wat ik bedoel is waarom heb je in die 3 jaar al dat zetje nodig? Ik betwist het gebruik van creatine niet, ik betwist alleen het gebruiken van creatine in de eerste 3 jaar dat je traint. Dat deze pros hele ladingen pakken van supplementen is ook gewoon onzin, ik ken er een aantal en zij gebruiken niet meer dan whey en visolie.

http://bodyenfitshop.nl/weight-gainers/ ... /lean-gain Zitten helemaal geen suikers in.

Creatine kun je prima pakken ook in je eerste drie jaar. Zo bijzonder is het niet hoor.

En dat pro's ladingen supplementen pakken is geen onzin. Heb je wel eens gezien wat Ronnie Coleman op een dag allemaal wegwerkt?

Er zijn zeker een hoop nutteloze supplementen, maar ook een hoop basis supplementen die gewoon werken. Het is geen must en door die supplementen word je niet eens de nieuwe schwarzenegger, maar de juiste supplementen zijn een goede toevoeging op je voeding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 23:31 

Hardtraxx Veteran

Is allemaal marketing dat verhaaltje kom op kerel. Per 50 gram heb je ongeveer 20 gram eiwit en 25 gram koolhydraten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 08:29 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
mrazura schreef:

Ga jij maar eens heel snel verdiepen :list:
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic