Dysphoria schreef:
Is het ''beter'' om voor het avondeten te gaan sporten of erna? Of maakt dat niet zoveel uit?

Voor het eten is beter lijkt me. Ten eerste is je vetverbranding hoger, doordat je bloedsuikerspiegel lager is. Na het trainen krijg je dan ook meteen de benodigde voedingsstoffen binnen. Met een volle buik trainen vinden veel mensen ook niet fijn. Ik zelf ook niet. Het is ook minder goed lijkt me, want je lichaam verteerd niet alles volle bak tegelijkertijd met het fanatieke sporten. Dit had iets met je zenuwstelsel te maken (kan zo ff niet op de precieze namen komen).
Rampestamper schreef:
Echt specifiek mijn benen train ik niet. Ik loop op woensdag 10 km naar de sportschool toe en hoop hier binnenkort 20 km van te maken, d.m.v. terugweg ook te lopen. En in de sportschool zelf zit ik 20-40 minuten op de spinner.
Dan wordt het dus:
Maandag + Donderdag: triceps, borst en buik
Dinsdag + Vrijdag: Nek, schouders, rug en biceps
Woensdag: Cardio (benen)
Als ik borst train voel ik mijn schouders wel, maar van last kan ik niet spreken..
Ja, dat je er geen last van hebt wil niet zeggen dat ze geen hersteltijd nodig hebben. Er zijn ook mensen die bijna nooit spierpijn hebben oid en toch gewoon groeien.
Je schema is nu in ieder geval al wat beter.
Maar geen benen trainen omdat je al cardio doet is onzin. Cardio is toch een totaal andere training voor je spieren. Met cardio train je doorbloeding en uithoudingsvermogen en met krachttraining kracht en massa. Dat zijn toch echt 2 totaal verschillende dingen. Van hardlopen zul je geen gespierde benen krijgen, kijk maar naar al die marathonlopers.