Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 17 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 4 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 20 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 hours ago
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Das mooi meegenomen dan :)

Ik zelf sport wel gewoon goed maar alleen omdat het gezond is, ga de meerderheid van de keren met tegenzin sporten.
D
Wat voor sport doe je dan?
Hardtraxx Elite
2049 posts member since 2009
last seen Apr 2013
Draidy wrote:Vinden jullie fitnessen/sporten ook allemaal echt leuk?
Meestal wel. Soms heb ik van die dagen dat ik er echt geen zin in heb maar als ik daar eenmaal ben maakt het me niet meer zoveel uit.
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Rickie wrote:
Meestal wel. Soms heb ik van die dagen dat ik er echt geen zin in heb maar als ik daar eenmaal ben maakt het me niet meer zoveel uit.
Dat dus. En de ene spiergroep is leuker dan de ander, maar dat heb je bij alle sporten die je kan doen.
Hardtraxx Elite
2107 posts member since 2010
last seen Feb 2018
ja. waarom zou je het anders doen? je gaat toch niet sporten met tegenzin? (ook meteen de rede dat ik van voetbal af ben gegaan) Ik voel me niet verplicht om te sporten maar ik vind het gewoon leuk. Je gaat je vrije tijd toch niet aan iets besteden wat je niet leuk vindt?
Hardtraxxer
585 posts member since 2009
last seen Apr 2015
Werkt 'ontspannend', lekker verstand op 0 en gaan.
En je voelt je weer lekker fit erna :D
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
RobertV wrote:
ja. waarom zou je het anders doen? je gaat toch niet sporten met tegenzin? (ook meteen de rede dat ik van voetbal af ben gegaan) Ik voel me niet verplicht om te sporten maar ik vind het gewoon leuk. Je gaat je vrije tijd toch niet aan iets besteden wat je niet leuk vindt?
Ik wel. Aps ik niet sport zou ik aardig dik worden.
Hardtraxx Elite
last seen Feb 2018
zijn er geen sporten die je wel leuk vindt dan?
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
RobertV wrote: het is ook precies omgedraaid... chin ups is met underhand grip op breedte van je schouders en pull up is met overhand grip met je armen heel breed.
chinnen of pull up is gewoon hetzelfde.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
marsiascout wrote:
Rickie wrote:
Dat dus. En de ene spiergroep is leuker dan de ander, maar dat heb je bij alle sporten die je kan doen.
Er zijn altijd wel eens dagen dat je minder zin hebt, maar als je dan geweest bent ben je toch blij dat je bent geweest.

ik heb alleen niet echt een spiergroep die ik niet graag train. Buik dan nog het minst leuke de rest vind ik altijd leuk om te trainen.
Hardtraxx Elite
last seen Feb 2018
Phase 2 wrote:
RobertV wrote: het is ook precies omgedraaid... chin ups is met underhand grip op breedte van je schouders en pull up is met overhand grip met je armen heel breed.
chinnen of pull up is gewoon hetzelfde.
nee hoor.
View on YouTube
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
View on YouTube

Zoals ik al eerder had gezegd worden chin ups/pull ups overal weer anders gebruikt. De ene vindt het een verschillende oefening de andere weer anders. Maar ja opzich ook niet echt boeiend hoe het heet als het maar goed is voor je ;)
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Die soort van beachboys die je nu ziet rondlopen die in een maandje nog even afgetraind willen worden.
Komen ook nog is op slippers :')
Hardtraxx Veteran
5048 posts member since 2011
last seen Nov 2018
Hahahahahaa no way. Hier zag ik laatst ook al een meid rondlopen die tijdens het sporten een bontkraag om had, en het mooiste komt nog: Hij zat nergens aan vast.
Hardtraxx Elite
last seen Feb 2018
Ben net ook om 4 uur weeste trainen. lekker rustig. hou er niet van als ik moet wachten.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Ja hoe dichter naar de zomer hoe erger het wordt in de sportschool met die ventjes die denken binnen een maand de nieuwe schwarzenegger te zijn. Denken dat ze alleen maar borst, armen en buik hoeven te trainen. Sowieso geen benen want ja ze zitten toch op voetbal :lol:
Hardtraxx Elite
2452 posts member since 2010
last seen Jul 2013
Phase 2 wrote:View on YouTube

Zoals ik al eerder had gezegd worden chin ups/pull ups overal weer anders gebruikt. De ene vindt het een verschillende oefening de andere weer anders. Maar ja opzich ook niet echt boeiend hoe het heet als het maar goed is voor je ;)
Hier heb ik altijd zo veel moeite mee.. heb 30 kg nodig om op te staan, anders kan ik deze oefening niet normaal uitvoeren. Vorige keer kreeg ik ineens een steek in m'n borst waar ik een week mee heb gelopen. Voel altijd nog een soort druk op m'n borst bij deze oefening.

Ik weet dat je tegenovergestelde spiergroepen als rug en borst niet tegelijk moet trainen, maar werkt dat ook voor biceps en triceps?
Last edited by Rampestamper on 08 May 2012 19:14, edited 1 time in total.
B
View on YouTube
Macho macho man tudududuuu :whistle:
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
Rampestamper wrote: Ik weet dat je tegenovergestelde spiergroepen als buik en borst niet tegelijk moet trainen, maar werkt dat ook voor biceps en triceps?
Hangt er van af wat je schema is. Het zijn 2 kleine spiergroepen dus je zou ze gewoon bij elkaar kunnen stoppen. Maar triceps bij borst en biceps bij rug is veel fijner verdeeld vind ik omdat je ze dan al gebruikt bij het trainen van je grote spiergroepen en je naderhand minder moeite hoeft te doen om ze vol te trainen.

Plus als je de ene dag je triceps en biceps hebt getraind, kan je de andere dag geen rug of borst trainen, aangezien je je biceps of triceps dan weer gaat trainen en deze kan je dan gaan overtrainen. Rust is gewoon heel belangrijk hier in.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Je kan alle spiergroepen combineren hoor. Als dat niet zou kunnen zou je geen fullbody schema kunnen doen en dat gaat ook prima.
Hardtraxx Addict
last seen Feb 2016
Phase 2 wrote:Je kan alle spiergroepen combineren hoor. Als dat niet zou kunnen zou je geen fullbody schema kunnen doen en dat gaat ook prima.
Het kan inderdaad. Maar alles verdelen werkt vaak toch beter, omdat je alles dan helemaal goed kan pakken. Plus n fullbody training werkt alleen als je maar 2 keer per week gaat ofzo, want als je 4 keer per week gaat ga je gewoon overtrainen dan.
Hardtraxx Elite
2055 posts member since 2011
last seen Apr 2015
Godver, ben de sportschool echt aan het verwaarlozen sinds deze eindexamen periode...
Hardtraxx Addict
1453 posts member since 2011
last seen Jul 2020
Zo, net terug van de sportschool. Rug en schouders gedaan vandaag, morgen maar weer gaan :) .
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
marsiascout wrote:
Phase 2 wrote:Je kan alle spiergroepen combineren hoor. Als dat niet zou kunnen zou je geen fullbody schema kunnen doen en dat gaat ook prima.
Het kan inderdaad. Maar alles verdelen werkt vaak toch beter, omdat je alles dan helemaal goed kan pakken. Plus n fullbody training werkt alleen als je maar 2 keer per week gaat ofzo, want als je 4 keer per week gaat ga je gewoon overtrainen dan.
Bij full body een dag er tussen laten dus kan wel 3 keer per week. Het is ook niet mijn manier van trainen hoor, maar het was meer om aan te geven dat alle combinaties van spieren mogelijk zijn. Er werd gesteld dat borst en buik trainen op dezelfde dag niet goed zou zijn en dat is gewoon niet waar.
K
Hardtraxxer
414 posts member since 2011
last seen Oct 2014
Iemand nog leuke tips/oefeningen voor de rug? laatste tijd niet echt meer het gevoel dat ik de rug goed train en ook niet echt spierpijn. (train nu 1,5/2jaar)