Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 14:10 

Hardtraxx Addict

Kaasboer schreef:
mark-feyenoord schreef:
Zijn chin ups en pull ups hetzelfde?

Nope, chin ups is voor je rug dus breed pakken met je handpalmen van je af. Pull ups zijn voor biceps, smal pakken, schouder breedte of smaller. handpalmen naar je toe.

Ik hoop dat ik het goed heb :P
en anders is google/youtube je beste vriend :thumbup:

Wie waar wat onder verstaat verschilt ook wel eens per regio. Het optrekken noem ik gewoon chinnen (zo is het bij mijn opleiding ook aangeleerd). Als je een korte greep pakt dan is het gewoon chinnen met korte greep/small grip.

Het optrekken voor biceps is toch ook een oefening voor rug. Die oefening zou ik dan ook eerder bij rug zetten dan bij biceps. Het is niets anders dan een reversed grip lat pull down, enkel trek je jezelf omhoog in plaats van de stang naar beneden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 14:43 

Hardtraxxer

Ziet er allemaal redelijk professioneel uit hier :P .

Ik ben een tweetal maanden geleden gestopt met fitnessen omdat ik ineens heel veel op m'n bord kreeg (nieuwe vriendin ten eerste, dan ook extra schoolwerk en mijn normale werkuren werden verschoven). Dus moest ik snijden in mijn vrijetijdsactiviteiten en heb dan maar met grote spijt mijn fitness en krachttraining laten vallen.

Toen zat ik echt in een goeie flow waarbij ik echt zin had om naar de gym te gaan en te werken aan m'n lichaam maar nu is de motivatie er een beetje uit nu ik terug kan beginnen :P. Ook ben ik op die 2 maanden tijd verrassend snel 'uitgezakt' zoals men dat zegt. Ik voel aan mijn kledij dat mijn triceps en biceps gekrompen zijn en ook mijn borst is al heel wat minder indrukwekkend. Zou het lang duren voor ik terug op mijn oude niveau kom? En mag ik meteen terug beginnen benchen of wacht ik daar beter nog wat mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 15:02 

Hardtraxx Addict

Skyche schreef:

Ik ben een tweetal maanden geleden gestopt met fitnessen omdat ik ineens heel veel op m'n bord kreeg (nieuwe vriendin ten eerste, dan ook extra schoolwerk en mijn normale werkuren werden verschoven). Dus moest ik snijden in mijn vrijetijdsactiviteiten en heb dan maar met grote spijt mijn fitness en krachttraining laten vallen.

Toen zat ik echt in een goeie flow waarbij ik echt zin had om naar de gym te gaan en te werken aan m'n lichaam maar nu is de motivatie er een beetje uit nu ik terug kan beginnen :P. Ook ben ik op die 2 maanden tijd verrassend snel 'uitgezakt' zoals men dat zegt. Ik voel aan mijn kledij dat mijn triceps en biceps gekrompen zijn en ook mijn borst is al heel wat minder indrukwekkend. Zou het lang duren voor ik terug op mijn oude niveau kom? En mag ik meteen terug beginnen benchen of wacht ik daar beter nog wat mee?

Hoe lang trainde je al voordat je stopte? Als je weer goed gaat eten en het sporten op pakt is het meestal zo weer terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 15:05 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Skyche schreef:

Hoe lang trainde je al voordat je stopte? Als je weer goed gaat eten en het sporten op pakt is het meestal zo weer terug.

Was 8 maand bezig. Ik let wel redelijk op mijn voeding maar zondig af en toe wel eens, en vrijwel elk weekend alcohol dus zo strikt ben ik niet :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 15:58 

Hardtraxxer

Project 141 schreef:
Niet helemaal spierballen makend, maar post het toch maar :P Sinds een week echt begonnen met proberen aan te komen. Ben 54 kilo dus kan wel wat bij. Probeer het nu gewoon door meer te eten etc, misschien binnenkort het ook proberen door er weer bij aan krachttraining te doen. Tijd geleden deed ik dat nog meerdere keren per week maar amper effect van gezien, denk ook omdat ik nog in de groei zat.

Echt jezelf helemaal de tering eten, maar wel goede voeding! effect krijg je pas na 3/4 maanden (verschilt natuurlijk per persoon en hoe vaak je traint). Eiwit shakes of andere supplementen kunnen ook helpen(als je ze natuurlijk goed gebruikt!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 16:21 

Hardtraxxer

Ja op internet kun je genoeg vinden over wat je het beste kan eten als je wilt groeien!
Ik zelf heb nog nooit iets van shakes gebruikt, sport nu iets van 2jaar maar of het nou zoveel uitmaakt weet ik niet..
Met goed eten en vaak trainen kom je al een heel eind!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 17:08 

Hardtraxx Addict

Het zijn voedingssupplementen he. Dus een toevoeging op je voeding. is je voeding kut dan gaan supplementen het niet ineens goed maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 18:46 

Hardtraxx Elite

Project 141 schreef:
Ja heb al over dat soort Shakes nagedacht maar wil het eerst met normale voeding proberen :) Misschien dat ik ook nog een keer langs de dietist ga, kijken wat die hebben te zeggen. Beetje jammer alleen dat dat 90 euro kost voor 1 bezoekje :') Dus ga nu gewoon flink aan de boterhammen en avondeten :D

jonge nie zo mauwen :P gewoon alle gezonde dingen die op je pad komen vreten. ik ben ook een ectomorph en ik moet ook nogal wat vreten om aan te komen en een lichaam bouw je niet in een week. je moet gewoon doorzetten en flink vreten dan kan ook jij aankomen. dietist is nergens voor nodig en shakes is ook niet noodzakelijk. misschien is het wel slim om een weightgainer te kopen. schilt weer wat kcal die je moet eten. http://www.bodyenfitshop.nl/weight-gainers
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 18:49 

Hardtraxx Veteran

RobertV schreef:
Project 141 schreef:
Ja heb al over dat soort Shakes nagedacht maar wil het eerst met normale voeding proberen :) Misschien dat ik ook nog een keer langs de dietist ga, kijken wat die hebben te zeggen. Beetje jammer alleen dat dat 90 euro kost voor 1 bezoekje :') Dus ga nu gewoon flink aan de boterhammen en avondeten :D

jonge nie zo mauwen :P gewoon alle gezonde dingen die op je pad komen vreten. ik ben ook een ectomorph en ik moet ook nogal wat vreten om aan te komen en een lichaam bouw je niet in een week. je moet gewoon doorzetten en flink vreten dan kan ook jij aankomen. dietist is nergens voor nodig en shakes is ook niet noodzakelijk. misschien is het wel slim om een weightgainer te kopen. schilt weer wat kcal die je moet eten. http://www.bodyenfitshop.nl/weight-gainers

Eten kopen is een stuk goedkoper dan zo'n suikerbom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 20:40 

Hardtraxx Elite

mrazura schreef:
RobertV schreef:
Project 141 schreef:

Eten kopen is een stuk goedkoper dan zo'n suikerbom.

haha dat denk jij... een frietje met misschien wel maar gezond eten niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 21:38 

Donateur

Je kan beter een gigabord pasta wegvreten ipv zo'n weightgainer. Is nog veel lekkerder ook vind ik :P

Ben nu al 4 maanden bezig (met 2 onderbrekingen van een week). In het begin ging ik van 83 naar 77 (deed toen veel cardio en niet genoeg eten), en intussen ben ik in 3 maanden geklommen naar 87 kilo. Wel iets te veel vet maar nog niet zo erg als in het begin toen ik niet op m'n voeding lette. Dat gaan we de komende maanden eraf trainen met voldoende cardio :D Met de zomer in aantocht moet dat vetlaagje wel eraf.

Maak op dit moment alleen gebruik van Whey Isolaat, één keer in de ochtend vlak nadat ik wakker ben en vlak voor de training (op non-trainingsdagen ergens in de middag). De rest vind ik onzin. Ook Creatine ben ik mee gestopt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 23:21 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
Je kan beter een gigabord pasta wegvreten ipv zo'n weightgainer. Is nog veel lekkerder ook vind ik :P

Ben nu al 4 maanden bezig (met 2 onderbrekingen van een week). In het begin ging ik van 83 naar 77 (deed toen veel cardio en niet genoeg eten), en intussen ben ik in 3 maanden geklommen naar 87 kilo. Wel iets te veel vet maar nog niet zo erg als in het begin toen ik niet op m'n voeding lette. Dat gaan we de komende maanden eraf trainen met voldoende cardio :D Met de zomer in aantocht moet dat vetlaagje wel eraf.

Maak op dit moment alleen gebruik van Whey Isolaat, één keer in de ochtend vlak nadat ik wakker ben en vlak voor de training (op non-trainingsdagen ergens in de middag). De rest vind ik onzin. Ook Creatine ben ik mee gestopt :)

Waarom pak je alleen voor de training en niet erna. Ik zou eerder eentje erna nemen dan enkel ervoor. Liever voor de trainig wat meer carbs.

Als je een weight gainer neemt kun je beter de lean gainer nemen hier zit geen suiker in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 11:45 

Donateur

Wie zegt dat ik geen carbs neem voor de training. Meestal neem ik een behoorlijke rijst/pasta maaltijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 11:49 

Hardtraxx Elite

Als drinken maak ik meestal limonade met zout. Dit is een stuk beter dan water aangezien je lichaam het beter opneemt. Ook krijg je meteen je suikers en je zouten binnen ;)
Gewoon eerst limonade in je fles, dan beetje zout erin(proef je niks van) en dan gewoon aanvullen met water.
Eventueel kun je er ook nog druivensuikertabletjes in oplossen, al lossen die niet allemaal op :P
Dit is ongeveer hetzelfde als isostar wat voedingswaarde betreft, maar dan 5x zo goedkoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 12:37 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
Wie zegt dat ik geen carbs neem voor de training. Meestal neem ik een behoorlijke rijst/pasta maaltijd.

Dat is ook beter en dan de shake na de training. een shake ervoor kan wel, maar erna is effectiever.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 12:38 

Hardtraxx Addict

Zygoma schreef:
Als drinken maak ik meestal limonade met zout. Dit is een stuk beter dan water aangezien je lichaam het beter opneemt. Ook krijg je meteen je suikers en je zouten binnen ;)
Gewoon eerst limonade in je fles, dan beetje zout erin(proef je niks van) en dan gewoon aanvullen met water.
Eventueel kun je er ook nog druivensuikertabletjes in oplossen, al lossen die niet allemaal op :P
Dit is ongeveer hetzelfde als isostar wat voedingswaarde betreft, maar dan 5x zo goedkoop.

Dextrose kost 8 euro voor een kilo (bij b&f) dus echt duur is het ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 17:19 

Donateur

Phase 2 schreef:
dawasiknie schreef:

Dat is ook beter en dan de shake na de training. een shake ervoor kan wel, maar erna is effectiever.

Er staat hier ergens in dit topic een studie die dat ontkent.
Ik doe soms ook wel ervoor én erna :P hangt van mn bui af haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 17:30 

Hardtraxx Veteran

Wanneer je nou precies je proteinen binnenkrijgt maakt weinig uit, helemaal met een shake.
Het gaat erom dát je ze binnen krijgt. Alleen met het doel om droog te trainen is het slimmer om van tevoren een proteineshake (of iets anders proteine-rijk en carb-arm) te nemen. :) Als je wil bulken, dus vooral voor Stijn: Als je van tevoren een shake pakt, zorg er dan ook voor dat je genoeg carbs binnenkrijgt zodat je lichaam deze carbs als energiebron gebruikt en niet (of in ieder geval in mindere mate) de proteinen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 17:46 

Hardtraxx Elite

Zygoma schreef:

haha grapjas, van zout ga je vocht vasthouden en dan word je een grote ballon... stomste wat je kunt doen. ik probeer juist zo min mogelijk zout binnen te krijgen. of iig niet bewust toevoegen want in veel producten zit het toch al verwerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 23:23 

Hardtraxx Addict

STAN- schreef:
Wanneer je nou precies je proteinen binnenkrijgt maakt weinig uit, helemaal met een shake.
Het gaat erom dát je ze binnen krijgt. Alleen met het doel om droog te trainen is het slimmer om van tevoren een proteineshake (of iets anders proteine-rijk en carb-arm) te nemen. :) Als je wil bulken, dus vooral voor Stijn: Als je van tevoren een shake pakt, zorg er dan ook voor dat je genoeg carbs binnenkrijgt zodat je lichaam deze carbs als energiebron gebruikt en niet (of in ieder geval in mindere mate) de proteinen. ;)

Momenten maken juist wel uit. De whey eiwitten die de meeste als shake gebruiken worden sneller opgenomen dan die uit vlees en gekookte eieren. De momenten dragen dus zeker wel bij aan het effect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2012 23:26 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
Phase 2 schreef:
dawasiknie schreef:

Er staat hier ergens in dit topic een studie die dat ontkent.
Ik doe soms ook wel ervoor én erna :P hangt van mn bui af haha.

Is dat het onderzoek waar de groep 60 min na de training een shake nam of niet? want bij 60 min kan ik het ook wel begrijpen aangezien de hoogste kwaliteit whey nog minimaal 45 min nodig heeft voordat het wordt opgenomen. Dus dan zijn de eiwitten/aminozuren pas 2 uur na de training opgenomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2012 14:05 

Hardtraxxer

Kaasboer schreef:
mark-feyenoord schreef:

Nope, chin ups is voor je rug dus breed pakken met je handpalmen van je af. Pull ups zijn voor biceps, smal pakken, schouder breedte of smaller. handpalmen naar je toe.

Ik dacht het tegenovergestelde :P
Maar bedankt, nu weet ik dat er verschil in zit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2012 16:56 

Hardtraxx Elite

mark-feyenoord schreef:
Kaasboer schreef:
mark-feyenoord schreef:

Ik dacht het tegenovergestelde :P
Maar bedankt, nu weet ik dat er verschil in zit :)

het is ook precies omgedraaid... chin ups is met underhand grip op breedte van je schouders en pull up is met overhand grip met je armen heel breed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2012 22:01 

Hardtraxx Veteran

Vinden jullie fitnessen/sporten ook allemaal echt leuk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 apr 2012 09:24 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Vinden jullie fitnessen/sporten ook allemaal echt leuk?

Ja
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic