Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 17:05 

Hardtraxx Addict

Kepro schreef:
Uhm als je het zo bekijk maarja je hebt ook niet alleen eiwitten nodig. Het zal vast wel bewezen zijn want hoe komen we anders op 30-40 eiwitten? Ook blijkt dit goed in balans te zijn omdat geen resultaat zouden zien of merken.

30-40 gr. eiwitten is ook nog wel een redelijk verschil he. en de ene beweert weer 30 gr eiwitten per uur de ander weer per twee uur.

Wat bedoel je overigens met je laatste zin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 17:21 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
Kepro schreef:
Uhm als je het zo bekijk maarja je hebt ook niet alleen eiwitten nodig. Het zal vast wel bewezen zijn want hoe komen we anders op 30-40 eiwitten? Ook blijkt dit goed in balans te zijn omdat geen resultaat zouden zien of merken.

30-40 gr. eiwitten is ook nog wel een redelijk verschil he. en de ene beweert weer 30 gr eiwitten per uur de ander weer per twee uur.

Ik pak 30-40 omdat het per lichaam verschilt wat het kan opnemen. Het gene dat ~30 eiwitten opname per uur goed zit omdat bijna elke krachtsporter het in zijn voedingsschema heeft verwerkt. Had dit niet gewerkt hadden w e dit wel gehoord. Er zal vast wel een gedachte/reden zitten dat we op de 30/40 eiwitten per uur zitten,
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 17:54 

Hardtraxx Addict

Kepro schreef:
Phase 2 schreef:
Kepro schreef:

Ik pak 30-40 omdat het per lichaam verschilt wat het kan opnemen. Het gene dat ~30 eiwitten opname per uur goed zit omdat bijna elke krachtsporter het in zijn voedingsschema heeft verwerkt. Had dit niet gewerkt hadden w e dit wel gehoord. Er zal vast wel een gedachte/reden zitten dat we op de 30/40 eiwitten per uur zitten,

Voor de meeste is die hoeveelheid ook genoeg, omdat zij dan aan hun aantal eiwitten per dag komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2012 02:50 

Hardtraxx Elite

woops :$, dan zat ik dus al met ontbijt op +80gram eiwitten :D , swipswap de shake wel met 2 crackers met pindakaas en drink de shake wel op mijn werk op rond 10en, geeft het wat meer balans.

Pff ik ga me hier echt pas zwaar mee bezig houden zodra ik een eigen stekkie heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 00:18 

Donateur

Ik doe ook niet aan een serieus voedingsschema. Zolang ik nog thuis woon heb ik toch vrij weinig te zeggen over het eten etc. Ik probeer vooral te letten op de eiwitten, vermijd junkfood en eet 's middags wat vaker rijst of pasta met kip. Voor de rest zoek het maar lekker uit. Ik ben toch al aardig wat spiermassa aangekomen sinds ik regelmatig fitness, dus ik vind het allemaal wel goed zo :P

Morgen ga ik trouwens een keer HIIT doen. Ben benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden haha. Schijnt een enorm goede methode te zijn om vet te verbranden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 09:00 

Hardtraxx Veteran

Daan, weet je zeker dat er bijna alles aan doet om junkfood te vermijden? Ik zie altijd een berichtje op FB staan dat je weer KFC hotwings hebt gekocht xd .

Edit: Wat ook helpt is alleen in het weekend snacken, en dan bedoel ik alleen zaterdag en zondag omdat bij sommige het weekend vrijdag al begint. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 11:23 

Donateur

Ja dat denkt iedereen, maar dat is alleen op dinsdag en dat zijn meestal maar 6 hotwings :P Één keer per week mag het. Verder snack ik vrijwel nooit meer, zelfs in het weekend niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 12:21 

Hardtraxxer

Vorig jaar Mei begonnen met fitnessen.
Ik fitness zonder schema, puur op gevoel.
Ook heb ik geen voedingsschema, maar ben ik sinds vorig jaar Mei mezelf meer gaan focussen op het eten van gezonde dingen.

In deze 10maanden van +- 56.5 kilo naar 65.5 kilo gegaan. Dat is dus bijna 10 kilo in een jaar zonder sups :-)..
Ook qua kracht ben ik zeer vooruit gegaan..
Ben vrij tevreden over mn progressie..

Leuk is ook dat ik nu echt plezier heb in het sporten, en ik het ook langer uithoud.. In het begin was t niet zo chill maar inmiddels kan ik niet meer zonder..

greetzz
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 19:17 

Hardtraxx Elite

Frazyr schreef:
Ik fitness zonder schema, puur op gevoel.

begin daar dan eerst maar eens mee. ''op gevoel'' werkt niet en dan kun je ook geen gewichten bijhouden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 19:24 

Hardtraxx Veteran

Dat. Grote kans dat je een kwart tot de helft van je spieren vergeet als je niet volgens een goed gepland en strak schema traint.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 19:41 

Hardtraxx Veteran

Fitness pro's,

Ik ben van plan het krachttrainen weer op te pakken. Zo'n twee jaar geleden was ik redelijk fanatiek maar heb dit helaas laten inkakken dus er is weinig meer van over. Laatste half jaartje bezig met cardio maar de drang om te krachttrainen begint weer te kriebelen.

Ik ben van plan een 4-daags schema te volgen, kunnen jullie me een richting induwen qua indeling? Heb nog gezocht naar mijn vorige schema maar helaas staat die niet meer op mijn computer.

Wil me trouwens richten op massa.

:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 20:08 

Hardtraxx Veteran

Ik houd me op dit moment aan dit schema:

Maandag: Chest + Triceps
Dinsdag: Abs + Biceps + Forearms

Donderdag: Back
Vrijdag: Legs + Shoulders

Als je een exact schema van mij wil, moet je maar even PM'en. Heb 'm zo op de computer staan, met oefeningen/reps/sets erbij. :)
Daarnaast elke dag 15 tot 20 minuten HIIT Cardio :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 21:59 

Dakpan schreef:
Fitness pro's,

Ik ben van plan het krachttrainen weer op te pakken. Zo'n twee jaar geleden was ik redelijk fanatiek maar heb dit helaas laten inkakken dus er is weinig meer van over. Laatste half jaartje bezig met cardio maar de drang om te krachttrainen begint weer te kriebelen.

Ik ben van plan een 4-daags schema te volgen, kunnen jullie me een richting induwen qua indeling? Heb nog gezocht naar mijn vorige schema maar helaas staat die niet meer op mijn computer.

Wil me trouwens richten op massa.

:D

Je kunt kijken of HST wat voor je is, het is een 3-daags schema en gericht op massa. Ik ben er nu ook mee bezig en het bevalt mij uitstekend. Het neemt ongeveer een uur en een kwartier per trainingsdag in beslag en richt zich voornamelijk op compoundoefeningen. http://bit.ly/FSq6JM

EDIT: http://www.hypertrophy-specific.com/hst_II.html hier staat een voorbeeld van een schema.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 22:14 

Hardtraxx Veteran

Ga het checken, heb ook van Stan een schema dus even alles rustig doornemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 00:07 

Hardtraxx Addict

STAN- schreef:
Ik houd me op dit moment aan dit schema:

Maandag: Chest + Triceps
Dinsdag: Abs + Biceps + Forearms

Donderdag: Back
Vrijdag: Legs + Shoulders

Als je een exact schema van mij wil, moet je maar even PM'en. Heb 'm zo op de computer staan, met oefeningen/reps/sets erbij. :)
Daarnaast elke dag 15 tot 20 minuten HIIT Cardio :)

Wat een raar schema. Benen met schouders (2 grote spiergroepen) en een dag van buik, biceps en onderarmen. Ik zou het anders doen:
Ma: Borst en Triceps
Di; Rug en Biceps
Do: Benen (hier kun je kuiten bij pakken, echter pak ik deze liever op een andere dag dan benen) en buik
Vr: Schouders en onderarmen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 09:02 

Hardtraxx Veteran

Ik pak ook schouders en benen tegelijk. Schouders zijn geen grote spiergroep zoals je benen, rug of borst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 16:30 

Hardtraxx Veteran

Phase 2: Raar op welke manier? En inderdaad, shouders reken ik niet bepaald als grote spiergroep..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 17:08 

Hardtraxx Addict

Benen en schouders niet in verhouding staat tot een dag van biceps, onderarmen en buik.

Schouders mag dan niet zo groot zijn als rug en benen, maar wel groter dan biceps. Tevens vind ik schouders toch zwaarder trainen (hiermee doel ik met name op shoulder press) dan biceps. Na benen ben ik toch ook al ver op qua energie.

Tuurlijk kun je de combinatie wel maken, maar nu heb je 1 dag met zware oefening tegenover een dag die licht is. Ik spreid dat liever. Verder door de verdeling die ik aangaf krijgen je schouders meer rust. Ma en di worden schouders ook aangesproken, omdat je borst en rug pakt. Nu krijgen schouders iedere keer twee dagen rust. Dit is toch wel prettig voor de schouders aangezien er nogal wat mensen die trainen schouderklachten krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 17:16 

Hardtraxx Veteran

Ik vind dat je aardig overdrijft Phase.

Een normaal split schema is 90%

Borst/triceps
Rug/biceps
Benen/schouders

Daar zit altijd een dag rust tussen dus dat maakt ook niet uit. Dit geeft nooit problemen. Daarnaast moet je ook maar zinnen om 4 x in de week krachttraining te gaan doen. En als je 4x in de week traint heb je ook maar 1 rustdag door de weeks.

PS: Als je schouderklachten krijgt train je niet goed. Dat is een feit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 19:38 

Hardtraxx Elite

bijna iedereen doet benen en schouders op 1 dag.... gaat prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2012 00:23 

Hardtraxx Addict

Ik heb toch ook niet gezegd dat benen en schouders niet op 1 dag kan. Tuurlijk als je drie keer gaat zou ik ook die verdeling maken, maar het ging hier om een schema van 4 dagen. En ik had het vooral over de dag van biceps, buik en onderarmen tegenover benen en schouders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2012 00:26 

Hardtraxx Addict

RobertV schreef:
bijna iedereen doet benen en schouders op 1 dag.... gaat prima.

Als je op het gebied van fitness doet wat veel mensen doen dan doe je vaak dingen verkeerd. Ik zie zo veel mensen oefeningen verkeerd uitvoeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 17:25 

Hardtraxx Elite

Hallo,
ik heb een schema opgesteld voor 3 dagen (split) en bij deze vraag ik om tips/meningen/advies.

Ma:

Benen:
Squat
Leg press
Leg curl
Barbell lunges

Schouders:
Arnold Press
Military Press
Front plate raise
Barbell shoulder press

Traps:
Dumbell Shrugs
(is 1 oefening voor traps genoeg?)

wo:
Borst:
Dumbell Flyes
Bench Press
Incline Chest press (machine)
Vertical chest press (machine)

Triceps:
Overhead triceps
Reverse one arm cable extension
Bench dips
Pushdown (rope)

vr:

Biceps:
EZ curl
One arm preacher curl
Zottman curl

Rug:
Deadlift
Seated row (machine)
Lat pulldown (machine)
Dumbell row

Kuiten:
Standing calf raise
Calf press op de legpress
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 17:41 

Hardtraxx Veteran

Zou het zo doen, dit is een oud schema van mij:
Schema is van een half jaar geleden ongeveer, de kracht etc is een voorbeeld van hoe ik de opbouw heb.

Dit schema is voordat ik ging powerliften.

MAANDAG
Rug
Deadlift-------------------------------------------4x8 130kg
Lat pull-down / Wide-grip pull-ups--------3x10 6-8 kg
Pushdowns--------------------------------------3x10 45kg
Barbell Bent over row-------------------------3x10 75 kg
Barbell T-Bar Row------------------------------3x12 85 kg

Biceps
Straight-bar biceps curls/ EZ Curls---------3x8 30 kg (recht stang staand)
Seated dumbell curls--------------------------3x16 20 kg
Twist preacher Curls---------------------------3x8 14-16-18kg

Onder arm
Dumbell hammer curl------------------------ 1xFAIL 16-18kg
Reverse curls (onder arm oefening)------1xFAIL 20 kg

WOENSDAG
Benen
Squat----------------------------------------------4x8 100 kg
Leg press----------------------------------------- 4x10 310 kg
Leg extentions---------------------------------- 3x10 80 kg
Stiff deadlift------------------------------------- 3x12 90 kg
Sitting & standing barbell Calfraises-------3x18 130/ 160 kg

Schouders
Militairy press--of--Shoulderpress---------3x10 50-55kg
Dumbell Side raise-----------------------------3x10 10-1-14 kg
Dumbell front raises---------------------------3x10 16-18 kg
Facepull-------------------------------------------3x10 60 kg
Barbell Shrugs-----------------------------------4x10 90 kg (reverse 50-60 kg)

VRIJDAG
Borst
Bench press-------------------------------------3x8…… kg
Barbell incline chest press-------------------3x10 55 kg (30 graden)+
Flys------------------------------------------------3x12……..
Decline dumbell press------------------------3x12 26 kg+

Triceps
Dips-------------------------------------------------3x10 8 kg+
Skull crush----------------------------------------3x10 20 kg
Alternating Reverse Pull-Down--------------3x10 25 kg
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 10:29 

Hardtraxxer

Geen buik?

Ik combineer schouders altijd met biceps/triceps en rug met buik..
Benen doe ik eigenlijk nooit, helaas teveel last van met voetbal. >.<
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic