Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:52 

Hardtraxx Addict

frankhardenberg schreef:
gewoon aardbeienkwark kopen, heb ik ook, krijg gewone kwark ook niet door me keel. Iets minder eiwitten zo maar die krijg ik al genoeg via shake + eten overdag!

Zitten daar niet veel suikers in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 23:27 

Hardtraxx Addict

Dan lijkt me een boterham met pindakaas wel een goede, anders zit ik me ook alleen maar scheel te vreten aan kip..

Ik hou het gewoon bij magere kwark, het is echt niet iets wat ik vies vind maar dat beetje zoetstof maakt het net wat lekkerder :$

Is het aan te raden om nog uit te rekenen wat ik dagelijks nodig heb aan calorieen e.d?

En is het verder wel een goed schema om mee te gaan starten, gaat toch de in de richting van cutten, althans dat is wat ik wil gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 23:43 

Hardtraxx Veteran

Ritsurt, haal zoiezo ontbijtkoek er maar uit. Bijna het slechtste wat je maar kan nemen. ;)

Edit: En als je een voedingsschema wilt maken moet je eerst je behoefte weten inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 11:01 

Hardtraxx Elite

Zo, we gaan weer eens ijzer smijten. Maandag laatste keer hoewel ik nu tentamens heb.. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 11:17 

Hardtraxx Addict

Ramirez schreef:
Zo wheyshakeje zit er weer in! Nieuw schema:

Maandag
Borst
Biceps

Woensdag
Benen
Schouders
Triceps

Vrijdag
Biceps
Buik
Borst

Zaterdag
Rug
Triceps

Apart schema. Zou het zelf zo echt niet doen.

Eerder voor zoiets gaan:
Ma: borst en biceps of triceps
Wo: rug en biceps of triceps
Vr: schouders, traps en onderarmen
Za: benen en buik, kuiten eventueel op deze dag, persoonlijk vind ik het prettiger om kuiten op andere dag als bovenbenen te doen.

Voor de mensen die brinta gebruiken de bulk oats van body en fitshop zijn echt een aanrader deze zijn fijner en klonteren dus niet zo snel in vergelijking met brinta.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 11:27 

Hardtraxx Veteran

Ow kak daar klopt niks van haha ik knip en plak wat verkeerde dingen. Zal straks wel ff de juiste er op zetten. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 13:33 

Hardtraxx Addict

Ramirez schreef:
Ow kak daar klopt niks van haha ik knip en plak wat verkeerde dingen. Zal straks wel ff de juiste er op zetten. xd

Haha vandaar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 14:01 

Hardtraxx Elite

Eet sochtends momenteel havermout met melk, 250gr kwark en een eiwitshake.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 14:09 

Donateur

marsiascout schreef:
frankhardenberg schreef:
gewoon aardbeienkwark kopen, heb ik ook, krijg gewone kwark ook niet door me keel. Iets minder eiwitten zo maar die krijg ik al genoeg via shake + eten overdag!

valt mee hoor, t' is alleen met stukjes aardbei erin en een aroma ofzo denk ik erdoor voor de smaak.
volgens mij is t suiker ongeveer gelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 14:41 

Hardtraxx Elite

Zo, ben ik weer. Onderarmen en m'n rug getraind en vervolgens 45 minuten gecrosstrained!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 15:06 

Hardtraxx Addict

Ik ook vandaag 45 min op de crosstrainer, goed te doen!

Brinta vanmorgen wat minder goed te doen :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 15:18 

Hardtraxx Veteran

Danny H schreef:

Hoeveel eiwitten krijg jij wel niet naar binnen xd dit is wel iets teveel van het goede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 16:45 

Hardtraxx Addict

Kepro schreef:
Danny H schreef:

Hoeveel eiwitten krijg jij wel niet naar binnen xd dit is wel iets teveel van het goede.

Ja, pak dan gewoon whey shake met daarin havermout
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 17:07 

Hardtraxx Veteran

Alles in de blender! hoppa
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 17:30 

Donateur

frankhardenberg schreef:
marsiascout schreef:
frankhardenberg schreef:

valt mee hoor, t' is alleen met stukjes aardbei erin en een aroma ofzo denk ik erdoor voor de smaak.
volgens mij is t suiker ongeveer gelijk

Er zit van die fructose-stroop-shit in. Daarvan word je dik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 21:44 

Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:
Danny H schreef:

Inderdaad, melk (1 glas à 250 ml) en kwark (200 gram) bevatten samen al zo'n 30 tot 40 gram aan eiwitten.. Daar heb je wel genoeg aan voor 1 maaltijd, je kan beter die shake niet pakken of wat later op de ochtend als tussendoortje
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 22:12 

Hardtraxx Addict

STAN- schreef:
Kepro schreef:
Danny H schreef:

Inderdaad, melk (1 glas à 250 ml) en kwark (200 gram) bevatten samen al zo'n 30 tot 40 gram aan eiwitten.. Daar heb je wel genoeg aan voor 1 maaltijd, je kan beter die shake niet pakken of wat later op de ochtend als tussendoortje

Je hebt gelijk wat betreft het verdelen, maar 40 gram is wel overdreven veel. Melk is volgens mij ongeveer 3 gram eiwitten per 100 ml. Kwark gemiddeld iets van 9. Dan kom je dus uit op 30 gram.
Wanneer je er vanuit gaat minstens 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig hebt en je wegt 80 kilo, dan heb je dus minstens 160 gram eiwitten nodig. Doe die 160 delen door 6 maaltijden en je komt uit op 26,7 gram eiwitten. Dan zit je met die 30 dus wel goed.

Er zijn echter ook mensen die meer pakken, dan zou de shake wel kunnen. Let dan alleen wel op de verhouding met je koolhydraten enzo. Niet dat je bijna puur eiwit zit te eten sochtends.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 22:16 

Hardtraxx Veteran

500 gram AH Fr. Mag kwark bevat 49 eiwitten. (caseïne, dus langzame eiwitten)
300 ML AH magere melk bevat 10 eiwitten. (caseïne, dus langzame eiwitten)

Dit even nagekeken van m'n voedings schema.

Je lichaam kan +/- 40 gram eiwitten per uur opnemen. Afhankelijk wat voor soort eiwitten dit zijn,
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 22:26 

Hardtraxx Elite

Kepro schreef:
Je lichaam kan +/- 40 gram eiwitten per uur opnemen. Afhankelijk wat voor soort eiwitten dit zijn,

bron? hier lopen de meningen namelijk nogal over uit een.... naar mijn idee neem je gewoon alles wat je eet aan eiwitten op.
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voed ... a-3-a.html en zo kan ik je nog 1000 linkjes geven...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 22:37 

Hardtraxx Veteran

RobertV schreef:
Kepro schreef:

bron? hier lopen de meningen namelijk nogal over uit een.... naar mijn idee neem je gewoon alles wat je eet aan eiwitten op.
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voed ... a-3-a.html en zo kan ik je nog 1000 linkjes geven...

30 klopt maar dat zijn de eiwitten die overblijven. Gemiddeld valt er tussen de 15-20% van de eiwitten af die je inneemt. Ikzelf neem daarom ook altijd iets meer. Beter iets teveel dan te weinig.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ ... urn-20319/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2012 09:18 

Hardtraxx Addict

Ik geloof niet dat je maar 30/40 gram eiwitten per uur op kan nemen. Ik heb hier ook nog nooit een betrouwbaar onderzoek over gezien.
2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht is ook nket echt veel als je wilt groeien.

's ochtend kun je overigens beter whey eiwitten nemen ipv caseine, omdat whey sneller wordt opgenomen. Je hebt immers heel de nacht geen eiwitten binnen gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2012 09:39 

Hardtraxx Veteran

Of je neemt whey proteine ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2012 15:11 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
Ik geloof niet dat je maar 30/40 gram eiwitten per uur op kan nemen. Ik heb hier ook nog nooit een betrouwbaar onderzoek over gezien.

's ochtend kun je overigens beter whey eiwitten nemen ipv caseine, omdat whey sneller wordt opgenomen. Je hebt immers heel de nacht geen eiwitten binnen gekregen.

Nog beter is om s'ochtends, Whey isolaat of concentraat te nemen. Hoe denk jij over het gene wat je lichaam kan opnemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 11:45 

Hardtraxx Addict

Kepro schreef:
Phase 2 schreef:

Nog beter is om s'ochtends, Whey isolaat of concentraat te nemen. Hoe denk jij over het gene wat je lichaam kan opnemen?

Ja isolaat en concentraat is beter. Alleen dat verschil lijkt mij te verwaarlozen als je het verschil in prijs ziet tussen die twee.

Als je maar 30/40 gram eiwitten per uur kan opnemen dan komt een wedstrijd bodybuilder, bijvoorbeeld Markus Ruhl (die heeft een off season gewicht van meer dan 140kg ofzo), nooit aan het aantal eiwitten per dag. Je zit toch op minimaal 3 gram eiwitten/kg lichaamsgewicht/dag. Voor zo iemand betekent dat dus 420 gram eiwitten per dag. Meeste wedstrijd bodybuilders eten 8 maaltijden per dag. 40 gram eiwitten per maaltijd levert dan nog maar 320 gram eiwitten op. Dit is voor hen onvoldoende.
En dan komt erbij zoals ik eerder aangaf dat ik nergens een betrouwbaar onderzoek heb gezien waarin het wordt aangetoond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 15:19 

Hardtraxx Veteran

Uhm als je het zo bekijk maarja je hebt ook niet alleen eiwitten nodig. Het zal vast wel bewezen zijn want hoe komen we anders op 30-40 eiwitten? Ook blijkt dit goed in balans te zijn omdat geen resultaat zouden zien of merken.
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic