Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 20:45 

Hardtraxx Elite

nja ik vind rijst niet zo noodzakelijk tijdens de bulk hoor. in de cut is het wel aan te raden om rijst te pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 11:08 

Hardtraxx Addict

RobertV schreef:
nja ik vind rijst niet zo noodzakelijk tijdens de bulk hoor. in de cut is het wel aan te raden om rijst te pakken.

Rijst niet noodzakelijk tijdens de bulk? Voor een serieuze bulk is rijst toch echt aan te raden.

STAN- schreef:
Phase 2 schreef:
Brood is niet echt de beste bron als je wilt groeien. Rijst is een betere optie.

Rijst is een goede bron voor carbs (carbohydrates, koolhydraten), uitgaande van zilvervliesrijst heb je zo'n 75 gram carbs per 100 gram rijst tegenover 7,5 gram eiwitten en iets meer dan 2 gram vet.
Wat je nodig hebt echter, om te groeien (ik neem aan dat je in spiermassa wil groeien natuurlijk), zijn eiwitten. Eiwitten zijn de bouwstoffen van je spieren. Ongeveer 35% van je totale voedingswaarde per dag moet uit eiwitten bestaan, tegenover 50% carbs en 15% vet (gerekend in kilocaloriën, dus niet in grammen. Percentages kunnen verschillen per persoon en per plan natuurlijk, dit is een globale indicatie die ik ongeveer aanhoudt normaal). Vissoorten zoals tonijn zijn een goede bron van eiwitten, net zoals kip of kalkoen.

Misschien interpreteer ik je reactie verkeerd, maar ook carbs zijn nodig om te groeien.

Het is de combinatie van e/k/v/ die belangrijk is om te groeien. Carbs zijn (uitzondering daargelaten) niet voor niets hoger in de bulk fase dan in de cut fase. De bulk fase is de groei fase.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 18:29 

Hardtraxx Veteran

Wow. Ik denk het meest inspirerende filmpje dat ik ooit heb gezien :worship:
Kippenvel van top tot teen http://vimeo.com/35982994
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 18:54 

Deze is ook goed voor zeh motivation
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 16:22 

Hardtraxx Addict

Ik krijg meer motivatie van dit soort filmpjes.

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 16:28 

Hardtraxx Elite

Vandaag weer wat oefeningen meegekregen en nu ook een paar goede voor de onderarmen. Dat verzuurt snel zeg, jezus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 17:29 

Hardtraxx Elite

jRn schreef:
Vandaag weer wat oefeningen meegekregen en nu ook een paar goede voor de onderarmen. Dat verzuurt snel zeg, jezus!

Deze doet het altijd voor mij.
En verder voor andere motivatie filmpjes: www.gympump.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 22:57 

Misschien wel één van de bekendste filmpjes met betrekking tot motivatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2012 23:35 

Hardtraxx Addict

Ik heb wat vraagjes omtrent het trainen.

Ik sport 4 keer in de week (Ma,Di,Do, Vrij/Za) hier ben ik nu zo'n 3 maanden mee bezig (vanaf het nieuwe jaar) daarvoor heb ik een slecht jaar gehad met trainen, arm uit de kom e.d maar ben nu wel weer lekker bezig.
Train per keer dat ik ga 2 spiergroepen, en merk ook een stijgende lijn in mijn kracht en spiermassa, dus dat gaat allemaal lekker. Naast de kracht train ik ook nog 30 minuten cardio (meestal Cross Trainer).
Wil nu alleen me vet kwijt, ik heb gemerkt dat ik niet zozeer qua kg echt afval omdat ik me vet omzet in spiermassa maar wil wat sneller af van me vet, zou graag onder de 80KG zitten (78 bijv)

Alleen hoe ik kan ik de cardio nu het beste combineren met me krachttrainingen? Ik train nu 30 min op de cross trainer vrij intensief op een hoog niveau en ben daarna ook vaak goed op, maar dit doe ik altijd na de krachttraining. Kreeg deze week namelijk te horen dat ik beter max 20 min voluit Cardio kan gaan doen voor dat ik naar kracht ga

Ben ook steeds beter op me voeding aan het letten, in de ochtend eet ik 2 crackers, in de middag 2 bruine boterhammen met kipfilet en een plakje ontbijtkoek, vervolgens gewoon avondeten en in de avond na het sporten een bak met kwark.

Hoor dus een hoop verschillende verhalen maar weet iet precies hoe ik de boel hier op moet afstemmen, wil uiteindelijk gewoon wat meer afvallen.

Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 00:04 

Hier staat heel veel bruikbare informatie omtrent het maken van een voedingsschema: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 09:34 

Hardtraxx Addict

Bedankt ik zal er straks een rustig naar kijken.

Wat zijn trouwens goede tussendoortjes, ik heb vanochtend 3 crackers op en merk dat ik nu al weer honger begin te krijgen en het is half 9.. En ik eet pas om half 1 middageten.

Wat kan ik in de tussentijd eten, fruit, eierkoek oid? wat goed voor je is en beetje makkelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 11:07 

Donateur

Bananen, nootjes, kwark of yoghurt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 13:32 

Hardtraxx Addict

Ritsurt schreef:

Wat zijn trouwens goede tussendoortjes, ik heb vanochtend 3 crackers op en merk dat ik nu al weer honger begin te krijgen en het is half 9.. En ik eet pas om half 1 middageten.

Wat kan ik in de tussentijd eten, fruit, eierkoek oid? wat goed voor je is en beetje makkelijk

ik weet niet. Wat je doelsteling is, maar 3 crackers is toch geen ontbijt (op enkele uitzonderingen na).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 14:49 

Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
Ritsurt schreef:

ik weet niet. Wat je doelsteling is, maar 3 crackers is toch geen ontbijt (op enkele uitzonderingen na).

Zowiezo wanneer je krachttraining doet vind ik het knap dat je zo snel kan groeien met 2 crackers, n ontbijtkoek, 2 boterhammen, avondeten en n bak kwark. Wil je spiermassa kweken zal er toch wel meer dan dat gegeten moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 18:00 

Hardtraxx Veteran

Ritsurt:

Mijn tip is om eerst wat meer spiermassa te kweken; spieren hebben meer energie nodig dan vet, oftewel je verhoogt je metabolisme (verbranding). Ook raad ik je aan om te streven naar 6x per dag kleine(re) maaltijden eten, ook dit houdt je metabolisme op peil en daarnaast stilt het de verleiding om even snel wat chips of chocolade te pakken. Zo'n 2 à 3 uur daarna een grote maaltijd (ontbijt, lunch, diner) een tussendoortje zoals een banaan of een appel doet het bij mij altijd wel goed.
Er zijn meerdere manieren om het metabolisme op peil te houden, of zelfs iets te verhogen.. Bijvoorbeeld pittig eten (voeg evt. wat pepers of kruiden toe aan je maaltijd).. Wat ook heel belangrijk is: Zorg er voor dat je niet te weinig calorieën binnen krijgt ! Bij een tekort aan calorieën bereidt het lichaam zich voor op een vasten periode, waarbij het lichaam zijn energie uit de spieren gaat halen in plaats van uit je vetreserven.

Waarschijnlijk vergeet ik een hoop dingen, maar dit zal je een beetje op weg moeten kunnen helpen.. Als je meer info nodig hebt mag je mij altijd PM'en ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 18:39 

Hardtraxx Veteran

Zo wheyshakeje zit er weer in! Nieuw schema:

Maandag
Borst
Biceps

Woensdag
Benen
Schouders
Triceps

Vrijdag
Biceps
Buik
Borst

Zaterdag
Rug
Triceps
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 21:06 

Hardtraxx Addict

STAN- schreef:
Ritsurt:

Mijn tip is om eerst wat meer spiermassa te kweken; spieren hebben meer energie nodig dan vet, oftewel je verhoogt je metabolisme (verbranding). Ook raad ik je aan om te streven naar 6x per dag kleine(re) maaltijden eten, ook dit houdt je metabolisme op peil en daarnaast stilt het de verleiding om even snel wat chips of chocolade te pakken. Zo'n 2 à 3 uur daarna een grote maaltijd (ontbijt, lunch, diner) een tussendoortje zoals een banaan of een appel doet het bij mij altijd wel goed.
Er zijn meerdere manieren om het metabolisme op peil te houden, of zelfs iets te verhogen.. Bijvoorbeeld pittig eten (voeg evt. wat pepers of kruiden toe aan je maaltijd).. Wat ook heel belangrijk is: Zorg er voor dat je niet te weinig calorieën binnen krijgt ! Bij een tekort aan calorieën bereidt het lichaam zich voor op een vasten periode, waarbij het lichaam zijn energie uit de spieren gaat halen in plaats van uit je vetreserven.

Waarschijnlijk vergeet ik een hoop dingen, maar dit zal je een beetje op weg moeten kunnen helpen.. Als je meer info nodig hebt mag je mij altijd PM'en ;)

Bedankt voor je uitleg. 6 keer per dag kleine(re) maaltijden lijkt mij een goed idee, zat er zelf ook al over na te denken, zoals vandaag eet ik gewoon van 1 tot 6 niet meer (In de middag 3 bruine boterhammen met kipfilet, 2 plakjes ontbijtkoek en een eitje)

Heb straks wat inkopen gedaan en wil deze week rustig gaan beginnen met nieuwe voedingsschema., eerst nog beetje rondsnuffelen wat het beste e.d is en oriënteren.

Dit had ik zelf in gedachten, hoor graag opmerkingen en tips want er zullen vast wel dingen tussen zitten die beter/vervangen kunnen worden.

Ochtend: Brinta met melk/Magere Yoghurt met Muesli of een bruine boterhammen met kipfilet oid (Weet nog niet welke van de 3)

Brood krijg in in de ochtend niet zo goed op en in de middag wil ik ook al bruin brood met kipfilet.

Rond een uurtje of 10 dan een stuk fruit en om half 1 lunchen. 4 boterhammen met kipfilet, 2 plakjes ontbijtkoek en een eitje, en dan een glaasje melk/vifit.

En dan rond een uur of 3/4 nog een stuk fruit/ontbijtkoek/mueslibol?.

Vervolgens om half 7 warm eten en dan sporten, en om 21:00/21:300 ongeveer 250gr magere kwark.

Mag ik trouwens in de kwark een beetje zoetstof doen, of raden jullie dat beter af en gewoon helemaal clean eten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 21:52 

Hardtraxx Elite

Ritsurt schreef:
Mag ik trouwens in de kwark een beetje zoetstof doen, of raden jullie dat beter af en gewoon helemaal clean eten?

ik meng er altijd wat vanille yoghurt bij anders krijg ik het niet door me keel... zou er niet te moeilijk over doen. je kunt er ook wat siroop bij doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:31 

Hardtraxx Addict

Ik deed ook altijd zoetstof in mn kwark, anders kreeg ik die niet weg. Uiteindelijk onbewust steeds minder zoetstof erin gedaan en nu vind ik het zelfs lekker zonder.

Ik kan wel aan raden een banaan in stukjes er door heen te doen. Dan eet de kwark echt n stuk makkelijker weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:32 

Hardtraxx Elite

marsiascout schreef:

Ik kan wel aan raden een banaan in stukjes er door heen te doen. Dan eet de kwark echt n stuk makkelijker weg.

stukjes banaan heb ik pas geprobeert maar dat mengt niet echt lekker... (of je moet het in de blender stoppen) wat vloeibaars werkt anders beter
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:35 

Hardtraxx Addict

RobertV schreef:
marsiascout schreef:

stukjes banaan heb ik pas geprobeert maar dat mengt niet echt lekker... (of je moet het in de blender stoppen) wat vloeibaars werkt anders beter

Maar als je die stukken er doorheen doet, dan ga je die stukken banaan eten met de kwark eromheen zeg maar. Hoe vaag dit ook klinkt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:39 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
Ik deed ook altijd zoetstof in mn kwark, anders kreeg ik die niet weg. Uiteindelijk onbewust steeds minder zoetstof erin gedaan en nu vind ik het zelfs lekker zonder.

Deze vind ik wel goed klinken, ga ik dus proberen, die van die banaan klinkt ook niet verkeerd ^^

En wat raden jullie me aan voor in de ochtend van die 3 die ik opnoemde (of een totaal andere).

En is het verstandig om de ontbijtkoek in de middag te schappen en een extra boterham te pakken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:44 

Hardtraxx Addict

Ik zou of de brinta, of het brood met kip pakken. Dit geeft toch wel iets meer energie dan wat yoghurt denk ik.

En die ontbijtkoek inderdaad vervangen door n boterham met kip / kalkoen of pindakaas ofzo. Een ontbijtkoek levert bijna alleen maat koolhydraten en in kip, kalkoen en pindakaas zitten veel eiwitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:50 

Donateur

gewoon aardbeienkwark kopen, heb ik ook, krijg gewone kwark ook niet door me keel. Iets minder eiwitten zo maar die krijg ik al genoeg via shake + eten overdag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:51 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Ik zou of de brinta, of het brood met kip pakken. Dit geeft toch wel iets meer energie dan wat yoghurt denk ik.

En die ontbijtkoek inderdaad vervangen door n boterham met kip / kalkoen of pindakaas ofzo. Een ontbijtkoek levert bijna alleen maat koolhydraten en in kip, kalkoen en pindakaas zitten veel eiwitten.

Pindakaas valt heel erg mee in eiwitten.. Het bevat daarentegen wel veel (goede) vetten, die je ook nodig heb
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic