STAN- schreef:
Ritsurt:
Mijn tip is om eerst wat meer spiermassa te kweken; spieren hebben meer energie nodig dan vet, oftewel je verhoogt je metabolisme (verbranding). Ook raad ik je aan om te streven naar 6x per dag kleine(re) maaltijden eten, ook dit houdt je metabolisme op peil en daarnaast stilt het de verleiding om even snel wat chips of chocolade te pakken. Zo'n 2 à 3 uur daarna een grote maaltijd (ontbijt, lunch, diner) een tussendoortje zoals een banaan of een appel doet het bij mij altijd wel goed.
Er zijn meerdere manieren om het metabolisme op peil te houden, of zelfs iets te verhogen.. Bijvoorbeeld pittig eten (voeg evt. wat pepers of kruiden toe aan je maaltijd).. Wat ook heel belangrijk is: Zorg er voor dat je
niet te weinig calorieën binnen krijgt ! Bij een tekort aan calorieën bereidt het lichaam zich voor op een vasten periode, waarbij het lichaam zijn energie uit de spieren gaat halen in plaats van uit je vetreserven.
Waarschijnlijk vergeet ik een hoop dingen, maar dit zal je een beetje op weg moeten kunnen helpen.. Als je meer info nodig hebt mag je mij altijd PM'en

Bedankt voor je uitleg. 6 keer per dag kleine(re) maaltijden lijkt mij een goed idee, zat er zelf ook al over na te denken, zoals vandaag eet ik gewoon van 1 tot 6 niet meer (In de middag 3 bruine boterhammen met kipfilet, 2 plakjes ontbijtkoek en een eitje)
Heb straks wat inkopen gedaan en wil deze week rustig gaan beginnen met nieuwe voedingsschema., eerst nog beetje rondsnuffelen wat het beste e.d is en oriënteren.
Dit had ik zelf in gedachten, hoor graag opmerkingen en tips want er zullen vast wel dingen tussen zitten die beter/vervangen kunnen worden.
Ochtend: Brinta met melk/Magere Yoghurt met Muesli of een bruine boterhammen met kipfilet oid (Weet nog niet welke van de 3)
Brood krijg in in de ochtend niet zo goed op en in de middag wil ik ook al bruin brood met kipfilet.
Rond een uurtje of 10 dan een stuk fruit en om half 1 lunchen. 4 boterhammen met kipfilet, 2 plakjes ontbijtkoek en een eitje, en dan een glaasje melk/vifit.
En dan rond een uur of 3/4 nog een stuk fruit/ontbijtkoek/mueslibol?.
Vervolgens om half 7 warm eten en dan sporten, en om 21:00/21:300 ongeveer 250gr magere kwark.
Mag ik trouwens in de kwark een beetje zoetstof doen, of raden jullie dat beter af en gewoon helemaal clean eten?