nja ik vind rijst niet zo noodzakelijk tijdens de bulk hoor. in de cut is het wel aan te raden om rijst te pakken.
Rijst niet noodzakelijk tijdens de bulk? Voor een serieuze bulk is rijst toch echt aan te raden.RobertV wrote:nja ik vind rijst niet zo noodzakelijk tijdens de bulk hoor. in de cut is het wel aan te raden om rijst te pakken.
Misschien interpreteer ik je reactie verkeerd, maar ook carbs zijn nodig om te groeien.STAN- wrote:Rijst is een goede bron voor carbs (carbohydrates, koolhydraten), uitgaande van zilvervliesrijst heb je zo'n 75 gram carbs per 100 gram rijst tegenover 7,5 gram eiwitten en iets meer dan 2 gram vet.Phase 2 wrote:Brood is niet echt de beste bron als je wilt groeien. Rijst is een betere optie.
Wat je nodig hebt echter, om te groeien (ik neem aan dat je in spiermassa wil groeien natuurlijk), zijn eiwitten. Eiwitten zijn de bouwstoffen van je spieren. Ongeveer 35% van je totale voedingswaarde per dag moet uit eiwitten bestaan, tegenover 50% carbs en 15% vet (gerekend in kilocaloriën, dus niet in grammen. Percentages kunnen verschillen per persoon en per plan natuurlijk, dit is een globale indicatie die ik ongeveer aanhoudt normaal). Vissoorten zoals tonijn zijn een goede bron van eiwitten, net zoals kip of kalkoen.
Het is de combinatie van e/k/v/ die belangrijk is om te groeien. Carbs zijn (uitzondering daargelaten) niet voor niets hoger in de bulk fase dan in de cut fase. De bulk fase is de groei fase.