Kepro schreef:
STAN- schreef:
Ik kan het me best wel indenken hoor, bij bijvoorbeeld een Dumbbell Hammer Curl (het is dan wel een goede oefening waar je naast je biceps ook je onderarm bij meeneemt).
Hard knijpen betekent dat je vingertrekkers harder moeten werken, welke in je onderarmen zitten.. Zo heel gek is dat niet dus? Heb er zelf alleen nooit last van.. Misschien een idee om Wrist Curls in je schema op te nemen Phase 2?
Om alvast antwoord te geven, je hebt gewoon niet genoeg kracht in je onderarm of niet genoeg knijpkracht. Heeft niets te maken met het gene'verzuring in je onder armen wil je niet'. Je komt toch om de trainen of wat?
Ik heb er geen last van hoor. Ik reageerde enkel over het eeltvorming probleem. Maar als je bij iedere oefening gaat lopen knijpen dan ga je onderarmen wel voelen (door de verzuring). Dit is niet een kwestie van knijpkracht. Het is ook totaal nutteloos. Als je op de juiste manier de gewichten pakt scheelt dat ook een hoop voor eeltvorming. op youtube staat ergens een filmpje met een uitleg hierover ik kan het alleen niet meer terugvinden.
frankhardenberg schreef:
Kepro schreef:
Op DBB staat een excell bestand om je behoefte uit te rekenen etc, dat bestand rekent ook meteen je verbruiksbehoefte in. Vul dat even in en je word al een stuk wijzer. Van proteine shakes (Neem aan dat je Whey bedoelt?) kom je niet aan. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je 'in de groei' bent kan dat ook uitmaken. Ook kan je een hoog verbruiks gehalte hebben.De rest van ik kom niet aan en ik eet al zoveel zijn echt klinkklare smoesjes.
Je doet ook aardig veel aan cardio 3-4 x in de week wat qua gespierder worden en aankomen niet ten goede komt. Het is eigenlijk het 1 of het ander.
met eten bedoel ik dat ik dus zoveel eet dat ik er niks meer bij in kan proppen, gewoon echt niet meer

of ik moet een langere dag maken maar ik ben er altijd al redelijk vroeg uit.
Ben net 19 geworden trouwens, groei nog niet echt in de breedte.
Nee proteine shakes doe ik ook voor het spierherstel, weightgainer om aan te komen en creatine voor beetje meer uithoudingsvermogen en wat meer kracht + massa toename.
Ik heb denk ik wel een hoog verbruiksgehalte, ben 1,90 dus kan sowieso wel veel voeding gebruiken, probeer nu ook elke maand 2 boterhammen er bij te doen en zit beetje te kijken naar wat ik s'avonds na het avond eten nog extra kan eten.
Ik kom wel aan, maar heel traag vergeleken met andere mensen van rond mijn leeftijd met zelfde postuur een beetje.
Voetbal ga ik trouwens niet opzeggen voor de sportschool en de sportschool niet voor voetbal, dan maar langer blijven trainen voor t zelfde resultaat

Brood is niet echt de beste bron als je wilt groeien. Rijst is een betere optie. Het verschilt ook nog wel wat voor brood je pakt. Roggebrood is een stuk beter dan witbrood.
Als je meer wilt gaan eten helpt het ook om in het begin om het uur iets te eten. Hoeven geen hele maaltijden zijn, maar zo raakt je lichaam gewend aan het regelmatig binnenkrijgen van voeding.