Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2012 23:31 

Donateur

jRn schreef:
Godver.. M'n eelt doet onwijs veel pijn. Wat kan ik hier aan doen?

naar mijn weten niet veel, gewoon doorbijten.
train je al lang dan?
het is meestal sowieso wel even wennen.
zorg ook dat je hard knijpt als je aan een oefening begint waar grip bij nodig is, de gewichten moeten zo min mogelijk heen en weer schuiven in je hand anders gaat echt je hele hand open liggen, had ik vroeger altijd. Nu nooit geen last meer van :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2012 23:32 

Hardtraxx Elite

frankhardenberg schreef:
jRn schreef:

train je al lang dan?
zorg ook dat je hard knijpt als je aan een oefening begint waar grip bij nodig is, de gewichten moeten zo min mogelijk heen en weer schuiven in je hand anders gaat echt je hele hand open liggen, had ik vroeger altijd. Nu nooit geen last meer van :)

Mwua, 2 maanden 4 keer per week..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2012 23:35 

Donateur

jRn schreef:
frankhardenberg schreef:
jRn schreef:

train je al lang dan?

Mwua, 2 maanden 4 keer per week..

hmm ja toen had ik er ook wel last van, deed niet super pijn maar wel rot.
misschien een poosje met handschoenen gaan trainen eerst en na 2 maand weer is zonder proberen?
't gaat op den duur wel over waarschijnlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2012 23:40 

Hardtraxx Elite

Mwua, vind dat handschoenen zo voorschut staan eigenlijk. Denk dat het eerder iets is waar je handen aan moeten wennen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 08:58 

Hardtraxx Veteran

Handschoenen zullen niet helpen. Het eelt kan je zelf weg laten vijlen maar vaak trekt het zelf ook weg. Je kan ook de barbell anders beet pakken voor je grip. Ik zal een filmpje even voor je opzoeken hoe je dat moet doen.

@ Frank, weighgainers moet je eigenlijk vermijden. Ik kan nu al zeggen dat je niets van voeding weet. Ga gewoon goed eten en je zult veel meer resultaat hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 13:21 

Hardtraxxer

Heeft er iemand ervaring met het trainingschema 'german volume training' (http://www.strengthcats.com/CP-GVT.html) ?

Ik had een tijd geleden een blessure aan mijn knie opgelopen bij vechtsport. De dokter zei dat hoge intensiteits oefeningen waar je bv gewicht neemt waar je maar 5 reps mee gedaan krijgt, sowiso slecht zijn voor de gewrichten en kans op blessures verhoogt als je andere sporten doet.

Om die reden ging ik eens opzoek naar andere schema's, en kwam ik op deze terecht, waarbij je voor elk spiergroep telkens 10x sets van dezelfde oefening met 10 reps doet aan hetzelfde gewicht, + dan nog enkele secundaire oefeningen. Dit schema is dan wat minder gericht op hoge gewichten, maar heeft toch nog altijd volume als doel... iemand al ervaring mee of al gehoord van deze trainingsmethode?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 15:23 

Donateur

Kepro schreef:
Handschoenen zullen niet helpen. Het eelt kan je zelf weg laten vijlen maar vaak trekt het zelf ook weg. Je kan ook de barbell anders beet pakken voor je grip. Ik zal een filmpje even voor je opzoeken hoe je dat moet doen.

@ Frank, weighgainers moet je eigenlijk vermijden. Ik kan nu al zeggen dat je niets van voeding weet. Ga gewoon goed eten en je zult veel meer resultaat hebben.

Het probleem bij mij is dat ik 4 x per week sportschool ga maar ook nog 3 x in de week voetbal en soms zelfs 4 x voetbal ook.
Ik eet ontzettend veel, kan geen hap meer bij altijd, behalve s'avonds laat pas weer.
20 boterhammen, pot kwark 500 gram, warm eten, 2 x proteine shake + 1 x weightgainer
op de brood 2 plakken kipfilet per boterham maar voor de rest ga ik niet zo'n proffesioneel voedingsschema doen met allemaal spul en het exact uittellen hoeveel ik waar van moet, ik doe het als hobby en om gespierd te worden, niet om wedstrijden te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 15:48 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Kepro schreef:

Het probleem bij mij is dat ik 4 x per week sportschool ga maar ook nog 3 x in de week voetbal en soms zelfs 4 x voetbal ook.
Ik eet ontzettend veel, kan geen hap meer bij altijd, behalve s'avonds laat pas weer.
20 boterhammen, pot kwark 500 gram, warm eten, 2 x proteine shake + 1 x weightgainer
op de brood 2 plakken kipfilet per boterham maar voor de rest ga ik niet zo'n proffesioneel voedingsschema doen met allemaal spul en het exact uittellen hoeveel ik waar van moet, ik doe het als hobby en om gespierd te worden, niet om wedstrijden te doen.

Op DBB staat een excell bestand om je behoefte uit te rekenen etc, dat bestand rekent ook meteen je verbruiksbehoefte in. Vul dat even in en je word al een stuk wijzer. Van proteine shakes (Neem aan dat je Whey bedoelt?) kom je niet aan. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je 'in de groei' bent kan dat ook uitmaken. Ook kan je een hoog verbruiks gehalte hebben.De rest van ik kom niet aan en ik eet al zoveel zijn echt klinkklare smoesjes.

Je doet ook aardig veel aan cardio 3-4 x in de week wat qua gespierder worden en aankomen niet ten goede komt. Het is eigenlijk het 1 of het ander. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 16:42 

Hardtraxx Addict

frankhardenberg schreef:
jRn schreef:

train je al lang dan?

En let op de wijze waarop je het gewicht vastpakt. Hard knijpen zorgt ook voor verzuring in je onderarm, wat je niet wilt hebben tijdens een oefening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 18:33 

Hardtraxx Veteran

Hoe denken jullie over calisthenics? Interesseert me de laatste tijd steeds meer en meer.
Sowieso heb ik al verschillende calisthenic exercises in mijn schema zitten zoals pull-ups, chin-ups, bar dips en bench dips..

Extreem voorbeeld:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 18:38 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
frankhardenberg schreef:
jRn schreef:

train je al lang dan?

En let op de wijze waarop je het gewicht vastpakt. Hard knijpen zorgt ook voor verzuring in je onderarm, wat je niet wilt hebben tijdens een oefening.

Wat een onzin. Leg mij dat maar eens uit. En specifiek, met welke oefeningen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 18:55 

Hardtraxx Veteran

Ik kan het me best wel indenken hoor, bij bijvoorbeeld een Dumbbell Hammer Curl (het is dan wel een goede oefening waar je naast je biceps ook je onderarm bij meeneemt).
Hard knijpen betekent dat je vingertrekkers harder moeten werken, welke in je onderarmen zitten.. Zo heel gek is dat niet dus? Heb er zelf alleen nooit last van.. Misschien een idee om Wrist Curls in je schema op te nemen Phase 2?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 18:57 

Hardtraxx Veteran

STAN- schreef:
Hoe denken jullie over calisthenics? Interesseert me de laatste tijd steeds meer en meer.
Sowieso heb ik al verschillende calisthenic exercises in mijn schema zitten zoals pull-ups, chin-ups, bar dips en bench dips..

Extreem voorbeeld:
youtube

Ja het is wel vet maar je moet er wel de ruimte voor hebben. ^^ In de sportschool heb ik ook niet alle apparaten staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 18:59 

Hardtraxxer

Wat houd calisthenics in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 19:00 

Hardtraxx Veteran

STAN- schreef:
Ik kan het me best wel indenken hoor, bij bijvoorbeeld een Dumbbell Hammer Curl (het is dan wel een goede oefening waar je naast je biceps ook je onderarm bij meeneemt).
Hard knijpen betekent dat je vingertrekkers harder moeten werken, welke in je onderarmen zitten.. Zo heel gek is dat niet dus? Heb er zelf alleen nooit last van.. Misschien een idee om Wrist Curls in je schema op te nemen Phase 2?

Om alvast antwoord te geven, je hebt gewoon niet genoeg kracht in je onderarm of niet genoeg knijpkracht. Heeft niets te maken met het gene'verzuring in je onder armen wil je niet'. Je komt toch om de trainen of wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 19:01 

Hardtraxx Veteran

mark-feyenoord schreef:
Wat houd calisthenics in?

http://en.wikipedia.org/wiki/Calisthenics
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 19:05 

Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:
Om alvast antwoord te geven, je hebt gewoon niet genoeg kracht in je onderarm of niet genoeg knijpkracht. Heeft niets te maken met het gene'verzuring in je onder armen wil je niet'. Je komt toch om de trainen of wat?

Die eerste zin heb ik min of meer al gemeld (in het deel waarin in aanbeveel om wrist curls mee te pakken), de rest heeft verder niks met mijn uitspraak te maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 19:14 

Hardtraxx Elite

Kepro schreef:

bij deadliften pak ik de barbell al met mixed grip maar dan nog is het klote... handschoenen zorgen voor wat extra grip en minder pijn aan je handen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 19:23 

Hardtraxx Veteran

RobertV schreef:
Kepro schreef:

bij deadliften pak ik de barbell al met mixed grip maar dan nog is het klote... handschoenen zorgen voor wat extra grip en minder pijn aan je handen.

Ik gebruik mijn handdoek hiervoor om de stang heen en met 2 grip matjes onder de gewichten. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 23:49 

Hardtraxxer

Wat het hard knijpen betreft: Hierdoor sterken je onderarmen ook aan, wat op den duur weer positief werkt, doordat je meer kracht krijgt in je vingers.

Bij bijvoorbeeld deadliften/lat pulldowns kun je ook straps nemen, zodat het gewicht op je pols rust zegmaar in plaats van op je vingers, hierdoor kun je meer gewicht pakken (mits je spiergroep die je wil trainen sterk genoeg is), het nadeel van straps is dat je grip verzwakt (dus je onderarmen/vingers).

Voor het eeltprobleem werken vingerloze handschoenen idd goed! Deze zorgen voor meer grip en is comfortabeler voor je handen. Ik gebruikte ze in het begin ook, maar heb me er overheen gezet en nu zijn mijn handen er inmiddels aan gewend, waardoor ik er geen last meer van heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 03:29 

Donateur

Kepro schreef:
Op DBB staat een excell bestand om je behoefte uit te rekenen etc, dat bestand rekent ook meteen je verbruiksbehoefte in. Vul dat even in en je word al een stuk wijzer. Van proteine shakes (Neem aan dat je Whey bedoelt?) kom je niet aan. Ik weet niet hoe oud je bent maar als je 'in de groei' bent kan dat ook uitmaken. Ook kan je een hoog verbruiks gehalte hebben.De rest van ik kom niet aan en ik eet al zoveel zijn echt klinkklare smoesjes.

Je doet ook aardig veel aan cardio 3-4 x in de week wat qua gespierder worden en aankomen niet ten goede komt. Het is eigenlijk het 1 of het ander.

met eten bedoel ik dat ik dus zoveel eet dat ik er niks meer bij in kan proppen, gewoon echt niet meer :P
of ik moet een langere dag maken maar ik ben er altijd al redelijk vroeg uit.
Ben net 19 geworden trouwens, groei nog niet echt in de breedte.
Nee proteine shakes doe ik ook voor het spierherstel, weightgainer om aan te komen en creatine voor beetje meer uithoudingsvermogen en wat meer kracht + massa toename.
Ik heb denk ik wel een hoog verbruiksgehalte, ben 1,90 dus kan sowieso wel veel voeding gebruiken, probeer nu ook elke maand 2 boterhammen er bij te doen en zit beetje te kijken naar wat ik s'avonds na het avond eten nog extra kan eten.
Ik kom wel aan, maar heel traag vergeleken met andere mensen van rond mijn leeftijd met zelfde postuur een beetje.
Voetbal ga ik trouwens niet opzeggen voor de sportschool en de sportschool niet voor voetbal, dan maar langer blijven trainen voor t zelfde resultaat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 18:05 

Hardtraxx Addict

Kepro schreef:
STAN- schreef:

Ik heb er geen last van hoor. Ik reageerde enkel over het eeltvorming probleem. Maar als je bij iedere oefening gaat lopen knijpen dan ga je onderarmen wel voelen (door de verzuring). Dit is niet een kwestie van knijpkracht. Het is ook totaal nutteloos. Als je op de juiste manier de gewichten pakt scheelt dat ook een hoop voor eeltvorming. op youtube staat ergens een filmpje met een uitleg hierover ik kan het alleen niet meer terugvinden.

frankhardenberg schreef:
Kepro schreef:

Je doet ook aardig veel aan cardio 3-4 x in de week wat qua gespierder worden en aankomen niet ten goede komt. Het is eigenlijk het 1 of het ander.

met eten bedoel ik dat ik dus zoveel eet dat ik er niks meer bij in kan proppen, gewoon echt niet meer :P
of ik moet een langere dag maken maar ik ben er altijd al redelijk vroeg uit.
Ben net 19 geworden trouwens, groei nog niet echt in de breedte.
Nee proteine shakes doe ik ook voor het spierherstel, weightgainer om aan te komen en creatine voor beetje meer uithoudingsvermogen en wat meer kracht + massa toename.
Ik heb denk ik wel een hoog verbruiksgehalte, ben 1,90 dus kan sowieso wel veel voeding gebruiken, probeer nu ook elke maand 2 boterhammen er bij te doen en zit beetje te kijken naar wat ik s'avonds na het avond eten nog extra kan eten.
Ik kom wel aan, maar heel traag vergeleken met andere mensen van rond mijn leeftijd met zelfde postuur een beetje.
Voetbal ga ik trouwens niet opzeggen voor de sportschool en de sportschool niet voor voetbal, dan maar langer blijven trainen voor t zelfde resultaat :P

Brood is niet echt de beste bron als je wilt groeien. Rijst is een betere optie. Het verschilt ook nog wel wat voor brood je pakt. Roggebrood is een stuk beter dan witbrood.

Als je meer wilt gaan eten helpt het ook om in het begin om het uur iets te eten. Hoeven geen hele maaltijden zijn, maar zo raakt je lichaam gewend aan het regelmatig binnenkrijgen van voeding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 19:10 

Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
Brood is niet echt de beste bron als je wilt groeien. Rijst is een betere optie.

Rijst is een goede bron voor carbs (carbohydrates, koolhydraten), uitgaande van zilvervliesrijst heb je zo'n 75 gram carbs per 100 gram rijst tegenover 7,5 gram eiwitten en iets meer dan 2 gram vet.
Wat je nodig hebt echter, om te groeien (ik neem aan dat je in spiermassa wil groeien natuurlijk), zijn eiwitten. Eiwitten zijn de bouwstoffen van je spieren. Ongeveer 35% van je totale voedingswaarde per dag moet uit eiwitten bestaan, tegenover 50% carbs en 15% vet (gerekend in kilocaloriƫn, dus niet in grammen. Percentages kunnen verschillen per persoon en per plan natuurlijk, dit is een globale indicatie die ik ongeveer aanhoudt normaal). Vissoorten zoals tonijn zijn een goede bron van eiwitten, net zoals kip of kalkoen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 19:46 

Donateur

nogmaals:
ik ben geen wedstrijd body builder
en ik was niet van plan om met een bakje rijst op school of stage aan te komen zetten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2012 20:15 

Hardtraxx Veteran

Wedstrijd bodybuilders zijn we denk ik geen van allen hier, enige die er in de buurt komt is Kepro geloof ik met gewichtheffen (correct me if I'm wrong). Maar ook gewoon voor een mooi atletisch lichaam is veel toewijding nodig. Bij de een gaat dat makkelijker dan bij de ander, groot deel (niet alles ofcourse) ligt aan je genen en dan vooral je metabolisme (spijsvertering). Mensen met een hoog metabolisme zullen minder snel dik worden, maar hebben dan ook meer moeite met spiermassa kweken. Dat in tegenstelling tot mensen met een redelijk laag metabolisme (zoals ik), die makkelijk 'dik(ker)' worden maar dan ook makkelijker spiermassa kweken.
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic